[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:47

Word daar niks aangedaan dan?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:28

Wat raar dat daar niets aan gedaan wordt dan :oo

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:29

Verafjord oef heel irri als er zo´n paard erbij staat in de wei. Zou toch eens kijken of er niet wat val te overleggen dat er wat aan gedaan kan worden. Anders zit jij straks met een gepeperde DA rekening door een andermans zijn paard. :(:)

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:45

hopelijk kan er iets overlegd worden,zou niet fijn zijn als jij straks een mega rekening hebt door andermans paard.

vandaag weer een ritje gemaakt,eerst even in de bak en daarna een buitenrit.vond meneertje wel weer erg leuk en was dan ook weel über enthousiast

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:47

ik denk dat ik die van mij dit weekend apart ga zetten, misschien met nog 3 paarden die van 1 eigenaar zijn, want dit kan gewoon niet zo. Ik was vanmiddag echt in staat dat beest achter me auto te knopen en naar de Mora fabriek te brengen :(

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:51

kan me goed voorstellen dat je boos was!!hopelijk word er naar je geluisterd en mag je fjord apart staan

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:55

nou het is 1 heel groot weiland waar ze 24/7 op staan, dus ik ga gewoon een draad spannen, ik vraag niks, ik doe het gewoon. Als ik commentaar krijg dan zien we wel weer verder, dan ga ik de confrontatie wel aan, kan alle plekken zo laten zien die dat k*tbeest aangericht heeft

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:16

Wat hebben andere paarden toch tegen fjorden? :P Bij ons staan alle fjordjes ook al apart omdat mijn ruin ze niet in zijn weiland duldt..

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:20

ELpatcho schreef:
Wat hebben andere paarden toch tegen fjorden? :P Bij ons staan alle fjordjes ook al apart omdat mijn ruin ze niet in zijn weiland duldt..

Nou er staan o.a. een haflinger, een welsh, een shet, een bonte pony en nog een bruine pony en dat ging prima met mijn fjorden, het is alleen dat nieuwe bruine etter wat de boel loopt te verzieken :( en niet alleen die van mij zijn de l*l hoor, ja Exel is p*spaaltje nummer 1, maar vanmiddag wilde die haflinger gaan drinken en toen joeg hij haar bijna de sloot in. Het welshje schijnt ie van de week ook te grazen te hebben genomen, want die stond in een soort handstand hoorde ik.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:22

O bij ons is het alleen de fjorden die hij niet wilt hebben, de rest mag wel..

Maar als ik dat zo hoor hebben jullie gewoon een terrorist in de wei.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:26

ELpatcho schreef:
O bij ons is het alleen de fjorden die hij niet wilt hebben, de rest mag wel..

Maar als ik dat zo hoor hebben jullie gewoon een terrorist in de wei.

ja dat kan je wel stellen, heb 'm al omgedoopt tot de tot paard geworden Sadam Hoessein

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:27

die van mij word vaak inelkaar getimmerd door een shetlander,haha.
en even later staan ze weer gezellig zij aan zij te kriebelen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:27

Satan ~~}>

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:28

die shet is echt een terrorist,hij ontsnapt ook altijd

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:32

aaargh maar weet je wat pas echt erg is...?

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:34

nou vertel

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:35

Twee ruinen hebben die voor de lol aan het stoeien zijn.. Want die haal je niet uit elkaar want die hebben het ze leuk samen. Maar ondertussen heb ik elke keer wel weer plekken op mijn knollen zitten, of soms zelfs echte wonden.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:39

oow dat is echt vervelend zeg,is idd lastig om ze dan uitelkaar te halen helemaal omdat ze het zo leuk hebben

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:58

Van terrorisme kan ik ook mee spreken, kwam er nu net een nieuw 'paardje' bij, groot voor ons (rond de 1.58 :o ) en dominant, heus gevecht (hebben buiten mijn fjord ng een haf en een criollo, zo rond de1.45) hoofden laag, hoog, bok, bijt, steiger, ren en noem maar op. Mijn fjordje staat normaal laagst in rang, duwt die nieuwe hem van de rest af en moest hij heel zielig staan kijken tot hij stapje voor stapje weer dichter bij zijn maatjes kwam! Toen heeft de leider de nieuwe op zijn plaats gezet, stond de volgende dag alleen in een hoekje :z
En natuurlijk allemaal vol kapjes en vuil tot en met enz

Terrorisme in de wei, soms gaat het echt te ver :P

@Verafjord: succes met jou bruine satan daar, hoge paarden op ijzers, net trutjes op hoge hakken :=

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:37

nou ik vind het gewoon gevaarlijk worden, straks trapt ie Exel op z'n pezen met die ijzers en dan zit ik met een kreupel paard, wil nog niet eens denken aan de gevolgen als zo'n pees geraakt wordt ;(

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:08

claudia, bij ons hebben paarden in de wei achter geen ijzers, dat mag je ook best gaan vragen van de eigenaar van die bruine hoor en als ie echt de groep zo pakt moet ie de groep gewoon uit.

bij ons is mijn Ubie de baas, hij heeft de pik op 1 kwpn er van 165 en die takelt hij behoorlijk toe, we zetten ze nu dus niet meer bij elkaar, met haakon en de andere kwpn achtige gaat het goed, maar Ubie is en blijft de baas, die rang geeft ie niet op met zijn 1.48m haha

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 07:57

Carolinef schreef:
claudia, bij ons hebben paarden in de wei achter geen ijzers, dat mag je ook best gaan vragen van de eigenaar van die bruine hoor en als ie echt de groep zo pakt moet ie de groep gewoon uit.

bij ons is mijn Ubie de baas, hij heeft de pik op 1 kwpn er van 165 en die takelt hij behoorlijk toe, we zetten ze nu dus niet meer bij elkaar, met haakon en de andere kwpn achtige gaat het goed, maar Ubie is en blijft de baas, die rang geeft ie niet op met zijn 1.48m haha

hij heeft alleen voorijzers, maar daarmee kan hij dus wel schade aan de pezen/benen van Exel aanrichten als hij op de hakken van Exel gaat lopen. Ik ga straks de eigenaar van de wei bellen en het verhaal voorleggen, kijk dat ze in het begin de rangorde moeten bepalen en dat er dan onderling wat "gevochten" wordt is een bekend verschijnsel en daar zal niemand mij over horen. Alleen dat beest is nu 1,5 maand in de groep en gaat zich steeds meer ontwikkelen tot een terrorist

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:00

wat vinden de andere paarden eigenaren r van? misschien sta je sterkter als je je samen meldt

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:54

Verfjord, fijn dat je lekker hebt gereden met Vera (behalve dan de terugweg). Maar wat vervelend zeg van de nieuwe baas in de wei. Sluit me helemaal aan bij Marcella en Lorelei. Maar ik zou eigenlijk vragen of de nieuwkomer alleen mag komen te staan, en de anderen fijn bij elkaar?!

Lekker Lorelei, buitenritje!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:39

ik heb vanmorgen contact gehad met de weide eigenaar, hij vond toch wel dat dit levensbedreigende situaties op kon leveren. Ik heb sowieso toestemming om die 2 van mij apart te zetten, maar ik weet niet wat hij verder nog gaat doen. Zondag ook nog even overleggen met een andere eigenaar die 3 paardjes daar heeft staan, zal hem ook vertellen dat zijn haflinger bijna de sloot in is gejaagd en dat z'n shet heerlijk in het zonnetje lag totdat "terror-paard" eraan kwam en shet als een haas opsprong en wegliep. Ben benieuwd of hij nog wel met dat terror geval wil blijven staan.