[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:17

San_ner schreef:
Bedankt!
Het is een dressuurzadel, maar ik kan hem over 1,5 week ophalen. Want er moest een wijde boom ingezet worden. :)

wat raar joh ;) heb je toevallig geen voorbeeld foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:27

Haha ja, gek he! :P
Vicktor is nu nog steeds wel te dik, kwam de zadelmaker binnenlopen: ''Zo.. zo te zien een zeer welvarende Fjord'. ;)
Dit is het zadel:
Afbeelding

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:48

zo dat lijkt me lekker zitten zeg, diepe zit en die wrongen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:52

Hij zit ook erg lekker. :D
Er lag namelijk een Wintec op hem, maar daar zat ik zelf niet zo lekker in.. dus ben hier wel heel blij mee. :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:14

ik heb een Wintec dressuur, maar ik vind 'm wel lekker zitten, nou had mijn voormalige verzorgster een Wintec VZH en dat vond ik dus voor geen meter zitten

Anoniem

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:35

Nee klopt, dat had ik ook.
Ik reed eerst een Haflinger met een Wintec dressuur, die zat wel lekker. Maar op hem lag een Wintec Wide, en dat is een VZH, zit heel anders.. en een stuk minder. :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:27

Heb even niet bijgelezen :o Maar moet even wat kwijt, vertellen van dinsdag, toen ik tijdens de westernles wilde aandraven, zat dat echt helemaal niet goed. Instructrice zag dat rechtervoorbeen niet goed mee liep. Blijkt een bobbeltje te zitten aan de binnekant van haar been, vlak boven de kogel zeg maar. Het was ook enorm warm. Nu veel afgespoten en rust, het lijkt al wat kleiner en is niet meer warm. Maar als het zo blijft de DA erbij. Vind het echt vreselijk, Li heeft nog nooit last van benen of voeten gehad, dus ik hoop dat het wel mee valt.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:54

San_ner er zit echt qua zit zoveel verschil in die Wintec zadels, ik ben blij met de mijne en die is pas nog nagekeken en goed bevonden, dus we hobbelen nog maar even verder erop ;)

Pareltje dat is niet zo fijn zeg Li in de lappenmand, ik hoop voor je dat het allemaal heel erg meevalt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:36

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:55

Was dus die bos haren zat en bolletje ook.

Nog in teddyberen vacht en met aan beide kanten een hengstenvlecht. :+
Afbeelding
Eerste streep al geschoren en wat een pak haren kwam er vanaf. :P
Afbeelding
Bosje haren wat er na afloop vanaf is gekomen. Er zat ook nog een hoop tussen de spleten van de roosters. :+
Afbeelding
Resultaat. :D
Afbeelding

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:29

zo daar is een behoorlijk pak haar vanaf gekomen zeg :=

Ik ben vanmorgen even met Exel op pad geweest, jemig zeg wat heeft die zich aan lopen stellen :( Alles was ineens eng, hij liep te gillen als een idioot en toen we bijna bij degene waren die we op gingen halen "durfde" meneer ineens niet langs een tuintje waar zo'n kleine iglo voor schapen o.i.d. in stond. Grrrrrr kon hem wel wat aandoen, wat een verschrikkelijke aansteller zeg, was gewoon aan het zoeken naar iets om zich om te kunnen draaien en weer terug naar de wei te gaan -:(-
En wat ik ook deed, ik kreeg 'm er niet langs, heb die ander maar gebeld en die is met haar paard naar dat punt gekomen en naast dat paard durfde hij er met moeite voorbij. Nou was hij daar ook nog nooit geweest, dus hij bleef een beetje aan dat andere paard plakken totdat we op een punt kwamen wat ie kent als "de weg naar huis" en ineens was het weer mister Macho }:0

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:32

daar is inderdaad een beste bos haar afgekomen.
denk niet dat ik mijn fjordje scheren ga ,vind zo´n teddybeer ook wel weer wat hebben.
net even dressuur gedaan in de bak,hebben we tot nu toe weinig gedaan maar hij pikt het goed op.hij heefd zelfs al 1 pasje achterwaarts gedaan.
de bosrit van morgen heefd hij ook echt verdiend!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:41

Lorelei als je paard zijn warmte goed kwijt kan waarom zou je dan scheren. ;)

Ik heb alleen geschoren omdat bolletje er echt heel veel last van had, maar liever had ik gewoon alleen een racestreep gedaan. Maar wist nu al dat dat geen oplossing ging worden. :n

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:08

Marcella die bolletje in zijn nakie heeft gezet ;) .

Vandaag weer even Li haar been afgespoten en 10 minuutjes gestapt op het harde fietspad. Tjonge, wat heeft Li zin om een buitenritje te maken lijkt het wel, ze was flink aan het doorstappen zeg! Daarna nog even op Ara geklommen. Maar hihi, mag ik dat wel in het fjorden topic plaatsen?!

Lorelei, geniet er lekker van.

Dank je Vera. Jemig, wat balen zeg, dat Exel er zo'n show van maakte. Maar was hij echt bang? Of even zijn koppigheid aan het showen? Gelukkig dat iemand met ander paard naar je toe wilde rijden om even te helpen, da's wel fijn.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:16

oooh hoe herkenbaar, op zo'n kookmoment roep ik wel s; je gaat in de worst haha!!!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:28

Pareltje hij was zich gewoon aan het aanstellen, hij loopt overal langs en is echt nergens bang voor, heeft al menig paard op sleeptouw genomen en dan zal ie voor zo'n iglo bang zijn? Nee die liep mij echt te etteren :(

Ja Caroline ik zal eerlijk zijn, hij heeft een paar meppen met de zweep op z'n kont gehad, maar zelfs dat hielp niet

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:37

balen Vera en ook niet als je 'em 180 graden probeerde te draaien en dan van de beweging gebruik maken door weer de juiste richting uit te lopen? Nja, je zal alles wel geprobeerd hebben :(:) .

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 17:39

Pareltje2 schreef:
balen Vera en ook niet als je 'em 180 graden probeerde te draaien en dan van de beweging gebruik maken door weer de juiste richting uit te lopen? Nja, je zal alles wel geprobeerd hebben :(:) .

ik heb alles geprobeerd, maar zodra we ook maar enigzins richting iglo gingen dan ging de rem erop, probeerde hij te draaien en als dat niet lukte ging ie in z'n achteruit en dan op zo'n manier dat ie scheef ging en zo probeerde om met z'n neus weer richting wei te staan

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:07

Vera, pfff. Hielp het ook niet als je oefeningen ging vragen om 'em af te leiden. Hm, tja, hij doet de koopigheid van het fjordenras eer aan :D

net mijn profiel bijgewerkt, andere foto's en een filmpje van vorige week erin gezet, als Li weer beter is, zal ik er eens eentje met galop proberen, ook leuk!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 06:56

bij mijn ubie werkt op zulke momenten de zweep of harde hand avereachts, bij Haakon is t dan gelijk een bok reacvtie dus dat is dan tik bok, tik bok , tik bok tik tik en dan loopt ie haha

ik ga zo met Ubie op viiste bij 3 bejaarden fjorden, gezellie

pareltje wat een leuk bitloos hoofdstelletje zeg in je profiel, netjes !

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:41

Carolinef schreef:
bij mijn ubie werkt op zulke momenten de zweep of harde hand avereachts, bij Haakon is t dan gelijk een bok reacvtie dus dat is dan tik bok, tik bok , tik bok tik tik en dan loopt ie haha

ik ga zo met Ubie op viiste bij 3 bejaarden fjorden, gezellie

pareltje wat een leuk bitloos hoofdstelletje zeg in je profiel, netjes !

Dank je wel Caroline, staat Li goed he!! En, hihi, ik zie Haakon al gaan. Ze zijn allemaal zo anders he. Li tik ik buiten weleens aan met het eind van mijn teugels, als ze onderweg weleens stil wil staan omdat ze ergens lekker groen gras ziet. Krijgt ze alle kans om op de eerste paar hulpen te reageren, maar zo niet, even uiteinde van de teugel erbij. En de reactie is. Pffff, nou dan loop ik toch door. Zucht. Bij Ara daarentegen, vliegen we met 4 voeten tegelijk in de lucht en opzij en weet ik al niet wat. Die kan dat helemaal niet hebben. Ook niet nodig, want als Arabier heeft die toch niet zo erg die gras-obsessie ;) .

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:19

de rit van gisteren in Grolloo was echt super!!!
we hebben enorm genoten en de paarden hadden het super naar hun zin,daar werden ze weer even paard van

heb ook nog een typische lol met je knol foto:

Afbeelding

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:16

Zo, terug van de paarden. Vandaag weer westernles gehad, nu met Ara, ging echt supergaaf. Naderhand mijn instructrice ook even erop gereden zonder hoofdstel. Geweldig om te zien. Gaan we volgende week met de les ook doen, heb nu al zin, hihi! Hm, is het erg, dat ik dit post in een fjorden topic over een Arabier...

Lorelei, fijn dat het zo heerlijk was. Je ziet er uit alsof je zeeer aan het genieten bent!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:12

caroline ik heb het eerst rustig en lief geprobeerd, maar toen ging ie helemaal een loopje met mij nemen, maarja met wat meer "kracht" had dus ook geen effect. Denk dat ie morgenmiddag het haasje is, ga ik gelijk vanuit me werk naar ze toe en dan kan hij het weer alleen gaan doen }:)

Je profiel is mooi geworden pareltje en van mij mag je best over je arabier schrijven hoor ;)

dat ziet er gezellig uit lorelei, zo te zien hebben jullie enorm genoten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 19:17

dank je Vera en hihi, ben helemaal happy met Li haar mooie manen die we al een jaar aan het opsparen zijn, en had dus ook 2 foto's van haar van deze maand in mijn profiel gedaan, kan iedereen ervan meegenieten!