[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:52

@ Verafjord: Ik zie dat je ook in Zwijndrecht woont, waar staan je fjorden?
Ik woon ook in Zwijndrecht en de mijne staat op manege de Hoge Devel ( hij staat alleen nu tijdelijk op de wei). Er zijn daar nog stallen vrij dus als je nog een stal zoekt?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:24

verafjord, welkom! Wat doe je zoal met je fjord?

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:37

Pareltje2 schreef:
Balen Marcella.

Ga je zelf ook meedoen Rianne?

Ik heb een heerlijke buitenrit gemaakt van ruim 2 uurtjes. Lekker van stukken polder genoten en nog in een park met heuvels rond gecrosst. Heerlijk, als je die pk onder je kont voelt wegstuiven!!! En ze loopt nog steeds zo heerlijk op haar eigen benen, echt genieten!

Ja doe mee :)

Jorinda

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:56

Verafjord: Welkom :D

Ben vandaag bij Borka geweest. Ze is echt net een hond hoe ze achter je aan loopt, en als je gaat rennen, gaat zij draven xD En zo mak als een lammetje ook. Heb vandaag lekker gepoetst en mest uit de bak gehaald (ze probeerde natuurlijk de kruiwagen om te gooien en op te eten :') ) en wat grondwerk gedaan. Lekker vertrouwen opbouwen :j

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:07

cynthiar schreef:
@ Verafjord: Ik zie dat je ook in Zwijndrecht woont, waar staan je fjorden?
Ik woon ook in Zwijndrecht en de mijne staat op manege de Hoge Devel ( hij staat alleen nu tijdelijk op de wei). Er zijn daar nog stallen vrij dus als je nog een stal zoekt?

mijn fjorden staan in Oostendam op een weiland, waar ze 24/7 lekker buiten kunnen blijven

En ik rij eigenlijk alleen maar recreatief met ze, lekker naar het park enzo.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:36

Terug van Noorwegen! De hele nacht gereden, zo lekker mijn bedje in. Wou jullie even mededelen dat je maar lekker hier moet blijven, want heb in 2 weken tijd (reizend door Noorwegen) 7 fjordenpaarden gezien.. Domper hoor ;) Maar verder was het geweldig!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:15

Welkom thuis! :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:41

Klinkt goed Jorinda, lekker met Borkan ontspannen dingen doen.

Welkom thuis Elpatcho. Tjonge, 7 maar!c Maar waren dat echte "wilde"?! Enne, vergeet de foto's niet tye posten, kunnen we meegenieten!

Ik heb vandaag met mijn vriendin een heerlijke buitenrit gemaakt van ruim 4 uur. Genieten zeg!!

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:17

Jaaaa, ik ben terug. Op m'n topic 'Terug van weggeweest' de reden van mijn langdurige pause - ook onder het Fjorden topic - dus ik ga geen lange uitleg geven hier. ;-)

Maar het gaat goed, bolletje en ik zijn nogsteeds samen, enne... het lijkt erop dat er een bolletje op komst is... Ze zou dus, als dat zo is, drachtig aan mij verkocht zijn! Nou ja, morgen wordt ze opgevoeld door de veearts. :s

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:24

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van afgelopen zondag :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:15

wat een lekker ding zeg

Exel trof ik vanmorgen aan met een grote wond op boven z'n oog en een wat minder grote wond op z'n onderste ooglid

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 22:59

Ja he, en die staart + voorpluk :~ :~ :~

Wow!!! Hoe is dat gebeurt? :oo

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 06:43

geen idee, zo trof ik hem in de wei aan, ik denk dat ie een klap van een ander paard heeft gehad :(

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 07:37

Of geschuurd tegen iets scherps.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:37

Welkom terug Stephanie!!! Jemig, wat heftig zeg, wat je hebt meegemaakt. Maar zo te lezen op je topic, gaat het wel de goede kant op. Knap ook, dat je gewoon ontspannen verder aan de slag kan gaan met Ynia! Bijzonder ook om te lezen, dat jullie band nu steviger is geworden!

Jorinda die foto van een mooi koppie heeft gepost!

En jemig, Verafjord, wat eng zeg zo dicht bij Exel zijn oog. Ja, kan idd dat hij ergens tegenaan geschuurd heeft of gedrukt is. Heeft hij last van zijn oog zelf of dat niet?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:37

Sterkte met de wond dan maar! :(:)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:34

het ziet er gelukkig na 2 keer met Dermiel insmeren een stuk beter uit, vooral dat stuk boven z'n oog.

Zo te zien is z'n oog niet beschadigd, morgen nog even goed kijken, maar hij reageert wel als ik aan de rechterkant een beweging maak, dus hij ziet nog wel met dat oog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:36

Nou ben weer online hoor en kreeg al zeer zware afkick verschijnselen. *\o/* :j
Vorige week dinsdag is bolletje bekapt, want vond de scheuren in zijn hoeven behoorlijk erg worden. Maar kreeg al te horen van de hoefsmid dat het nog wel heel erg mee viel. Ze had hem alleen een beetje erg kort bekap, waardoor hij even niet zo lekker liep op het harde (zeg maar krabbelend). Maar dit gaat nu alweer een heel stuk beter en hij begin al behoorlijk veel praatjes weer te krijgen met rijden. Zoals een dinsdag een stukje op het asfalt gegalopeert, want meneer besloot dat hij iets heel engs zag. En als dit soort grapjes tevoorschijn komen dan word het weer tijd om echt aan het werk te zetten. Buitenrijden is hier op het moment drama behalve als er een stevige wind staat. En anders lopen paard en ruiter gewoon het risico om helemaal gevreten te worden door dazen.

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:09

Oef wat een verhalen allemaal weer :S Hopelijk is het oog van Exel snel beter. Ziet er wel eng uit!
Andor doet het gelukkig allemaal prima op dit moment. We rijden veel lange afstanden met de kar om te trainen voor de 4-daagse. Vandaag een keer wat anders, vrij springen :D Vind meneertje erg leuk om te doen. Met zijn 1.36 springt hij toch met gemak over een hindernis van 1 meter :D:D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:17

@Marcella: vreselijk he die dazen? Ik hoop dat ze morgen in de buurt van Hoenderloo niet zo aanwezig zijn als we de toertocht gaan maken

@Mary: gaaf joh dat ie het zo goed doet met springen +:)+

Hier is "Hoenderloo stress", morgen gaan we dus naar Hoenderloo ivm het 55 jarig jubileum. Ben ik ineens het halster met touw van Exel kwijt, heb 'm afgelopen week elke keer het halster van Vera aan gedaan, want dat ligt altijd voor het grijpen in mijn auto. Ik moet haar vaak de wei uithalen om te smeren voor haar eczeem, dus dat halster ligt altijd voor het grijpen. Maarja nou ging ik dus daarstraks alles voor morgen bij elkaar zoeken en vind ik nergens het halster met touw van Exel meer :n Zaterdag met de keuring had ik het nog, dus ik hoop dat het in de camper van Paul ligt (waar we dus mee naar Dordrecht zijn gegaan en die ons morgen ook weer meeneemt naar Hoenderloo), anders kan ik zo voordat ik naar mijn werk ga nog even langs hypodrama voor een nieuw halster voor meneertje. Ik vind het halster van Vera namelijk net iets te groot om aan te hebben in de trailer en het halster van het halsterhoofdstel durf ik hem ook niet aan te doen in die trailer. grrrrrr heb ik weer :(

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:34

@ Pareltje - Tja, het is niet haar schuld geweest - eigenlijk kan -niemand- er wat aan doen, de breuk zat er al, t'was een kwestie van tijd. Ik ben daar ook heel erg nuchter over. In Ynia zit nu eenmaal geen slecht of gemeen botje, in haar hele lichaam niet. Maffe was ook, toen ik nog met corset liep, dat madame zoiets had van: Dat hoort niet bij jou - bijna alsof ze wist dat dat ding ons tegenhield - en ze begon er gewoon aan te knagen en voorzichtig proberen het af te doen. Raar beestje. :-) (Maar oh zo lief!)

@Jorinda: Agossie, lekker bekkie heeft die van jou. :-)

@Verafjord: Oei, da's een stuk minder. Hoop dat dat snel overgaat, en er verder geen problemen komen, het is inderdaad wel erg dicht bij z'n oog. Arm beestje. En arme jij! Zou me kapot geschrokken zijn!

@Marcella : Heh, ik ken je pijn - mag ik eindelijk binnenkort na zo lang wachten door die rug het bos on... worden we straks opgevroten door de dazen. :(

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 08:50

StefenYnia schreef:
@Verafjord: Oei, da's een stuk minder. Hoop dat dat snel overgaat, en er verder geen problemen komen, het is inderdaad wel erg dicht bij z'n oog. Arm beestje. En arme jij! Zou me kapot geschrokken zijn!

(

dat ben ik ook hoor, wist niet wat ik zag toen ik 'm aan zag komen lopen, stond gelijk stijf van de zenuwen ;(

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 10:18

@ verafjord, leuk he? last minute stress.

Ik ben zo vroeg begonnen met pakken omdat ik met de paarden en trailer op 2 verschillen locatie's sta. Blijkt nu toch dit nog daar te zijn en dat daar. Maar een goed passend halster is indd wel handig. Komt vast goed allemaal, is je kostuum er al? tot morgen misschien.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 11:19

Moet wel zeggen dat ik nu gewoon de laatste tijd met een vliegenuitrijdeken met hals buiten ga rijden. En dit scheel behoorlijk veel en iedere keer hopen dat er een stevig windje staat, want dan heb je ook weinig last van dazen.

Ben blij dat ik pas eind september op vakantie ga en als het meezit heb ik dan weinig tot geen last meer van dazen. *\o/*

Morgen heb ik een dagje Lieren (onder Apeldoorn) zonder paard, maar dit ga ook heel gezellig worden. ;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 12:45

mvdbijl schreef:
@ verafjord, leuk he? last minute stress.

Ik ben zo vroeg begonnen met pakken omdat ik met de paarden en trailer op 2 verschillen locatie's sta. Blijkt nu toch dit nog daar te zijn en dat daar. Maar een goed passend halster is indd wel handig. Komt vast goed allemaal, is je kostuum er al? tot morgen misschien.

halster ligt dus niet bij Paul in de camper, maar ik was te laat om nog ff langs Hyporama te gaan, zal dus toch het halster van het halsterhoofdstel moeten pakken of het halster van Vera op de kleinste maat.
Kostuum is gisteren verzonden, dus hopen dat het vandaag er is anders moet ik uitwijken naar wat anders. Dan gaan we maar als cowboy, daar heb ik alles van in huis