[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:42

Silence, op de mijne ligt nu ook een bruine Wintec. (deze week komt nieuw zadel) Staat mooi, en is ook best wel te matchen.

Caroline, balen zeg.. het is al niet leuk, maar helemaal niet met het idee dat hij zo het dorp in kan..
Ik heb hetzelfde probleem, die van mij rent in een keer keihard weg als ik hem in het land wil zetten. Heb al van alles geprobeerd..; touw om neus, hengstenketting, grondwerk en alles. Het ging beter, maar nu zijn we weer terug bij af. Ik heb ook geen idee meer wat ik moet doen. O_o

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:31

Vanmiddag bij de paarden geweest. DA zegt niet zeker te weten wat het is. Vind het ook vreemd dat het bobbeltje groter en kleiner wordt en raad een echo aan. Dat wordt pas volgende week, dus weer even afwachten. In de tussentijd dus even helemaal niets doen.

Maar wel nog even met Ara gereden, ging lekker. Ik heb vast geoefend met rijden op zit en benen en niets met de teugels, als voorbereiding op de les volgende week. Ging heerlijk, van alles gedaan, figuren rijden, wending achterhand, slalommen, achterwaarts, overgangen gingen lekker soepel allemaal en ondanks de wind, heeft ze veel met neusje ontspannen naar beneden gelopen.

Over het de wei in rennen, etc, zo was Li ook toen ik haar net kende. Eigenlijk na een tijdje grondwerkles en zelf grondwerken, is dat zo enorm verbeterd. Ze loopt nu netjes mee achter me aan en als we in de wei staan, doe ik eerst het hek dicht. Ik draai me dan om richting hek, en zij draait netjes mee. Ze staat te wachten tot ik haar halster afdoe, kroelie en dan hobbelt ze de wei in. Ben echt superblij daarmee !

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:16

Carolinef en een touwhalster is dat geen oplossing. Werkt net wat scherper (wanneer het nodig is) en op een andere manier in dan een gewoon halster. Heb anders ook nog een bijna nieuwe hengstenketting liggen was ik vroeger altijd nodig met trailerladen. Zeker als meneer zijn geen zin in hebben pet op had. Heeft namelijk een paar keer los gelopen langs provinciale weg. :roll:

Zo hier heerlijk westernles gehad en nu was het echt werken voor bolletje en zeer weinig kletsen. Hij was in het begin een beetje loperig, maar dat hebben we gebruik om hem goed aan het werken te zetten. En natuurlijk de nodige huiswerk mee gekregen en over een maandje weer les. *\o/*

En de beslissing is trouwens gevallen en mijn dressuurzadel gaat de verkoop in incl. dus alle dressuursjabraken. Vind het eigenlijk zonde dat hij in de kast hang en maar 1 of 2 keer in de week gebruik word en alleen omdat ik mezelf verplicht. En vind dressuurrijden dus helemaal niks meer aan. En kan het geld dus heel goed gebruiken voor andere dingen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:53

Carolinef, das niet fijn! zoals pareltje zegt, is grondwerkles geen oploosing? Ik heb het ook zo opgelost met Hildar die over me heen liep.

Parletje, pff hoop dat het niets ergs is, klinkt niet erg fijn! Wanneer worden er foto's gemaakt? Wel leuk dat je zo goed met Ara hebt kunnen rijden!

Marcella, lessen zijn soms echt heel erg leuk he! ben ook zo tevreden van mijn lesgever, en idd huiswerk, maar dit soort is leuk! En wat voor zadel verkoop je?

Zoals beloofd wat foto's van op het strand, er zijn er meer maar dit zijn al erg mooie! Heerlijk was het toen en de fotograaf wil er gerust meer maken, dus dat is wel super:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AEZPYLZ8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FZJG4NNJ.jpg

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:09

Het is een Ainsley fit 4 alleen dus een heel stuk extra verbreedt. Vorig jaar helemaal na gekeken door zadelmaker en ook of dat de boom nog goed was. Maar hij kan geen op of aanmerkingen vinden.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:44

Gaaf zeg Aria, die foto's, heerlijk over het strand aan komen galloperen en dan dat paard dat trucje kan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:19

Mijn zadel komt als het goed is sneller dan verwacht :D
Hij zou eerst pas a.s Maandag bestelt worden, maar hoorde gisteren dat ie al onderweg is :D

Ik snap dat je niet weet wat je ermee moet Caroline, is ook wel heel heftig. Misschien wat iemand al zei, dat vreemde ogen dwingen.

Wat een heerlijke foto's Aria, wij gaan binnenkort ook met Jimmy een dagje naar Zee :j

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:29

nee vreemde ogen dwingen niet, stalgenootje heeft t geprobeerd in mei met keting en resultaat was dat ze 2 wkn op krukken heeft gelopen, daarnaast is t mijn paard en moet ie naar mij luisteren, ketting ed werken echt averecht met m, en tsja grondwerk doe ik zat, zoals longeren gister maar daar heeft ie dan geen zin in of wat dan ook en heb ik dit resultaat, iodioot die over de omheining spring en mij niet toestaat t longeertouwtje vast te houden, echt ik heb m nadat we m hadden gevangen gister zo kort met bijzet vats gezet, even terug de rem r op maar zelfs dan draait ie om, probeert weg te lopen etc etc, en weet je wat t stomme is, morgen issie weer mag braaf, ik krijg r n punthoofd van en heb nu zoiets van; dan maar alelen recreatief buiten of ind e bak rijden, dan maar niet longeren ed, al moet dat eigenlijk niet de oplossing zijn

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:33

Dat is ook niet de bedoeling inderdaad.

Het is inderdaad jouw paard, maar de juiste persoon kan je wel dat steuntje in de rug geven wat jullie nodig hebben.
Dat heb ik met Silence ook gemerkt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:51

ik ga het van de week s overleggen met mijn instructeur, eerst as zaterdag door de duinen met fjorden brabant

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:06

Marcella, dat eerste setje is me toch een mooi setje zeg! Lijkt wel op een stock saddle.

Carolinef, ik weet hier ook zo 1,2,3, geen oplossing voor. Wat ik bij de mijne deed is uit laten razen in de bak, en dan pas laten stoppen wanneer ik dat zeg. Dat is wat lastig als hij al uitgebroken is..
Vaak voelde ik het wel aan als hij zo'n bui had (vaak ook weer afhankelijk) en dan gooide ik hem even los in de bak. Als ik dan eerst ging longeren o.i.d. brak hij ook gelijk uit.. Bij mij heeft het een poos geduurd en ik heb hulp gehad om hem erdoorheen te krijgen, maar de aanhouder wint he!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:20

ja nou precies de aanhouder wint, ik heb hem al ruim 5 jaar en geef het ook niet zo 1,2,3 op maar ik word hier zoooo moe van, vandaag was hij uber lief en braaf met ind ew ei zetetn, heb hem eerst ind e wei gezet en daarna haakon, stalgenootje gaat me helpen met grondwerk, volgens haar ios het een combi van angst en dominantie en daar kan ze wel eens gelijk in hebben. ik doe het dus niet met de harde hand, dat lost niks op.

leuke strand foto's ja, Marcella wat voor dressuur dekjes heb je in de aanbieding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:08

Zonet is de tandarts geweest voor Vicktor.. nou dat was niet geweldig.
Ik had om 2 uur een afspraak, kwam die beste man doodleuk om half 4 aanzetten, zonder ook maar iets erover te zeggen dat hij zo laat was.
Nou.. toen kreeg hij de mond van Vicktor niet open, ging er bijna gelijk een verdoving in. Daarna wilde hij de mondsperrer in zijn mond doen, wat
ook niet al te handig ging. ''had hij nog nooit zo meegemaakt'' zei die.. Vond hem verder ook niet echt vriendelijk tegenover m'n paard.
Maarja, met Vicktor z'n tanden was niks aan de hand. :)
Vond het wel apart, oké, Vicktor hij vindt het niet geweldig als je zo met z'n hoofd bezig bent, maar toen hij
gekeurd werd kon de (andere) dierenarts wel 2x in zijn mond kijken.
Nu staat hij dus nog half te slapen in zijn stal.. als alles goed is gaat hij vanavond weer naar buiten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:18

Lindava1989 schreef:
Marcella, dat eerste setje is me toch een mooi setje zeg! Lijkt wel op een stock saddle.

Eerste zadel is een barefoot cheyenne en een boomloos zadel.
Carolinef meer dan genoeg, maar wil ze pas gaan weg doen als het zadel verkocht is (eurostar, anky, harry horse, enz.). ;)
San_ner mag die tandarts wel verdoving geven. :? Wel opletten dat ze met verdoving niks eten. Dat mochten ze in ieder geval bij ons niet in verband met het risico op verstopping.

Zo even snel een rondje polder gecrossed en het net niet helemaal droog gehouden. Gelukkig was het een klein buitje.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:19

Fijn Marcella, lekker gereden dus!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:25

En erg vermoeiend volgens bolletje. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:22

Ja, hij mocht wel verdoven. Het is namelijk van de dierenarts uit, die ook paarden doen. Hij mocht inderdaad niks eten, de eerste 2 uur, omdat hij moeiljker kon slikken. Zonet heb ik hem weer buiten gezet, hij was weer helemaal zichzelf. :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:41

caroline ik denk dat ubie op dit moment bezig is met een dominantie spelletje met jou, hij doet gewoon waar hij zin in heeft, wil jij iets doen waar hij geen zin in heeft dan gaat ie dus staken :(

San_ner wat een rare vent joh

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 12:45

san-ner, die kwam bij mij dus niet meer aan mijn paard, als ik vind dat ze niet goed met mijn dieren omgaan dan is t voor mij exit, maar ik ben wat dat betreft best kort vorod e kar

ja nou Ubie is nu al 2 dgn mega braaf, ok heb m al 2 dgn rij en werk technisch laten staan, maar hij sjokt braaf aan een lang touwtje achter me aan en als ik stil sta zonder ho te zeggen stopt hij ook gelijk en hij is heel aanhalig, kruipt nog net niet op schoot bij em zeg maar

marcella, geef me n gil als je dekjes r uit gaan ik ben heelmaal van de HH :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:14

Ja nou.. pff ik bel hem ook echt niet weer. :|

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:57

Ik heb dat met Silence ook gehad met een tandarts.
Die komt er ook niet meer aan inderdaad.

Stond net naar Jimmy te kijken en ik voelde me er echt goed bij :j
Jimmy is erg veranderd sinds die 3 weken geleden dat ik hem voor het eerst zag. Uiterlijk, maar ook in zijn houding, reacties op mij enz.
Ik voel dat ik de juist keuze heb gemaakt..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:22

heerlijk Silence!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:22

:j hé.
Net een hoofdstel voor hem gekocht.
Vanavond passen, hopen dat het de goede maat is.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:36

Silence heeft de fjorden smaak te pakken <3 wat voor hoofdstelletje heb je nu?

San_ner, gelukkig waren de tanden goed dan, volgende keer ms iemand anders bellen? te laat komen is echt niet fijn, stel dat je ergen heen had gemoeten. Vrees dat die omgang met paarden wel een beetje ingebakken zit in veel 'paardenmensen', maar alles is gelukkig goed gegaan.

Onder tussen is de zadelmaker geweest, blijkt mijn Hildar gewoon vermagerd :roll: dus in die 2maand dat ik het zadel heb is hij al een maatje vermagerd. Heb de witte boom ook liggen, die zal ik ws in de lente met lekker gras weer nodig hebben. Ben zo blij dat het dat maar is, was erg bang dat ik een nieuw zadel zou moetn kopen, dat kan ik voor het moment niet. phoew, ben terug op mijn gemak, straks een lekker ritje!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 16:37

Ikke wel hoor :P

Ik heb een bruin hoofdstel uit een Duitse winkel.
Als van de week zijn zadel er is zal ik weleens een foto maken van het geheel :j