Nou de weiden die niet geheel kaal waren groeiden wel okee maar een stuk dat opnieuw was ingezaaid, werd maar niet groen..afgelopen 3 dagen is het uit de grond geschoten..denk dat er volgende week al wel paarden op kunnen! Dan is er een ander kaal stuk aan de beurt..
Gisteren weer gereden maar de galop is nog steeds een drama haha..racen en plat en scheef..aangalopperen gaat wel veeeel beter..kan niet alles in een keer he.. Beer kan nu vanuit een rustig, beheerst drafje, mooi aangalopperen..niet altijd in de goede galop maar goed..alles op z'n tijd!
Ha ja en Beer en ik hebben geen haast..alles met geduld en ontspanning..dat zijn onze sleutelwoorden!
Beer staat ook nog in een paddock..stalbaas laat eerst een stuk kaalvreten en dan mag hij pas..anders explodeert hij in dikte..ik vind het wel zielig haha..maar ja, hij lijkt er niet om te malen..krijgt zijn natje en droogje op tijd en genoeg aandacht..
Hmm ja bij ons was niet zoveel keuze..Beer is echt een eikel in het land met andere paarden dus hij moest apart..krijgt straks een herkansing..apart bij ons is in een grote paddock (hij kan wel goed rennen). 't Is geen zandeter maar hij krijgt binnenkort wel een preventief zandkuurtje..
Pareltje2
Geplaatst: 01-06-10 16:34
Zo, heerlijke buitenrit gemaakt zeg. Halverwege even gestopt om te lunchen en wat te drinken, echt genoten!
Kristel, zo te lezen gaan jullie de goede kant op, lekker ontspannen steeds een stapje verder. En tussen de regels door lees ik ook hoe enorm je ervan geniet!
ik heb gister even voor mn zit zonder zadel op Storm gehobbeld, was geen Probleem bleef netjes zitten, heb wel een paar keer mn evenwicht verloren, maar gelukkig kan ik die altijd goed terugvinden.
Beer waant zich heer en meester over alle andere paarden...er is ook geen ander paard dat hem eens goed op zijn plek zet..bij de merries is hij wel rustig dus hij krijgt een herkansing bij de dames als de groep wordt opgesplitst...we zullen zien. Het ding met Beer is gewoon dat hij een pestkop is..met voedernijd..geen goede combinatie haha.. maar goed..het lukt zo ook prima. Hij komt lekker de hele dag buiten en als het niet lukt straks mag ie alleen op een stukje (kalig) gras..hij is wel veeeeel rustiger sinds hij alleen staat..was regelmatig nogal opgefokt van het 'ravotten'.
Lekker zonder zadel rijden..heeeerlijk! Ik hou ervan!
Pareltje, had je lunch mee of heb je 't peerd ergens vastgeknupt en ben je op een terras gaan zitten?
Pareltje2
Geplaatst: 02-06-10 14:02
Kristel, we hadden lunch meegenomen, ergens een bankje gevonden en paarden ernaast in het gras gezet. Doe jij dat ook weleens? We wilden eigenlijk al wat eerder stoppen, maar hadden toen net een flinke rengaloppartij achter de rug en eerst maar een eindje verder gestapt tot Lianne weer was bijgekomen .
Lady_Kelly
Geplaatst: 02-06-10 15:35
Zucht, ik moet toch even mijn hartje luchten hier..
Het afgelopen weekend ben ik op Pinkpop geweest, en daardoor kon ik dus 3 dagen niet naar Verieka toe. Mijn ouders hebben haar verzorgd (dat gaat echt super) en dat is het probleem ook helemaal niet. Toen ik zondagavond thuis kwam, hoorde ik dat ze achter beginde rotstraal had. Hier schrok ik al best van, maar het is goed te behandelen nog dus er is eigenlijk niet echt iets aan de hand.
Toen ik maandag bij haar stal kwam, vond ik Verieka heel erg raar reageren. Normaal hinnikt ze meteen als ik aankom, en begint ze rond te draaien in haar stal. Nu stond ze gewoon stil. Toen ik haar stal inkwam, wou ze nieteens dat ik haar pakte. Toen ik haar uit de stal haalde, zag ik dat ze met haar been sleepte. Ze is wel vaker stijf als ik haar ga halen, maar nu sleepte ze haar hoef echt over de grond. Toen ik ernaar keek bleek ze een hele grote wond te hebben op haar been. Een ander paard heeft haar dus getrapt. Daarna heb ik de dierenarts laten komen (dacht eerst dat het niet nodig was, maar ze liep toch wel _heel_ erg kreupel). Deze heeft haar pijnstillers enz gegeven.
Gelukkig gaat het nu alweer wat beter, ze loopt ook niet meer kreupel. De wond begint al goed te helen. Ik ontdekte nog meerdere wondjes (op haar hoofd en andere benen) maar dit zijn gelukkig maar oppervlakkige schaafwondjes. Vanaf vandaag is ze ook alweer wat vrolijker.
Ik ben hier zelf heel erg van geschrokken, en was erg overstuur. Maar nu ben ik blij dat het alweer wat beter gaat
dat klinkt als een heerlijke buitenrit pareltjes...
Aimeey is lekker op haar zit gaan oefenen zonder zadel..
Jeetje Lady_Kelly dat is nou ook wat, ik kan me voorstellen dat je daar best van schrikt maar gelukkig gaat het al wat beter...
Bij ons vandaag ook schrikken. Met onze oudste (8) naar het ziekenhuis want die kon niet meer lopen vanmorgen, nu blijkt hij een heupontsteking te hebben en mag de komende weken dus niet lopen....hij heeft bed/bank rust en mag in de rolstoel mee..toch wel even schrikken hoor...
Toch nog met Cos voor de wagen weggeweest, brave man...op het veldje schrok hij even en toen gingen we een aantal flinke sprongen voorwaarts, maar hij kwam makkelijk terug en toen lekker verder gereden....
kristelhans
Geplaatst: 02-06-10 20:16
Jeetje Nathalie, dat is schrikken! Beterschap voor de kleine man dan maar! Hoe krijg je dat eigenlijk, heupontsteking? Van te brede paarden? (flauw, sorry!)
Pareltje, ik ben nog op zoek naar zadeltassen die aan mijn BF Cheyenne kunnen..dan neem ik ook een lunchpakketje mee..Nu halen we wel eens een ijsje of cappuccino bij een camping in het bos..paard mee naar de picknicktafel en relaxen maar! Zo ziet dat er dan uit!
Lady kelly, wat schrikken zeg..rotstraal is vervelend maar er valt mee te leven hoor...Beer heeft er ook af en toe last van..sommige paarden zijn er gewoon gevoelig voor..Beers box is droog en schoon, mijn stalbaas is hoefsmid en toch heeft hij af en toe stomme voeten..gewoon goed in de gaten houden..Bij Beer wordt het nu minder, nu zijn weerstand beter wordt! Afgelopen winter had hij wel aan een voet behoorlijk wat rotstraal..maar ja, iedere dag buiten en met die dooi na de sneeuw alleen maar blubber..schiet ook niet echt op he.. Ik krab zijn hoeven voor en na het rijden uit en als ik niet rijd ga ik ook heen om ze even uit te krabben..
Hoe je het krijgt is me nog een raadsel. Volgens de arts in het ziekenhuis, ontstaat het gewoon soms spontaan/accuut en het schijnt ontzettend veel pijn te doen (en dat is ook wel aan hem te merken als hij toch iets ondersteund moet lopen om naar de w.c. te gaan bijv.)
Dat is wel een hele gezellige foto Kristel...heerlijk... Misschien krab jij de hoeven trouwens juist teveel uit???
kristelhans
Geplaatst: 02-06-10 21:23
Ja dat dacht ik ook maar Beer heeft hele diepe stralen (of die groeven ernaast) en daar zit altijd zoveel zooi in! Haal er bijna elke dag ook steentjes uit enzo..ik ben inmiddels wel iets lakser geworden hoor.. Het is vooral in de natte periode dat ik dat doe..met dit droge weer niet.. Gewoon na het rijden even krabben. Zijn hoeven zijn ook al veel sterker dan vorig jaar..heeft geloof ik echt met weerstand te maken..Beer heeft niet zo'n beste start gehad geloof ik..
Ik controleer het altijd wel gewoon maar krab eigenlijk heel weinig de hoeven uit. Vooral als ze uit de paddock komen, dan heb ik liever dat het zand van de paddock erin zit en er zo niets vanuit het bos in komt omdat het gewoon 'vol' zit
kristelhans
Geplaatst: 02-06-10 21:40
Ha ja das ook een goeie! Beer wordt deze week weer bekapt en dan wordt het laatste stukje rotstraal weggesneden..als het goed is heeft hij dan weer mooie hoefjes..dat, gecombineerd met zijn betere weerstand, moet helpen..hij krijgt nog een keer een vitaminenspuit binnenkort als extra..hij heeft zo'n klap gehad (alweer) 2 maanden geleden..wat ie niet nodig heeft, piest ie wel weer uit haha.. Voor de winter krijgt ie ook nog zo'n spuit..hij vindt ze lekker joh!
Pareltje2
Geplaatst: 03-06-10 10:38
tjonge Ladykelly, in 3 dagen tijd en dan opeens al die wondjes enzo. Kan begrijpen dat je enorm schrok, zeker toen ze ook nog kreupel liep. Hoe gaat het nu met haar? Weet je ook hoe het gekomen is?
Nathalie, dat is echt schrikken zeg, dat dat van een heupontsteming kan, ik had nog nooit van zoiets gehoord. Hoe lang duurt het voordat hij hersteld is? En hoe is hij eronder? Fijn dat je nog met Cos in de weer bent geweest. En dat je hem ook vlot terugkrijgt als hij even shrikt.
Nou hij moet de komende weken gewoon bed/bankrust, het is erg pijnlijk als zijn been draait. Hij baalt enorm want maandag gaat zijn klas op schoolreisje en hij kan dus niet mee... In ieder geval kan hij zelf naar de w.c. met de rolstoel en/of de krukken (tja, hij is nu 8 dus hulp bij het naar de w.c. gaan, gaat hem echt te ver )
thoraklover
Geplaatst: 03-06-10 18:22
Beetje laat.. maarrr.. Mag ik me nog aanmelden?
Carolinef
Geplaatst: 03-06-10 21:40
nou ik heb vandaag prive shootje met haak en ubie gehad, vriendin heeft 629 pics gemaakt, krijg ze zaterdag (de goeie die r tussen zitten) ook fijn contact gehad met stamboek, haakon is ingeschreven in import veulenboek en we hebben besloten om toch keertje naar keuring te gaan om m r echt bij geschreven te krijgen, misschien naar dordt maar moet even kijken wanneer dat precies is dit jaar,
morgen rijd ik Ubie, die hebben we ook vastgelegd op foto maar was niet zo fotogeniek als Haak, Ubie heeft alleen oog voor zijn vrouwtje, ikke dus
629 foto's?? Hoe moet je daar oooooit uit kiezen! Heerlijk!
Thoraklover, welkom!
Ik heb Beer gereden en hij sprong op zijn moeilijke kant in 2 keer aan in de goede galop, jeehj! Ander kant ook meteen goed en...tromgeroffel...we hebben voor het eerst een miniparcoursje gesprongen! 3 hindernissen..eerst een kruisje van 30, 40 cm en toen 2 steiltjes in een (ruime) dubbelsprong opzet van 50 cm..leuk! Hij is een keer rechtsaf geslagen voor de hindernis omdat ie de dubbel 'niet snapte'..nog een keer en meneer vond dat er langs glippen wel leuk dus hij maakte al weer aanstalten..kon hem met de teugel voor zijn..zag er niet mooi uit (natuurlijk is daar dan weer net een filmpie van gemaakt haha) maar de keer erna was het gewoon rechtdoor en erover..zelfs met een galopspong ervoor! Hoe hoger de hindernissen, hoe beter hij het doet..voor dat kruisje tilt hij zijn benen niet op..haha! Hij vond het echt leuk en ik ook! Verder ging het draven wat stijf..hij was nogal afgeleid door 3 andere paarden in de bak..nog nooit met zoveel gereden..ook wel eens leuk!
Ook is hij bekapt..rotstraal is bijna weg..alleen linksvoor nog een klein stukje..denk nog 1 of 2 keer en dan is alles weg..gelukkig is het lekker droog nu dus hopen dat het mooi indroogt en weg gaat!
Vandaag is/was mijn laatste dag als twintiger..ieks!
edit: kijk net het filmpje terug en het is helemaal galop tussen hindernis 2 en 3..gaaf!
AmyvanLeiden
Geplaatst: 04-06-10 00:04
ziet er erg leuk uit Kristel! en super van de Galop! ik vind springen ook altijd leuk, nouja altijd wel als je pony het ook leuk vind, ik ben niet zon doorzetter dat ik mn pony eroverheen moet dwingen maar wat is Beer braaf dan dat hij dat allemaal zo braaf voor je doet !
een nieuwe ! Gezellig ! Stel je eens voor
jeetje Lady_Kelly! dat is even schrikken!
ik ga over 2 uurtjes met school naar Disneyland ! ik ging vorig jaar al mee toen ik in de 3e zat, maar dit jaar was er nog een plekje over. ik denk dat we het wel getroffen hebben met het weer. vorig jaar was het ook bloedheet! en toen was de Erco in de Bus ook nog eens kapot dus het was een zweetmbad in de bus! en toen zijn we gewoon in de fontijntjes gaan zwemmen in Disney en uit de stomme rubbere bootjes gesprongen in de attractie om te zwemmen
Laatst bijgewerkt door AmyvanLeiden op 04-06-10 00:05, in het totaal 2 keer bewerkt