dankjewel! het water ligt als je vanuit manege van loon vertrekt, helemaal links van de duinen.. vriend die meewas had dit op voorhand uitgezocht en op zijn gps ingegeve..
Over twee weken mogen ze echt op de weide, nu staan ze elk nog buiten op hun eigen paddocks. Tijd om even te laten grazen en te chillen. Helaas lijkt het erop dat hij zomerexceem heeft, deken besteld en nu dus twee pony's met jeuk.
Echt stoer, Keeyzie! Ik heb nog heel wat te oefenen, zie ik. Maar voor mijn inspriratie is deze ook heel leuk!
PreHungaro
Geplaatst: 17-05-16 09:15
Fabster: Ja zeker leuk om een keer te doen! Sommige paarden vinden het fijn om eens in hun koppie aan het werk te gaan i.p.v. lichamelijk
Voor Andor waren de meeste oefeningen wel erg makkelijk. Doe ook veel Parelli met hem, dus dingen zoals sideways over een balk doet hij vanzelf Echter is het bij mij de kunst of de rust erin te houden. Zoals je op het filmpje ook wel ziet wordt hij iets te enthousiast waardoor ik niet meer zo fijn kan zijn met mijn hulpen als ik zou willen.
Lucia88
Geplaatst: 17-05-16 09:18
Ja leuk filmpje! Inderdaad, dit krijg ik ook niet voor elkaar met die van mij, maar wellicht leuk om eens te gaan oefenen!
Ik ben er toen mee begonnen toen ik echt niets meer met hem kon beginnen. Het heeft bij ons enorm geholpen. Zijwaards heb ik bijvoorbeeld eerst geleerd vanaf de grond, toen pas in het zadel. Wijken was voor ons dus ook heel gemakkelijk aan te leren (pasje zijwaards pasje voorwaards enz.)
Super gaaf ! Dat hoop ik ook over een tijd met mijn vent te doen. Ik grondwerk dagelijks. En fjorden loop. De mijne niet meer. Super relaxt gaat hij achterwaarts. Op 1 vinger aanwijzing. Rijden gaat hierdoor ook veel beter. Bitloos naar buiten.
En sinds kort kan hij een kunstje. Trekker banden gevuld met zand. Hij is zo trots op zichzelf.
grappig he, ben er zo blij mee ! Ze maken er veel gebruik van. Voor Gerran (fjord) was het erg goed voor zijn balans, de 1e keer afstappen flikkerde hij zodat om Op dat moment vond ik het niet grappig. Nu snap hij dat hij afstappen anders moet doen. En gisteren ging hij zelfs uit rekken erop, benen op de band en dan zijn schoft laten zakken
Echt heel knap dat filmpje! super leuk om naar te kijken
PreHungaro
Geplaatst: 18-05-16 08:53
xEliine schreef:
@ keeyzie, waauw! wat een mooi gebied is dat zeg, waar is dat ergens?
Kampina, dat is een natuurgebied tussen Boxtel - Oisterwijk - Moergestel
Aco
Geplaatst: 25-05-16 21:28
Vandaag even snel op Olaf gezeten. Hij heeft nu in principe 2 maanden rust na het zadelmak maken. Maar haal hem wel af en toe uit om te gaan wandelen aan de hand en te kuisen zodat zijn hengstemanieren zeker niet de bovenhand zal krijgen tegenover mij.