[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:54

Zo, ik meld me ook maar eens even Haha! als bijna drentheganger...
Ik ben Janine en al veels te oud Bloos en samen met Peter ,veels te jong,hebben we 3 fjorden.
Gerrit van 7, Akes van 4 en Cindy van 2.
Cindy en Akes staan al in drenthe....naja....in de buurt ervan dan Tong uitsteken
En wij wonen nog in de flevopolder, al gaat daar hopelijk snel verandering in komen.
Gerrit staat nog in de polder op een pensionstal...anders hebben we niks te rijden hier Haha!
Laatst bijgewerkt door nientje78 op 21-12-08 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:57

welkom janine Lachen gezelllig met al die 3 fjordjes Haha! hoop voor je een leuk stukje met weinland te kunnen vinden Ja voor de 3 fjordjes Lachen

ik ben genezen van een pensionstal Nagelbijten / Gniffelen mijne staat bij mijn schoonouders Haha! erg lekker Haha! alleen woon ik in amsterdam nog Nagelbijten / Gniffelen hoop in 2009 toch te kunnen verhuizen als vriend lief hier in drenthe werk heb gevonden Haha!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:59

Cindy en Akes staan bij een pensionstal al op het land Knipoog
Gerrit gaat tegen die tijd er gewoon bij.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:03

Zo Bonbon heeft een lekker buitenritje gemaakt met vriendin en ik heb de poten uit mn lijf gefietst hahaah
iets eerder vertrokken om half 1 , 1 uur en zijn net pas trug, ze zal wel flink moe zijn maar ze is erg braaf geweest Haha!

Askor_Djarne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:44

Nou dan zal ik me ook maar even melden he Lachen

Hallootjes allemaal,
Ik ben Kirsten en ben 19 jaartjes jong haha.
Ik heb 2 fjordjes:
Naam: Askor
Geboren: 15-05-2004
Vader: Olshen Junior
Moeder: Nieske
Moeders vader: Barstad

En mijn kleine aapie ook even voorstellen!!
Naam: Djarne
Geboren: 13-05-2007
Vader: Stendis Bue
Moeder: Lonna
Moeders vader: Onbekend

Met Askor ben ik 30 november 2008 afgereisd naar Hoenderloo en daar met succes ons eerste wedstrijdje gereden:D

Mijn kanjers staan op een kleine pensionstal in Dronten

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:59

akci schreef:
Cindy en Akes staan bij een pensionstal al op het land Knipoog
Gerrit gaat tegen die tijd er gewoon bij.

oke leuk! die van mijn heb wel op een soort van hobby manege gestaan in amsterdam maar dit jaar kregen er een paar droes toen mijn pony met die van me vriend op het land en toen had ik zo iets van weetje ik zet ze weer bij huis bij mijn schoonouders is veel goedkoper en veel lekkerder ze komen elke dag er uit en nachten binnen... alleen weekenden kunnen we rijden maarjah... in de kerst vakantie ben ik ander halve week dan gaan we ook lekker rijden hoop ik 2009 gewoon dicht bij me paardje kan wonen Ja

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:06

Hallo nieuwkomers,

Nou mijn dag kon veel beter. Ik weet niet dat hij had maar ik heb alle hoeken van de hei gehad. Toen ik terug kwam op stal bleek ik niet de einge te zijn geweest, meerdere stalgenoten hadden last van een bommetje onder hun kont. Gaat het sneeuwen of onweren misschien?

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:22

Je bent niet de enige met een fjordenbommetje vandaag. Nagelbijten / Gniffelen
Had net opgezadeld en wou de bak inlopen en toen werd ie me toch heet! En ik zat er nog niet eens op (gelukkig Clown ). Dus maar eerst aan de longe gegooid, kon ie ff uit zijn dak gaan.
Daarna was ie wel redelijk rustig. Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:12

Vlim had er net ook een flink tempo in, ik vond het heerlijk! Heerlijk samen gewerkt. Had alleen een piepende rem in galop, hij was wat te enthousiast Nagelbijten / Gniffelen

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:21

Ik zal me dan ook even melden Haha! :

Claudia (ook veel te oud) uit Vlijmen(N-B).
IK ben eigenaar van 2 hengsten : Alco 4 jaar van Kventin en Coentje van 2.5 jaar ook een Kventin.
Verder rij ik Zortin (hengst, vader Kventin) in de sport. Op het moment L2.

Er is nog een veulentje voor mij op komst van Zortin.

Zoals je kunt lezen ben ik een Kventinfan (heb hem ook een aantal jaren gereden in de sport tot de M2)

Leuk om hier mee te kletsen. Tong uitsteken

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:29

Indianlady: we wonen vlakbij elkaar, ik woon in Bennekom.
Marcella: bedankt!

Ik heb Alex vanmorgen gelongeerd en daarna heeft zijn (misschien) toekomstige huurster er even mee gereden.
Hij was superbraaf en dat terwijl hij 10 weken niks gedaan had.
Helaas ging hij na 10 minuten kreupel lopen,waarschijnlijk verstapt ofzo, ik heb geen bak en moet in de wei rijden die nogal hobbelig is.

Het valt me op dat er best veel fjordjes zijn die Reitze als vader hebben,dus allemaal half broertjes en zusjes.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:32

Haha, das grappig. Ik stond eerst in Bennekom, maar wilde graag dichterbij de hei staan. Ik sta nu dus sinds augustus op de Hessenweg.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:33

Hallo weer!
Zo zo, hebben we het tempo erin?
Ik las al dat het noorden goed vertegenwoordigd is, maar ik hou de eer hoog van het midden van het land Haha!
Ook ik had een bom onder mij vandaag hihi. Ik ging rondje langs het kanaal rijden, met de instelling een rustig ritje te rijden (heb nogal last van een kater Verdrietig ) Maar Ziack dacht daar anders over hihi die vond dat hij wel wat harder kon draven en galopperen.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:42

Zo te lezen waren alle fjorden wel een beetje wisselvallig vandaag.
Gerrit ook al...
Komen we de bak in, peter stijgt op en meneer gaat er als een haas vandoor.
Willen we gaan stappen en daarna draven was hij weer niet vooruit te branden Boos!
Daarna weer even gek, en toen vond hij wel dat hij genoeg gedaan had Bloos
We zijn dus nog even lekker door gegaan.....en dat ging juist weer heel goed.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:23

hahaha :p ze waren allemaal dus wel lekker bezig :p
Miss was het de nationale fjordenetter dag ofzo :p
hebben ze onderling afgesproken alleen de baasjes niet op de hoogte gebracht :p

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:48

Ook toevallig, mijna had ook even dolle 5 minuten Knipoog Ging draven, ging hartstikke goed. Toen van hand veranderd en ze springt rustig aan in galop.. Naja dan is t beter om ff door te galopperen en ja hoor ff racen en paar bokjes geven Knipoog En daarna was ze weer braaf Knipoog Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:52

xSiep meeting is leuk, maar Drenthe is voor mij te ver en zou dan zonder bolletje komen.
Chica_lover1 heeft lekker gereden eerst in de bak en toen nog even buiten.
Bon_Bon vriendin buitenritje gemaakt en zelf hard moeten fietsen.
Askor_Djarne leuk nog een OJ.
IndianLady heeft alle hoeken van de hei gezien.
_Eveline ook al een bommetje onder zich.
MaiMai last van een piepende rem in galop.
Colunder die een brave Alex had.
Josewoos die ook een bom onder zich had.
Akci die een ondeugd beestje had.
Kelum had ook even een racende en bokkende fjord onder zich.
Alle nieuwes welkom.

Zo bijgelezen. Haha!

Geloof dat ik de enigste had die heel braaf was. Heb samen met stalgenootje die ging wandelen met haar jonge paardje een heel rondje gestapt zonder zadel. En als ik nagaat dat ik dit vorig jaar nog niet gedurfd zou hebben. Tong uitsteken

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:56

Misschien is het leuk om eerst een keer een meeting ergens zonder paarden te doen? Ik kan vaak ook niet aan vervoer komen en heb bovendien een drastisch geld tekort... Misschien een keer tijdens een keuring of een wedstrijd?

Vlim was ook heel braaf hoor, en met piepende remmen ben ik erg blij. De laatste tijd had ie juist niet zoveel zin in galop Knipoog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:01

Wedstrijden kom ik voorlopig ook even niet en keuringen vind ik niks aan en ga ik dus ook niet naar toe.

We hebben op het moment niet veel mogelijkheden om buiten te galoperen, want alle bermen zijn een beetje verzopen. En heb helaas geen mooie ruiterpaden om op te rijden.

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:01

Zal me ook hìer maar eens meldden..
Ik ben Linda, ben 16 jaar en heb een 3-jarige fjordenruin. (Drange Rolv x Rimska)

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:03

(Alleen) buiten galopperen doen Vlim en ik niet, durft ie nog niet, maar wordt aan gewerkt Tong uitsteken Met een ander paard gaat het wel aardig, maar moet ik ook oppassen dat ik er niet ineens naast lig Tong uitsteken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:15

MiSs_vOsj welkom.

MaiMai ik kan juist beter niet samen met iemand anders buiten gaan galoperen, want dan krijgen we een wedstrijdje. Waarbij die van mij gerust op het asfalt ga galoperen. Tong uitsteken

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:22

Marcella, dat komt me heel bekend voor!
Als ik alleen buitenrij, kan ik dat zonder probleem bitloos, of met touwhalster doen.
Maar als ik met een vriendin rij (heeft kwpn'r) dan is ze niet te houden Ik ga nou ook nier meer met zen 2en weg zonder martingaal en stangbit of pessoa Bloos Had het graag anders opgelost, maar ik zou niet weten hoe

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:23

One rein stop aanleren Lachen Vlim wil er ook wel graag een wedstrijd van maken. Als ik vandaag mee was gegaan had ie iedereen eruit gerend Tong uitsteken

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:26

Helaas is bij mij de afspraak met de eigenaar van het land dat ik niets met de paarden mag doen op zondag . Dit inverband met het geloof van de gemeente waar mijn paardjes staan.
Dat vind ik soms wel een nadeel. Zondag is voor mij toch meestal wel een dag dat ik de meeste tijd heb om een lange rit te maken. Maar dat zit er voor mij dus niet in.
Ik heb vanochtend om 10 uur de paardjes gevoerd, de staldeuren en de bak opengezet. En vanavond om 8 uur heb ik de stal opgestrooid, ze binnen gezet en gevoerd. Dan kunnen ze er voor de nacht weer tegenaan.
Morgenvroeg moet ik om half 8 beginnen met werken omdat mijn baas al met vakantie is, dus zullen ze om kwart voor zeven gewekt gaan worden Gaaaap , dat valt ze meestal wel zwaar als ik ze zo vroeg kom wakker maken. Wanneer ik mij gewone tijd ga werken dan ben ik er pas om kwart voor 8.