[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:52

Sorry, maar ik klets voorlopig even niet meer mee.
Heb er echt geen tijd meer voor, door school (3 dagen tot 3 en een dag tot 4, en je moet er ook 3 kwartier reistijd bij rekenen), werk en Borka. Dat gaat natuurlijk allemaal voor een forum. Jullie zien me vast wel weer verschijnen als ik wat meer tijd heb! :wave:

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:02

Bedankt! Was weer super, zelfs bitloos vandaag.

Eczeem is echt niet leuk! De mijne heeft het niet maar een paard op de wei wel.
Moet er bij jullie ook altijd een deken op? of enkel ochtend/avond en wat voor 'cremes' gebruiken jullie?

Verafjord, gelukkig idd dat hij snel kan komen! Anders is er ook maar niets aan, zo zonder ijzer, kun je niets doen.

Jorinda: jammer! Maar begrijpelijk, we horen wel weer van je als je meer tijd hebt!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 21:29

Vera heeft geen deken op, heeft ze wel gehad, maar dat gaf ook problemen. Ik heb haar al eens bibberend uit de wei gehaald toen het vreselijk regende, Exel sloopte haar deken en haar voorpluk ging alsnog naar de haaien. Je hebt er wel hoofdkappen bij, maar die draaiden bij haar elke keer en dan zag ze niks meer :( Ik smeer een middeltje wat ik bij een Belgische apotheek koop.

En ik ben zeker heel blij dat de smid morgen kan komen, met rijden merkte ik er niks van, alleen toen we bij de wei stonden en ik haar linker achtervoetje vroeg wilde ze die niet geven, moest ze op dat ijzerloze voetje gaan staan. Dus ze heeft er wel last van, maar madam is nogal een harde tante voor zichzelf en laat niet zo snel iets blijken

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:10

Begrijpelijk Jorinda, succes met alles!

Aria, fijne dag gehad dus gisteren. Ben benieuwd wat voor bitloos hoofdstel je gebruikt? Li heeft een kingekruiste, dat gaat echt super!

Vera, succes met de hoefsmid morgen. Ben benieuwd waardoor hij zegt dat dat ijzer eraf is gegaan. Hort toch niet zomaar te kunnen of gebeurd dat wel vaker? Hier staan ze op blote voeten, dus heb er geen verstand van.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:34

nou achter dit ijzerverhaal zit een verhaal op zich :( De laatste keer dat ze in Limburg beslagen is, heeft desbetreffende smid zich er met een Jantje van Lijen vanaf gemaakt en b.v. in haar hoefwand genageld ipv in de witte lijn. Toen wij een paar weken hier woonden zagen haar hoeven er niet meer uit, brokkelen en ze stond vreselijk plat. Dus andere hoefsmid erbij en die constateerde dus de fouten die de hoefsmid in Limburg had gemaakt.
Hij heeft er nog ijzers onder gekregen met veel kunst en vliegwerk, maar hij zei al dat de mogelijkheid bestond dat er eentje voortijdig af zou vallen, omdat hij gewoon heel erg weinig "vlees" had om in te nagelen.

Vanmiddag ook maar gelijk de DA besteld voor de jaarlijkse enting, hebben we alles in 1 keer gehad ;)

SsSimonee

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:12

Zit nou op school, hele dag management, maar vanavond weer lekker naar me gele vriendinnetje <3

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:53

ik heb vandaag mijn spook gereden, maar eigenlijk heb iks zin om effe hard te crossen, rijbak is ook nog te nat om goed te dressuren, moet nog 2 wkn geduld hebben want dan ga ik meedoen met de brabantrit in de loonse en drunense duinen. iemand van hier ook?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 17:24

nee helaas zit het er dit jaar weer niet in voor mij |( maar als je eens zin hebt om te crossen dan kom je deze kant maar eens op hoor, hier in de Gorze kan je heerlijk heuveltjes op galopperen :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:59

Zalig, heb net een rit van bijna 4 uurtjes gemaakt, weer genoten!

Caroline, heerlijk zeg zo'n rit daar lijkt me mooi! Maar heb je bij jullie in de buurt geen mogelijkheden om te crossen? Wij doen dat op eke buitenrit wel, Li zonder rengalop, daar wordt ze ongelukkig van ;)

Verafjord, en afgalloperen waarschijnlijk ook dan wel, klinkt goed! Hier wel een paar heuveltjes, maar niet veel. Maar jeetje zeg, wat erg dat die hoefsmid er dan zo'n zooitje van had gemaakt :(:) . Ik hoop dat haar hoefjes gauw herstellen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:23

Verafjord, gelukkig is het toch nog goed gekomen dan, jammer dat je dan zo'n smid tegen komt, brokkel hoeven zijn echt niet fijn :n
En die dekens kunnen idd koud zijn! dat is hier ook en probleem. Hebben geluk nu aan de zee te staan, maar in het voorjaar staan we nog wat meer in het binnenland en dan is het echt vervelend met deken op-af. En hij kan er zonder een draadje te breken uitraken, hoe? Geen idee :+

Pareltje, het is een sidepull, biothane hoofdstel. Maar ik merk wel dat ik er minder controle over heb, vind ik wel jammer. Ik rijd graag bitloos, deed het met mijn vorige paard ook, veel beter dan bit ging dat.
Maar voor mijn fjord kan ik geen hoofdstel vinden dat echt goedwerkt. We hebben ook een kruislinks liggen, gaat super, tot we even bezig zijn, dan verzet hij zich en kan ik hem niet meer de baas. Maar heb overlaatst ook met een dubbelgebroken bitje gereden, gaat even goed als een normaal gebroken maar hij komt wat beter aan de teugel, dus kan ik over op een lichter bitje! :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:24

zo paardjes hebben hun entingen weer gehad en Vera staat weer op 4 ijzers, dus we kunnen er weer tegenaan

LokusSpokus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:05

lorelei schreef:
wij zijn twee vriendjes jij en ik!!!

Afbeelding

Ahh Cai en Toetie :)
Ze vonden het ook niet leuk om apart in de stal te staan toetie wou bij Cai wonen
(overigens heet de shet beauty, maar hij is meer een toetie ;))

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:19

hihi je hebt cai en toetie dus ook al gespot op bokt,vond het zo lief zoals ik ze aan trof en dat moest dus wel even vast gelegd worden,toetie zal wel denken wil bij cai wonen die krijgt meer eten als ik :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:49

Aria, jammer dat je geen hoofdstel kunt vinden dat lekker werkt bij hem. Maar als hij met het huidige bitje goed loopt en reageert, is dat toch ook prima? Met een bit betekent niet dat je er dan ineens aan gaat trekken ofzo, je kan altijd op je zit blijven rijden, toch? Bij Li werkt het denk ik zo goed, omdat ik haar aan de losse teugel rijd. Dus er komt pas (heel even) druk op de neusriem als ze niet luistert naar wat ik haar vraag met mijn zit. Als ik haar vraag op mijn zit een gang terug te gaan bijvoorbeeld, of halt te houden en ze luistert niet. Hm, hopelijk volg je dit een beetje?

Fijn Vera, alles weer achter de rug.

Ik heb trouwens gisteren mijn nieuwe rijbroek uitgeprobeerd....meteen op een rit van 4 uur... Niet slim bedacht ik achteraf, maar hij zit gelukkig echt zalig ! Denk dat ik er nog eentje van ga kopen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:17

Pareltje, ik versta wat je zegt, en in de regel probeer ik ook zoveel mogelijk op zit te rijden, maar als ik in de piste rij wil ik in contact rijden en dan doet hij zo vreemd. Woensdag ook, in het begin reageerd hij helder, maar dat verminderd met de tijd, ondanks dat ik tussendoor wel loslaat en ontspan. Het is een raar beestje :P
Ik wil zeker met blijven rijden, maar hij is nu tandjes aan het wisselen en zijn wolfstandjes komen uit (heel erg schattig zo'n klein tandje :D ) en hij lijkt veel te 'geeuwen' tijdens het rijden en gewoon, ik denk dat dit door de tandjes komt, ik wil hem zoveel mogelijk sparen want het zal wel zeer doen, ik rijd onderandere dan ook zonder dubbele neusriem, of sperriem weet niet meer hoe je dat noemt.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:05

Vandaag weer even naar de paarden geweest. Eerst de kroelsessie met Li natuurlijk ;) . Daar even wat grondwerkoefeningetjes gedaan met Li en daarna zonder zadel even erop gesprongen. We hebben wat trail geoefend en ook wat buiging op de voltes en wat slangenvoltes meegenomen. Heerlijk!

Aria, hopelijk dat die tandjes gauw weer gewisseld zijn. En ik denk dat het juist supergoed is, dat je luistert naar waar jouw paard het meest ontspannen mee is!

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:39

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:48

Parelte: grondwerk en kroelsessies kunnen echt zo leuk zijn he! Zonder zadel zal ook wel leuk geseest zijn, meer contact vor buiging enz

Luisteren probeer ik zeker te doen! Hij is nog zo jong, ik wil hem niet over doen of hem pijn doen, tenzij dat strikt noodzakelijk is.
Ik denk idd dat bitloos hem vaak minder 'los' maakt maar met die tandjes wil ik toch oppassen, ik denk dat het voor hem niet erg leuk is. Maar het is niet zo dat hij met bit protesteert ofzo, absoluut niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:30

sabrinaboer schreef:
wie wil er stemmen op zandor hij staat nu op de 26 ste plek

http://paardenverkiezing.nl/2010/paarde ... rdam-1119/
dank jullie wel

Als ik zou stemmen dan krijg de shet van ex-stalgenoot mijn stem. Maar vind dat je teveel gegevens moet invullen als je wil stemmen en dat weiger ik. Krijg al genoeg zooi via telefoon, mail en post. ;)

Zo drukke werkweek achter de rug werk anders maar 15 uur in de week, maar heb nu deze week 25 uur gewerkt. En nog 2,5 uur ´s avonds nabespreken werknemers tevredenheids onderzoek, want op sommige punten niet echt positief was. Maar kregen wel even een complimentje, want we hebben het zwaarste beroep binnen de stichting (huishoudelijk medewerker). En nu volgende week weer een drukke werkweek, want dan werk ik 24 uur. Maar beteken wel allemaal extra geld. :D

Trouwens nog een vraagje wat zouden jullie doen. Begin vorige week (voor de regen) had ik iedere keer een matte en suffe pony (stond toen met sweet itch hoody) ook met rijden/omgang. Heb hem toen voor de regen onder regendeken gezet en ineens had ik weer een vrolijke/attente pony. Hij staat nu nog steeds onder regendeken en zit nog steeds helemaal lekker in zijn vel. Ben bang dat als ik de regendeken af laat weer terug ga naar matte en suffe pony.

Nu weet ik dat ik een watje heb die het nog wel eens moeilijk heeft om zijn kacheltje op te stoken. Grasmasker af is geen optie, want dan word hij weer zo opgeblazen door het vocht in het gras. En dan heeft hij ook weer heel snel last van dikke koker en dat is ook niet goed. Maar zit ook nog eens met het probleem dat hij zeer gevoelig is voor spierbevangen en hoefbevangenheid. En de nachten zijn al aardig koud en dus niet zo goed voor de spieren.

Heb alleen doordeweeks gewoon geen tijd om ´s ochtends de deken eraf te halen. Nu is het gelukkig weekend dus vanmiddag mag hij lekker even zonder deken staan. Om dan ´s avonds weer op te leggen. ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 12:24

nou mijn spook staat sinds 1 dag links voor stijf, niks dik , warm oid, hij galoppeerd en speelt en doet ook nog flink ind e wei dus denk dat t wel gaat, heb m alleen niet gereden erdoor.

we hebben hier onder aan de dijk langs de merwede wel een onwijs stuk om effe uit te galopperen, maar als t zo heeft geregend als afgelopen tijd is dat te nat en glibberig, dan doe ik dat niet, verder niet zulke uitrijmogelijkheden hier, helaas.

Marcella, ik heb mijn mannen snachts ook onder een ongevoerde reegndeken staan maar die gaat er overdag toch echt af, anders is het te heet, zkeer dit weekeinde, van de week heb ik m wel 1 dag opgelaten, toen waren de temperaturen niet zo.

ja ik zou toch n optie zoeken om de deken s'ochtends wel af te doen

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:51

wat een gedoe met die dekens zeg Marcella, die van mij staan altijd zonder en dat gaat gewoon goed.

Caroline wat raar dat Haakon ineens zo stijf staat, ik hoop dat het snel weer beter met hem gaat

Vanmorgen met mijn nieuwe bijrijdster lekker naar de Gorze geweest, normaal pak ik altijd Vera als ik met iemand anders ga, maar vandaag had ik zin om Exel eens te rijden. Wat is het toch een koele kikker die vent van mij, hij was zo braaf, heel de weg met een lang teugeltje gereden............ ik zit even op mijn roze wolkje <3

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:00

Marcella, valt er niets te regelen met iemand op stal? Anders is het idd best vervelend.

Leuk voor je Verafjord! Roze wolkjes en fjordjes gaan erg goed samen :D Hoe oud is Exel eigenlijk, stel mij er altijd een jonge pony bij voor maar ik weet het niet :P

Caroline, misschien heeft hij zich wat verstapt ofzo? Beetje zoals wij stijf zijn, dan kun je ook nog alles maar voel je het wel en pas je toch iets op. Idd even wachten met rijden, kun je zien hoe het gaat.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:28

Zo, net terug van freestyle les, voor de 2e keer de DLL gedaan. Li doet haar best om het te begrijpen en langzaamaan gaat dat ook vast wel komen. Het is ook een heel verschil of iemand ineens achter je loopt en de stemcommando's enzo. Het ging in ieder geval lekker ontspannen. En naderhand kwam ze natuurlijk nog even terug om, ja hoor, te knuffen!

even bijlezen.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:33

Aria, goed dat je zo voorzichtig bent met zijn mond. Ja, zonder zadel rijden vind ik heerlijk, ook met de trail oefening die we deden, dan voel je veel meer iets aan voordat het gebeurd eigenlijk!

Marcella dus druk druk op je werk, sterkte! Wat vervelend zeg, dat hij zo'n last van de regen heeft! Tja, hier staan de beide fjorden altrijd in hun blootje. Ara niet, die krijgt wel een regendeken om, staat anders de helft van de tijd te kopschudden en onrustig te doen. Je zou kunnen kijken of het incidenteel was, hij heeft dit toch nooit eerder gedaan dacht ik? En is er wel een schuilmogelijkheid in het land?

Jammer Caroline, dat de uitrijmogelijkheden niet zo zijn bij jullie. Ben dankbaar dat we hier altijd uren rind kunnen rijden eigenlijk, buiten rijden is echt ons ding.

Vera, zalig zeg, lekker blijven zitten op je roze wolkje he!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:57

ja buitenrijden is ook mijn ding, voor ik hierheen verhuisde woonde in in delft en stond ik gestald in Monster, ik was elke dag op strand, duinen, of bossen te vinden, niks geen gehuppel in de bak

nu heb ik sinds kort een trailer, dus dat biedt al mogelijkheden, alleen kan mijn auto m niet trekken, die van mijn man wel, maarja die eheft hij eigenlijk nodig voor zijn werk door de weeks, en ik rijd eigenlijk niet in de weekeinden, maar mag niet klagen, ik heb door de weeks 5 ochtenden de tijd...........