[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:03

yes!!! vandaag de nieuwe camera gekocht *\o/* . En lekker freestyle les gehad, ging heerlijk. Aan het eind nog even erop geklommen zonder zadel en hoofdstel, oefenen met rijden op de zit, leuk!

Equitana was trouwens erg leuk, mooie dingen gezien. Ook voor het eerst dat ik working equitation in het echt heb gezien, leuk!

Kristel, fijn dat hij zo goed op je stem reageert! En heerlijk dat hij al hele stukke nageeflijk loopt! Geniet er lekker van! Lianne heeft juist meer met het zweepje. Als ze bijvoorbeeld ineens van de hoefslag af wil racen, dan houdt ik het zweepje aan de binnenkant van haar hals (niet eens ertegen aan) en dan reageert ze daar al op. Wel maf eigenlijk. Als ik bijvoorbeeld aan het zadelen ben, dan reageert ze helemaal niet op ene zweepje als ik het bijvoorbeeld voor haar neus zwaai ofzo. Blijft ze gewoon relaxed staan.

Balen Marcella dat jullie lek geprikt worden. Ik heb helaas geen tips voor bij jou in de buurt. Misschien anderen hier op het topic? Haha, die filmpjes!! En ipv een pad is je bontje nu een seatsaver geworden, handig!

Bij Caroline hebben de heren een rustdagje gehad.

Wat super zeg Nathalie, dat de sidepull zo goed bevalt! Heerlijk, geniet ervan! Ik vind die caps van Troxel wel mooi, ga er binnenkort wat passen.

Enm Elpatcho die lekker heeft geshopt en misschien wel puppies krijgt ;) . Gelukkig kon je je teefje op tijd binnen brengen!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:14

Pareltje2 die een nieuwe camera heeft. En lekker naar Equitana geweest.

Waar die van mij vandaan kom hadden ze alleen westernzadel voor model ruggetjes arabier en dus veels te smal. Was eigenlijk gewoon een handelsstal/handelaar. In de zomer maanden organiseerde ze trektochten en in de wintermaanden werden de paarden verleased. En zo heb ik de mijne eerst 6 maanden geleased. Uiteindelijk in februari klinische keuring laten doen en in maart zijn we naar de handelaar gereden om het restbedrag te betalen en paspoort op te halen (lease bedrag ging van het aankoopbedrag af).

Vandaag heerlijk western gereden in de bak met bontje op het zadel en dat zit me dus een partij heerlijk. Ben benieuwd hoe het gaat zitten op een lange rit. En gisteren nog verder aan het uitproberen geweest met gps, maar glas is kapot en hij geef dus een melding. Maar weet dus niet wat voor een melding en mis de gps nu al. Zit nu te twijfelen om te kijken of niet het glas kan laten maken (mits dit goedkoper is) of gewoon kijken of ik een leuke aanbieding kan vinden. En zit nu ook nog te twijfelen welke ik dan eventueel zal nemen de forerunner 205 of de 305. *Zucht* lastig. :$ |o

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 08:54

Marcella, zit er garantie op je gps apparaat nog? En kan me voorstellen dat dat bontje heerlijk zit. Mijn vriendin heeft het ook op haar westernzadel en ik vind dat erg lekker zitten :j

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:11

oh...jij hebt dus je paardje eerst 6 maanden geleast? dat is wel heel apart...Hoe lang heb jij hem nu dan?

GPS wil ik ook ooit nog hebben, maar wederom iets dat niet echt in de top 10 van prioriteiten staat... :P

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:13

Helaas geen garantie meer op de gps had hem al tweedehands gekocht van iemand van bokt.
Heb bolletje al vanaf 29 oktober 2000.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:36

Pfff, al dat stampen voor het theorie examen van allerlei ziektes enzo. Even een break genomen!

Oh, da's jammer Marcella. Misschien ken je iemand die er wat verstand van heeft en kan inschatten of reparatie veel gaat kosten?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:45

Ga gewoon eerst wat adressen af waar ik ga vragen of het gemaakt kan en hoeveel het kost. Als het meer dan 100 euro gaat kosten kan ik beter een nieuwe kopen.

Nieuwe garmin forerunner 205 vanaf 127 euro:
http://www.kieskeurig.nl/hartslagmeter/ ... en/224299/
Nieuwe garmin forerunner 305 vanaf 162,50 euro:
http://www.kieskeurig.nl/hartslagmeter/ ... en/276864/

De 205 kan je alleen via dezelfde route als heen weer terug sturen naar de trailer. En de 305 stuur je gewoon vanaf het punt dat je ben de snelste weg weer terug naar trailer. En eigenlijk heeft daarom de 305 een beetje de voorkeur.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:58

Marcella, denk dat ik dan voor de 305 zou gaan. Maar mochten de reparatiekosten niet zo hoog zijn, dan kan je altijd overwegen om 'em te laten maken. Misschien even langs de winkel binnenkort, kunnen ze een kostenschatting maken?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:17

Ja wil inderdaad eerst even een kostenschatting laten doen. Kan dan altijd nog kijken hoe of wat. Mag namelijk ook zeer binnenkort een nieuwe telefoon uitkiezen dus misschien kan ik die wel ervoor gebruiken. Dan hoef ik helemaal geen gps te kopen.

Wil graag deze, maar moet hiervoor nu nog 99,95 euro bijbetalen, maar wil het liefst eigenlijk niks bijbetalen.
http://shop.www.hi.nl/hi/mcsmambo.p?M5N ... _id=AH24B1

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:58

leuk he Marcella, kijken naar al die goodies! Ik heb nu de theorie doorgeworsteld en ga wat spelen met de nieuwe camera ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:02

wat eebn bud weer, hopelijk morgen droog want wil in de cohetnd Ubie rijden, die krijgt in demiddag ook bezoekje van hoefsmid en morgenavond heb ik groepsles met haak, vandaag staan ze op stal, niet dat ze t erg vinden met schone stal, biks en hooi...........

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:26

idd Caroline, hier heeft het ook een aantal uren geregend, maar dan staan ze gewoon buiten hoor. Nu gelukkig een zonnetje gekregen! Geniet van het rijden morgen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 16:36

Bij ons staan ze ook gewoon nog buiten, regent hier al de hele dag. Nu wel ffies mamma en veulen binnen gezet, anders vat die miss nog kou.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 21:42

Pareltje2 heel veel succes met de examens.
Carolinef het is inderdaad heel slecht weer.
ELpatcho jong spul is nog zo gevoelig dus groot gelijk.

Nou had hier opgezadeld na eerst een lading modder van hem afgewerkt te hebben. Ben nog met droog weer vertrokken, maar nog geen kilometer gereden of het begon te regenen. Had zoiets van laat maar rij gewoon door. Tot het begon te onweren ben toen toch maar gelijk omgekeerd, want dat is niet fijn in de open polder. Uiteindelijk terug op stal maar afgezadel en het is flink aan het onweren geweest. Paard zijn eten gehad en weer deken op om weer terug de wei in te gaan. Gaat de zon weer schijnen.....en toen had ik zoiets als stik. :(

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:15

succes pareltje! :)

hahaha..Marcella dat heb ik ook eens meegemaakt toen ik met tweespan op pad ging. Iedereen verklaarde ons al voor gek dat we gingen met de wolken die eraan kwamen, net alles opgetuigd en op pad...en jeeeeeeeeeeeeee..wat een wolkbreuk...natuurlijk eigenwijs doorzetten, maar ja..de kinderen waren helemaal verkleumd dus terug...afgetuigd, pony's even in de stal en complete zonneschijn...Ik weet dus hoe het voelt :')

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:34

aargh iemand verstand van de ins en outs van het fjordenstamboek. Word zo ontzettend chagerijnig van dit stomme stamboek.

Ik wil mijn veulen laten chippen, stamboekje erbij etc. Maar wil absoluut geen lid worden, ben echt helemaal klaar met het fjordenstamboek. Maar voor thuis chippen ben je dan al 116 euries kwijt? Wat is dat voor belachelijk iets! Kan dat niet anders?

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:59

ik weet het niet ELpatcho.

Pareltje: wat voor een camera heb je gekocht? :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:04

Elpatcho, weet ik eigenlijk niet, kan je er helaas niet mee helpen. Hoe gaat het trouwens met de verkoop van de fjordenmerrie?

Amiey, het is een canaon 550D en heb er 2 objectieven bij gekocht. Wat voor camera heb jij ook alweer?

Nathalie ook al ervaring met regen en na aftuigen weer een zonnetje... Balen is dat zeg. Nou ja, de weersvoorspelling voor de aankomende week ziet er in ieder geval goed uit.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 13:20

Merrie gaat pas verkocht worden als het veulen gespeend kan worden. Dus er is tot nu toe nog geen actie ondernomen.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:09

Zohee wat een avonturen! Is de GPS alweer gefixt? En daar ook al veel regen..hier ook..gras groeit hier nu eindelijk wel lekker hard! Pareltje, heb je je examen al gehad? Zo ja, hoe ging het? Zo nee, succes!

Kunnen dieren niet gewoon via de DA gechipt worden?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:48

Jawel, maar dan heb je nog geen fjordenpaspoort erbij.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 19:21

ELpatcho geen verstand van het stamboek en ben heel blij dat ik er niet meer lid van ben.

Ben dus hard aan het balen, want niet alleen het scherm is dus stuk. Maar ook het display erachter dus conclusie overleden.
Maar vandaag dus wel een heerlijk buitenritje gemaakt en lekker actief gereden (incl. lange stukken galoperen). De regen heeft de bermen hier heel goed gedaan. De bermen zijn in ieder geval niet keihard meer.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 20:40

Marcella, balen zeg van je gps. Dus toch een nieuwe kopen. Wel lekker idd, die bermen die nu niet meer zo keihard zijn.

kristelhans schreef:
En daar ook al veel regen..hier ook..gras groeit hier nu eindelijk wel lekker hard! Pareltje, heb je je examen al gehad? Zo ja, hoe ging het? Zo nee, succes!
Nou ja, eindelijk hard groeien...het heeft hier al een hele tijd hard staan groeien, beetje te hard vond ik ;) ! Bij jullie niet dan?
Theorie examens geoefend en dat ging erg lekker, gelukkig!

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 21:23

Pareltje2 schreef:
Elpatcho, weet ik eigenlijk niet, kan je er helaas niet mee helpen. Hoe gaat het trouwens met de verkoop van de fjordenmerrie?

Amiey, het is een canaon 550D en heb er 2 objectieven bij gekocht. Wat voor camera heb jij ook alweer?

Nathalie ook al ervaring met regen en na aftuigen weer een zonnetje... Balen is dat zeg. Nou ja, de weersvoorspelling voor de aankomende week ziet er in ieder geval goed uit.

een Nikon D70, maar hij is sinds vorige week kapot :(
echt niet zo leuk dus ...
ik heb ook zitten kijken naar Cabon 550D, maar ik koop toch weer een Nikon want dan kan ik mijn objectief gewoon houden. :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 09:25

kan me voorstellen Amiey, jamer dat de objectieven niet onderling uitwisselbaar zijn he. Succes met zoeken naar een nieuwe camera.