[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:35

Verafjord schreef:
Marcella ik begrijp je probleem helemaal, Vera valt in de winter ook altijd wel wat in, maar niet zo erg als jij omschrijft

Wat afvallen mag nog wel hoor, maar vond het iets te snel gaan ineens. Heb liever langzaam en geleidelijk aan.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:12

nee dat is ook zo, is niet gezond in ieder geval :(

Maar met een regendeken gaat het wel goed nu? Ja je hebt 'm nu even niet nodig gelukkig, maar heb je 'm nog wel op 's nachts?

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:16

Hij heeft hem nu al op. Vond het een gemeen koud windje staan. En hij vond het ook absoluut niet erg om op te krijgen.

En morgen overdag ga ik het niet redden om hem af te doen en ben pas na 15.00 uur op stal. Normaal hoef ik maar tot 12.00 uur te werken, maar morgen ook 3 uur extra. Maar ja ook weer extra geld dus dat is ook wel weer erg fijn.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 20:10

Illo vind afvalbakken niet eng hoor, hij checkt ze altijd even of er niets te vreten inzit :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:34

Goedemorgen :)
Ga straks maar weer poging doen om naar buiten te gaan.
Op een pad doet ze altijd erg moeilijk tot laatste keer aan steigeren toe. Iemand tips?
Ze vind het absoluut niet eng. Aan de hand als je dan goed boos word doet ze het wel.
En kijkt ook vrolijk met dr oortjes naar voren om zich heen.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:29

jeeej we gaan zaterdag boscrossen in Grolloo

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:48

Verieka had vandaag weer peper in de kont :')

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:02

Het ging wel aardig vandaag buiten ze heeft een keer geprobeerd om te draaien (trotsss :P)

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:53

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 15:59

ziet er super mooi uit!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:59

Verafjord, dan zat ik toch niet veel naast de leefdtijd, Exel is gewoon ook een frisse naam :P
Dan heb je wel hard gewerkt in de wei! Maar de paarden zullen je dankbaar zijn ws, met lekker extra gras :D

Miejmoon, omdraaien gebeurd hier ook af en toe, maar als de rest goed gaat kan dat er wel bij, dan weet je weer dat het héél wendbare dieren zijn *D

Wij zijn gister met vrienden die een dagje mee kwamen naar zee gegaan. Eerst via het bos, dan de zee op. Ik moet zeggen, ben nog nooit zo hard gegaan! Hildar wou indruk maken, dat was duidelijk, normaal kan hij de Haflinger niet goed volgen, maar gisteren was dat allemaal geen probleem. Ik zat op een race paard :D Al was het na 3 keiharde crossen wel gedaan, toen was hij weer op zijn normale tempo.
En we hadden geluk, er was iemand met een hele mooie camera aan het trekken, en die foto's krijgen we, die zullen echt speciaal zijn, met door het water crossen enz. Heerlijke dag, fjordjes zijn echt de zaligste beesten!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:26

Klinkt super leuk Aria.
De rest is ze altijd erg braaf(loopt vaak wel met grote bogen om dingen heen :P) alleen het eerste stukje is het altijd even link.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:15

Hier vandaag stuk gefietst met die knol van me. Dat veulen groeit als kool! Niet te geloven ;) Zal binnenkort eens weer foto´s van dr plaatsen.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:36

Zo, morgen weer westernles, hopelijk zit het weer een beetje mee!

Silence, hoe was je ritje vandaag? Ben erg benieuwd!!

Vera die met paaltjes in de wei heeft lopen goochelen, maar uiteindeljk tevreden met het resultaat, dat is altijd fijn. Hier ook een stuk afgezet, beetje rouleren welke stukken ze op kunnen.

miejmoon, hoe is het buiten rijden gegaan op dat moeilijke stukje? Het is geen angst daar? Is er ooit eens iets gebeurd ofzo? Dat ze met oortjes naar voren om zich heen kijkt, betekent dat ze erg aan het opletten is. Het zou mooi zijn, als ze een oortje richting jou (naar achteren dus) houdt, zodat ze als het ware goed oplet wat jij tegen haar gaat "zeggen".

Lorelei, heerlijk! Rijden jullie daar met de trailer naartoe ofzo? En hebben ze daar fijne stukken waar je lekker kan rennen (lees je fjord lekker kan rennen ;) )?

Wat heeft Verieka uitgehaald dan lady Kelly?

ARia, heerlijk klinkt dat! Is Hildar niet zo van het racen normaliter? Li is er gek op, houd zelfs haar volbloed Arabieren vriendinnetje een stuk bij in de rengalop. En jaaa, leuk, foto's ben benieuwd!

Elpatcho, fijn dat je kunt fietsen met je paard zeg. Ik zie mezelf dat nog niet doen met Li om eerlijk te zijn.

Rianne, zitten mooie foto's tussen zeg! En hoe waren de punten? Mooie foto, van die middendraf trouwens!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:43

ja we rijden daar mat trailer heen,ben er nog nooit geweest maar lijkt me wel heerlijk hoor even boscrossen

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:58

Pareltje, dat was het ook! echt een aanrader! nee hij kan meestal niet echt mee, maar hij leert het wel! In het begin kon hij niet eens in rengalop, maar met veel trainen lukt het wel :D blijven doen dus :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:25

Ben net terug (moest langer werken) dus wat later gereden.
Maar het ging super :D
Hij is mega voorwaarts, maar ontzettend braaf :D
Mam is het eerste stuk meegefietst en daarna zijn we samen een stukje de hei op gegaan en daarna met mam weer terug.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:35

Silence, super zeg! Vertel, vertel, wat hebben jullie precies gedaan? En hoe lang gereden?

Lorelei, veel plezier alvast!

Aria, ja het is per fjord heel verschillend, Li is nogal extreem in het racen, Jamin is een stuk rustiger wat dat betreft. Maar als Li van me mag, dan kan ze van alles naar niks wegspurten en even lekker een tijdje volhouden, echt genieten!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:42

We hebben ongeveer een half uurtje gereden.
Zo voor de eerste keer vond ik dat wel goed en het werd ook donker.
Maar hij begon dus meteen lekker voorwaarts te stappen.
Een stukje verderop zat er een paard vlak achter ons wat ook galoppeerde, maar buiten dat hij wel luisterde ging hij niet raar doen ofzo.
Bij de hei is mam omgedraaid omdat ze met de fiets niet door het mulle zand kwam.
Dus wij even een stukje doorgereden.
Wat gedraafd en daarna rustig terug gestapt.
Allemaal super voorwaarts, er mag wel iets meer rust in.
Maar dat ie zo braaf was vind ik wel super fijn.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:45

super dat het zo goed ging zeg voor de eerste keer.
die van mij is ook zo heerlijk voorwaarts,soms wel ietsje te

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:45

:j daar moet ik ook nog wel aan wennen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 07:21

Silence, blijkbaar komen jullie dan wel overeen, goed is dat! Ja fjordjes kunnen best voorwaards zijn, meestal verwacht je dat niet. Met een beetje tijd en werk komt dat wel goed. En dan kun je ook lekker crossen, dat is ook altijd leuk :D

Pareltje, waw je hebt een echt sprinter! dat zal idd wel een machtig gevoel geven!
Het ligt idd van paard tot paard, Hildar is dan ook qua persoon erg rustig, tot je in een bak komt :P dat is een ander verhaal.
Crossen jullie dan in de bossen? (hihi dat rijmt)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:26

Superfijn dat het zo goed ging silence :).
Rajah is vaak ook erg voorwaarts.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:40

joehoe daar zijn we weer, effe mega hang weekeinde gehad, gister ochtend even op Ubie gereden en gister avond les gehad met Haakon, vandaag wou ik dat gaan doro oefenen maarja t komt met bakken uit de hemele, vandaar dat ik nu thuis zit te pc-en, heb al burgerlijk een pan soep gemaakt en tsja paardjes staan nog binen, allles is hier weer zeik en zeik nat.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:15

Silence, heerlijk zeg! En ook dat hij braaf bij je blijft toen jullie een ander paard zagen, netjes. Voorwaarts kan best, bij Li verschilt dat weleens, maar vaak wil ze gewoon graag hard. Dus als die een keer rustig stapt, geniet ik daar lekker van hihi!

Caroline heeft lekker gehangen dit weekend. Heerlijk! Ja die regen erg is dat, de wei wordt echt blub op deze manier, paarden staan er nog wel in.

Aria_zz schreef:
Pareltje, waw je hebt een echt sprinter! dat zal idd wel een machtig gevoel geven!
Het ligt idd van paard tot paard, Hildar is dan ook qua persoon erg rustig, tot je in een bak komt :P dat is een ander verhaal.
Crossen jullie dan in de bossen? (hihi dat rijmt)
Aria, die rengalopjes gaan op een aantal stukken idd. In de winter hier op het kleine strand, maar verder ook over een stuk dijk en stukken ruiterpad, eentje langs een groot water en eentje door een stuk bos en nog wat meer van die paden. Langs 1 pad liggen greppels en als ik Li de losse teugel geeft en ze heeft zin in een sprongetje, racen we dus ineens het ruiterpad af en nemen we ook de greppeltjes er nog even bij. Leuk is dat hoor, als ze zo enthousaist is. Terwijl de andere fjord veel rustiger is, voor haar hoeft alles ook niet zo hard, ze kan ook niet zo hard als Li, maar het zit ook niet zo in haar karaketer zeg maar. En haha, wat grappig, want Li is in de bak juist erg rustig.