[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:41

ik zie allemaal leuke ideeen voorbij komen voor Elpatcho.

Sjolvir, hopelijk voetbalt Tobago niet met volle emmertjes?! Veel plezier met de menles en ook met de crossles. Ga je dan naar een speciale lokatie daarvoor?

Lekker Marcella, dat je vroege vogel was vandaag en nog een ritje hebt kunnen maken. Hm, bij je zweepje passen nog wel wat oranje teugels ofzo ;) Ja, regenbui, heerlijk! Toen we dinsdag op buitenrit 2 keer overvallen werden door regenbuitje, vonden we het heerlijk!

AmyvanLeiden

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:55

een regenbuitje zou inderdaad heerlijk zijn!
gisteravond was er eentje toch!

even over het WK, Nederland wint dinsdag vast wel, maar tegen wie denken jullie dat zij moeten in de finale als ze dinsdag winnen?
ik denk Duitsland of Argentinie

en ik ben weer ziek, dus ik had te vroeg gejuicht...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:00

Geen regen gezien hier en zit dus nog steeds vol verlangen te wachten op de buien.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:34

Vanochtend weer freestyle les gehad, was zo leuk, we deden obstakeltraining. Jullie ervaringen mee? Het was de eerste keer dat ik dat heb gedaan. Eerst van alles neergelegd, ben je nog even mee bezig zeg! We werden vanuit de wei aandachtig gadegeslagen door de 3 dames ;) En daarna ik aan de slag met Lianne en mijn vriendin met Ara. Onze instructrice gaf aanwijzingen en tips. Weer een heleboel geleerd over Lianne ook.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:49

vannacht mega regen en onweer gehad, stoppen lagen r uit hier thuis, paarden hebebnd e nacht goed volbracht in de wei, heb ze vanmorgen even verhuisd naar ander weitje waar het gras al weer was bijgekomen, op dit moment regent het hier nu ook, maar bah plakkerig nat/warm zeg

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 14:59

freestyle lijkt me echt tof Pareltje!
wat moet je precies doen dan allemaal?

Caroline : De bui komt nu deze kant op, ik zat net in de tuin, en toen begon het aardig te spetteren

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:17

Het heeft hier net gegoten, was net op tijd terug van de wei. Het regent nu nog steeds maar niet meer zo hard.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 15:26

ja hier is de bui gevlogen maar inmiddels ook al weer terug gekomen, zaaalig, lekker paarden douchen in de wei en water voor alle plantjes en diertjes die het nodig hebben

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 16:28

Dan ga ik ze manen maar heel kort maken :'(

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 17:05

tis wel zonde, maarja een Halsdeken ofzo maakt zn manen weer plat, misschien moet je toch een halsdeken nemen en dan zn manen laten groeien, en dan spul kopen maar dan moet je het wel elke dag ermee insmeren, en tja zeewater is heel goed ervoor

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:33

Zo Caroline, bij jullie is het wel heftig weer geweest vannacht zeg! Maar nu dus wel aan het genieten van een regenbui, leker dat het buiten zo aan het afkoelen is he!

Amiey, ja, het is superleuk! Maar ben je benieuwd wat we met de obstakeltraining deden of wat we aan ander grondwerk doen zeg maar?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:03

Het is hier nu ook heerlijk afgekoeld door de regen en ik leef gelijk helemaal op.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:13

fijn Marcella, geniet ervan! Hier is het ook heerlijk!

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:09

Gister heeft mijn nichtje, Nadia van 10 weer les gehad op Andor (van mij ;)) Het ging echt heel erg goed, t was natuurlijk wel een beetje warm en Andor was het ook best wel snel zat maar ach, met zo'n beginnertje op de rug die toch alleen maar stapt en draaft moet t kunnen :D Het valt me op dat hij haar niet zo loopt uit te testen als hij bij mij doet. Maar ja.. ik vraag natuurlijk ook meer van hem ;)
T is echt een schatje als je ziet hoe hij zo'n ukkie toch een leuke tijd steeds bezorgt!

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:34

wat leuk! en ja dat uittesten komt denk ik ook dat jij meer van hem vraagt dan je nichtje

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:53

@aimeey, balen dat je weer ziek bent beterschap.

@Pareltje, nee, lege emmertjes sleept hij hele land door.
Ja, locaties met hindernissen, ga nu naar Moordrecht.

Gisteren lol met Tobago gehad, hadden mini clinicje.
Voor die tijd ging het regenen en omweren, kom bij stal..
Staat daar 1 groot bruin blubber varken, met een vliegennetje, waar je niet meer door heen kon kijken.

Daar de slang maar gewoon opgezet, vlecht erin.
En hopla in de regen... naar de manege.
Daar was ie heel braaf.
Vond binnen vervolgens de hekjes en de A ponyverlsindende foezelwoezels..
Toen dat probleem de wereld uit was, liep ie vervolgens de hekjes tegen de vlakte...
Ach ja, baby beest.....

Vandaag in mijn eentje geladen! ging goed!
En heerlijk gecrosst, over hindernissen waarvan ik niet had gedacht daar overheen te gaan vandaag.

Grijns nu nog...
Dat heet, is net weer wakker ga eten en verder slapen, moet morgen weer werken, gaaaappppp....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:10

Leuk dat je nichtje mocht rijden Mary_Andor zal ze vast geweldig gevonden hebben.
Sjolvir die gisteren een moddermonster had. En vandaag crossles heeft gehad. En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de foto's.

Wilde vanmorgen longeren, maar ben daar mee gestopt. Bolletje liep niet helemaal lekker (niet kreupel) en ik denk dat het kom door de struikelpartij van gisteren met het rijden. Zag namelijk heel snel het zand dichterbij komen. Longeerspullen weer opgeruimd op stal en mijn touwhalster gepakt en lange westernteugels aan geknipt. En er even zonder zadel op gekropen en een stukje weg gestapt. En gelijk mijn eigen gemaakt vliegenspray getest. En die werkt bijna net zo goed als Bremsebremse moet alleen denk ik iets meer sesamolie gebruiken en misschien toch nog even kijken waar ik advocado-olie kan vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:20

reformwinkel... hebben ze allerlei onzinnige olie soorten..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 11:16

Sjolvir schreef:
Voor die tijd ging het regenen en omweren, kom bij stal..
Staat daar 1 groot bruin blubber varken, met een vliegennetje, waar je niet meer door heen kon kijken.
_O-
blubbervarken, hoe krijgt ie het voor elkaar met die weer als de grond kurkdroog is! Klinkt goed Sjolvir, lekker hindernissen gecrosst! Wat voor hindernissen waren dat, dat je dacht dat die niet zouden gaan lukken?

Luek Mary, dat je nichtje op Andor heeft gereden. Ja, het zal er vast mee te maken hebben dat ze niet echt iets van hem vroeg.

Marcella, loopt bolletje wel weer goed nu? Fijn dat je nog even ontspannen hebt gestapt buiten.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:17

zo Marcella een eigen vliegenspray! das handig :D

ik heb net van mn opa en oma een examencadeautje gekregen!
een Nikon D90 met 18-105 mm lens! :D
ik had al een Nikon D70 maar de aansluiting op de flashkaart was stuk :(
maar ik ben nu zo blij :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:29

leuk Amiey! Veel plezier ermee! Ik ben ook druk bezig met fotograferen, ben nu net met een cursus begonnen, erg leuk!

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:45

Als je goed kan fotograferen is het echt supergaaf! Nog meer foto's van de Fjorden maken ;) Zelf heb ik een wat luxer simpel toestel. Geen 100 standen enzo maar wel mooie foto's :D Het is een Panasonic Lumix, TZ2 en hij bevalt prima.

Mijn nichtje wilde al graag op paardrijden, maar kon geen leuke manege in de buurt vinden. Toen stelde ik voor dat ze wel met Andor naar de rijvereniging kon gaan. Maar ze had niets geen ervaring dus de eerste maanden krijgt ze les van tante Marianne ;) Andor kent zelf ook niet veel onder t zadel omdat ik zelf eigenlijk alleen maar aangespannen rij (ivm zijn kleine stokmaatje) Het is erg leuk om te zien dat beide beginnertjes het redden met elkaar :D:D

Ben echt trots op beiden!
Hier een foto van Nadia op Andor
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:17

Pareltje2 schreef:
Marcella, loopt bolletje wel weer goed nu? Fijn dat je nog even ontspannen hebt gestapt buiten.

Nee nog niet ach dan blijven gewoon wat langer doorstappen. Maar ga morgen toch even kijken voor een buitenritje, want krijg ook lichtelijk het vermoeden dat hij de boel belazert. In stap is namelijk helemaal niks te zien en vanmiddag terug naar stal wilde hij het liefst draven....spook had ineens haast. En zag allemaal bermkabouters die hem zouden belagen. :+ Is iets minder fijn als je zonder zadel op een draaikont zit. :+

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:51

oh ik ken meer pony's die de boel belazeren met 'onregelmatig' of 'onzuiver' of soms wel 'kreupel' lopen, maar op een gegeven moment hadden we het door, en toen moest je gewoon even doorrijden, en zoveel figuren rijden, en dan vergeet het paard op nog de boel te belazeren :+ .

ik ben gister naar Mark geweest, camera mee natuurlijk :P
maar ook om gewoon eventjes weer te wennen aan hem, en hij aan mij, het ging allemaal goed, volgende keer weer een stapje verder :)

nog een fototje
Afbeelding

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:25

Aaah die heeft een lekker grasbekkie :Y) Wat een super gaaf kado van je grootouders! Ben je vast heel blij mee!
Hier gaat het zijn gangetje, eindelijk wat afgekoeld en dus meteen weer gereden. Donderdag gaan mams en ik tot zondag
naar laag soeren, met de paardjes weekeindje over de veluwe heen.. Nu blijkt alleen dat er van het weekeind weer een
hittegolf aan zit te komen, ik hoop dat het mee valt!

Eindelijk heb ik me dan ingeschreven, en wel voor de bacheloropleiding pedagogische wetenschappen in groningen. Haha
mams zei dat ik voor onze vakantie een opleiding moest hebben ;) Maar zat er al langer over na te denken hoor! (niet
dat jullie nou denken dat ik echt gedwongen word) Ik moet gewoon ff over de drempel heen, de knop om zetten en weer
gaan studeren. Dat is best zwaar als je al ruim een jaar niet naar school bent geweest,..

Vanmiddag werken, en vanavond uiteraard VOETBAL!!!