[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:56

Dan wordt er in ieder geval actie ondernomen, das wel fijn.

ELpatcho

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:01

Fijn dat er tenminste iets gedaan gaat worden. Zijn er uberhaupt wel paarden die de terrorist wel accepteerd?

Ik heb vanochtend heerlijk gereden op mijn jonge knol in de les. Haha was natuurlijk allemaal heel spannend maar ze deed ontzettend braaf. Daarna heerlijk op Patcho nog ff getraind. Binnenkort weer wedstrijdjes rijden met hem.

Zometeen zijn de fjordjes aan de beurt. Mijn moeder is op vakantie, dus dan heb ik geen vakantie ;) Even kijken of ik een vriendin kan porren om mee te gaan rijden, dat scheelt altijd wel weer. ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:53

Inderdaad wel heel fijn dat er iets aan gedaan wordt! :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:30

zeker fijn iemand die daad bij t woord voegt, echter zou ik wel zoiets hebben dat de eigenaar van de andere 3 t zelf moet regelen, zou niet het voortouw nemen om daar ook voor te gaan regelen, straks heb jij t nog gedaan, snappie

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 16:52

verafjord: wat fijn dat er actie ondernomen mag worden!

vandaag weer een heerlijke buitenrit gemaakt met mijn gele koekiemonster,en hij had er weer zin in haha

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 10:51

Ik moet Thorak waarschijnlijk verkopen...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:11

OO waarom thoraklover?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:49

Carolinef schreef:
zeker fijn iemand die daad bij t woord voegt, echter zou ik wel zoiets hebben dat de eigenaar van de andere 3 t zelf moet regelen, zou niet het voortouw nemen om daar ook voor te gaan regelen, straks heb jij t nog gedaan, snappie

nee maar die man zei zelf al dat ie die van hem misschien apart wil hebben i.v.m. het poepruimen, als die andere niet meedoen morgen, dan gaan die 3 van hem en die 2 van mij bij elkaar op het voorste stuk en dan zoeken die anderen het maar uit op het achterste stuk. Dan zijn we ook verlost van die terrorist

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 21:01

Verafjord super dat het zo opgelost kan worden.
Thoraklover balen. :(:)

Heb nu dus een woensdag middag westernles. :=

Heb alleen een dilemma bolletje heeft alweer een behoorlijk vacht. Niet zozeer lang, maar wel heel erg compact. Maar vind het dus erg vroeg om nu al te gaan scheren. Maar aan de andere kant zo´n vacht is wel extra energie verbruik en kan het nu dus ook merken met de langere ritten. Dat dus zijn energie kraantje erg snel leeg is. Kan natuurlijk ook eerst een strook onder buik en bij de hals weg scheren. Zucht teddybeertjes zijn zo lief en knuffelbaar, maar alleen met rijden geen doen. |o

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:10

Verafjord, fijn dat jouw paarden samen apart mogen staan. Ben benieuwd wat de eigenaraa van de andere 3 paarden heeft besloten vandaag?

Elpatcho heeft heerlijk gereden om jonkie en daarna nog een op Elpatcho. En dan ook nog de fjorden, je hebt het er druk mee zeg!

Lorelei die genoten heeft van een heerlijke buitenrit! Hoe lang rijden jullie meestal?

Thoraklover, oh nee, hoe dat zo?

Marcella, veel plezier woensdag! Ben erg benieuwd hoe je de instructrice gaat vinden. Ja, lastig die vachten he. De 2 hier komen weer helemaal in hun winter-beren-vachtje straks.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:10

oh ja, gisteren naar de landgoedfair in Marienwaerdt geweest, leuk zeg! Zijn er hier weleens mensen naartoe geweest?

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:16

Aangezien de andere eigenaren vandaag niet op zijn komen dagen om te helpen met poepruimen, heeft de eigenaar van die andere 3 paarden besloten dat ie graag zijn paarden bij die van mij wilde hebben. Dus we hebben de wei in 2en gedeeld en nou staan die 2 van mij lekker weer rustig met zijn Haflinger, Welsh en Shet. Terwijl we bezig waren heb ik terrorpaard nog een paar keer weg moeten jagen bij Exel vandaan, wat een ellendeling zeg -:(-
Maar wij hebben nu lekker "ons" eigen stukje, wat wij ook poepvrij kunnen houden en we zijn verlost van terrorpaard. Wat zal ik lekker kunnen slapen en Exel ook denk ik zo, want je merkt echt dat hij hartstikke moe is ;(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 15:46

He bah Thoraklover :(:) Waarom?

Super Verafjord! :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:34

Omdat Thorak heel erg dominant is naar alles en iedereen, en als hij z'n zin niet krijgt hij kei hard weg racet... Maar mijn ouders geven hem nog een kans! Dus ben nu veel met loswerken en T-Touch bezig, gaat al best goed!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:41

Okee, gelukkig maar :) Hopen dat hij die kans met allevier zijn hoeven aanpakt en dat hij niet verkocht hoeft te worden.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:49

Jorinda__ schreef:
Okee, gelukkig maar :) Hopen dat hij die kans met allevier zijn hoeven aanpakt en dat hij niet verkocht hoeft te worden.

hier sluit ik me helemaal bij aan

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:21

Dat kan inderdaad wel helpen; lekker op de grond bezig zijn! Bij mijn fjordje was het eerst ook zo, en het is iets waar ik rekening mee moet houden! Het blijven zelfstandige beestjes, echte karakters, soms loopt dat idd niet zo lekker. Kan het niet helpen iemand die veel van grondwerk kent er bij te halen?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:43

Idd grondwerk en consequent zijn zijn dé sleutelwoorden voor gele-etterstraaltjes.

Kdiesje hier (fka geel-etterstraaltje, jaja echt waar) heeft gister zn B dressuur fjordsportdiploma gehaald *\o/* Ben zo trots op mn puppiekind, wat wassie braaf zeg!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:52

Thoraklover, fijn dat je bezig gaat met grondwerk. Daar heb ik met Li ook regelmatig les in, naast dat we er zelf ook mee bezig zijn. Maar ik heb gemerkt, dat het toch belangrijk is om duidelijk te hebben, wie de baas is. Heb je ene goede instructrice gevonden?

Verafjord, super dat jullie nu een eigen stukje hebben zeg. De eigenaar of verhuurder van het land, vind het dus geen probleem dat jullie het zo hebben opgelost? Kan goed begijpen dat je nu gerust kan slapen, je maakt je toch zorgen over wat er anders allemaal kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:32

Thoraklover, ik hoop dat het weer helemaal goed komt en dat hij niet verkocht hoeft te worden!

Verafjord, gelukkig staan je paarden niet meer bij het terrorpaard, daar is echt niks aan. Hopelijk voelt Exel zich dan ook weer fijner. :)

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:44

Na (bijna) een week herstellen na mijn operatie, mag ik dan vandaag eindelijk weer naar mijn paardje toe! :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:31

goed zo Viv,

Ook rust ind e wei weer bij claudia

en tsja ik heb hier ook al n haren dilemma, verharen meg mega veel en krijgen idd ook al dikkere vacht, weet ook niet wat te doen, ze staan al 2 wkn snachts op stal en scheer ze normaal eind sept, maar denk dat het dit jaar toch eerder zal zijn, maarja t is nog te warm om al met dekens te beginnen dus heb beetje zelfde dilemma als dominique.

mijn fjorden kids zijn ook baldadig, mn Haakon, maar vanavond groepsles (als t droog is) en morgen prive les.

marieenwaard ben ik niet geweest, al is t niet ver van hier, ik ben naar de boerenerfdag geweest en ja hoor, kids hebben beiden n cavia gewonnen haha, mijn dierentuin groeit langzaam maar zeker toch uit

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:55

Caroline, boerenerfdag klinkt ook gezellig Maar het was bij Marienwaerdy niet een dagje hoor, het was van woensdag tot en met zondag ;) Tijdens die dagen was het NK mennen er ook (dacht dat het het NK was).

LadyKelly, is de operatie geslaagd geweest? Geniet lekker van je paard vandaag!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:39

ja t staat bij ons in t regio krantje aangemeld van marieenwaard, boerenerfdag is een open dag bij een boeren bedrijf in de regio, die stellen hun deuren dan open en geevn uitleg over hun bedrijfstak, andere boeern bedrijven staan er dan met kraampjes met hun produkten en streekprodukten etc, voor de kids was r n cavia race, 3x raden waar wij dus mee thuis zijn gekomen............

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:48

hahaha die Caroline, heeft ze ineens gezinsuitbreiding :D