Abop/Ibop 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Abop/Ibop 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 10:21

Waarom regelen ze niet gewoon aan het begin van het jaar dit soort dingen? Dat ze dán een datum afspreken met de verschillende locaties. Waarom zorgen ze niet dat ze in het zomer nummer al de inschrijf formulieren hebben zitten. Ik vind dat zo jammer. Je hoeft het niet allemaal op dat moment te verwerken, maar een bevestigingsbrief zou toch ook wel handig zijn...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:04

ik heb vandaag het los in de bak zadelen met Ravina geoefend,ze heeft echt muisstil gestaan,ook met opstappen,echt zo braaf

alleen met het zadel erop leggen een voetje opzij,maar dat was volgens mij geen aanstalte tot weglopen,meer om het gewicht even anders te verdelen oid

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 15:54

We gaan ervoor! De data zijn bekend, en we zijn druk aan het trainen. Ik ben nu al stiknerveus, maar met de proef zelf moet het echt goed komen, dus lekker aan het werk.

Hoe gaat het met iedereen hier?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:56

hee volgens mij ben ik bij jou in de groep :D
ik ben ook al zenuwachtig,en dan rij ik de proef niet eens zelf

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:14

Hier nog weinig echt getraind ervoor. Hij loopt toch wel braaf zn rondjes.
Stilstaan met inspannen doen we altijd al voor de sleep. Zaterdag proefje maar eens doorrijden in de bak.
Alleen met wegstappen issie altijd erg enthousiast (tsje endurancepeerd he) naja we zien wel.

En het stukje trekproef.... zou niet weten hoe te oefenen maar bergop trekt hij ook de kar met het grootste gemak nog een tandje bij tijdens het omhoog gaan dus veracht niet veel spectakel. Tis een doorzettertje en een harde werker.

Maar eerst ijzers met kalkoengaten eronder timmeren vrijdag, scheelt hoop glis en glijwerk op het gras.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:34

Ik heb het boekje binnen!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:35

jep ik ook :D we gaan naar Wijk Bij Duurstede

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:38

Snoevie schreef:
jep ik ook :D we gaan naar Wijk Bij Duurstede

Ik zie het staan! Wel gezellig, dan 'ken' ik tenminste iemand... Mijn ouders kunnen alle 2 niet, volgens mij komt er verder ook niemand die ik ken... Hoewel ik op die manege heb leren rijden, dus er zullen altijd wel mensen zijn die ik ken.

Maar ik neem aan dat jij niet echt helemaal uit Hoorn moet komen toch?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-10-10 16:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:39

haha jawel. maar ik had WbD ook opgegeven omdat ik Heemstede geen fijne bak vond hebben.

het is een kwartiertje-20 min. verder rijden als Heemstede,valt nog best mee

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 16:48

K hoop trouwens ook dat ik niet de enige ben die volledig in wedstrijd outfit gaat :P. Afgezien van de handschoenen (heb k zo'n hekel aan) heb ik de hele set compleet, dus we gaan lekker rijden in n apenpakje.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:12

mijn bijrijdster Melissa gaat waarschijnlijk ook in haar apenpak!

nou vind ik een tenue het mooiste als het compleet is,dus met witte handschoenen :P

maar als Melissa wil mag ze ook een bodywarmer aan ipv het jasje

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:22

Het is natuurlijk ook net waar je rijdt, tenminste of het binnen of buiten is.. Ik mag buiten rijden (Barendrecht) en als het natuurlijk lekker Nederlands weer is, zie je er ook niet erg charmant uit in je apenpakkie!!
Ga nog even verzinnen.. Zo'n geel waterdicht oliepak mag zeker niet?? ;)

Wie rijdt er nog meer de 15e in Barendrecht?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:47

marianne1980 schreef:
Het is natuurlijk ook net waar je rijdt, tenminste of het binnen of buiten is.. Ik mag buiten rijden (Barendrecht) en als het natuurlijk lekker Nederlands weer is, zie je er ook niet erg charmant uit in je apenpakkie!!
Ga nog even verzinnen.. Zo'n geel waterdicht oliepak mag zeker niet?? ;)

Je mag rijden in waar je in wilt rijden. Ik heb de vorige keer ook in m'n trainings kleding gereden. Dus ook olie geel pak mag waarschijnlijk ook wel :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:49

oh dat maakt verder niet uit,wat voor kleding je draagt?

en bij het voorbrengen voor de jury mag je iemand bij je hebben lopen die het zadel draagt he

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:53

Snoevie schreef:
oh dat maakt verder niet uit,wat voor kleding je draagt?

en bij het voorbrengen voor de jury mag je iemand bij je hebben lopen die het zadel draagt he

Nee hoor, je mag dragen wat je wilt. Vandaar dat ik ook geen handschoenen aan doe, het hoeft niet en ik vind het zo rampzalig zitten. Of het moeten echt van die goede Roeckls zijn, maar die vind ik dan weer te duur voor 1x rijden.

En ja, je mag iemand hebben die je zadel & hoofdstel draagt, en iemand die je paard vasthoudt. In principe krijg je daar ook niet minder punten door, alleen als iemand echt je paard heel strak vast moet houden om te voorkomen dat hij wegloopt, maar als je gewoon het touw losjes vasthebt en een beetje aan de zijkant staat dan is het prima.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:55

ohh ik dacht dat je zowieso punten aftrek kreeg als iemand je paard vasthield,wij oefenen al druk met geheel los zadelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 17:57

Snoevie schreef:
ohh ik dacht dat je zowieso punten aftrek kreeg als iemand je paard vasthield,wij oefenen al druk met geheel los zadelen

Kijk, geheel los heeft mijn voorkeur, omdat je dan niet als 'iemand die het paard kent' er dichtbij staat. Het is namelijk niet de bedoeling dat diegene het paard moet corrigeren, maar paarden hebben wel vaak de neiging om naar je toe te lopen. Volgens mij krijg je als je gewoon het touw losjes (doorhangend) vast hebt en op een klein afstandje staat geen aftrek. Maar als het los kan zou ik het los doen. Zo laat ik Vjest ook ff los staan om te checken of mijn beugels wel gelijk zitten. Is maar een klein dingetje, maar laat wel weer zien dat ze netjes kan blijven staan als ik ff loslaat.

Waar mijn instructrice trouwens op wees: zorg dat ze goed vierkant staan. Dan heb je namelijk veel minder kans dat ze eventjes een pasje erbij zetten als je opstapt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 06:24

oke,ik heb begrepen dat een pasje bijzetten om het gewicht te verdelen bij het opstijgen geen probleem was,maar dan gaan we daar de laatste weken extra goed op oefenen

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:00

Wij komen ook naar Wijk bij Duurstede met Uzziel en gaan ook in apenpakkie.
Mariska rijdt Uzziel ze rijdt altijd op hem dus kan zij dit ook beter doen en aangezien ik geen held ben met springen laat ik het aan een ander over.
Ik heb 2 rugoperaties gehad en ben bang om te vallen dus ik zoek het ook niet meer op.

Het stilstaan met opzadelen moet wel lukken ik neem het zadel en hoofdstel mee en blijf er op een paar meter voor staan thuis staat hij altijd stil dus dat geeft denk ik geen probleem.

We zien wel hoe het gaat ik hoop op een A maar redt hij het niet doen we het volgend jaar gewoon over.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:03

wij gaan ook voor een A,en idd anders volgend jaar over.

ze kreeg op de oefendag complimenten over het springen en haar karakter,ik hoop dat we met die punten de gangen weer wat compenseren.
die zijn niet heel slecht,maar zouden wel ruimer kunnen

basii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:22

Wij komen ook naar Wijk bij Duurstede met Wilco.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:24

leuk,ik ben ook benieuwd naar jullie fjorden!

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:48

Ik ga proberen om dr los te laten staan met opzadelen e.d., normaal lukt dat wel, maar op zo'n dag waarsch niet ;)
Anders laat ik er misschien iemand naast staan voor de zekerheid..
Ik vind wel dat je d'r "netjes" uit moet zien hoor, het is toch een soort van wedstrijd. Ze moeten wel zien dat je erover nagedacht hebt zeg maar.. Rijjasje met toebehoren staat gewoon het netst, alleen als het zeikt van de regen zie je er al snel verlept uit...

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:39

marianne1980 schreef:

,meld zich :D
En van mij mag jij je gele oliepak aan hoor _O-

Ons doel: gewoon de proeven rijden en we zien wel waar het schip strand. Ben al blij met een B (dan issie model) maar een A is ook fijn (hoef ik NOOOOOOIIITT meer te fjordsporten of te ABOPpen hahahaha). Alssie maar braaf is en als we zelf maar tevreden zijn die andere 364 dagen zijn voor ons veel belangrijker.
We gaan puur ABOPpen om Selja Elite te krijgen (zn mamma).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:26

Voor de mensen die naar Wijk komen, hebben jullie er problemen mee als ik als eerste zou rijden? Ik ga morgen bij Marjan regelen, maar er kan van mij helemaal niemand komen, dus ik heb mijn instructrice gevraagd of zij komt helpen met het inrijden, en mijn proef voor komt lezen. Nou doet ze dat graag, maar ik betaal haar natuurlijk wel voor de tijd, en ik wil haar niet graag laten wachten.

Ik vind het trouwens wel super leuk dat we elkaar nu al zo een beetje spreken, maakt het op de dag zelf altijd wat relaxter!