paardentram, fjordjes zien er slecht uit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:51

Wig_love schreef:
Ik ken deze paarden en ze hebben het absoluut NIET slecht, Worden goed bijgevoert en krijgen goed aandacht en ze zijn allemaal vrolijk altijd.! en deze worden absoluut niet mishandeld! het zijn 'boere' paarden die gewoon altijd buiten staan! Deze paarden worden echt wel gepoetst voor ze aan het werk moeten, maar als ze 24/7 buiten staan krijg je ze niet altijd schoon, dat wij soms zo 'zijkerig' zijn. Die paarden mogen echt paard zijn! lekker altijd buiten! worden ruim voldoende bijgevoerd. sorry maar ik vind dit erg ver gaan om het er ZO op te zetten. Als je weet dat het gebeurt, Alah, maar niet zo! je kent ze niet en weet niet hoe de situatie is van de paarden.!

die van mij staan ook 24/7 buiten en die kunnen ook weleens heel erg smerig zijn, maar er is een verschil tussen smerig en ingevallen/vel over been/mager >;) En hoezo mogen ze lekker paard zijn? Als een paard lekker paard mag zijn, dan kijkt zo'n dier in ieder geval wat beter uit zijn ogen dan wat ik op deze foto's zie.

Als ik dan naar foto's van Kurby kijk, dan zie je goed verzorgde (heb het niet over poetsen/knippen/wassen, maar over "gevuldheid") fjorden die een heldere blik in hun ogen hebben

Hilde_92

Re: paardentram, fjordjes zien er slecht uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:00

Ze zien er gewoon niet goed uit, maar of je er nu werkelijk iets aan kan doen?
Ik denk het niet.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:47

Ze zijn wat schraal idd, wat meer ruwvoer kan geen kwaad.

Maar verders???????

Zien er niet slecht uit hoor!!

Niet geknipt nee, maar ik laat de manen van mijn fjord ook lekker groeien, en
bij mij staan ze ook in de zomer maanden 24/7 op de wei. Dan zien ze er ook zo uit hoor,
zonder wintervacht, maar ik heb er even overheen gelezen wanneer de foto is gemaakt!

Het tuig, daar kan wel wat aan verbetert worden!

gerritje

Re: paardentram, fjordjes zien er slecht uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:53

het is wa lastig om zo door de wintervacht heen te kijken en te oordelen of de fjorden te mager zijn. het beslag ziet er iig keurig uit dus ze worden wat dat betreft wel goed verzorgd.

deze fjorden zullen denk ik heus wel goed verzorgd worden, anders stapt er toch niemand meer in de kar voor een ritje??

en oer het algemeen zijn al onze fjorden baggervet, dus ik zou ze niet vergelijken met wat we zelf in de wei hebben staan :-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:46