[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:08

Exceem word ook vaak in verband gebracht met te veel eitwitten. Het kan dus heel goed dat het voer een grote rol erin heeft gespeeld.
Daarnaast kommen de muggies waar exceem door veroorzaakt word tijdens zon op en ondergang. Als je paard in die uren in zijn stal staan
kan het ook heel goed zijn dat de stal ook grote invloed heeft gehad.

Voer je paard niet teveel zal ik zeggen, suikers en energievol voer heeft een fjord helemaal niet nodig! Veel ruwvoer is het beste!

@ anita, het nederlands elftal heeft verloren natuurlijk ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:52

We hebben op stal een nieuwe aanloop kat alleen dit is nog een vrij jonge kat met 3 jonge (nog niet zelf gezien). Ze is broodmager en ze weet nu wat het betekend als ik met een zakje staat te schudden. Kreeg na afloop een uitgebreide kroelsessie. <3 Wil haar graag mee naar huis nemen, maar weet nu al dat er dan oorlog uitbreek thuis. Dat is dan weer een nadeel van thuis wonen.
Afbeelding
Afbeelding
Zakje moest nog even leeggelikt worden.
Afbeelding
Laatste restjes van de grond eten.
Afbeelding
Afbeelding
En toen nog als toetje nog een paar brokjes.

Je voel trouwens als je haar aai de ruggegraad en haar ribben. Eventuele tips zijn welkom om dit beestje een beetje op te knappen.

AmyvanLeiden

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:59

Tonijn geven, dat deden wij ook, want onze katten waren in het begin ook wat ielig, en toen ze tonijn kregen ( in water, en het water er niet uit laten lopen want dat vinden ze lekker ) werden ze wat steviger, en nu hebben ze lekkere kattebilletjes :+

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:04

Afbeelding
Afbeelding nou dan moet het hier mee lukken ben benieuwd
of jullie de foto,s kunnen zien

dit is mijn lieve fjord zandor vader swen

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:06

oeps geloof dat het nu ergens staat waar niet de bedoeling was sorrie mensen

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:11

ik wet niet hoe de foto,s nu weer weg te halen
ik vroeg ergens anders of iemand 2 leuke foto,s van mijn fjord wilde plaatsen en uiteindelijk is het mezelf gelukt met wat hulp haha maar niet in het juiste topik
en zandor en missy worden wel getoond op bokt
door mijn bijrijders ik rij zelf niet meer ivm een hernia

maar om even op een vraag terug te komen waar we staan
we staan gestal op de charloise lagedijk in rotterdam bij stal malipaard
een kleine prive stal erg leuk en gezellig

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:27

Haha een fjord in dit topic misstaat niet hoor ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 21:51

elpatcho die haf en fjord te koop zet. En nog een paar daagjes en dan ben je 'on the road"!

Sabrina, geen ervaring met schuren en het voer dat je noemt, dus ik heb geen idee hoe dat kan. Zit je linkerstijgbeugel trouwens een stuk lager dan de andere of hangt je zadel schuin op die ene foto. Leuk dat je fjord ook voor de kar loopt!

Marcella, ik had net op het andere topic gepost, maar kopieer het hier even:
Mooie kat om te zien! Maar wat jong nog zeg, voor kittens! Over je vraag over voertips, ik zou voer kopen waar veel energiewaarde inzit zeg maar, ik heb alleen geen idee of er voer bestaat voor zogende moederpoezen? Maar in kittenvoer zit ook extra veel natuurlijk. En afhankelijk van het merk, kan je het zo duur maken als je zelf wil. Als je de ruggegraat een beetje voelt is niet erg. Als je bij haar bekken voelt, is dat erg mager? Moeilijk te zien als ze haar achterpoten er voor heeft zitten, zoals op de foto's. Melk en melkproducten zijn eigenlijk heel slecht voor katten, de spijsvertering kan dat niet echt aan. Ik zou het bij voeding met hoge energiewaarde houden. Brokjes zijn trouwens erg goed, dat voorkomt ook meteen tandsteen En goed dat je haar in delen te eten geeft. Katten horen normaliter ook kleine beetje te eten over de dag verspreidt. Houd ons op de hoogte!

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 00:16

nee hing helemaal scheef voor de foto haha ik en een vriendin
vorig jaar in rocanje we hadden erg veel lol
ik rij haast nooit en zij vond dat ik er een uit moest met me fjord gezellig met haar haffie de duinen in en het strand op
en hiervan een foto heb er nog meer dus als iemand ze wil plaatsen ze zijn er leuk

en ja ik rij nu dus ook aangespannen met hem
dit gaat heel goed heb hem zelf beleerd
alleen nog wat problemen met het rechtrichten voor de wagen
iemand daar nog tip voor hoor ik ze graag

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:54

Jouw foto's riepen bij mij gemengde gevoelens op Sabrina. Ik kwam namelijk tot de ontdekking dat jouw Zandor een halfbroer is van mijn vorige Fjord Rianne. Zij was ook een dochter van Marleen. Haar heb ik helaas moeten laten inslapen vanwege zomereczeem. Aan de ene kant leuk om hier een halfbroer van haar te ontdekken maar aan de andere kant ook verdrietig dat ik haar kwijt ben. Dit was haar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:26

moeilijk Anita :(:) . Ze was een mooie fjord!

Sabrina, geen tips eigenlijk voor het rechtrichten. Wat gebeurt er dan precies als je hem wilt rechtrichten?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:40

elpatcho, welke fjord ga je verkopen? kennisje van mij is nog op zoek naar lief en mak paardje voor haar en r dochter van 8

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:45

Banouska word verkocht. Dat is de moeder van ons veulentje. Ze is nu even denken.. 5 jaar? of al weer 6? Ik weet dat zo even niet uit mijn hoofd.
Ze is braaf, maar word recreatief bereden, en moet dus nog erg veel leren.

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:00

De B was de letter in 2005, 5 jaar nu dus.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:08

haha danku ;)

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:56

he wat vervelend om zo herinerd te worden aan je fjord
was niet mijn bedoeling maar mag ik je zeggen dat ze dezelfde blik heb in haar ogen als mijn zandor
heel mooi om dit te zien en het moet wel net zo lief dier zijn geweest als mijn zandor
iedereen is gek op zandor hij heb veel hartjes veroverd krijg dagelijks mooie tekeningen en kleurplaten van kinderen die hem wel een komen rijden of verzorgen

nou even over mijn probleempje
ja hij zit er niet mee maar ik wel
dat probleem is dat hij al 3 jaar lang veel op de weg heb gelopen zonder kar hierbij liet ik hem netjes naarst de stoep lopen op de weg zelf
ik had toen wat kits met evenwichtsproblemen en het stappen op zandor leek heel goed te werken voor deze kinderen dus ik liep toen echt dagelijks een blokje en zo leerde hij netjes naarst de stoep te lopen op de weg
maar nu aangespannen zou dat inhouden dat als ik hem zijn gang laat gaan hij dus netje naarst de stoep zou lopen met een halkve kar op de weg en een halve kar op de stoep
dus hij loop scheef weg op rechts
weet niet zo goed hoe dit aan te pakken
ik heb geprobeerd met mijn zweep te begrenzen maar hij heb hier echt geen schrik voor dus we slingeren van links naar rechts
ik loop er veel naarst als hij aangespannen loop dit ivm mijn hernia kan niet te lang zitten op de bok
en heb ook altijd iemand mee hoor hij is verder erg braaf maar dit is iets wat ik hem zelf hem aangeleerd netje te blijven lopen naarst de stoep en niet midden op de weg
en als je er op zit werk alles prima hoor
kun je hem steling vragen rechtrichen oprichten uitschuiven en ze zijn nu bezig hem wat meer te laten verzammelen this zo,n leuk ding die fjord van mij haha
Laatst bijgewerkt door sabrinaboer op 15-07-10 18:07, in het totaal 2 keer bewerkt

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 18:00

o volgensmij heb ik ergens overheen gelezen??
Elpatcho verkoopt 2 pony's ?
hoe groot is die Haf van jou, ik ben namelijk al een tijdje aan het zoeken voor een Hafje :P

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 12:46

linkje naar advertentie van de haflinger staat in mijn onderschrift

Anita45

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:37

sabrinaboer schreef:
he wat vervelend om zo herinerd te worden aan je fjord
was niet mijn bedoeling maar mag ik je zeggen dat ze dezelfde blik heb in haar ogen als mijn zandor
heel mooi om dit te zien en het moet wel net zo lief dier zijn geweest als mijn zandor
iedereen is gek op zandor hij heb veel hartjes veroverd krijg dagelijks mooie tekeningen en kleurplaten van kinderen die hem wel een komen rijden of verzorgen

Mooi om te horen dat jouw Zandor je doet denken aan Rianne. En ik neem je ook niets kwalijk hoor, dat soort dingen horen nu éénmaal ook bij het leven. Ik mis haar alleen nog heel erg vaak. Ze was een geweldig paard. Ontzettend braaf en erg werklustig. Vanwege reuma is rijden onder het zadel voor mij niet meer mogelijk maar mennen lukt nog prima. Ik heb alleen wat problemen met de kar op- en af te klimmen maar Rianne verzette nooit een been als ik daar mee bezig was. Kon dat zelfs alleen doen zonder hulp. Als we dan éénmaal op pad gingen ging ze voor mij door het vuur. Ondanks dat het al 6 jaar geleden is dat ik haar moest laten gaan mis ik haar nog heel vaak. Zo'n paardje krijg ik maar zo niet meer al ben ik ook erg blij met de paarden die ik nu heb hoor. Aan met name Celony ga ik vast ook heel veel plezier beleven. Hij is sinds dit voorjaar ook beleerd voor de kar.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 17:19

hm, Sabrina, dat klinkt idd lastig, dat hij zo gewend is om netjes naast de stoep te lopen, dat hij dat steevast doet. Is het mogelijk om hem eerst onder het zadel te leren dat hij moet lopen waar je vraagt en dat hij dit blijft doen, totdat je weer iets anders vraagt? Als hij dat principe onder de knie heeft, dan spaar je tot die tijd je kar misschien een beetje ;) En als dit goed gaat, samen met iemand aangespannen gaan rijden, die er naast blijft lopen en hem steeds corrigeert voor het geval hij richting de stoep wil gaan, zonder dat je hem daartoe opdracht hebt gegeven? Misschien hebben anderen nog tips?

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:48

tja this te proberen
wel lachen want sommige mensen zullen zich ongetwijfeld afvragen als ze hem tegen komen op de weg onder de man
waarom degene op zandor niet netje naarst de stoep loop inplaat van breeduit haast midden op de weg haha

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:04

Sabrina, ik zie jullie al voor me _O- Maar waar het eigenlijk om gaat is, dat als jij hem een hulp geeft, hij die moet blijven uitvoeren, totdat je hem een nieuwe hulp geeft. Dus niet uit zichzelf op een andere plek op de weg gaan lopen bijvoorbeeld.

sabrinaboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:41

ja ik snap helemaal wat je bedoel maar hij loop gewoon echt heel zachtjes terug als ik hem wat meer ruimte geef gelijdelijk aan hoor en wil hem niet te veel oppakken hij is zo heerlijk ontspannen en zo giga braaf en this echt dat ik gewoon weet dat ik hem dit netjes heb aangeleerd hij is zo beheers en zeer braaf maar ik moet het wel gaan oplossen
ik ga ermee aan de slag en we zullen zien hou jullie op de hoogte
i

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:50

succes sabrina!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:49

Pff, ik ga weer proberen mee te lezen hoor :P Zit alleen ook in een topic waar ze zo 30 pagina's erbij kletsen als je bijvoorbeeld even boodschappen aan 't doen bent :')

Ik heb dus vanaf 1 augustus een lease Fjordje: Borka :) Uit 2005 dus, nu 5 jaar :P

Heb het even gelezen Sabrina, en succes ermee! :D