[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:56

Caroline, wel jammer dat er minder directe uitrijmogelijkheden zijn, maar wel fijn dat je met de trailer erop uit zou kunnen als je wil in het weekend. Leuk dat jij ook zo van buiten rijden houdt! Ja, als we een ritje maken, is het vaak dat we toch wel een uur of 3 of 4 weg zijn, eten en drinken mee, vind dat echt genieten! Maar goed, regelmatig les vind ik ook leuk, lekker afwisselend freestyle en trail enzo.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:25

Aria Exel is 5 geworden op 4 mei, hij is een Btje

Pareltje ik geloof dat Li echt een knuffelkontje is he? :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:47

Zo was ze niet echt eigenlijk, maar eigenlijk sinds we een tijdje aan het grondwerken zijn en hoe meer we elkaar leren kennen en tijd met elkaar doorbrengen, tja, hoe meer ze dat is gaan doen. Ze slaapt ook weleens bij me, dan gaat ze bij me liggen in de wei en na een tijdje gaat ze dan echt helemaal gestrekt en dan zie je sommige spieren trekken enzo, genieten vind ik dat joh! En hoe zijn Exel en Vera daarin?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:01

Pareltje2 schreef:
Marcella dus druk druk op je werk, sterkte! Wat vervelend zeg, dat hij zo'n last van de regen heeft! Tja, hier staan de beide fjorden altrijd in hun blootje. Ara niet, die krijgt wel een regendeken om, staat anders de helft van de tijd te kopschudden en onrustig te doen. Je zou kunnen kijken of het incidenteel was, hij heeft dit toch nooit eerder gedaan dacht ik? En is er wel een schuilmogelijkheid in het land?

Geen schuilmogelijkheid in het land. Heb altijd al een watje gehad. Vergeet nooit dat ik hem net had eerste eigen paard. En de gedacht had van ik heb een fjord en ik hoef lekker geen deken op te leggen. :+

Maar vergat 1 dat het een echt varken was en hij gewoon heel veel moeite heeft om zijn kacheltje warm te stoken. Hij viel te laatste paar dagen voor deken op doen ook ineens wel heel erg hard af. ;)

lorelei

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 19:06

vandaag weer heerlijk buiten relaxed met mijn gele vriendje,oww echt heerlijk weer was het vandaag zeg!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:34

Pareltje die van mij houden wel van knuffelen, alleen Exel kruipt bijna in je en in zijn "liefde" naar je toe doet ie dus gewoon pijn, hij is en blijft lomp :+ Vera heb ik een aantal weken geleden heerlijk mee zitten knuffelen, zij lag in de wei, ik ben erbij gaan zitten en haar hoofd gaan kriebelen, toen leunde ze met de voorkant van haar hoofd tegen mij aan en sliep bijna <3

Marcella ik begrijp je probleem helemaal, Vera valt in de winter ook altijd wel wat in, maar niet zo erg als jij omschrijft

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:18

Vera, heerlijk is dat he.

Marcella, ja, da's echt balen, wat dat betreft hebben we geluk hier met de beide fjorden zonder dekens enzo. Maar ik had in het andere topic net al gereageerd, hihi, wordt anders wel onoverzichtelijk voor je zo!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 08:11

Hallo allemaal,

Iemand wees me op dit topic aangezien ik sinds 2 dagen een eigen Fjordje heb.
Dus ik vroeg me af of ik hier gezellig mee kan komen kletsen?

Ik ben Sandra, sinds gisteren 24 jaar en in het bezit van een Arabier x Welsh, Silence en dus sinds 2 dagen van een Fjordje Jimmy.
Hem heb ik gekocht om fijne, lange buitenritten mee te kunnen maken en vanaf morgen gaan we daarmee beginnen.

Jimmy is mijn eerste Fjordje, dus ik zal vast nog wel voor verrassingen komen te staan, maar vooral wil ik van hem gaan genieten.
En dat lukt al aardig aangezien het een heerlijk beestje is :j

Groetjes.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:33

heej Sandra welkom hier,gezellig dat je mee komt kletsen.

heel veel plezier met je fjord en je buitenritten natuurlijk

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:47

Silence, gezellig dat we elkaar op dit topic weer "tegen het lijf lopen". Geniet lekker van Jimmy!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:22

Silence welkom hier :).
Heel veel plezier met Jimmy(fjorden zijn geweldig <3)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:24

Leuk Silence, had niet verwacht je hier te zien! :D
Met een fjordje zit je voor lekker relaxed wel goed, tenzij je een eng bloemetje tegenkomt :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:34

Silence welkom.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:51

Aria, haha, idd, of een fjord hebt die zo verzot is op rengalopjes en sprongetjes als Li ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:19

join the club!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:14

grassprietjes die beweegt kan ook eng zijn

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:15

Dank jullie wel :D

Ik ga er morgen rekening mee houden, met al die enge grassprietjes, bloemetjes enz. tijdens onze eerste rit :j

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:16

maar vaak krijg je niet meer reactie dan een inimini zijsprongetje of een grote boog er langs op, vooral niet rennen, want dan word je niet moe :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:17

_O-

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:19

zonder gekkigheid ze zijn gewoon leuk <3

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:20

:j daar was ik al wel achter ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:59

miejmoon schreef:
grassprietjes die beweegt kan ook eng zijn

Die dienen hier gemaaid te worden zeker als ze over het pad heen waaien. :+

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:00

ja fjorden zijn perfecte grasmaaiers haha

maar is mijn fjord schrikt nooit ook niet van enge bloemetjes grote paddestoelen of wapperend gras

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:03

Welkom Silence!

Tja fjordjes kunnen zigzaggend door trekkers en combains heen. Viaducten over de snelweg nemen, of midden in de stad stil staan omdat het stoplicht simpelweg rood is. Maar je moet toch wel even goed zitten als er op de paarse heide, opeens een heidebloem net ietjepietsje paarser is dan de rest, want dan willen ze nog wel eens een pas opzij doen. Wees gewaarschuwd!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:27

welkom hier Sandra, ik had je volgens mij ook al voorbij zien komen op fjordenwereld ;)

Jullie vergeten dat bankjes en vuilnisbakken in het park ook levensgevaarlijk zijn voor fjorden :P

Hier vandaag hard in de wei gewerkt, we zouden sowieso onze paarden een stukje meer geven, uiteindelijk hebben ze een kleiner stukje dan ze hadden hahaha :P , we hebben er voor onszelf een paar meter bij gepakt, want bij die andere 3 stond het gras ineens vrij hoog, terwijl wij een vrij kale wei hadden. Dus wij hebben onze paaltjes een aantal meter verder gezet, zodat hun stuk wat kleiner is geworden. Alleen hebben wij in ons stuk nu nog een deel afgezet, zodat daar geen paarden op kunnen komen en het gras ook kan groeien. Als daar weer gras staat dan zetten we weer een ander deel af.
Wei is ook poepvrij (nouja ons stuk dan) en nou ben ik echt kapot pffffff :Z
Ik had nog met Vera willen gaan rijden, maar ik had er echt de puf niet meer voor. Van half 12 tot kwart over 4 in die wei bezig geweest, ik geloof dat ik die wei wel 20 keer door ben gelopen met paaltjes, draad etc.
Maar heb nu wel een voldaan gevoel, toen ik thuis kwam gelijk onder de douche gedoken en nu met een bakkie koffie op de bank. ;)