Poe wat prijzen we ons superras toch eigenlijk laag he! Als je nagaat dat de gemiddeld goede fjord tussen de €1500 en de €2000 kost, terwijl ze emotioneel gezien wel 10x zoveel waard zijn!
Maargoed, ik zal ook eens een poging wagen.
Pom: aansprekende, mooie veelzijdige ruin (geen fokwaarde), mooie afstamming en goede keur- en sportresultaten: €1850.
Vixtor: jammer dat een correcte standfoto ontbreekt, zo kan ik weinig van het paard zelf zien. Ik ga dus puur af op de gegevens. Ruin (geen fokwaarde), mooie maat, `populaire` afstamming, geen predikaten, geen sportresultaten, niet ingespannen. €1600.
Rowan: net als hierboven, jammer dat een correcte standfoto ontbreekt! Wederom ga ik puur af op de gegevens. Ruin, grote maat, geen predikaten, start KNHS L2 met potentie tot hoger, niet ingespannen. €1700.
Woudina: merrie, geen veulens gehad (staat althans niet vermeld) dus fokwaarde onbekend, normale maat, goede keuringsresultaten, nette A-zadelproef, verder geen sportprestaties. Niet ingespannen. Aansprekend type. €1800.
Nou zal ik ook even mijn fjord erop zetten, ben benieuwd hoe jullie haar taxeren!
Yanneke 20020309
Geboren 16-06-2002
V. Ramiro
M. Roset
VM. Jolster
Stokmaat: 142
Qua uiterlijk is Yanneke een aansprekende, stevige fjord met een mooi hoofdje. Haar gangen zijn ruim en haar benen zijn getekend met de welbekende zebrastrepen.
Yanneke heeft in 2006 37 punten behaald op de keuring in Spoordonk en dat maakt haar een voorlopige modelmerrie. Tevens was zij die dag reserve kampioen merries zonder predikaat.
Yanneke is zowel onder het zadel als voor de koets beleerd wat ze beiden erg braaf doet, maar ze is nooit officieel gestart. Ze is erg werklustig en heeft veel pit met rijden. Yanneke is 100% verkeersmak en 100% trailermak, ze is door 1 persoon te laden.
Dit jaar heeft Yanneke haar eerste veulen gehad. Dit hengstveulen Djimm (v. Tsjerk) heeft een A-premie gehaald en stond eerste bij de hengstveulens op de keuring in Sevenum. Djimm heeft het aansprekende hoofd en de zebrastrepen van zijn moeder geerfd!
Standfoto (overbelicht, zonnebril op allemaal
)

Hoofdfoto