Hengstenkeuring 27 Maart in Hoenderloo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knockout1

Re: Hengstenkeuring 27 Maart in Hoenderloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:14

Hallo allemaal,
hebben jullie een leuke dag gehad?

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:24

Hoe is gegaan bij iederreen?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:25

Ja was leuk! :j
Ik weet helaas geen uitslagen.

Hele kleine impressie;
Afbeelding

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:12

Goed, we hadden Topas en Hermansen mee, beide hebben het braaf gedaan. Cikaro gefokt door mijn schoonzus , een jonge Kunar is vandaag goedgekeurd :D

joyce_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:25

minder goed enisco is niet goedgekeurd |(
Afbeelding

Afbeelding

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:57

Ja zonde, Enisco vond ik juist zo leuk!!! Nou ja, gewoon lekker laten opgroeien en veel plezier mee gaan hebben.

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:59

Ik heb me trouwens prima vermaakt heel de dag. Echt heel leuk om zelf je oordeeel te vormen en dan te kijken of het een beetje overeenkomt met de jury. Dat viel nog lang niet altijd mee.... :=

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:03

Vond hem ook erg gaaf, had wel verwacht dat hij AanhoudPremie zou krijgen.

Helaas zijn wij ook met lege handen en nare nasmaak naar huis gegaan.
Maar Tootje staat nu weer lekker bij mij en Fjordy op de wei :D

Afbeelding

Afbeelding

Toot tijdens ere ronde, met dank aan Rowenna <3
http://s780.photobucket.com/albums/yy89 ... 270140.flv
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 28-03-10 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:05

Kom toevallig dit topic tegen...
Niet goedgekeurd Amber? Jammer, maar hij blijft leuk toch?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 19:15

grrr schreef:
Kom toevallig dit topic tegen...
Niet goedgekeurd Amber? Jammer, maar hij blijft leuk toch?

Zeker hoor, en hij blijft ook lekker :)) !

Maar helaas is de dag gewoon afgelopen met zo'n na smaak.. :n

Gelukkig was iedereen voor de rest positief over Tootje!

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:02

Ik vind Toot echt héél erg leuk! Prachtige uitstraling ook... wordt vast wel een super-sport-fjord! Mijn complimenten ook hoe netjes hij eruit zag *D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 20:56

marieke67 schreef:
Ik vind Toot echt héél erg leuk! Prachtige uitstraling ook... wordt vast wel een super-sport-fjord! Mijn complimenten ook hoe netjes hij eruit zag *D

Dank je wel :D !! Heb me ook rot geboend vrijdag haha, :))

marieke67

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:11

Ja das altijd nog een hele klus zo'n keuring he...en dan extra balen als de jury zo'n ander idee heeft over je pony dan je had verwacht. Ik heb trouwens in de foyer nog ff met jou zitten kletsen bij de ABOP proef. Dat ging over het rekening houden met een pony die nog maar 3 jaar is...weet je nog? Heb ook nog een paar leuke foto's van jou en Toot. PB je e-mailadres even anders dan stuur ik ze je nog wel ff.

joyceenzira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:37

Heeft iemand van jullie nog speciaal gelet op nummer 5? Of mooie foto's van hem gemaakt? Dan zijn die heel welkom namelijk haha :D Helaas dacht de jury anders dan ik(en flink wat andere mensen) en ging dus ook ik met een nare nasmaak terug naar huis.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:33

Knappe Tootje :D
Is ook nog familie van Roon he :D.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:15

joyceenzira schreef:
Heeft iemand van jullie nog speciaal gelet op nummer 5? Of mooie foto's van hem gemaakt?

Was dat Brammetje?
Leuk ding maar veel te klein voor een dekhengst in spé helaas. Op FW staan foto's van hem.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:56

Bram staat op FW..ik dacht eerst dat hij 2 was ofzo..haha net zo oud als mijn Beer!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:59

Het was een gezellige dag! Ik vond het in dit geval terecht dat geen van de jonge dieren een aanhoudpremie kreeg.
Nr 5 was inderdaad veel te klein, ik was ook verbaasd toen ik erachter kwam dat hij al 5 is. Hij had een behoorlijke zware voorhand in vergelijking tot zijn smalle achterhand. Hij was gewoon niet goed in proportie en ik vind het dan ook heel terecht dat hij niet aan de 35 punten is gekomen. Uiteindelijk vond ik dat ik niet voor de paarden hoefde te gaan. Ook niet de "oude" goedgekeurde hengsten, maar ik heb wel lekker bij kunnen kletsen. En ik wilde Amber/ Tootje aanmoedigen natuurlijk.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 16:22

Vond Bram alles behalve een 5 jarige, als je had gezegd dat ie 2 was had ik het ook geloofd.
En Amber fijn dat je filmpje leuk vond.

joyceenzira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:58

verbaasd me wel dat veel mensen toch de geschiedenis van het ras niet kennen. (1.30-1.40)
ook erg zonde dat hij zich niet goed liet zien in de bak dit is namelijk een paard met echte bewegingen en bloed(nodig in de fokkerij).
zijn mankement in idd dat hij klein is voor de rest een super fjord.
de hengstenkeuring was eigelijk 1 grote verbazing als je kijkt dat hermansen super kreupel ze rondje loopt en dat er 2 dierenartsen staan te kijken en niet ingrijpen(dan zeggen mensen ook nog eens dat hij niet goed werd voorgebracht heeft dus een andere reden)
tijdens de presentatie sprong bram geregeld weg, deed de hengst van dhr. Dolfing ook en die mag 3 keer overnieuw lopen ik gun stal Dolfing zeker de goed gekeurde hengst (was ook een mooie) maar je moet wel aan de regels houden.

kortom een kromme dag die uiteindelijk 1 goedgekeurde hengst in jaren heeft opgeleverd bij deze gefeliciteerd stal Dolfing

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:36

Nou ik ken toch wel de geschiedenis van het ras in de zin dat fjorden 'vroeger' die grootte hadden. Maar tegenwoordig word er steeds groter gefokt. Waardoor je tegenwoordig een 'kleintje' hebt als de stokmaat onder de 1.40m zit.

Het is natuurlijk een momentopname, en ook een mening speelt hier in mee. Het paard kan de ene wel aanspreken en de andere niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht van 'nou dat jonkie heeft wel een lange pluk voor zen leeftijd' := Totdat ik in het boekje keek.
Hij was dan klein, maar vond hem ook niet helemaal in verhouding. En dat lijkt me zeker iets wat een ggk hengst wel moet zijn.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:31

Als die Bram verder correct was, nog tot daar aan toe... Dan merk je vanzelf wel of mensen met een kleine hengst willen gaan fokken (kleine hengst wil daarom niet zeggen kleine nakomelingen). Maar hij was gewoon helemaal niet in verhouding: veel te iel lijf itt zijn zware voorkant.
Ik zag er echt geen dekhengst in, zelfs naast zijn kleine stokmaat.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:30

joyceenzira schreef:
ook erg zonde dat hij zich niet goed liet zien in de bak dit is namelijk een paard met echte bewegingen en bloed(nodig in de fokkerij).

Dat viel te verwachten met de manier waarop hij werd rondgejaagd. Hij kreeg gewoon de kans niet om normaal te lopen.

Ik vond met name de kwaliteit van het beenwerk en de bewegingen van het jonge spul bedroevend. Cikaro sprong er duidelijk uit. Ik hoop volgend jaar op een beter aanbod!

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:44

Jilly schreef:
Als die Bram verder correct was, nog tot daar aan toe... Dan merk je vanzelf wel of mensen met een kleine hengst willen gaan fokken (kleine hengst wil daarom niet zeggen kleine nakomelingen). Maar hij was gewoon helemaal niet in verhouding: veel te iel lijf itt zijn zware voorkant.
Ik zag er echt geen dekhengst in, zelfs naast zijn kleine stokmaat.

Ben ik het helemaal mee eens. Hij klopte in mijn ogen totaal niet, kleine pony achterkant en hele zware voorhand en een veel te groot hoofd in vergelijking tot de rest. Los van stokmaat was dit gewoon geen dekhengstenmateriaal :).

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 15:47

joyceenzira schreef:
verbaasd me wel dat veel mensen toch de geschiedenis van het ras niet kennen. (1.30-1.40)
zijn mankement in idd dat hij klein is voor de rest een super fjord.
de hengstenkeuring was eigelijk 1 grote verbazing als je kijkt dat hermansen super kreupel ze rondje loopt en dat er 2 dierenartsen staan te kijken en niet ingrijpen(dan zeggen mensen ook nog eens dat hij niet goed werd voorgebracht heeft dus een andere reden)
tijdens de presentatie sprong bram geregeld weg, deed de hengst van dhr. Dolfing ook en die mag 3 keer overnieuw lopen ik gun stal Dolfing zeker de goed gekeurde hengst (was ook een mooie) maar je moet wel aan de regels houden.

kortom een kromme dag die uiteindelijk 1 goedgekeurde hengst in jaren heeft opgeleverd bij deze gefeliciteerd stal Dolfing

Uit de takt moet je niet verwarren met kreupel ;)