jaarling fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: jaarling fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:15

Jij noemt ons triest he, maar wat ik triest vind is dat je de ballen verstand van jaarlingen hebt zo te zien!! Anders laat je niet iemand op je jaarling zitten. Sorry dan ben je in mijn ogen echt geen jaarling waard.

Norahtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:07

Zou ik nu een slotje mogen hebben?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:00

Een veulen nog maar 3 weken hebben en voor haar 1ste levenjaar er op zitten :n :n
Jouw veulen ziet er misschien al iets volwassener uit, maar mijn veulens zijn zo'n beetje net zo oud, zou je hier op gaan zitten?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NB6WOZOC-D.jpg

Sta je op een stal waar meerdere mensen zijn? Zij kunnen je tips geven over wat je met een veulen allemaal kunt doen, en als je vragen hebt kun je ook bij hun terecht.
Veel borstelen, wandelen. Als je veulen heel mak is kun je er eventueel ook mee fietsen.

Heel veel succes ermee

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:32

Jeh
Wat een gek gedoe zeg.
Slaat echt nergens op hier kan in zoo boos om worden.

Je kan er veel mee doen maar doe dit echt niet.
Word er echt niet blij van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:59

Jemig he, zal ik eens iemand van minstens 50 kilo op jou gaan laten zitten terwijl je 10 maanden bent?!
Dit is echt zo not done :n Je bent hem niet waard :n

orion1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:23

Citaat:
Afbeelding

Ben je niet goed in je bovenkamer? Arme pony. Bah, dat dit soort zieke lui nog een pony krijgen.... over enkele jaren gaan ze aan de kinderen... houd je hart dan maar vast want wie weet wat ze daarmee doen. Om te kotsen

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:25

Mayflower_ schreef:
Jij noemt ons triest he, maar wat ik triest vind is dat je de ballen verstand van jaarlingen hebt zo te zien!! Anders laat je niet iemand op je jaarling zitten. Sorry dan ben je in mijn ogen echt geen jaarling waard.

mensen voor je iets hier neerzet.
lees even het hele tropic.

ze is er zelf van geschrokken, dus ts doet het niet meer.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:36

ik kan snappen dat je er inmiddels van geleerd hebt, maar iemand die serieus met de vraag komt of er even iemand op mijn 10 mnd oude fjord kan zitten, moet nog even een aantal jaren paardloos blijven, en verder studeren.In mijn ogen ben je absoluut nog niet paardwaardig..

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:43

Vraag me uberhaupt af waarom je een veulen als eerste paard neemt.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:53

Norahtje schreef:
ik bedoel gewoon dat ik niet snap dat jullie niet normaal kunnen reageren. ik bedoel ik vraag niet voor niks om advies.

Vind je het gek?? Het is een VEULEN met een TIENER op dr ruggetje. Dat noem ik geen kindje meer (dacht in je beginpost dat je het over een kind van 2 jaar had). Je vraagt niet om advies. Anders had je eerst gevraagd en dan gedaan. Als je ZO weinig verstand van paarden hebt waarom begin je dan in godsnaam aan een veulen. Hoe moet dat straks als ze gaat puberen, hoe ga je dan handelen?

Norahtje schreef:
en dit was ook helemaal niet mijn bedoeling.
ik hou van evita en dan wil ik haar echt niet mishandelen.

Neeeee tuurlijk niet. Mishandelen, ik noem dit kindermoord.... het is dat je niet naast me staat maar anders stond ik nu niet voor mezelf in mag je gerust weten.

Norahtje schreef:
dan denken jullie dat ik het zelf ook wel kon bedenken maar dat is dus blijkbaar niet zo. dacht dat het voor eventjes geen kwaad zou kunnen. sorry hoor

Tipje: zet dr lekker te koop en koop een fjord van een jaar of 10 en ga daar lekker mee rondhobbelen. Dit wordt net zo'n zielig geval als dat andere fjordje van 2 waar al driftig mee gesprongen wordt. Ongeduldige mensen horen geen jong paard te mogen kopen.

Ik ben Pro paardenhouderijexamen voor je aan een paard mag beginnen. Laat eerst maar eens zien dat je weet waar je mee bezig bent. Opleiding mag zo'n 3 jaar duren, kan je paard ondertussen lekker de opfok in. ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:59

Volgens mij heeft TS al meer dan eens in dit topic gezegd dat ze erg geschrokken is dat het zo slecht voor het dier is, en dat ze het NIET meer gaat doen....
TS: heb je je verder wel verdiept in het houden van een veulen/jaarling? Daarmee bedoel ik onder meer passende brok of supplementen geven, goed ontwormen, etc.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:00

Norahtje schreef:
Dit is idd mijn eerste paardje maar heb zeker dingen geleerd van te voren.
dit is een onderwerp die niet veel voorkomt.

Nog fijner voor het dier.. weet je wel wat van voeding van een opgroeiend paard af eigenlijk? En er zijn enorm veel boeken over veulens en jonge paarden opvoeden tot het inrijden aan toe. En ook op bokt zijn er zeer veel topic over te vinden.

En tipje: eerst vragen, dan pas doen.... ;) Een jong paard hebben is erg saai hoor de komende 3 jaar, hoop dat je je dat toch realiseert.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:49

Moderatoropmerking:
Heel jammer dat jullie niet met respect een antwoord op de vraag van TS kunnen geven. Dus bij deze een slotje voordat het helemaal uit de hand loopt.