[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyaraxciara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:28

mijn moppie ciara, is een fjord 4 jaar en ontzettend eigenwijs maar heeeeel erg lief aa'

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:54

Stoere trailer en die tekst is geweldig.
Rijfoto´s gezien.

Ben met zonnetje naar stal gegaan (volgens buienradar zou het nog wel 2 uur droog blijven) en onderweg kreeg ik al dikke grote spetters op de autoraam. Was net uitgestapt of het begon te hozen en even later ook nog hagel. Maar even gewacht met bolletje uit de wei halen en nadat het weer droog werd gehaald. Daarna kwam er weer een heerlijk zonnetje door dus had zoiets ach kan toch wel even een klein rondje doen. Dus eerst hoeven even de ergste bagger vanaf gespoten anders krijg ik zijn hoefschoenen niet aan. In de tussentijd kwam er ook nog een heerlijk zonnetje dus had zoiets van kan wel een klein rondje doen. Wel voor de zekerheid rainlegs en softshell jasje aangedaan voor het geval het zou gaan regenen. Nou het heeft niet alleen geregend, maar ook gehoosd. Zelfs de bermen waren helemaal verzopen dus er zat geen galop in vandaag. Eenmaal weer op stal helemaal verzopen en zoals een stalgenoot het zei net een vis op het droge. :+ We hebben wel een rondje van 6,2 km gereden met een gemiddelde snelheid van 7,9 km/u. :P

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:48

fijn he dat wisselende weer Marcella? :(

Daarstraks even bij de paarden geweest, trof ik daar een smerige Vera aan. Van Exel ben ik het gewend, maar ik denk dat Veer behoorlijke jeuk heeft gehad, want de bonken modder zaten in haar manen ;( . Dus eerst maar eens met van dat glansspul in de weer geweest om die troep eruit te kunnen borstelen en daarna heb ik haar maar even gesmeerd met het anti jeuk spul.

Toen we weg wilden gaan kwam de eigenaresse van Oberon (hier ook bekend als terrorpaard) naar me toe. Ze had gehoord dat het splitsen van de paarden van mij af kwam. Ja dat klopt, ik wil mijn paard graag heel houden en niet dat ie de hele wei door gejaagd wordt. Zij had er last van dat aan "hun kant" nu 3 paarden staan, waarvan 2 van haar en dat die andere gaat lopen gillen als zij haar 2 paarden naar binnen haalt. Anders zou ze haar paaltjes wel anders neerzetten. Dus ik zo van: "jouw paaltjes?" Ja volgens haar waren die paaltjes en dat schrikdraad van haar, nou dus niet dat heb ik zelf meegenomen vanuit mijn schuur. Ja ze is haar paaltjes en draad kwijt, dus ging ze er maar vanuit dat het haar paaltjes en draad waren :+ . Ik heb gezegd dat ze dat andere paard best 's nachts bij die van mij mag zetten als ze die van haar binnen haalt, zolang die Oberon maar uit de buurt van Exel blijft vind ik alles best. Dus ben benieuwd hoe dit verder gaat, want zij betaalde ook voor de hele wei. Ja dat doe ik ook, maar ik hou liever mijn paard heel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:59

Ben blij dat die van mij onder een regendeken staat, maar de kluiten hingen hier ook in de manen. Naar zijn staart heb ik even maar niet naar gekeken. :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:52

Hier een geslaagde dag *\o/* ! Eerst met de paarden naar de trouwlokatie gereden, de buurvrouw van de paarden ging trouwen. Daar zouden we samen met haar paarden een ere haagje vormen, het was erg geslaagd en ze was helemaal verrast! Daarna een heerlijk ritje erachteraan geplakt, al met al toch 4 uurtjes bezig geweest. En ik verbaas me erover hoe die paarden toch hun weg kunnen vinden in een volle rengalop door, langs, over de plassen heen he! De spetters vlogen ons om de oren, maar genoten. Wel nog een eng akefietje met loslopende hond. Die was om ons heen aan het cirkelen en blaffen en happen. Uiteindelijk heeft is die dus tegen Li haar achterkant aangesprongen en proberen te bijten en daarna ook nog bij Ara, die ging helemaal uit haar panty. En eigenaar nergens te vinden. Snap ik echt niets van, dit soort dingen hoor _-:(

Carolinef schreef:
de fietser ook of heb je die met modder sporen in zijn gezicht achter gelaten achter een boom ergens in t bos?

haha, nee hoor, geen moddersporen in zijn gezicht en hij vond het erg leuk, hij was helemaal verbaasd hoe snel ze van niks naar volle rengalop kan en hoe snel ze dan ineens gaat, en dus echt niet bij te houden is. En dat terwijl ik Li een rustige start gaf, zodat de kluiten niet ineens om onze oren zouden vliegen ;)

Marcella, wat is het toch bizar dat weer, hier dus sinds half 12 droog met regelmatig een zonnetje geweest. Balen zeg, zo'n hoosbui.

Vera, wat vervelend dat die eigenaresse geen begrip ervoor kan opbrengen zeg. Ik zou het juist enorm vervelend vinden, als mijn paard van die fratsen uithaalde en proberen te helpen de situatie op te lossen. Je hebt het goed aangepakt, door te zeggen dat dat andere paard lekker bij die van jullie mag komen te staan!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:15

nou ik had mijn mannen gister onder n ongevoerde reegndeken, snachts op stal afgedaan en tsja volgens buienradar zou t vandaag wel meevallen met weer en 19 graden, dus zonder deken land op, nou gvd mega buien en tsja dan ben ik al te laat om r nog n deekn op te leggen, Haakon heeft gerold dus 3x raden hoe die r uit ziet, vind t zo lastig om te bepalen wel of geen deken, nu staan ze op stal , zonder deken weer en is t mega zonnig, heb net in de tuin gezeten, morgen denk ik maar weer regendeken op, wat zouden jullie doen?

claudia, ik zou die vrouw van terrorknol heel snel bij positieven brengen :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:20

Vannacht geven ze heel slecht weer met heel veel regen en morgen ook nog steeds regen dus regendeken blijf gewoon nog even op. Nu moet ik ook wel zeggen dat die van mij onder de Amigo deken dus helemaal niet zweet. En toen vroeger onder een HH, BR of Global wel bezweet vandaan kwam als het zonnetje erop stond.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 21:02

even ter verduidelijking, die vrouw begreep mij heel goed hoor, alleen zit ze met die ander pony die zo loopt te bleren en racen als zij haar paarden binnen haalt. Dus als zij die bij die van mij zet als ze haar paarden binnenhaalt is het probleem opgelost.
Was alleen ff een wat minder leuke situatie toen ze zei dat het haar paaltjes waren, toen werd ik even een beetje pissed

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:04

Hier ook weer een zalig ritje langs het bos en dan het strand op, Hildar gedroeg zich voorbeeldig aangezien er een dame mee was :D (een haflinger merrietje)
Lekker gecrost in het pas en op het strand natuurlijk ook. Vandaag gaan we weer!

Marcelle, das best vervelend, al is in de regen rijden soms och ook heel speciaal! jullie waren dan een beetje riders on the storm *D

Vera, leuke mensen heb je daar op stal zeg, maar gelukkig snapt ze het wel. Nu zal het toch wel opgelot zijn hoop ik?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 12:26

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 18:44

ik vind n rij regenjas dus niks, ik had zo'n lange wax rij jas, waterdicht maar damn je zweet je de pleuris onder zo'n ding, rijden is toch inspanning en geeft een duidelijk broei kas effect, bij mij dan he, ik zou die paard druppies duz gewoon trotseren met n gewone rij jas die waterdicht is en dan die rain legs oid?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:04

Rainlegs hebben gisteren niet zo heel veel geholpen had net zo goed zonder kunnen rijden.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 19:49

mag ik ook meekletsen?
ik stel me even voor, ben simone 20jaar en ik rij een 14jarige fjordenmerrie. Haar vader is Fjellwin of Fjelljon. 1 is iniedergeval haar vader en de ander haar opa(vader moeder). Ze heet Rajah

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:09

Welkom miejmoon.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 23:12

zoo ben ik ook weer even,mijn kanjer staat even een paar dagen op stal.
het weiland is zo vreselijk nat en we willen geen glij partijen dus staat mijn gele vriendje even in een lekker warm stalletje

pfff wat een weertje zeg,niks aan

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 06:47

ja de mijne hebben gister ook n stal dag gehad, zijn ze t duidelijk niet mee eens, vandaag mogen ze even met een regendeken op nar buiten

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:44

Rajah staat samen met haar weidemaatje tevens de moeder gewoon in de wei. Ze gaan snachts wel naar binnen.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:56

normaal staan ze hier gewoon de hele dag buiten maar het is nu zo vreselijk nat dat het eigenlijk niet meer kan,dus helaas een paar dagen op stal,daarna mogen ze weer lekker buiten spelen

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:01

welkom miejmoon, wat doe je zoal met je fjord?

Heee, tussen al die sombere regenberichten door, hebben jullie mijn vrolijke berichtje (op die hind na dan) van zaterdag helemaal overgeslagen! Het was hier zonnig en goed weer voor de bruiloft!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:26

@Pareltje: om je even onder de aandacht te bregen ;) :
Super van die bruiloft, zal de bruid wel leuk gevonden hebben, een paardenere haag! en jammer van die hopnd, die kunnen echt gevaarlijk zijn, wat deed Li toen, was ze er niet bang van dat hij haar wou bijten?

Hier trouwens ook tussen de regen buien door op het strand gaan rijden met 5 bf, je zou denken, lekker zotte paarden, maar nee hoor, zo braaf als maar kon. Heerlijk gecrosst over de lengte van het strand, de zon zat zo mooi dat alles er magisch door werd, en gelukkig ook wat foto's.

En welkom miejmoon, praat lekker mee! :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:39

Ik rij dressuur maar gewoon recreatief, geen wedstrijden. Verder ga ik is lekker naar buiten met haar, en soms vrijheidsdressur of ik leg is een zeiltje in de bak of iets. Ook spring ik soms. Erg veelzeidig dus.

hun weitje is niet heel erg nat gelukkig

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:41

Gelukkig staan ze bij ons nog allemaal buiten. Het is wel erg nat, maar groot genoeg om ook gewoon droog te staan.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:16

Aria, Li werd flink gestresst, gedribbel en had mijn handen vol. Maar geen trappen ofzo. Daarna ging de hond bij Ara tegen de achterkant springen en happen en toen begon Ara te trappen en steigeren. Hond niet geraakt en onze paarden hadden geen wondjes gelukkig, maar nog steeds geen eigenaar van die hond te bekennen!!!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:07

ik heb zoiets 1x gehad bij de duinen in Monster, dat paard met stalgenootje erop werden aangevallen door n herder, luisterde ook niet naar zijn baasje, stalgenootje heeft de hond toen n flinke mep met r zweep verkocht, hond droop af maar ze kreeg wel politie op r dak wegens dierenmishandeling?!

ik heb zelf ook meestal wel n zweep bij de hand, voordat iets of iemand aan mijn paard komt............

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:30

Caroline, Belachelijk zeg, dat je vriendin de dierenbescherming op haar dak kreeg, je mag jezelf en je paard toch wel beschermen of niet soms? Wij hebben best regelmatig dat loslopende honden rondom de paarden cirkelen en gaan blaffen, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze gaan bijten zoals nu en dat de eigenaar dus in geen velden of wegen te bekennen is... En om eerlijk te zijn heb ik niet zoveel zin om uren een zweepje vast te houden op buitenrit voor het geval dat, zo onhandig als ik door de hekjes ga bijvoorbeeld. Ben lui ;) .