word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:56

Amber_

Re: word jij uitgelachen met je fjordje ?(op concour bijv?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:09

Toch ben ik juist geen fan van Guusje O:)
Guusje zelf is echt super hoor !
Maar vind de proeven niet echt mooi..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:20

abigailabby schreef:
En wat dacht je dan van Super guus?:
http://www.youtube.com/watch?v=6RoZsaDhsW0

De fjord die als eerste in Nederland Z dressuur reed!

Dat is niet waar...
Andere fjorden zijn haar lang geleden voor gegaan in het Z...
Niet om rottig te doen hoor..

Maar tegelijkertijd met Guus starte bij ons op de vereniging Gunther (ook fjord ook Z) in dezelfde proeven als Guus.
(Gunter is Sjolvir haar voorbeeld, was ons stalgenootje.)
En Leendert startte ook al Z... (weer daarvoor..)
En er zullen er ongetwijfeld meer zijn... (zij het onbekendere, van voor het internet tijdperk )

Op de foto Gunther.. Die was in 2003 al lang Z, is paard dat de keertwending maakt.
Helaas geen betere foto van hem. (is dezelfde fjord als in mijn profiel voor de mijne loopt die bokt)
Afbeelding

En Leendert..
Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 13:54

Amber_ schreef:
Toch ben ik juist geen fan van Guusje O:)
Guusje zelf is echt super hoor !
Maar vind de proeven niet echt mooi..

Daar ben ik het mee eens :j
Ik heb ze weleens gezien, maar ik vond het geen gezicht := O:)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:33

Jaa, Guusje is echt gaaf. En Jolanda zelf ook hoor, begrijp me niet verkeerd.
Maar vind de Proeven/Küren niks... veel geduw en irritatie.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:20

Guusje heeft wel als eerste zz dressuur, en je moet hem ook niet vergelijken met een kwpn, en als je ziet dat zei hem eerst met alleen halster+ touw reed, en in 2 jaar Z haalde, vind ik dat knap!!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:22

abigailabby schreef:
Guusje heeft wel als eerste zz dressuur, en je moet hem ook niet vergelijken met een kwpn, en als je ziet dat zei hem eerst met alleen halster+ touw reed, en in 2 jaar Z haalde, vind ik dat knap!!

Het si natuurlijk altijd leuk om een verhaaltje te maken(touwtje en weinig geld enz) maar dat wil niet zeggen dat alles perfect is.
Ik vind het knap maar ik ben zeker geen fan.

Daarnaast is guus ook een hulpboeker en is het niet voor 100% zeker dat hij een "echte"fjord is.

Publiciteit doet natuurlijk heel veel.

Maar er zijn genoeg fjorden in het Z.
En volgens mij starte Pjoter toch ook ZZ licht???

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:02

abigailabby schreef:

Hoe kun je met halster wedstrijden rijden?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:00

Nies_ schreef:
abigailabby schreef:

Hoe kun je met halster wedstrijden rijden?

Ik bedoelde toen ze nog geen zadel en hoofdstel had
dus voor ze wedstrijden begon te rijden..

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:12

alcootje schreef:
abigailabby schreef:

Het si natuurlijk altijd leuk om een verhaaltje te maken(touwtje en weinig geld enz) maar dat wil niet zeggen dat alles perfect is.
Ik vind het knap maar ik ben zeker geen fan.

Daarnaast is guus ook een hulpboeker en is het niet voor 100% zeker dat hij een "echte"fjord is.

Publiciteit doet natuurlijk heel veel.

Maar er zijn genoeg fjorden in het Z.
En volgens mij starte Pjoter toch ook ZZ licht???

iid pjoter loopt ook in het zz licht ;)

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:43

Pjotr mag wel ZZ-licht starten, maar volgens mij zijn ze nog niet gestart. Of ik loop nou weer achter?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:39

nou ik had vandaag mijn eerste B wedstrijd met mijn bolle fjordje,en toch mooi 1 WP eruit gesleept,en ik ben door helemaal niemand uitgelachen,en heb vooral complimenten gekregen!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:51

Goed gedaan! Gefeliciteerd +:)+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 07:53

dankjewel :D
ik zou as zondag naar amsterdam gaan voor mijn eerste uitwedstrijd,maar als die sneeuw er nog zo erg ligt.........weet ik niet of het doorgaat :(

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 08:27

Toen ik mijn eerste paard kreeg, moest het een fjord worden dus ik vertelde aan mijn paarden vriendinnen dat ik een fjord kreeg de opmerking die ik toen kreeg was wat moet je nou met een fjord!.
Hun hadden allemaal dure dressuur pony's maar k wilde een fjord.

Toen kregen we springles en er was een sloot, geen enkele pony durfte de sloot te nemen en aangezien het geen stevige sloot was zei ik ik wacht wel want als hij springt en de sloot gaat stuk kunnen jullie niet meer.
Dus ik als laatste en ja hor hij sprong de sloot als enige dus ik moest als voorbeeld gaan zodat iedereen kon volgen ze waren wel even stil en ik genoot.

Mijn vriendinnen kregen een nieuwe pony dus ik kwam ze tegen in het bos en ze zeiden ik heb nu zo'n goede pony hij heeft een B voor zijn IBOP o zei ik dat het ik vorig jaar ook gedaan dus ze vroegen wat heeft jou fjord behaald ik zei een dubbel A ze waren gelijk weg en ik genoot weer.

Toen weer springles we gingen hoogte springen met een muur die steeds hoger ging en je raad het al, alle pony's stopte bij 110 cm hoog maar ik ging nog even door en stopte bij 125cm hoog heerlijk dat gevoel terwijl mijn fjord maar 135cm hoog is.

Afgelopen weekend waren we lekker aan het rijden met alle fjorden en toen kwamen we een paard tegen die helemaal begon te stuiteren toen wij eraan kwamen dus ik moest lagen want ik kende haar en ik zei hij heft zeker nog nooit een echt paard gezien ze moest er wel om lachen.

Ja je kan er uren over schrijven maar voor mij is de fjord het ideale paard :+

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:50

@Sjolvir: Volgens mij ken ik Gunther (Staat op de manege waar mijn Fjord ook op pension staat.) - er zullen niet veel Fjorden zijn die Gunther heten en Z hebben gelopen... Is hij een jaartje of 25 nu?

Verder op het topic... Toen ik heel eigenwijs verkondigde dat ik voor een Fjord wilde gaan, werd ik erg raar aangekeken, ten eerste omdat ik toch best lang ben (Uhm, sorry hoor, maar Fjorden zijn over het algemeen oersterk!), maar ten tweede omdat ik voor een Fjord ging. Nu hebben we op de manege zowiezo al een behoorlijke 'collectie' Fjorden, dus er is misschien wel wat meer begrip.
Maar toch, er waren twijfels van buitenaf: Zou je dat nou wel doen, het is 'maar' een Fjord...

Na veel speurwerk was ik verliefd: Ze heette Ynia en was schijnbaar erg groot en stevig.

Dus m'n instructrice en ik gingen kijken. Ook zij had een paar reserveringen, maar voornamelijk over mijn lengte, ik had toch wel een forse Fjord nodig, maar dat wist ik ook. En fors was Ynia. En groot. De puzzelstukjes vielen op hun plek, want ook onder het zadel zagen we er goed uit samen.

Eenmaal met haar op haar nieuwe stalletje aangekomen, vielen de meeste toch wel eventjes in verbazing, en kregen we erg veel complimenten dat ze toch wel heel erg mooi en lief was.
Mocht ik haar ooit met wedstrijden starten, zou ik me dan ook helemaal niet schamen, en als er mensen zouden gaan lachen, haal ik m'n schouders op en rij ik lekker door. Lol met je knol staat bij heel hoog in het vaandel, en wat andere mensen zeggen...?
-Zij- hoeven toch geen Fjord te nemen. Net zo goed als dat -ik- geen enkel ander paardje zou willen dan mijn lieve, mooie Ynia.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:27

Gunthers baasje is geemigreerd zeg maar, Guther verkocht als manege pony.
Dat werk kende hij ook al, aangezien hij dat in het verleden netzoals Sjol ook al gedaan had.
Zijn baasje heeft hem gekocht na jaren manegepaard en toen zij starte heeft hij nog in
kinderlesjes gelopen tot hij L2 was.
Daarna niet meer (volpension)
Later had eigenaar minder tijd, (was toen al Z2) en is hij de lessen weer in gegaan.
Haar verzorger heeft hem nog gestart, maar Gunther is geen automaatje, dus de winst ging in de B moeizaam.

Gunther in zomer 2007 recreanten proefje.
Afbeelding

Gunter in 4 tal, hij was toen al Z. De pony in de keertwending. (2003)
Afbeelding
Afbeelding
De fjord met de lichste voorpluk en zeer erg grijnzende ruiter is Gunther.

Gunter de fjord met deken, in de paddock met Elza (andere fjord, manege pony )
en Sjolvir (mijn fjord) uiteraard midden in de plas. (winter 2002, toen had ik Sjol net!!! Gunther was al Z!)
Afbeelding

Sjollies grote voorbeeld is dus Gunter!

Leuk dat je een fjord hebt en iedereen hem tot nu toe erg leuk vind.
Heb je ook al een fototopic van haar? Nu heb je me natuurlijk nieuwsgierig!!!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:24

Vind het echt een leuk topic worden! :))
Heel intressant & leuk al die verhalen. :+:

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 08:11

leuk om te zien,de foto's van Gunter!
ik hoop dat Ravina en ik ooit zo goed worden ;) (onbereikbare droom,haha)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:40

@Sjolvir - Ja, da's de Gunther die ik ken. Die staat inderdaad bij ons op de manege in Teteringen. Mijn peetdochter is helemaal gek met hem, de meeste kids eigenlijk wel omdat hij zo super lief voor kinderen is. :-)
Goh, maar eens met de manege eigenaren een babbeltje maken om te zien of hij misschien Ynia ook nog eens iets kan leren! ;-)

En een foto van Ynia vind je hier!
http://img51.imageshack.us/img51/5074/picture002ju.jpg

Ga proberen van het weekend een beetje betere fotos te maken, het licht heeft de laatste dagen niet meegewerkt...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:27

Geen droom is onbereikbaar, gewoon proberen...
Mij hebben ze ook voor gek versleten, maar ik had Gunther..... :D

Ga foto's kijken!!! hi, ja moeilijk zien zo hoe ze er nou echt uitziet.
Dus jij gaat van het weekeind je nieuwe topper op de foto zetten en ik mijn nieuwe!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:06

ik ga morgen mijn moeder strikken,kijken of het lukt om leuke foto's te maken van de wedstrijd!2e keer B rijden.

Sjolvir,ik vind het echt geweldig,Z1+16,echt een eindstand om heel trots op te zijn!

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:31

Bij ons is het ook niet altijd alles. Ik kwam een keer een meisje met haar paard ophalen met mijn fjord om een buitenrit te maken. Dus ik kom daar op die manege om te kijken of ze mee ging. Werd er afkeurend door een vrouw gekeken en geroepen: wat doet dat uitschot hier!!! Een fjord is niks en bla bla bla. banketstaaf... Dr zus is precies zo. Die gunt mijn fjordje geen blik waardig en een hallo kan dr ook niet af. Ik snap dat niet hoor. Waarom laat je niet gewoon iedereen in zn waarde en paarden ook. Als ik daar nou gelukkig mee ben.....

Ook op wedstrijd zei een schrijver waarbij ik een onderling B proefje reed later dat de jury niet te spreken was over een fjord in de sport (hadden ze blijkbaar discussie over gehad) en dan denk ik waarom niet?? Het is toch juist een uitdaging om met zo'n beestje te starten en waarom heb je dan minder lol dan een ander? Ik rijd verder geen wedstrijden, maar vind het altijd jammer als mensen zo doen. Er zijn ook vele mensen die het juist waarderen dat je met een fjord komt aanzetten!!!

RenskeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:44

Op de manege heb ik dat wel eens, dat ze je raar aankijken of er met andere over gaan praten.
Maar als ze mijn fjordje dan zien lopen, kan ik lachen om hun gezicht :Y)

madelief90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 13:37

Hey, die lieve Gunther op bokt! Wat is het toch een schat van een dier! Ook echt een plezier om op te rijden. Nou ja rijd er nu niet veel meer op omdat hij ook ouder is en voor de beginnerslessen word gebruikt. Maar het is een paard met een gouden hart en soms natuurlijk ook nog steeds fjordeigenwijs. Echt een leukerd!