[FOTO] Fjorden in the picture!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:22

Mijn kleine tank deed zo ontzettend haar best gisteren, ze zat echt vol pit en had nog genoeg energie om na het finishen nog ontiegelijk vervelend te zijn (wat ik dan weer afgereageerd op mn grooms.. sorry ma ^^) Gelukkig vrij snel kunnen aanbieden en met 12.4 km/h goed voor een 4e plek (vd 29 deelnemers). Voor het eerst ook op een prik paddockje gestaan tussen een paar stro touwtjes, mevrouw had alle aandacht voor het gras dus ze bleef braaf staan.

Afbeelding

Barney1978 -> jammer van je ijzer en je afsluiting van de rit, hopelijk de volgende keer beter? Ik heb je nog gezien met inrijden. Leuk dat er meer Fjorden meedoen met deze wedstrijden.

Barney1978

Re: [FOTO] Fjorden in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:00

Ik zal Etten-Leur ook weer in de impuls starten. Ik moet alleen zeggen dat ik iets minder enthousiast ben over dat inhalen in rengalop, ik vind dat best heftig en het liep allemaal net goed af. Is dat vaker zo tijdens wedstrijden?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:15

Barney1978 schreef:
Ik zal Etten-Leur ook weer in de impuls starten. Ik moet alleen zeggen dat ik iets minder enthousiast ben over dat inhalen in rengalop, ik vind dat best heftig en het liep allemaal net goed af. Is dat vaker zo tijdens wedstrijden?

Ja, het blijft een wedstrijd al heb ik ren galop nog nooit gehad. Meestal vragen de Ruiters of ze kunnen inhalen en dat doen ze dan meestal in draf of handgalop. Het is inderdaad vervelend als klasse 2 Ruiters je inhalen, die zijn meestal al bezig met hun tweede rondje hebben geen directe hartslag controle meer na de finish

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:28

Onderweg ook meerdere malen ingehaald maar dat ging op zich best. Wel galop maar geen rengalop. Hij reageerde dan ook maar dat was op te lossen. Mijn man stond aan de overzijde van de weg en het enige wat hij hoopte was dat ik bleef zitten zonder op hol te gaan.

In Etten-Leur bekijken hoe het dan weer loopt. Andor zijn snelheid was prima en vetkaart ook. Het is alleen een enorme drukteschopper als hij paarden voor zich ziet maar ook dat kon ik wel aan met hem.

Nu hopen dat de finish in Etten-Leur wat rustiger verloopt.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:12

Hoi hoi! Leuk dat jullie ook begonnen zijn!
Barney1978, mijne werd de eerste wedstrijd ook heel sterk van alle inhalers, had flinke blaren. Wat helpt is soms om ze naar de inhalers te laten kijken, desnoods zet je m even in de struikjes, dan kan hij zien wat er gebeurt.
Die van mij wordt er inmiddels niet meer zo fit van, ik voel haar soms wel even sterk worden, maar ze weet nu wat er gebeurt.
Ik zou het gewoon nog een keer proberen! ;)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 07:31

lucia88 dat heb ik onderweg inderdaad ook gedaan en dat ging best goed. Maar de laatste vijfhonderd meter was erg schrikken. Nu moet ik dat ook meegemaakt hebben en kan ik de conclusie trekken dat ik ondanks dat snelle geweld Andor toch bij me heb kunnen houden.

In Etten-Leur ga ik het zeker weer proberen. Ik vond het wel erg leuk en Andor deed het goed. Vandaag krijgt hij zijn ijzer er weer onder en dan donderdag naar Ede voor de ride en run voor het goede doel.

Ik ga wel springschoenen kopen want zijn ijzers zijn er nu twee keer afgegaan in drie weken tijd. Hij loopt soms wat lomp als hij enthousiast is .

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 09:36

Afbeelding
<3
Nog maar even en fotootje want het is natuurlijk wel een foto-topic! ;)
Maar goed bezig Barney1978! Ja het is af en toe even schrikken, maar ruiters die 100 km op een dag moeten, kunnen niet bij elk klasse 1 ruiter afremmen en willen graag een eindsprint soms ;) Ik vind het ook niet altijd fijn hoor, maar ja!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 10:32

Floyd gisteren even lekker weer gereden we gaan de hoede kant op :) er is nog veel werk maar het begin is er.

Draf
Afbeelding

Galop
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:39

Barney1978: Hee wat leuk nog een Andor *\o/* Dat is de enigste reden waarom ik tijdens de endurance wel een bit in doe. (nu op hackamore gaat ook goed) Normaal rijd ik namelijk altijd bitloos, maar die van mij wordt met inhalers ook enorm heet.

Wat bij mij helpt is juist te gaan draven (al wordt dat lastig net voor de finish) dan kan hij toch zijn energie kwijt en is hij bezig. Maar je zult merken dat als het vaker gebeurd je paard er vanzelf aan went. Misschien volgende keer ook even vragen of die mensen wat vaart willen minderen. Ik vind het ook niet echt gepast om in volle rengalop langs te racen. Ook als is het een wedstrijd, veiligheid gaat toch voorop.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:10

Keeyzie wat grappig dat die van jou ook zo heet. Ik heb dat ook gevraagd maar dat hielp dus niet. De derde zei zelfs ik roep toch aan, ja zij wel maar dat was al te laat na de eerste twee. Wat ik wel netjes vond is dat de eerste haar excuses kwam aanbieden toen ik het terrein op kwam.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker wezen grazen.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:45

Vanavond weer lekker even gereden! Ze is nu door het vele werken niet meer zo dik :D

Afbeelding

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:21

Mijn schatteke ging vandaag voor het eerst weer op de weide.
Genoot tussen het lopen en roepen naar de merries van het lekkere gras (lang leve het hengst zijnde *\o/* -O- )
Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:46

Afbeelding

Bo mocht vandaag weer even grasjes eten..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:20

Afbeelding
Mijn merrie.

Afbeelding
En Leo wordt goed bewaakt door de Belg.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 05:12

Lekker he dat het weideseizoen weer start, allemaal blije Fjorden

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:41

Afgelopen week op vakantie geweest naar Brabant met Wieke. Wat een prachtige ritten hebben we kunnen maken!

Afbeelding

En wat hebben we gelachen! We kwamen bij een watertje en Wieke dacht na een tijdje dat ze daar best even kon gaan liggen en ze plofte zo neer in het water!

Afbeelding

Nu aan het nagenieten! Zo trots op m'n brave fjordenpony!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:52

Haha! Gewoon gaan liggen in het water! Die van mij wil niet eens door water heen lopen. Waar was je?

simoneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:56

Dit was bij het Bankven bij Goirle/Hilvarenbeek. Echt geweldige omgeving. Thuis hebben we alleen maar polder dus dit was echt genieten.
Ze ging inderdaad ineens door haar knieen, gekke pony. Ik stond er ook binnen no time naast, zo laag was ze al gezakt haha!

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:14

Afbeelding
Afbeelding
Nog een oaar kiekjes van me eerste wedstrijd

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 13:58

Wat leuk Simone! Lijkt me een heerlijke vakantie! Die van mij zou er inderdaad ook niet zomaar in gaan liggen, heb haar net zo ver dat ze gewoon door plassen kan lopen!

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:25

Wat een grapjas is Wieke! :+

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:28

anouk97x schreef:
[ [url=m/8SStXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wjzI3t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een allert koppie, ziet er super verzorgd uit. Resultaten ook naar wens?

anouk97x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 16:04

xxVon schreef:
anouk97x schreef:
[ [url=m/8SStXr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wjzI3t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een allert koppie, ziet er super verzorgd uit. Resultaten ook naar wens?

Dankjewel leuk om te horen
Voor de eerste keer op vreemd terrein moet ik zeker niet klagen 186,5 en 175 punten verder was ze erg braaf en daar ging het om!

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 17:24

Lol zn waterrat die lekker in het meer gaat liggen :-)..

Leuk anouk dat ze zo braaf was!

Mijn fjordenmans was vanmiddag zwart... Ging na het afspuiten vol in de zwarte bagger liggen, helaas geen foto van kunnen maken..