Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:38

xxMaxx schreef:
yliljeey schreef:
zoals al gezegt is is dit afschuwelijk om te zien.
gewoon te erg voor woorden
:
-bit helemala verkeerd. (kan ik zo niet tegen)
-zadel verkeerd(gewoon zielig)
- en totaal iet ontspannen
tips: probeer eens bitloos. gewoon aan een halster. dan leert de pony ontspannen. dan kan je rustig maar op een duidelijkier manier beginnen met zachtaardig aan de teugel. dus al je pony zijn/haar hoorf iets naar beneden richting aan de teugel uitemaate belonen.
je zult zien dat ze het steeds beter gaat doen dan kan je het proberen met een zachter bit.
en misschien is het goed om eens een zadelmaker te laten kijken naar het zadel. het ligt echt niet goed. ik ken een paard dat daardoor af gemaakt moest worden omddat zijn problemen niet verholpen konden worden dankzij zo'n sorrt fout liggend zadel

i
Nou nou zeg beetje rustig aan.

ik bedoelde het goed hoor

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:39

lieve ts, aan de teugel betekent niet dat jij goed kan rijden :)

deze fjord is jong en niet echt in training.
wat jij nu aan het doen bent is niet goed voor haar en voor jou.
zij leert er niets van en jij bent alleen maar bezig met in de krul trekken.
daar draait het hele paardrijden niet om.

- leg het zadel goed
- overleg of je een ander bit mag.
- ga eens rechtop zitten
- doe je beugels langer
- laat je teugels langer
- neem les!

2 uur wroeten in een paardenmond is niets waar je trots op moet zijn.
dat is eigenlijk dierenmishandeling.
het is namelijk hetzelfde als jouw gymleraar jouw 50 rondjes laat rennen met je handen vastgebonden op je rug.

http://artikelen.foobie.nl/dieren/ontsp ... ardrijden/
[RT-P] Hoe laat je je paard over de rug en ontspannen rijden

dit is niet om jouw af te branden, maar om je in te laten zien dat dit niet de manier is waarop je een paard moet rijden.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 27-12-11 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:39

jeey wat leuk :D
weer een paard die eerst afgemat is en daarna met zijn koppie met een pessoabit naaer beneden word getrokken :D
wat leuk

:r :r

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:40

Nou ik vind de reacties allemaal wel sterk overdreven hoor. Het is een fjord, hij is niet van suikergoed.

Waar je ook misschien op kunt letten TS, is dat je wat meer rechtop zit. Misschien is het toeval, maar op veel van de foto's hang je wat naar links of houd je je hoofd zelf naar links gekanteld. Leuke fjord heb je.

kwpener

tita schreef:
@ Kwpener jouw advies is ook niet helemaal goed zeg.... wil je je paard aan "de teugel" leren lopen heb je daar helemaal geen hulpmiddelen bij nodig ook niet met longeren.

Bovendien lijkt me het niet verstandig om zomaar zonder begeleiding Pessoa gaan gebruiken.

ik heb ook niet in mijn bericht gezet dat ze zonder begeleiding met pessoa moest gaan longeren

kwpener schreef:
en als je nog nooit gelongeerd hebt en/of er geen ervaring mee hebt,
zorg dan wel dat je iemand met ervaring erbij hebt.

en als je dan naar die nek van die fjord kijkt zie je dat die zowat onmogelijk
aan de teugel te rijden is. dus kan ze zich dan beter richten met over de rug lopen zodat die zijn nek
ook een beetje gaat strekken. daarmee kan ze zich dan steeds meer richten op het aan de teugel lopen.

MerelxG_R

saswes schreef:
Nou ik vind de reacties allemaal wel sterk overdreven hoor. Het is een fjord, hij is niet van suikergoed.

O ja, dit is dé reden om zo te rijden!

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:41

saswes schreef:

Waar je ook misschien op kunt letten TS, is dat je wat meer rechtop zit. Misschien is het toeval, maar op veel van de foto's hang je wat naar links of houd je je hoofd zelf naar links gekanteld. Leuke fjord heb je.

nou dit is niet overdreven dit is gewoon zielig (of zoals een penny zou zeggen sielug;P)

Silenna

Goed bezig meis,
Je pony 2 uur lang in de mond hangen zodat hij 'mooi' met zn hoofd naar beneden loopt.
Ik denk dat je zo in een recordtempo grote rugproblemen aan je pony geeft. Gefeliciteerd daarmee!
Serieus, neem alstjeblieft les, want je rijdt je pony op deze manier COMPLEET de vernieling in.

upendo

saswes schreef:

Aaaah, dus een Friese kerel kan je ook wel het kanaal in mieteren omdat het een sterke kerel is van de Friesche groand en die kan ook wel tegen een stootje?

Ga weg zeg.

Een paard is een paard, bij geen enkel dier is het wel okay om 'm effe flink naar beneden te zagen. :roll:

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:42

saswes schreef:

het is een dier met gevoel.
en als mensen aan de teugel trekken verwarren met " goed" rijden mag dat best wel aangegeven worden.

Lillian__

Misschien kunnen jullie voor ts uitleggen waarom het bit verkeerd in de mond ligt? waarom ze beter eerst kan longeren met pessoa, waarom ze beter les kan gaan nemen, waarom ze beter er een gewoon trensje in kan doen, waarom het paard niet ontspannen loopt (en hoe je dat ziet) waarom ze er beter een ander zadel kan op leggen? denk dat ze daar meer aan heeft dan dat jullie zeggen dat het zielig is? daar leert ze meer van...

Sjors

saswes schreef:

en daardoor heeft die geen pijn in de mond van het getrek?

vivana

MerelxG_R schreef:
En dus ga je maar twee uur in dr mond lopen rukken en plukken?

Ik wil niet vervelend zijn maar bekijk je eigen topic eens...het bit van je paard trekt gewoon een glimlach tot aan de bovenste neusriem, ook dát ziet er niet aller aardigst uit.

upendo

Re: Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:43

Als we zo gaan lopen backstabben kan ik er ook wat van Vivana. ;)

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:43

upendo schreef:
saswes schreef:

Aaaah, dus een Friese kerel kan je ook wel het kanaal in mieteren omdat het een sterke kerel is van de Friesche groand en die kan ook wel tegen een stootje?

Ga weg zeg.

Een paard is een paard, bij geen enkel dier is het wel okay om 'm effe flink naar beneden te zagen. :roll:

HELEMAAL MEE EENS! Hoezo is een fjord anders dan een ander paard?!?!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:44

leuke koppie. Vind 't er zelf ook totaal niet vriendelijk uit zien. Beestje word in de krul getrokken. Heb je les? Zou eerst maar es proberen er een normaal bit in te hangen. Ipv hem met dit bit in de krul te trekken. auwie. Je ziet 't bak stuk op 1 van de foto's gewoon los hangen. Ind niet longeren met pessoa als je niet Weet hoe dit werkt. Dat geld trouwens voor alle hulp middelen. Zorg dat je een ervaren hulp vind.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:44

Whatever, ik vind alleen dat na 4 pagina's dezelfde reacties dat TS het misschien wel begrepen heeft. Heb op dit moment meer medelijden met TS dan met fjord.

kwpener

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:45

Silenna

Lillian__ schreef:
Misschien kunnen jullie voor ts uitleggen waarom het bit verkeerd in de mond ligt? waarom ze beter eerst kan longeren met pessoa, waarom ze beter les kan gaan nemen, waarom ze beter er een gewoon trensje in kan doen, waarom het paard niet ontspannen loopt (en hoe je dat ziet) waarom ze er beter een ander zadel kan op leggen? denk dat ze daar meer aan heeft dan dat jullie zeggen dat het zielig is? daar leert ze meer van...

Waarom ze beter les kan nemen..
Lijkt me vrij duidelijk

Jellebie

vivana schreef:
MerelxG_R schreef:

Ik wil niet vervelend zijn maar bekijk je eigen topic eens...het bit van je paard trekt gewoon een glimlach tot aan de bovenste neusriem, ook dát ziet er niet aller aardigst uit.

Huuuuh ? Ik vind haar paard juist heerlijk ontspannen lopen ?!

upendo

saswes schreef:
Whatever, ik vind alleen dat na 4 pagina's dezelfde reacties dat TS het misschien wel begrepen heeft. Heb op dit moment meer medelijden met TS dan met fjord.

Whatever, whatever?

Misschien eens nadenken over wat jouw reactie teweeg kan brengen. :)

Zeker als TS in de veronderstelling is dat ze het goed doet zullen de berichten in de trant die jij schrijft haar aansporen om door te gaan met wat ze doet.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:46

vivana schreef:
MerelxG_R schreef:

Euhhh pardon?! Ten eerste gaat dit topic niet over mij en ten tweede zit ik absoluut niet te zagen en plukken in de mond van mijn paard dus waar dit op slaat?!

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 19:47

Laura_x_ schreef:
jiltsjuh schreef:
wat een commentaar, op de foto's ziet het er inderdaad heel gespannen uit. maar ze liep wel ontspannen.
als je niet streng bent bij dit paardje doet ze niks.
maar voor degenen met tips, bedankt.

Waarom reageer je niet op de nuttige berichten uit dit topic?

Had je niks aan de tips? Heb een paar hele goede voorbij zien komen namelijk.

Heb je les?

ik heb geen les meer,
maar ik zal de eigenaar informeren over het zadel.
ik vond zelf ook al dat ik niet lekker lag,. zal er eens een zadelmaker naar laten kijken.'
over dat bit.
we hebben alles geprobeerd.
maar hier reageerd ze het best op.
x

Sjors

Re: Kelly aan de teugel voor de eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:47

ow het is een verzorg paard? niet van jouzelf?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:48

Lillian__ schreef:

Ik denk dat een goede instructrice dat een stuk beter/duidelijker kan, dan dat wij het haar duidelijk gaan proberen te maken.