Jeddah schreef:Ja, weet ik veel dat jij zwaarlijvig vanaf 120 kg vindt?Ik weet wel 100% zeker dat iedereen die te zwaar is zelfs dagelijks bij zichzelf " te rade" gaat hoor
En das niet het probleem. Meestal is het allemaal niet zo simpel als het lijkt.
Maar ben het 100% met je eens, kijken naar het paard is belangrijker als kijken naar de weegschaal! En dat geldt voor alles
Dat noem ik erg zwaarlijvig hihi. Met dat bij jezelf te rade gaan doelde ik meer op die persoon die boven de 150 kilo zat, dan moet je zo reeel zijn dat je niet meer op een paard stapt vind ik. Ik vind mezelf ook zwaarlijvig dus ik heb zeker niet de intentie om mensen te kwetsen hoor. Ik moet van mezelf altijd erg opletten met eten, eet vaak zelfs te weinig waardoor ik dan juist weer aankom omdat mijn lijf alles vast wil blijven houden. Ik kan 100x tegen mezelf zeggen wat maakt het uit en waar maak je je druk om niet iedereen is in de wieg gelegd voor een maatje 36-38, maar als ik dan eerlijk ben zou ik stiekem best willen dat ik in die categorie thuishoorde. Hoewel ik weet dat ook dat niet realistisch is. Dus ik bekijk het zeker niet simpel hoor. Maar ik pas de arbeid van mijn paard wel aan op mijn gewicht en ben steek ook hand in eigen boezem door zelf dagelijks op de hometrainer te stappen en veel wandelen met de hond.
Ik snap dat het niet zwart wit is.
Ik weet wel 100% zeker dat iedereen die te zwaar is zelfs dagelijks bij zichzelf " te rade" gaat hoor
En das niet het probleem. Meestal is het allemaal niet zo simpel als het lijkt.

Mijn fjord van rond de 1.50 m moet van de DA minimaal 500 kilo wegen. We hebben haar toen een keer gewogen in een klinkiek en toen woog ze 580 dus toen zijn we flink wezen afvallen. Later moesten we weer een keer terug en zijn we weer op die weegschaal gegaan en was ze 520 en de DA vond dat ze er heel goed uitzag
wat voor lint gebruik je?