[FOTO]Wat is jou grootte, en de grootte van je fjord + foto?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Re: [FOTO]Wat is jou grootte, en de grootte van je fjord + foto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 12:23

Ik ben 1,55 en mijn fjord is 1,44. :)

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:37

ik ben rond de 1.66 en mijn fjordje is 1.49.5

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:03

Ik ben 1.68, mijn paard Cali is 1.50 :)

Afbeelding

Mag ik je een tip geven met de aanschaf?
Als ik jou was zou ik een iets jongere fjord nemen. Wij hebben hem sinds hij 1,5 is en zijn meteen begonnen met grondoefeningen, door het bos lopen, langs de weg, ect. Vaak als je een 2 á 3jarige koopt, is er al wat mee gedaan. Als ze jonger zijn kunnen ze je totaal leren vertrouwen (doen ze ook als ze ouder zijn, iknow) en je leert ze makkelijker door en door kennen. Die van ons is nu zo mak als een lammetje, je kan er een bom naast laten ontploffen en nog blijft hij stil staan. Hij is ook half blind door een ooginfectie, en ik kan er nogsteeds alles mee doen. Natuurlijk kan dit ook allemaal met een oudere fjord, maar persoonlijk vind ik dat minder fijn omdat het toch moeilijker is een band op te bouwen.

Succes met je keuze! :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:07

Nu met foto. :)

Ik 1,55 en kyara is 1,44.

Ik ben wat aan de flinke en zware kant maar daar werk ik aan.

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 21:47

kyra1995 schreef:
Ik ben 1.68, mijn paard Cali is 1.50 :)

[ Afbeelding ]

Mag ik je een tip geven met de aanschaf?
Als ik jou was zou ik een iets jongere fjord nemen. Wij hebben hem sinds hij 1,5 is en zijn meteen begonnen met grondoefeningen, door het bos lopen, langs de weg, ect. Vaak als je een 2 á 3jarige koopt, is er al wat mee gedaan. Als ze jonger zijn kunnen ze je totaal leren vertrouwen (doen ze ook als ze ouder zijn, iknow) en je leert ze makkelijker door en door kennen. Die van ons is nu zo mak als een lammetje, je kan er een bom naast laten ontploffen en nog blijft hij stil staan. Hij is ook half blind door een ooginfectie, en ik kan er nogsteeds alles mee doen. Natuurlijk kan dit ook allemaal met een oudere fjord, maar persoonlijk vind ik dat minder fijn omdat het toch moeilijker is een band op te bouwen.

Succes met je keuze! :)

Niet mee eens... althans niet helemaal.

Ik heb mijn ukkie in de opfok staan, dus band opbouwen? Ik ben er dit jaar al wel 2 x geweest...
Ik heb mijn andere 2 paarden beiden pas op 5 jarige leeftijd gekregen/gekocht en durf te beweren dat ik zeker de eerste (Sjolvir)
van haver tot gort ken en je er echt alles mee kan doen. En durf ook te beweren dat we een hele bijzondere band hebben.
Mijn andere paard is hard op weg een 2e Sjolvir te worden, wat niet makkelijk is, want in haar voetsporen treden betekend nogal wat.

Voor heel veel mensen is een jonkie te hoog gegrepen, ook een 2 of 3 jarige, die kunnen beter een al doorgereden paard kopen.
Eentje die al heel wat heeft gezien en geleerd.
Het hebben van een jonkie wordt in mijn ogen te veel geromantiseerd en de problemen worden te vaak vergeten.

Volgend jaar is mijn ukkie 3, dan komt ze de zomer naar huis, die winter gaat ze weer naar de opfok.
Als ze 4 is wordt ze of doorgereden of verkocht..... (size does matter!!!)
Ik heb er juist voor gekozen, dat ook al blijkt ze te klein voor mij, haar toch wat wereldwijzer af te leveren, zodat ze meer kans heeft bij verkoop ook meteen op het juiste adres te belanden en meer aan de verwachtingen kan voldoen.

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 22:46

Dat klopt ook, maar als ze in de opfok staan doe je er ook niks mee, dus dan is het logisch dat je er heen band mee opbouwt. Ik heb er ook bij staan dat je een band krijgt als ze ouder zijn. Persoonlijk vind ik het fijner een echt jong dier te hebben dan een wat oudere, maar dat is ook mijn mening.
Ik ben het met je eens dat je ook een band kan krijgen en het paard eigen kan maken als ze ouder zijn, maar je hoort toch vaak dat het lastiger is als ze een jaar of 2/3 zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:51

ik doe sowieso niks met paarden tot ze in trainign komen, dus tot dat ze vier zijn(minimaal)
komen ze alleen in handen voor controle, DA, hoefsmid, tandarts en ontwormen... als ze dan in training gaan is het oppakken waar je gebleven bent (dus meelopen, voeten geven en poetsen kan) en op het gemakje aan de gang...
goede band opbouwen kan op iedere leeftijd , daar hoeven ze niet jong voor te zijn :)
het voordeel van ene jonkie is dat als ze nog niets buiten de basis omgang met mensen kennen, je zelf geheel in de hand hebt wat en hoe ze dat leren en er nog vrij weinig verkloot kan zijn.
ander voordeel, alles wat mis ghaat , daar weet je exact van hoe en waarom dat mis is . je hebt het immers zelf gedaan ;)

kyra1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 13:58

Klopt. Maar bij jou is het anders dat je ze al hebt, dus je weet dat er niks mee gedaan is verder. Als je ze koopt als 3 jarige kan het zijn dat er wal wat mee gedaan is waardoor jij heel veel hebt om op te lossen

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 15:10

Ik denk dat ze inmiddels wel een fjord heeft topic is van januari vorig jaar ;-)

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 17:22

De Fjord die ik bijrijd is 148 en ik ben 178. Past nog net!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 00:04

Hihi ik heb inderdaad nu al meer dan een jaar een fjord, vanaf febr/maart vorig jaar :D. Mijn keuze is ook gevalle op een jong dier, hij was bijna 1 en nu 2 jaar en 3 maanden. Hy staat gewoon tussen de andere paarden maar neem hem ongeveer 1 x ler 1 a 2 maanden mee om een rondje door het dorp te lopen. Hij begint nu wel echt te puberen maar ach, hoort er bij natuurlijk! Ook was het.voor my de keuze om een jonger paard te kopen omdat de hoofdreden was dat ik wist dat er nog niks mee gedaa was en er dus ook niets was verknoeid, hier heb je wel een risico mee als je al een bereden paard koopt. Ook kan ik hem.helemaal naar eigen hand zetten en beslissen wie ik uit kies voor het beleren of dat ik het zelf.doe onder begeleiding. Wel vind ik het belangrijk dat als men een jong dier aan schaft, dit niet alleen rozengeur en maneschijn is. Je moet weten waar je bent aan begonnen en waar je mee bezig bent :)

Cajra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:08

Foto Ilse?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 00:57

Afbeelding

Ik ben 1.68 ongeveer en Lindia is op papier 1.42

Cural

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:39

Ik ben 1.69 en Cural hebben we laatst met de meetstok op 1.48 gemeten.

Afbeelding

Dit ben ik op Caija, denk dat zij 1.40 cm is.

Afbeelding

Cural is rank en slank, haha
Caija is rond en gezond :P

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 17:02

Gio is 1.50 en ik ben 1.75 :D

Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:33

Gio staat wel enorm hoog op zijn benen die toont echt veel groter! Hij is zo gaaaaaf!!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 21:40

Hij heeft idd lange stelten haha, maar duidelijk nog in de groei!

xdarrcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:45

Afbeelding
Ik ben 1,71 en Yrana is 1,46. Dit was de eerste keer dat ik op haar reed, een jaar geleden.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:12

Ik ben 1,59 en Nikita is 1,40 ongeveer (Niet officieel opgemeten)

Afbeelding

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:27

Brainless schreef:
Ik ben 1,72m op een Fjord van 1,42m.
[ Afbeelding ]

(ben nu ondertussen wel 16kilo kwijt..en van maat 42/44 naar 38 gegaan)

Ff offtopic: DIE MANEN!!!!!!!!! Waaauw mooi!

Mijn fjord is 1.53, ik 1.65(weeg 59 kg) boommaat (barefoot pommelmaat) L

Mijn vriendin van 1.82 en stevig gebouwd passte in mijn barefoot maat 1 en het zag er ook zeker niet gek uit op mijn fjord, ik denk dat fjorden gewoon letterlijk veelzijdig zijn! Alles staat er wel op eigenlijk... (laat ik voor mijn eigen, redelijk grote, fjord spreken) fjorden zijn compact gebouwd en echt super, super super sterk.. Als je een fjord wilt kopen zal ik niet zo zeer naar de maat kijken, maar vooral kijken naar de klik.. Dat is het belangrijkst.
Mocht je eigenlijk "volgens de regels" iets te groot zijn voor je fjord, dan is het belangrijkst dat je een goede houding hebt, dan kan er echt nog weinig misgaan.. Dus heel veel plezier met je toekomstige fjord en wees niet onzeker over de maat!:D

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 01:05

Lissie_ziggor, als je iets naar boven scrolld zie je dat ik al een langere tijd in het bezit ben van een fjord :) toch bedankt voor je berichtje! Fyehrro staat nu helaas te koop omdat hij met zn dik 2,5 jarige leeftijd nog maar op 1.39 m zit wat toch echt te kleij blijft helaas. Wel super mooi paardje, voor interesse; hij staat tussen mijn advertenties :)

Daniekvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:59

Dit is esta. Ik geloof dat esta de 1,40 nog niet haalt. Ik zelf ben 1,59. Allebei kleintjes dus. Esta is 5 jaar, ik ben 21jaar.
Afbeelding

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:05

ik ben 1,63 en ik rijd een fjord van 1,41 (dit weet ik dan weer niet precies.. kan een centimetertje verschillen). Lonk is een oud type fjord, dus maatje tank.

Dit zijn wij. :D

Afbeelding

fjies0107

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:18

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=j7qb ... sVH-PTuJqU
dit zijn Gunja en ik,
Gunja is (staat in haar paspoort) 1.38 maar ze is nu al 27 dus wel wat ingevallen(niet heel voor hoor :) )
ik ben ongeveer 1.70(iets minder maar weet het niet precies).
het is niet bepaald de beste foto, maar ik heb niet zoveel foto's van mezelf op Gunja, op deze foto waren mn beugels wel wat te lang :3

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:47

Angel 1,46
Ik 1,73 ongeveer.

Dressuur

Afbeelding

Springen

Afbeelding