[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:41

ik heb altijd een zweepje bij me, niet voor mijn paarden, die zijn voorwaarts genoeg, maar echt voor loslopende honden en voorbijrazende wielrenners. Ik hou mijn zweep altijd een beetje breed, zodat ze niet vlak langs je heen kunnen racen. En als een hond mijn paard aan zou vallen dan zou ik dus ook gaan meppen met mijn zweep. Dan mag van mij de dierenbescherming komen hoor, die eigenaar van die hond is zwaar in overtreding met een loslopende hond die niet luisterd :(

Carolinef

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:56

ja is toen nog heel gedoe geweest over wie r in zijn recht stond, hondeneigenaar of stalgenoot, uiteindelijk, puur om t feit dat de hond niet zat aangelijnd kreeg stalgenoot gelijk anders had ze mogen dokken

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:02

Carolinef schreef:
ja is toen nog heel gedoe geweest over wie r in zijn recht stond, hondeneigenaar of stalgenoot, uiteindelijk, puur om t feit dat de hond niet zat aangelijnd kreeg stalgenoot gelijk anders had ze mogen dokken

als die hond aangelijnd had gezeten was het niet gebeurd, dus is het logisch dat zij in haar gelijk stond

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:10

Vreselijk, altijd die mensen met hun honden los. Erger me er zelf ook altijd in de hei kapot aan. Ze zien je aankomen, wachten tot je heel dichtbij bent en besluiten dan pas hun hond bij zich te roepen. Helaas is het meestal dan al vaak te laat en is de hond al bij je. Verieka is af en toe doodsbang voor honden maar gelukkig doet ze niets..
Ik vind het eigenlijk best erg, want ik krijg daardoor bijna een hekel aan honden, terwijl ik zelf ook een hond heb en heel erg gek ben met honden.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:16

Gelukkig nog geen last met honden gehad. Was wel is op buitenrit in een groep. Een paar jaar geleden. Kwamen net van een bult af en stonden net te wachten voor een weg. Ik stond dichts bij de bult op een zenuwwachtig merrietje(halve arabier :)) Kwamen 2 wielrenners van de bult naar beneden remde vol naast dat merrietje. Het arme dier schrok zich wezeloos, toen ze het merkte dat ze daar van schrok bleven ze naast haar remmen toen we verder reden. Toen werd de gene voorop toch kwaad, dat arme dier wist niet waar ze het zoeken moest. Ze reden links van haar en achter haar en steeds slippend remmen

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:56

Verafjord schreef:
Carolinef schreef:

als die hond aangelijnd had gezeten was het niet gebeurd, dus is het logisch dat zij in haar gelijk stond

nee want de eigenaar gaf zelf toe dat hij hem ook aangelijnd eigenlijk niet aan kon, maar t ging r vooral om; wie heeft voorrecht op dat stuk pad, tis geen ruiterpad en geen voetgangers pad, maar oprit naar strand wat gedeeltelijk door duinen loopt, moeten de ruiter en paard dan uitkijken voor de wandelaars of de wandelaars (met of zonder hond) voor de ruiters met paard

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:07

Miejmoon, zijn er zo weinig honden bij jou in de buurt dan? Hie heel vaak op ritjes dat een hond toch even om Li heen gaat cirkelen ofzo, maar ik had nog nooit meegemaakt dat ze gingen happen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:27

Zijn wel veel honden in de buurt, maar met Rajah rij ik alleen over de weg, dus zijn ze altijd wel aangelijnd. Laatst kwam ik wel een losse hond tegen, bij een plek die ze al eng vind. Hond wilde naar ons toe komen maar werd meteen opgepakt door de baasjes. In dat andere bos met het arabiertje kwamen we wel honden tegen maar werden vaak meteen aangelijnd als ze ons zagen. Die paarden waren ook honden gewent, want het was een manege/hondenfokkerij

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:39

wij hadden hier laatst in het park een pitbull achter ons aan, ik had het toen wel even benauwd hoor, want dat beest luisterde ook niet naar zijn baas :=
Gelukkig was Samantha erbij en die heeft in het verleden ook pitbulls gehad, die heeft dat beest echt op haar stem weg kunnen jagen. Zij heeft zo'n bepaalde uitstraling naar die beesten toe, dat ze echt luisteren ook al kennen ze haar niet.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:36

Oeh dat is toch wel link zeg een pitbull achter je aan.
Ik heb ook al meerdere keren last van loslopende honden gehad, zelfs op de weg waar auto's rijden, liepen ze gewoon los, en die waren nog van een of andere hondenclub ook. Ze liepen recht op Illo af en ik liep er naast maar er was weinig ruimte, en Illo slaat zo met zijn voorbeen boven op de kop van een hond, gelukkig had ie niks, zo ver ik kon zien maar die zal flink hoofdpijn hebben gehad.
Een andere keer liep er een herder los die niet luisterd naar zijn baas, maar toch laat ie hem dan los. Hij zag me al aankomen maar riep pas op het laatste moment zijn hond bij zich maar die luisterde natuurlijk niet en rent blaffend op Illo af, ik liep er ook naast toen. Ik weet niet wat er precies gebeurde maar ineens jankte die herder en rende met staart tussen zijn poten terug naar zijn baas. Volgens mij had Illo op zijn tenen gestaan. Ik denk dat ie herder nu niet meer zo gauw naar een paard zal rennen.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:12

ik heb met mijn ritjes ook wel eens last van honden die niet luisteren,gelukkig is mijn fjord heel braaf en neit bang voor honden maar vind het soms wel eng hoor

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:16

die van mij zijn er ook niet bang voor, maar heb niet graag een hond in mijn paard hangen :( Dus mocht een hond wel zoiets willen proberen dan heb ik daar mijn dressuurzweep, lekker lang en ik zit niet zo hoog, dus kan precies zo'n beest een lel verkopen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:20

ik heb ook alleen ene zweep bij me om dingen van me af te jagen,want tijdens het rijden heb ik echt geen zweep nodig

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:32

hm, iedereen wel ervaring met vervelende honden zo te lezen! Maar heb echt geen zin om een zweepje mee te nemen en daar uren mee rond te rijden, ben daar gewoon te lui voor :o .

Maar de rest van de rit was heerlijk hoor! Weer een paar lekkere rengalopjes gedaan. Het was voor mij de eerste keer over de ruiterpaden waar nu enorme plassen op liggen, dus vond het wel spannend. Maar heb Li gewoon vertrouwd en haar de vrije teugel gegeven en zelf laten kiezen waar ze liep. Dat ging supergoed! Soms vlak voor een plas wel een sprongetje links of rechts, omdat ze waarschijnlijk op het laatste moment besloot dat dat beter was, hihi. Maar genoten! Hoe doen jullie dat nu met al die plassen?

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:21

Ik rij vooral over straat :). dus kom bijna geen plassen tegen. In de bak trekt alles snel weg dus valt ook erg me :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:34

Pareltje2 schreef:
Aria, Li werd flink gestresst, gedribbel en had mijn handen vol. Maar geen trappen ofzo. Daarna ging de hond bij Ara tegen de achterkant springen en happen en toen begon Ara te trappen en steigeren. Hond niet geraakt en onze paarden hadden geen wondjes gelukkig, maar nog steeds geen eigenaar van die hond te bekennen!!!

Dan heeft die hond geluk gehad, naar dat de eigenaar er dan niet is, wat kan er allemaal niet gebeuren of gebeurd zijn!
Hildar en de andere hebben gelukkig weinig bang van honden, meestal wil hij er zelfs mee spelen :+ (hij s opgegroeid met honden, onderandere he)
Maar op het strand zie je het wel vaker dat er een achter een paard aanzit en dat dat dier dan total los gaat, nja das echt niet fijn, niet voor paard + ruiter of voor honden eigenaar

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:43

Aria, de paarden zijn wel honden gewend hoor, alleen geen bijtende honden.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:54

Denk dat rajah zich wezeloos zou schrikken :P Het is echt een watje.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:28

Ja dat is natuurlijk nog iets anders, die heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt, al zal er dan waarschijnlijk ook een stamp bij te pas komen, zal een beetje van de grote van de hond afhangen denk ik :P

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:43

Rajah is volledig verkeers mak. Maar kan van een zandkorrel dat op een grasspriet valt al schrikken :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:45

haha ja dat ken ik, hier ook, als de twee jongens (haf van 5 en fjord van 4) samen op pad zijn is de stad en lawaai en tractor niet eng, maar stel je voor dat we een boomstronk in het bos passeren, dan schrikken ze zich dood, rare beestjes :P

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 20:54

zo verschrikkelijk herkenbaar, ik rij met die van mij over een viaduct over de A15 heen, er raast dan van alles onder ze door, het interesseert ze niet, maar de bankjes in het park waren laatst ineens verschrikkelijk eng :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:02

haha, dat heeft Rajah inderdaad ook ja. laatst was een jongetje met een rammelend fietsje zoo eng

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:59

Als Verieka een van haar rare buien heeft is zelfs bang voor haar eigen schaduw... :+

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:03

Haha bankjes blijken ook hier altijd weer een vreselijk eng object te zijn. Honden hebben we zelf thuis en daar reageren ze totaal niet op. We hebben achterburen die een hond hebben die hapt naar de achterbenen, zelfs daar reageren ze (helaas) niet op.