Hee das fijn! Staat Haakon niet in het NL stamboek dan? Wist ik niet! Ik heb ook al hevig mailverkeer met v. Bon gehad van de week..DNA toestanden haha.. Gaat het lukken om Haakon in te schrijven?
Net gereden en het ging een stuk beter! Heb nog wat tips gehad (vooral dat ik te soft ben haha) en dat begint wel te werken nu. Ook de galop ging goed..aanspringen aan de moeilijke kant ging meteen de 2de keer probleemloos.. andere kant in een keer.. ook nog gesprongen, best hoog kruisje en meneer veerde er echt mooi over! Gaaf!
Daarna nog even trailerladen geoefend..stalbaas was op wedstrijd geweest (2de geworden in ZZ springen) en had de trailer nog achter de bus..of ik er even in en uit mocht lopen met Beer..was een 2 paards trailer met tussenschot..eerste keer voor Beer..hij liep er zo in..en ook zo weer makkelijk achteruit! Stang erachter, klep dicht en hij was alleen maar door het raampje aan het koekeloeren..braaf peerd! Morgen les!
haha flauw, nee die was dus even een ommetje aan het doen zonder dat zijn baasjes ervan af wisten. En rook rond ons huis natuurlijk een leuk loops teefje. Of er echt iets gebeurd is weet ik niet. Mijn broer kwam thuis en vertelde dat er een herder op ons erf liep. Ik kijken, en gauw mijn hond binnen gedaan. Daarna op zoek gegaan naar het baasje, want eenmaal mijn prachtige hond gezien hebbende, was deze reu niet van plan om te vertrekken Ik heb een rondje gefietst, had een vermoeden bij wie die hoorde, en daar de rechtmatige eigenaar van deze hond gevonden.
Je zou raar staan te kijken als je ineens pups hebt elpatcho. Wat voor hond hebben jullie?
Wat is het grootste verschil tussen die 2 dan Caroline? Wilde je Haakon in het NL'se inschrijven om hier keuringen te doen? (ik heb me nog niet helemaal verdiept in al het keuringsgebeuren moet ik bekennen, ik moet Cos ook nog laten overschrijven en zijn DNA rekening betalen...wil wel een keer naar een keuring voor een volwaardig boekje ipv een veulenboek, maar de noodzaak ontbreekt een beetje om het hoog op het prioriteitenlijstje te zetten)
En ik heb gisteren voor het eerst in m'n leven bitloos gereden, meteen maar het bos in..wat kan het schelen. In het begin merkte ik meteen al verschil, Cos voelde zich duidelijk veel vrijer en losser (wel zwaarder in mijn handen)...maar daardoor was hij ook meer op z'n omgeving gericht (lees: gras) en minder op mij...na een kwartiertje, leek hij het te accepteren als "werk" en werd hij veel lichter in de handen en voelde het top...we gaan dus zeker voorlopig bitloos door....prachtig vind ik het... Heb een paar foto's van het begin, de rest is mislukt want het was ook al na 21.30 u.
Dat het gras erg aanlokkelijk was, is hem natuurlijk niet echt aan te rekenen zo...
ploegpaard
onbespierde billetjes nog (die van hem dan...die van mij zijn ook onbespierd maar geen billeTJES )
dank jullie Wij zijn ook zo vreselijk blij met hem. Na de twijfels in het begin omdat hij toch zo'n stuk kleiner is dan gedacht, maakt hij dat ruiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimschoots goed in groots gedrag. Hij past echt zo vreselijk goed bij ons
We gingen een stukje langs de weg, en toen schrok hij van een debiel hard langsrijdende auto, maar hij sprong even opzij en dat was het (een achterop tegemoetkomende auto vond dat blijkbaar zo grappig dat die ook nog even het gaspedaal wat dieper indrukte, maar daar reageerde hij helemaal niet op)
Hoe kan een paard nou toch een stuk kleiner zijn dan gedacht? Je ziet zo'n paardje toch voordat je hem koopt? Anyway vind je niet storend groot op de foto's! En ziet er erg gezellig uit!
Vandaag ffies wezen shoppen in ruiterwinkeltje hier, met 40% opheffingsuitverkoop Nieuw hoofdstel voor mijn 4 jarige, die moest eerst nog hoofdstel delen met mijn 7 jarige, en heeft nu een eigen verdiend. Ook nieuwe cap, helaas hadden ze geen leuk rijjasje meer. Daar ben ik dus nog naar op zoek.
Elpatcho dat is een lang verhaal..maar in het kort komt het erop neer dat we voor een grotere Fjord zouden gaan, maar deze kon niet voor de wagen. Toen werd Cos voorgesteld omdat die al een keer braaf voor de wagen had gelopen, maar ik had twijfels bij z'n hoogte (wilde graag 1m45 of hoger en hij zou 1m40-1m42 zijn). We zijn toch gaan kijken (onder het mom: wat maken die paar cm nou uit voor het perfecte paardje) op een dag dat de regen met bakken uit de hemel kwam, even als verzopen katten voor de wagen gebonden en dat deed hij (zeer onervaren) al super dus Cos mee naar huis genomen. Daar scheelde het toch wel heeeeeeeeel veel met Casper (die wel debiel groot is) dus eens gemeten met maatstok en waterpas en hij haalde net 1m36 (hooguit 1m38)...dus vandaar...kleiner dan verwacht (en zeker gezien het feit dat 1m45 of hoger bovenaan mijn prioriteitenlijstje stond )
Nieuwe cap wil ik ook nog graag, een iets moderner uitziende...
Ja ik heb normaal een blauwe cap, en blauw rijjasje. En ga overstappen op in het klassieke zwart wit rijden. Dus heb nu alvast een zwarte cap ingeslagen.
Schapenbont eerst onder het zadel gebruik, maar vond hem toch een beetje aan de kleine kant. En laten zien hoe strak hij wel niet in het velletje zit. En crea geweest met bontje.
nathalie2302
Geplaatst: 29-05-10 14:40
ELpatcho schreef:
Dat was dan ook snelle actie, inpakken en wegwezen
maar achteraf bezien wel een hele goede snelle actie...soms loont het zich dus om op je gevoel af te gaan ook al zegt je verstand "wat een kleintje"
Ja de witte plekken komen nog bij zijn vorige eigenaar vandaan. Daar werd hij zadelmak gemaakt met een westernzadel met smalle boom. Heb een westernzadel waar ik ook de lange rit mee maak en heb een dressuurzadel voor het dressuurmatig trainen in de bak.
haha Marcella, Mark drinkt ook altijd uit de slang, maar die stopt hem dan ook echt in zn mond, en dan laat hij hem wel weer vallen als hij genoeg gedronken heeft!
wat sneu..dat mensen daar dan niet bij nadenken he, als ze een paardje zadelmak maken...
Ik vind een western-outfit altijd wel heel gaaf staan op een Fjord om de een of andere reden, ze hebben er altijd precies zo'n stoere look voor (moet je wel een beetje een tank-fjord hebben natuurlijk).
Bij vele fjorden ligt een western zadel te ver achter op de rug. Simpel weg omdat de rug van een fjord maar kort is. Het zadel mag niet over de 18e rib komen. Vaak is dit bij westernzadels wel het geval, en krijgt het paard problemen met de rug. Je moet dus heel goed opletten daarmee, zeker bij kortere paarden zoals fjorden en haflingers.
Dat schapen bont ziet er heerlijk uit! Wij hebben hier thuis voor de lange afstanden gelpad voor op het zadel. Dat zit ook al zo heerlijk!
Ben opzoek naar een naaipatroon voor rijjasjes.. Maar kan niets vinden tot nu toe..
Het probleem dat ik vaak zie bij westernzadels en stockzadels is dat een beetje het idee ontstaan is (ook op bokt waart die fabel nog rond) dat het 'altijd' past....tel daarbij dat je ze voor 150 euro koopt bij winkels als de zadelmarkt e.d. en je kunt je ellende uittellen... Een mooi, echt westernzadel vind ik echt wel erg mooi om te zien, en het hele idee dat het zadel vroeger voor de cowboys zo kostbaar was dat het hun meest waardevolle bezit was...het heeft allemaal wel iets