Deelnemers ABOP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Deelnemers ABOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:16

Mijn bijrijdster gaat natuurlijk mee om de proef te rijden,haar moeder is chauffeuse en supporter,en mijn eigen moeder gaat ook mee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:17

Weet iemand dat trouwens? Wij werken altijd met een soort walkytalky die mijn voorlezer in haar sjaal hangt en ik met een bandje om mijn arm heb zitten. Mag dat ook met het voorlezen van de proef?

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:38

Ik vreet mezelf op voor die verdomde hindernisjes terwijl mijn pony het super kan, alleen heb ik geen goede ervaringen met springen en zodra ik twijfel gaat ze gewoon heel rustig afremmen en stil staan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:40

Heb je niemand die wil springen voor je?

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:44

ja 1 iemand (en die kan echt super springen zelf dus met Cyra samen moet dat goed komen) maar die moet nog vrij zien te krijgen. Als dat niet lukt zal ik denk ik zelf moeten en dan red ik geestelijk de stijlsprongen nog wel, de oxer durf ik gewoon niet. Zit puur tussen mn oren want als ze de oxer van 60 cm naar 40 cn zetten durf ik het wel, maar zie dat er maar uit te krijgen in 1 week tijd als je al 19 jaar niks met springen hebt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:51

orion1996 schreef:
Ik vreet mezelf op voor die verdomde hindernisjes terwijl mijn pony het super kan, alleen heb ik geen goede ervaringen met springen en zodra ik twijfel gaat ze gewoon heel rustig afremmen en stil staan.

Waar rij je de zadelproef?

Ik zie ook nu pas dat Djaydee haar zadelproef gaat doen, dat is Vjesta haar halfzus. Als iemand erbij is in Roden, kan die dan aan mij haar punten doorgeven, vind ik wel leuk om te hebben.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:11

hardenberg

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:12

Hmmmm net te ver weg voor mij, anders had ik t nog wel voor je willen springen.

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:22

Als het niet zo ver was geweest was ik ook zeker in Wijk gegaan, daar heb ik het vorig jaar geprobeerd, maar liep er ook vast door het springen. Wel lief van je aanbod

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:33

orion1996 schreef:
Als het niet zo ver was geweest was ik ook zeker in Wijk gegaan, daar heb ik het vorig jaar geprobeerd, maar liep er ook vast door het springen. Wel lief van je aanbod

Kom op Anna, je kan het!
We komen je nu alleen niet aanmoedigen, beetje ver ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 07:30

Vjestagirl schreef:
basii schreef:
Kom je Wilco aanmoedigen Viv :D

Hee hee, iedereen aanmoedigen! :P

Dat bepaal ik zelf wel :P

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:51

Kom op Orion, je paard kan het, zet je zelf er even overheen. Ik moest mezelf er ook even echt overheen zetten. Volgens mij stond de hindernis tijdens de ABOP iets krapper dan 60/75. Gewoon hup op de hindernis aanrijden en gaan met die banaan. Weet wel dat je paard over de 60 cm. stijl bijna een even grote sprong maakt als over de oxer, het zit echt tussen je oren. Even doorbijten (ik herken het zo sterk).

Tikan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:40

Weet iemand al hoe het gisteren in Heemstede is gegaan?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 08:35

Cosimo D zadelproef
Zylaska B Trekproef
Noeska A trekproef
Wiviana A menproef

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:20

Vjesta en ik hebben een D. Ik wil er verder niet al te veel over kwijt, het cijfer voor het buitenrijden ben ik het mee eens, de rest wat minder. Voor ons gevoel hebben we een prima proef neergezet, waarin idd wat minderen punten zaten, maar die over het algemeen braaf en netjes was. We hebben prima gesprongen (met dank aan Joke v. Bon). Het buitenrijden ging minder, Vjesta werd hyper van het feit dat ze in haar eentje van het erf af moest, tussen 2 autos (waarvan degene achter haar echt op haar hak zat) en vervolgens overal paarden hoorde lopen maar er niet naartoe mocht. Dit heeft erin geresulteerd dat ze er vandoor gegaan is. Balen, kan gebeuren, ze vond het spannend en was energiek.

Ik ben trots op mezelf en trots op mijn paard, compleet onahankelijk van wat de jury ervan te zeggen had.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:44

Nou sorry maar de punten waren nog vrij schappelijk en meer dan terecht. Hoop dat iemand je proef heeft gefilmd en dat je die ook bekijkt want je proef was erg leerzaam zullen we maar zeggen (wil je vanuit dresuurtechnisch oogpunt via PB best wat verbeterpunten geven).

En buitenrit, tsja..... dit hád je kunnen oefenen natuurlijk. Dit gaat zoals we al eerder zeiden al jaren overal hetzelfde dus vind het een beetje zwak excuus. Vjes liep al zowat op dr achterbenen het erf af (gelukkig is mn auto heel gebleven) en omdat je haar teveel inhield werd de afstand met je achterligger idd kleiner en die met je voorganger groter, die stapten gewoon lekker door namelijk.

Kan me in dit geval volledig achter de jury opstellen qua punten en argumentering. Had na je dressuurgedeelte al van nou met beetje mazzel is het een C en als de buitenrit niet lekker gaat op zeker een D.

Maargoed ze had al een B geloof ik dus wat dataangaat heb je mazzel want die blijft staan.

Ik vind het iig wel een compliment waard dat je er nog steeds op stapt, Vjes is zeker geen makkelijke en houdt zich enorm vast op alle vlakken. Misschien toch eens naar laten kijken want ze zit zichzelf enorm in de weg lijkt wel en dat ze daardoor zo'n spanning opbouwt.

Succes ermee!!

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:01

hey, zijn er nog meer mensen hier die naar Onstwedde gaan??
Ik rij er Brigga en Diablo..

Groetjes Lisa

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:28

Vippie schreef:
Nou sorry maar de punten waren nog vrij schappelijk en meer dan terecht. Hoop dat iemand je proef heeft gefilmd en dat je die ook bekijkt want je proef was erg leerzaam zullen we maar zeggen (wil je vanuit dresuurtechnisch oogpunt via PB best wat verbeterpunten geven).

En buitenrit, tsja..... dit hád je kunnen oefenen natuurlijk. Dit gaat zoals we al eerder zeiden al jaren overal hetzelfde dus vind het een beetje zwak excuus. Vjes liep al zowat op dr achterbenen het erf af (gelukkig is mn auto heel gebleven) en omdat je haar teveel inhield werd de afstand met je achterligger idd kleiner en die met je voorganger groter, die stapten gewoon lekker door namelijk.

Kan me in dit geval volledig achter de jury opstellen qua punten en argumentering. Had na je dressuurgedeelte al van nou met beetje mazzel is het een C en als de buitenrit niet lekker gaat op zeker een D.

Maargoed ze had al een B geloof ik dus wat dataangaat heb je mazzel want die blijft staan.

Ik vind het iig wel een compliment waard dat je er nog steeds op stapt, Vjes is zeker geen makkelijke en houdt zich enorm vast op alle vlakken. Misschien toch eens naar laten kijken want ze zit zichzelf enorm in de weg lijkt wel en dat ze daardoor zo'n spanning opbouwt.

Succes ermee!!

Ik ga hier niet op in, afgezien van het feit dat ik en meerdere mensen met mij het zeker niet met je eens zijn. Schappelijk is niet bepaald het woord wat ik in gedachten heb voor wat ik van de cijfers én het commentaar vind.

Ik heb geen dressuurtechnischer verbeterpunten per pb nodig, ik heb een goede instructrice die meer dan capabel is om mij te helpen met de verbeterpuntjes in de proef (waarvan ik zelf aangaf dat ze er zijn). Bedankt voor het aanbod.

Verder is Vjesta helemaal gezond, heeft geen blokades in haar lichaam, heeft een goed gebid en is prima los. Feit is wel dat dit de hete uitvoering van de Fjord is, die aan 15 minuten warmrijden niet genoeg heeft maar die absoluut de capaciteiten heeft om dit te kunnen.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:27

ik heb wat foto's gemaakt
kwaliteit is echt bagger omdat het eigenlijk te donker is en/of ik niet goed genoeg met mijn camera overweg kan haha

Bjarne (volgens mij)
Afbeelding

welke echt het netste liep vond ik
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uzziel, jammer van de galop kaar... volgend jaar een A (minimaal!!!)
Afbeelding

de goeierd verzette alleen een pas om op rust te gaan staan haha
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vjesta
Afbeelding

stond ook lekker braaf
Afbeelding

Vrizzell (denk ik)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wilco
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en Yno (dacht ik)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

overleg
Afbeelding

wat toeschouwers
Afbeelding

alle foto's staan op http://uniekfoto.mijnalbum.nl

edit: Martine, jammer dat je zo op viv reageert, ik had ook al iets in die trand op FW gepost....
ik denk dat je iets realistischer naar jezelf moet kijken....
tuurlijk kán ieder paard dit, maar vjesta liep niet lekker door haar lijf, is alles behalve los en ontspannen, valt over de schouder, snijd de hoeken af, etc en meis geloof me, het maakt ons geen zier uit, we zeggen het zodat jer er misschien voor jezelf of voor vjesta iets aan kunt veranderen :o
misschien niet zo blind op 1 instructrice staren, als die je proef vandaag geweldig vond gaan?!

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:41

zo'n sprong als op die eerste foto, krijg ik ook met archy zeer waarschijnlijk. Word al zenuwachtig als ik naar die foto kijk... Wie gaan er nog meer naar roden!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:57

marjan1986 schreef:
zo'n sprong als op die eerste foto, krijg ik ook met archy zeer waarschijnlijk. Word al zenuwachtig als ik naar die foto kijk... Wie gaan er nog meer naar roden!

als hij dan verder net zo leuk loopt, behaal je ook een A :))

marjan1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:09

CindyUniek schreef:
marjan1986 schreef:

als hij dan verder net zo leuk loopt, behaal je ook een A :))
hoop het wel, vind het springen alleen ook doodeng! Door iets in het verleden. Gelukkig vind archy het geweldig, hoop alleen wel dat de dressuur proef beter gaat dan drie jaar geleden, had toen een D omdat hij ongehoorzaam was in de proef vooral met de linkergalop, kreeg hem toen met geen mogelijk heid in de goede galop zijn toen zelfs nog de verkeerde kant op gegaan omdat meneer zijn tong over het bit gooide., heb de hele proef bijna met de tong over het bit gereden. Dus hoop niet dat het nog erger kan. Op knhs wedstrijde is er niks aan de hand, maar dan rij ik met een ander bit.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:23

Ja ben trots op Bjarne, hij heeft het prima gedaan.....en bijrijdster Chantal natuurlijk ook :P
Vond de jury wat ongelukkig in haar toespraak op het eind, dat wel!! |o

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:29

Dat heb ik dan weer gemist, wat hadden ze te vertellen dan?

Wilco heeft een A gehaald, super trots dus!
Geweldige punten, op het buiten rijden na een 6 wat dan ook gelijk de laatste punten naar beneden haalt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:36

Wat netjes,een A,gefeliciteerd