[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barney1978

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:10

Van de week de Ride en run gereden in Ede met mijn man en broer. Super leuk om te doen en een mooie vijfde plaats. Afbeelding

Vandaag voor het eerst naar het strand met hem geweest. Gekke dingen meegemaakt, zoals de opgang op rijden en plof daar lag hij ineens in het zand zich van geen kwaad bewust. Ik heb hem nu vier mnd en was hier nog niet op voorbereid haha.

Afbeelding
Afbeelding

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:01

Whahaha, die foto hierboven, hilarisch :') En gefeliciteerd met je 5e plaats!

En die fjord op de vorige pagina die gewoon in het water ploft, wat een grappenmakers zijn het toch ook :D

Wij zijn vandaag gestart op het Koudbloedenevent en… Draak heeft daar een heuse meet&greet met Pjotr de ZZ-licht fjord gehad :D (en ja, ik ben een pennymeisje)
Afbeelding

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:30

Wat leuk zo'n koudbloedevent, heb je daar dressuur gereden? Gave Fjord die daarnaast staat, Penny meisje zijn is toch leuk :)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 00:39

Mijn dame ook weer blij met t openen van t weide seizoen

Afbeelding

DogWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:05

De voortuin moest gemaaid worden :D

Afbeelding

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:18

He leuk Pjotr. Is het neefje van mijn fjord. Baasjes staan ook bij mij op stal. Illo en Pjotr moeten elkaar ook altijd begroeten als ze elkaar zien.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 09:05

Ben erg benieuwd met wat voor zadel & boom maat jullie rijden.
28e mei ga ik met beide paarden(van de foto) naar country mill.

Lukt mij al dagen niet op via de voeg foto,s toe een foto toe te voegen.

Eindelijk een foto van mijn vriendje ! Kennis maken met een enorme trekkerband
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:55

Ik rij met een barefoot cheyenne en heb een Hidalgo Milwaukee.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 10:58

Ik heb een thorowgood t4 cob met een witte boom (boommaat ~36) maar de grijze (breedste) boommaat ~38 heeft er ook een tijd ingezeten

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:31

Top dat je naar Country mill gaat, ik ga ook voor al 3 de paarden naar Herman, super!

Ik rij nu met een prestige top dressage, 17 inc, 33 boommaat (fjordenmans)
Hiervoor heb ik een Kent& Master gehad met verwisselbaar kopijzer en een tekna springzadel met W boom..

Op mijn andere paard rij ik nu met Equiline dressuur ( heerlijk zadel, paar maanden geleden bij Herman gekocht) en met een Hulsebos Springzadel..

Waar ben je naar opzoek?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:35

Heerlijk al die fjorden en grasmaaiers haha

Ik heb een vzh rossner medium wide op Floyd liggen.
Floyd en zijn kleine grote vriend fluffy haha.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 15:22

Al een paar dagen druk met trailer laden oefenen. Caj vindt dat in haar eentje niet leuk. Maar na 2 dagen ging het al zo goed, dat we iets meer uitdaging nodig hadden. Dus vanmorgen achteruit in de trailer geparkeerd. Dat vond ze natuurlijk een totaal belachelijk idee. Dus hoop moeilijk gedoe. Maar toen ze snapte wat de bedoeling was, was t zó gepiept:

Afbeelding
Was dit t?

Afbeelding
Zei toch dat t niet handig was? Zo kan ik niet bij het hooi...

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 23:33

Ik en History afgelopen vrijdag. Zijn tweede keer in het water,laatste keer was vorig jaar toen hij net ingereden was. Mijn lieve knapperd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:56

Wat een schattige fjorden allemaal <3

Afbeelding
Zat eventjes in Olaf zijn weide, kon hij het niet laten om lekker te komen neuzen bij me.
Hij heeft nu 2maandjes rust na het zadelmak maken zodat hij vollop kan genieten van de zon. Daarna pikken we alles weer op en beginnen we er echt aan :D

Zijn er hier toevallig nog mensen met een hengst?
Ik zit namelijk met een enorme vraag... Ik zou graag Olaf hengst laten zolang ik en hijzelf er geen nadelen van ondervinden. Naar mij toe is Olaf nog altijd de enorme knuffelkont en loopt hij mooi met me mee. Maar naar andere mensen toe is hij heel erg wantrouwig (halster aandoen is moeilijk, aan het touw lopen lukt niet als hij mij ziet staan want hij wil constant bij mij blijven,...).
Zijn er hier nog mensen die dit herkennen in het (hengsten)fjord?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:17

4 jaar ondertussen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:27

Aco schreef:

[ Afbeelding ]
Zat eventjes in Olaf zijn weide, kon hij het niet laten om lekker te komen neuzen bij me.
Hij heeft nu 2maandjes rust na het zadelmak maken zodat hij vollop kan genieten van de zon. Daarna pikken we alles weer op en beginnen we er echt aan :D

Ik zit namelijk met een enorme vraag... Ik zou graag Olaf hengst laten zolang ik en hijzelf er geen nadelen van ondervinden. Naar mij toe is Olaf nog altijd de enorme knuffelkont en loopt hij mooi met me mee. Maar naar andere mensen toe is hij heel erg wantrouwig (halster aandoen is moeilijk, aan het touw lopen lukt niet als hij mij ziet staan want hij wil constant bij mij blijven,...).

Ik heb alleen ervaring met KWPN en shetlander hengsten, maar die hebben natuurlijk dezelfde hormonen. Dat soort gedrag heb ik nooit zien veranderen na castreren. Mijn eigen hengst staat ook het liefst boven op mijn lip. Hoe oud is hij?

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:57

Nies_ schreef:
Aco schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb alleen ervaring met KWPN en shetlander hengsten, maar die hebben natuurlijk dezelfde hormonen. Dat soort gedrag heb ik nooit zien veranderen na castreren. Mijn eigen hengst staat ook het liefst boven op mijn lip. Hoe oud is hij?

Hij is 1maart 3jaar geworden. Dus het gedrag dat hij vertoont is gewoon zijn karakter wil je ongeveer zeggen? Dan heb ik lekker een aanhankelijk schoothondje :D
Alleen jammer voor andere die hem buiten steken of dergelijke...

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:49

Volgens mij heeft je fjord gewoon enkel vertrouwen in jouw gekregen omdat jij altijd met hem werkt... Met onze haflinger (hengst) hadden wij dat ook. We zijn gewoon veel gaan wandelen, veel mensen op de weide uitgenodigd etc dat hij leerde dat alle mensen ok zijn, en niet enkel "wij". En nu is dat zo goed als over.
Denk niet dat het gedrag dat jij beschrijft eigen is aan hengsten, denk dat het gewoon onzekerheid van je paard zelf is.

Toen ik met mijn fjordenhengst door had dat het tijd was om te castreren dan: beet hij, besprong zijn weidemaatje non-stop, ging echt in gevecht met weidemaatje, sloot weidemaatje op in de schuilstal en het dier mocht er niet meer uit, hij deed naar ons toe ook plots erg "stoer" (al is dit gedrag wel gecorrigeerd geweest). Maar naar zijn weidemaatje ging het totaal niet meer, en toen hebben we besloten te castreren.

Met onze haflinger hengst merken we nu dat hij ook last krijgt van zijn hormonen: hij probeert geregeld andere paarden te bespringen. 1X Heeft hij dit zelfs bij mij geprobeerd terwijl ik hem aan een touw van de weide meenam. Al denk ik dat hij dit maar 1x zal proberen, heb hem stevig op zijn plekje gezet toen. En sindsdien geldt een nul-toleratie voor hem. Als hij maar een mm in mijn persoonlijke ruimte komt corrigeer ik.
Maar hij begint ook "bijteriger" te worden, maar vooral naar andere paarden, je merkt het echt dat hij constant daar een beetje van zijn hormonen last krijgt. Zit ook onze fjord constant te dekken (ruin). Dus na de zomer gaan zijn balletjes er ook af :-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:55

Dat denk ik inderdaad ook. Kan ook heel goed dat dat gedrag minder wordt als hij ouder en volwassener wordt.

loisenpien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:32

Vanmorgen, weer heerlijk les gehad!!
<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:06

Heerlijk al die fjorden :)

hier vandaag maar de vliegendeken opgedaan.

Omdat de foto het niet deed zag ik dus nog een keer Floyd en fluffy :)
Afbeelding

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:50

Mijn Fjord heeft weer lekker genoten van het weer. De wind bevalt haar wel, nu heeft ze veel minder last van de vliegen *D

Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:18

FjordHorse schreef:
Volgens mij heeft je fjord gewoon enkel vertrouwen in jouw gekregen omdat jij altijd met hem werkt... Met onze haflinger (hengst) hadden wij dat ook. We zijn gewoon veel gaan wandelen, veel mensen op de weide uitgenodigd etc dat hij leerde dat alle mensen ok zijn, en niet enkel "wij". En nu is dat zo goed als over.
Denk niet dat het gedrag dat jij beschrijft eigen is aan hengsten, denk dat het gewoon onzekerheid van je paard zelf is.

Toen ik met mijn fjordenhengst door had dat het tijd was om te castreren dan: beet hij, besprong zijn weidemaatje non-stop, ging echt in gevecht met weidemaatje, sloot weidemaatje op in de schuilstal en het dier mocht er niet meer uit, hij deed naar ons toe ook plots erg "stoer" (al is dit gedrag wel gecorrigeerd geweest). Maar naar zijn weidemaatje ging het totaal niet meer, en toen hebben we besloten te castreren.

Met onze haflinger hengst merken we nu dat hij ook last krijgt van zijn hormonen: hij probeert geregeld andere paarden te bespringen. 1X Heeft hij dit zelfs bij mij geprobeerd terwijl ik hem aan een touw van de weide meenam. Al denk ik dat hij dit maar 1x zal proberen, heb hem stevig op zijn plekje gezet toen. En sindsdien geldt een nul-toleratie voor hem. Als hij maar een mm in mijn persoonlijke ruimte komt corrigeer ik.
Maar hij begint ook "bijteriger" te worden, maar vooral naar andere paarden, je merkt het echt dat hij constant daar een beetje van zijn hormonen last krijgt. Zit ook onze fjord constant te dekken (ruin). Dus na de zomer gaan zijn balletjes er ook af :-)

Dank je om je duidelijke uitleg! Vond dit, ergens heel erg diep vanbinnen, ook wel een apart 'hengsten'gedrag daar ik dit ook nooit zag bij de andere hengsten waarmee ik nog gewerkt heb.
Maar het is mijn eerste fjord dus dacht ik dat het misschien daar ook aan kon liggen...
Maar nu ik het zo zie staan van jou ben ik er ook van overtuigd dat het echt zijn vertrouwen is. Hij onthoud wel enorm goed en als de mensen hem 1 maal 'kwaad' hebben gedaan (ook al is dit soms nodig!), dan vertoont hij dit gedrag.
Gelukkig niet bij mij, maar zoals je zegt, hij zal mij vertrouwen.
Weet weer waaraan te werken met mijn lieve jongen :o

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:54

Vorig weekend heerlijk gaan rijden in de Loonse en Drunense duinen

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:46

Heel tof, even die heuveltjes op! Had ik ook willen doen (en Caj ook), maar we waren in gezelschap die daar minder van waren. Volgende x maar. Maar waar is dat water?