[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 11:00

Haha ja sommige moeten werken 's ochtends ;) Ik ook af en toe hoor, kan dus niet elke ochtend.

Bah Amieey, ziek zijn is niet leuk. Maar met dit weer is het al helemaal niet leuk! Hoop dat je snel beter ben!

Hier vanochtend weer ritje gemaakt, maar nu met mijn haffie door het dorp heen. Deze is net onder het zadel en ben tot nu toe heerlijk door het bos aan het rijden. Zodat hij mooie lange stukken rechtuit loopt, om zijn balans te vinden. En nu hebben we een rondje door het dorp gemaakt. Personenauto's geeft die niks om, groot verkeer zijn we nog niet tegen gekomen. Maar hij houdt alles strak in de gaten ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:15

San heeft lekker genoten van een buitenrit, moest je veel omhoog kijken ;) ?

Klinkt goed Sparky!

Sumpie, wat ziet dat er lekker ontspannen uit! Maar wat zijn die oranje dingen bij haar hoofd?

Mary, ik vind Andor op de 2e foto erg mooi uitkomen. En wat voor wedstrijd was de onderste foto?

Caroline, lekker buitenritje gemaakt vanochtend?

Kristel, fijn dat je zo hebt genoten van de rit in het bos. En dat hij snel oppakt dat je alleen draf vroeg. Zo te lezen hadden jullie ook weer heel vlot de ontspanning terug, heerlijk zeg!

Sjolvir, veel plezier met zwmmen samen, vergeet je camera niet! En lekker ritje gemaakt gisteren lees ik. Hoe ging het trailer laden met Tobago eigenlijk? Haha, jullie staan er leuk op, op de foto! En hoe bedoel je buitenritten bestaan hier uit stap?

Marcella die nog op apengapen ligt met dit weer. Nog maar een paar dagen geloof ik he?

Beterschap Amiey. Vervelend als jze ziek bent. Hoe bedoel je dat je ineens geen contact meet hebt met de eigenaraa van Mark?

En Elpatcho, knappe haf, geeft niks om al die drukte in het dorp, maar houdt het wel even goed in de gaten ;)

Ik heb gisteren weer een superleuk westernles gehad, ging lekker.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:54

oooh ja ik heb super ritje gemaakt vanochtend, lekker bijna 2 uur op pad, door natuurgebied en uiteindelijk op een strandje bij de merwede rivier, ubie zonder aarzelen achter zijn nieuwe vriend Ian (tinker) tot aan zijn buik toe r in, was geweldig, super ochtend gehad dus

Mary_Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 12:58

Wat een leuke verhalen weer allemaal :D
Behalve dan van Amiey.. Beterschap!! Met dit weer is t helemaal vervelend om je slecht te voelen.

T is echt leuk om te zien dat Fjorden zo veelzijdig zijn. Er komen hier zoveel takken van sport langs!
Daarom zijn het ook van die geweldige dieren :D

@ Pareltje2.. die wedstrijd was laatst in Hoogenweg. Eind mei ergens. Vorige week in Zelhem zijn er ook veel foto's gemaakt maar die moet ik nog uitzoeken ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:36

Ik heb jullie creatieve hulp nodig!

Het zit namelijk zo, ik zit in de activiteitencommissie van mijn vereniging, en we kampen de laatste jaren met terugloop van deelname aan de activiteiten. Met dit probleem kampen meerdere verenigingen weet ik van horen zeggen. Blijkbaar is de animo er gewoon minder aan het worden. Is alles wedstrijd gerichter etc.

Wij van de activiteitencommissie piekeren al tijdje erover wat we nou eens kunnen bedenken wat een keer wat anders is, leuk is, uitdagend etc. Hebben jullie misschien voorbeelden, ideeën, suggesties, tips? Alles is welkom. We willen gewoon graag een nieuwe draai en inspiratie eraan geven.

Rianne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 11:52

Mijn fjord heeft zomerexceem, hij dus hele dag een deken op. Nu zijn zijn manen helemaal plat en ik krijg ze niet meer mooi rechtop. Heeft iemand een gouden tip voor mij? Heb al haarlak geprobeert maar dat helpt niet.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:47

Tja van twee kwaden het beste kiezen,, hier is door de deken ook niet echt meer een boog te onderscheiden.. Je hebt andere dekens met een lossere hals, en dan een laag boogje. Misschien dat dat helpt?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:09

Rianne, geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen, geen ervaring mee.

Elpatcho, van welke/wat voor vereniging bedoel je precies?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:32

rijvereniging ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:44

Elpatcho, misschien een dagje organiseren met demonstraties van verschillende dingen, zoals bijvoorbeeld grondwerken? Of een soort hindernisparcours waar mensen aan kunnen deelnemen? Ik zeg maar even wat hoor, geen idee wat jullie al zoal gedaan hebben?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:52

Nou leuk dat je het zegt, dat hebben we 2 jaar geleden gedaan, maar dat kan qua kosten niet echt uit op het moment. we doen de standaard dingen; buitenritten (snertrit, dauwtrappen, strandrit etc. ) Ponykamp, nieuwjaarsborrel met clinic, clubkampioenschappen etc..

Is er iets wat jullie op de club doen wat jullie echt heel leuk vinden?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 13:58

ik zit niet bij een club, ook niet op een pensionstal ofzo, dus wat dat betreft doe ik mijn eigen activiteiten zeg maar ;) Maar ligt misschien ook aan de doelgroep. Zijn het voornamelijk volwassenen of veel jongeren/kinderen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:02

We doen het voornamelijk voor de jongeren/kinderen. Bij de volwassenen is al helemaal nergens animo voor, die rijden hun lesje en willen verder weinig met de vereniging te maken hebben ;) (veel wedstrijdruiters)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:08

dan is een buitenrit altijd leuk denk ik. Maar ik heb ook weleens zo'n wedstrijd met een grote bal gezien en ja, obstakeltraining idee met kinderen. Misschien dat anderen nog meer ideen hebben of lid zijn van een vereniging of op een manege staan ofzo?

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:10

ELpatcho : misschien kan je iets met vrijheidsdressuur doen ofzo? tja het is wel een clinic die er misschien wel eens is geweest.
of het klinkt misschien een beetje saai, maar een fotograaf laten komen, en een dagje naar een hei ( of ander natuurgebied ) een soort fotoshoot dat iedereen dan de foto's kan je kopen ofzo, ik denk wel dat dat een leuke herrinering zal zijn.
ponyvoetbal.
misschien iets van een bonte avond te paard.
nachtritten misschien?
ik weet niet of er genoeg ponys voor zijn maar bijvoorbeeld een triatlon, dus eerst dravend een rondje, en dan misschien voor de kar ofzo? en daarna over het strand door het water?

ik ben trouwens niet echt heel ziek meer, ik geef vandaag een feestje voor examenmensjes enzo, heb alleen nog een beetje keelpijn gelukkig :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:31

Rianne; heel manenboog eraf scheren, dan groeit het opnieuw aan en heb je vaak beetr kwailteit.

elpatcho; doe eens een paard vergelijkings dagje, dat mensen elkaars paarden even rijden en merken/voelen/zien wat t verschil is tussen alle paarden, daarnaast kan je bbq's organiseren, dagjes weg gaan met paard of ergens heen gaan en totaal anders ras/type rijden (ijslander buitenrit, shire buitenrit ed) zat te bedenken

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:40

Balen als je met dit weer ziek bent..

Bij Sjol gaat boog onder deken prima, mits deken ruim genoeg is bij de hals, boog niet te lang laten worden.
kortwieken was op 1 mei, ik had het namelijk lang laten groeien. (heb het niet eens helemaal gekortwiekt)
http://lh3.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/S9xmW ... %20011.JPG

En zo zag ze er afgelopen zaterdag uit...
http://lh6.ggpht.com/_A3xRHPqfyrA/TCZ6a ... %20434.JPG
Waarbij ik dus diegene ben die deze kant verknipt had....
(nou heeft Sjol wel hele dikke manenboog)

Geen zwem foto's, wat lastig als je met 2 ruiters en paarden echt gaat zwemmen..

Wat is leuk met de vereniging... hmmmm....

Soort combi van cross, puzzel, survival rit? Bosje in de buurt waar je groepjes van 2 ruiters opdrachten kunt laten doen.
BV hindernisje nemen. Raadsel oplossen. Grote mensgrote pop redden (doen alsof het verongelukt persoon is) door mee te nemen
op je paard.
Spooktocht.. (zonder paard) leuk verhaal verzinnen, stel gekken met enge dingen in het bos zetten me route die te volgen is
door achter fakkels of andere lampjes aan te lopen (zaklamp verboden bij de deelnemers) in het donker en
griezelen maar. Was altijd DE topper bij ons op ponykamp, kinderen bang en zelfs angtige volwassenen...

Verder geen idee...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:52

HET HELPT!!!! Tobago als supporter, dacht ik al, hij voetbalt graag met emmertjes..

NL schijnt te hebben gewonnen, kunnen we nog een keer volslagen belachelijk in het oranje met
beesies uitgedost gaan lessen.

Wanneer moeten ze weer? dinsdag??? arme spring instructie..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:14

ELpatcho sorry ben niet zo crea.
Rianne87 helemaal kort of lang laten groeien is denk ik het enigste oplossing.
Amieey gelukkig dat je niet meer ziek ben.
Sjolvir jammer dat je geen zwem foto's heb. Arm zwartje......grinnik... :+

Heb mijn buitenrij zweep versiert met oranje beesie. Heb vanmorgen heel vroeg heerlijk buitengereden en toen was het al aardig warm. Was namelijk vanmorgen om 6.00 uur wakker zonder dat ik een wekker gezet had. :+
Afbeelding
En heb mijn middag dutje ook alweer gedaan en mijn 2de halve liter sportdrank zit ook in. En zit nu heerlijk zoute pinda's te eten om mijn bloeddruk omhoog te krijgen. Er gaan nu op het moment liters drinken erin en merk dit ook aan mijn kleren helaas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:21

Zit hier trouwens vol van verlangen te wachten op de verkoelende regenbui. En ben zelfs in staat om morgen gewoon met onweer in de bak te gaan rijden. Nu is dit bij ons ook nog aardig veilig. Grote kapschuur naast de bak en hoogspanning draden bijna boven de bak.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:24

hier nog iemand.. wil regen.... weiland.. wil regen...

morgen menles met Sjol..
's middags clinicje met Tobago (op de manege gewoon, proefje rijden met beoordeling, handig)

En zondag crossles!!! joepie!!

Overigens geen foto's van zwemmen, wel verslag...
[VVDD] Houtenklazen te water....

Wel vroeg jij hoor Marcella!! ik kan gewoon de hele dag slapen nog steeds sinds mijn pfeiffer.
Zondag na de keuring ook gedaan 2 uur oeps...
woensdag hele dag geslapen behalve buitenrit in Marsbos
donderdag eerst wezen zwemmen met de paarden, daarna weer in coma..
Vandaag hele dag coma (op boodschappen doen na...)
morgen oei.. wordt zwaar en zondag.. Maar lang leve de lol!!!
Heb er zin in!

OVerigens hier ook liters er door heen en ach.. ik heb die wasmachine niet voor niets...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:33

Later had ik niet gered dan had ik afgevoerd kunnen worden. Heb vanmiddag zeker 2 uur geslapen en ook behoorlijk in coma geweest en ook nog eens precies tijdens het warmste moment van de dag.

Ik hou buienradar heel goed in de gaten, maar heb al gezien dat zeer waarschijnlijk de eerste buien aan ons voorbij gaan en dicht langs de kust blijven.

Bolletje blijf nog steeds redelijk slank ondanks het tropenrooster dat hij nu heeft. En zijn ah mandje (blauwe greenguard) werkt heel goed op de wei.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:42

mandjes zijn populair dit jaar!!!
Bij ons op stal ook

sjol d'r wei is wel ongeveer kaal gevroten, dus daar kunnen ze zich nu op uitleven.
Voor zwartje zou ik graag wat kuil bijvoeren, maar die heeft pech.
Moet meedoen aan het regime voor de haf en fjord.
(uiteraard krijgt hij dus brokjes etc. bij en de rest niet)

Ga om 8 uur pas naar stal daar ijsje eten, watertonnen
(hebben er nu 3...) bijvullen en beetje pony's afspoelen, laten drogen en in de vliegenspray zetten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:39

Groot succes het mandje volgend jaar weer en die van mij kom dus gewoon niet meer zonder.

Hij krijg trouwens wel een pluk voordroog als hij op stal staat, maar als hij genoeg heeft stop hij nu ook met eten. En hij zorg altijd dat ruimte is voor zijn grasbrok prutje die hij krijg na het werk. Ideaal spul 2 handjes word gewoon een goede bodem en je kan er van alles doorheen doen.

Ga zo nog even dutje doen als het lukt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:48

damn mensen ik ssssmmmeellltttttt