[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:04

@steph_mac, Gefeliciteerd met je veulentje! Hoop uiteraard wel dat je hem/haar bij andere paarden houdt?

@kristel, hard werken met de trainingen? }:) Het echte werk gaat beginnen hoor ik zo al wel! Heel veel succes, en over een
tijdje merk je vast dat alles weer makkelijker gaat!

@amieey, wat word je volgende opleiding?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:06

Kristel, ik herken dat wel, wat je zegt. Maar misschien is het iets om als hij net naar de hulp wil luisteren, nou ja, "streng" te zijn en hem te laten weten dat als je wat vraagt, je het serieus meent. Dus de hulp nog een keertje wat duidelijker geven. En als hij echt net doet of er niets is, dan toch even je zweepje zachtjes aanleggen?

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:37

Marcella schreef:
Amieey schreef:
ik glijd er al af als ik zonder beugels een middendrafje inzet :P
en dan even in de dameszit gewoon rijden, niks voor mij :P

Dan heb je al geen goede onafhankelijke zit als je al niet kan blijven zitten zonder beugels. En als je paard niet in de weg wil zitten zou ik wel zitlessen gaan nemen. En je kan dan ook makkelijker blijven zitten als er gekken dingen gebeuren. ;)

nouja tis alleen in de middendraf hoor :P
in gewoon drafje en gelopje blijf ik ook gewoon zonder zadel zitten, maar de middendraf van Mark is nog niet zo heel goed dus die hobbelt nogal :P
want op andere paarden lukt het me wel gewoon :)

Pareltje2 schreef:
Steph mac, gefeliciteerd!

Amiey, begint je nieuwe vervolgopleiding binnenkort? En misschien zijn zitlessen wel een goed idee om een onafhankelijke zit te krijgen?

ik heb wel eens zitlessen gehad, ook zonder zadel een paar keer, maar het is echt alleen bij de middendraf, want op de vorige manege waar ik stond met Mark, begeleidde ik een beginnersles, en dat was echt elke keer 1 rondje stappen en een rondje draf en 1 rondje galop, en toen heb ik dat allemaal zonder zadel gedaan, maar het ligt in dit geval gewoon dat Mark elke keer wilt aanspringen als ik een middendraf ga doen en ik zit door, want hij is nogal sterk en als ik dan ietsjes meegeef en ik zit door, dan mag ik geen geluid of iets maken want hij zit gelijk in galop.

zijn jullie Fjorden trouwens ook zo voorwaarts?

ik ga naar de MBO theaterschool.
30 augustus gaat de eerste les beginnen, en ik heb mn rooster al, ik zit elke dag tot half 5, maar dan wel met droomvakken, en maandag mag ik om 1 uur beginnen :P
midden in Rotterdam, dus ook even de koopgoot in!
ik heb er zin in!

stefje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:56

Citaat:
Ik gok: Odin (v. Tunar) x Anton = 13-04-2010 Gerda
Sorry was te voorspelbaar hihihi, en nu snel lid worden van FW he?

Hahaa ja ik heb Gerda gekocht :D
Iedereen bedankt voor de felicitaties, kan het echt nog steeds niet geloven, m'n eigen kleine fjordje! <3
@ELpatcho: Ze komt wel samen met andere te staan hoor, met een fries en een arabier x welsh..

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:24

Quote: zijn jullie Fjorden trouwens ook zo voorwaarts?

jep hier heb je telkens een bommetje onder je kont
is wel goed voor Leslie, hij vind dat juist keiplezant

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:24

stephh_mac schreef:
Citaat:

Iedereen bedankt voor de felicitaties, kan het echt nog steeds niet geloven, m'n eigen kleine fjordje! <3
@ELpatcho: Ze komt wel samen met andere te staan hoor, met een fries en een arabier x welsh..

proficiat met de aankoop
veel plezier met Gerda

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:42

stephh_mac schreef:
Citaat:

wat leuk stephh_mac! :D
veel plezier met het 'opvoeden'
enn kom gauw met foto's he!
ben wel benieuwd

Jorinda

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:44

Veel plezier met Gerda Stephh! :D

stefje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:59

Komt zeker wel goed hoor :D
Ga volgende week waarschijnlijk weer heen en dan zal ik gelijk foto's maken <3

Ik wou trouwens nu al foto's op m'n profiel zetten, maar heb echt geeeen idee hoe dat moet ;(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:23

Weet je hoe je een foto moet uploaden?
Dan upload je, dan klik je rechts op de foto, en dan Eigenschappen kiezen. Dan kopieer je de URL en hier op Bokt zet je die URL tussen [*img][/*img] alleen dan zonder sterretjes.

stefje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:35

Het is niet echt een geweldige maar had niet zoveel zin om foto's te maken gister...
Was veels te druk met knuffelen :=
Afbeelding

Deze heeft de verzorgster van Gerda gemaakt toen ze een dag oud was <3
AfbeeldingAfbeelding

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:28

wat een mooi veulen! :D
zit een lief hoofdje op!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:12

Ohhhhhhhhhh wat schattig! <3
Als je haar kwijt bent... Haha.

whisper11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:37

ik meld me ook maar eff aan
ik ben Romy,ik ben 11 jaar jong en ik heb mijn eigen fjordje gefokt,ze heet Ciara,haar moeder is Sientje en haar vader is Orsta,Ciara is officieel 4 jaartjes oud,maar als je naar de verjaardag kijkt woord ze op 19 juni 4 jaartjes oud,het is een lekker eigenwijs ding en vind het leuk je af en toe in de maling te nemen,of eventjes lekker door de bak te crossen,als je haar dan opjaagt gaat ze kei hard,en dan stopt ze ineens in een van de hoeken en dan gaat ze aan het gras buiten de buitenbak eten,ze is lekker ontdeugend en dat is ook te merken met het rijden,maar als je toch eventjes zonder zadel hoofstel of halster met zijn 2en op haar gaat zitten vind ze dat helemaal prima,ook als je achterstevoren gaat zitten,dan is ze erg braaf,ze zoekt haar eigen weg door de bak,maar blijft dan wel in stap,tenzij je zegt dat ze in draf moet
vroeger haden we ook har moeder Sientje,maar die moest helaas woorden verkocht wegens geldgebrek ;(

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:02

whisper11 schreef:
ik meld me ook maar eff aan
ik ben Romy,ik ben 11 jaar jong en ik heb mijn eigen fjordje gefokt,ze heet Ciara,haar moeder is Sientje en haar vader is Orsta,Ciara is officieel 4 jaartjes oud,maar als je naar de verjaardag kijkt woord ze op 19 juni 4 jaartjes oud,het is een lekker eigenwijs ding en vind het leuk je af en toe in de maling te nemen,of eventjes lekker door de bak te crossen,als je haar dan opjaagt gaat ze kei hard,en dan stopt ze ineens in een van de hoeken en dan gaat ze aan het gras buiten de buitenbak eten,ze is lekker ontdeugend en dat is ook te merken met het rijden,maar als je toch eventjes zonder zadel hoofstel of halster met zijn 2en op haar gaat zitten vind ze dat helemaal prima,ook als je achterstevoren gaat zitten,dan is ze erg braaf,ze zoekt haar eigen weg door de bak,maar blijft dan wel in stap,tenzij je zegt dat ze in draf moet
vroeger haden we ook har moeder Sientje,maar die moest helaas woorden verkocht wegens geldgebrek ;(

leuk! :D
maar ik snap deze zin niet helemaal ?
Ciara is officieel 4 jaartjes oud,maar als je naar de verjaardag kijkt woord ze op 19 juni 4 jaartjes oud

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:38

Amiey; dat ligt een beetje aan de stemming van Lianne. Soms kan ze een bommetje zijn en andere keer weer heel rustig.

STephhmac, wat een lieverdje zeg!!

Welkom Whisper, ga je haar binnenkort laten inrijden?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:58

Welkom Whisper :D

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:00

gezellig Whisper dat je er bij komt ! :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:01

Keandra schreef:
Quote: zijn jullie Fjorden trouwens ook zo voorwaarts?

Eeehhh nee niet echt, die moet je nu zowat vooruit duwen. Die is bekaf van op het land staan :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 08:48

och wat een lief veulentje...

welkom whisper, ook een C'tje...net als wij :)

Bij Cos is het ook wisselend qua tempo, voor de wagen loopt hij mooi relaxed, ohz als ik alleen het bos in ga, is hij flink voorwaarts, ga ik met Wendy en Casper mee...sukkelt hij er het liefst lekker wat achteraan... Ik hoef 'm in ieder geval nooit bij te drijven anders dan met stem en dat vind ik wel heel prettig..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 09:20

Pareltje2 schreef:
Kristel, ik herken dat wel, wat je zegt. Maar misschien is het iets om als hij net naar de hulp wil luisteren, nou ja, "streng" te zijn en hem te laten weten dat als je wat vraagt, je het serieus meent. Dus de hulp nog een keertje wat duidelijker geven. En als hij echt net doet of er niets is, dan toch even je zweepje zachtjes aanleggen?

Dat doe ik ook..maar hij is op een kant echt laks voor mijn been..we werken nu aan actie-reactie voor het been..hij is wel voorwaarts genoeg maar het probleem zit echt in het buigen..gisteren zaten er wel goede stukken tussen hoor! Heb hem een paar keer een tikje verkocht (ik bijna janken hahah) en ik merk dat wanneer ik mijn stem gebruik (streng) dat hij dan veel meer reactie geeft..

Voorbeeld: we rijden rechtsom en vanuit de hoek wil ik op de lange zijde wat stelling vragen om uiteindelijk een paar stapjes schouderbinnenwaards te doen en hij negeert mijn hulpen..ik zeg: 'Nee, Beer, let op!' en hij doet pardoes een stap terug naar de hoefslag, waar hij iets te ver vandaan aan het lopen was..dan beloon ik hem uitbundig.. Zweepje doet hij niet zoveel op..zwiept een keer geïrriteerd met zijn staart..maar goed, hij vindt het gewoon ook echt heel moeilijk en ik verwacht ook niet dat hij alles in een paar keer kan..dit vergt natuurlijk ook kracht vanuit zijn achterkant en die is nog lang niet zo sterk als dat hij moet zijn..merk ik met galopperen ook echt! Geduld is een schooooone zaak! Ik wordt goed begeleid en morgen heb ik weer les dus komt vast goed! Wat wel heel fijn is en waar ik ook erg veel waarde aan hecht is onspannenheid.. Hij kan nu heel relaxed nageeflijk draven, hij laat lekker los en dat zijn echt stukken dat ik zweef! Tempo controle gaat steeds beter dus als dat helemaal onder de knie is, kunnen we vanuit daar ook meer en beter gaan werken..

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 12:52

Amieey schreef:
Zijn jullie Fjorden trouwens ook zo voorwaarts?

Meestal wel.. Haha. Maar soms heeft ze even niet zo'n zin en dan laat ze de Turbo thuis :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:40

Kristelhans die een paard heeft dat niet wil buigen. Ja streng zijn en blijven is soms behoorlijk lastig. ;)
Amieey schreef:
zijn jullie Fjorden trouwens ook zo voorwaarts?

Sinds die van met grasmasker staat en zich niet tonnetje rond kan eten is hij super actief. Soms tot ergens van baas. :+
Lieve veulen foto's gezien. <3
Whisper11 welkom.
Kristelhans zwiepen van de staart kan ook een teken zijn dat je hem goed aanpak. En anders moeilijke dingen veel oefen in stap als je in deze gang goede controle heb. Is voor je paard wel moeilijker, maar kan voor jouw een makkelijker uitgangspunt zijn.

Gisteren een hele lange buitenrit gemaakt en vond het vies plak weer toen ik eenmaal onderweg was. En flink aan het balen want de gps heeft het niet goed gedaan en heb nu maar stukjes van de route. Had gewoon geen ontvangst en dat midden in de polder zonder een dik bladerdek. Er hing wel een hele dichte bewolking en denk dat dit het probleem is. Kom met afstandenmeten.nl ongeveer op 26 km.

Iemand nog tips waar je nu nog in het bos kan rijden zonder kapot gestoken te worden. Wil eigenlijk het liefst naar Loonse en Drunense duinen, maar hoorde van stalgenoot die bij manege loon op zand het bos in gegaan zijn. Dat er allemaal kleine steekvliegjes zitten, maar bij de rustende jager zou het minder zijn. :?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 14:41

Ha ja in stap kan ie het wel aardig nu...gaat ie steeds langzamer lopen met een heel geconcentreerd hoofd..schattig.. draf is dus nu aan de beurt en daar zijn bovengenoemde 'problemen' (want ja, echt een probleem wil ik het niet nomen..meer 'work in progress') aan gelinkt!

Bij ons zijn nog niet zoveel vliegen en stekers..je mag hier wel komen! ;) Rondje van 20 km is geen probleem!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:08

nou mijn mannen haaden n vrije dag, do dag heb ik ze beiden gereden, damn wat n verschil die 2, vandaag heftig met stamboek in de weer geweest om Haakon toch in t Nlse op te laten nemen, kan niet anders zeggen dat dhr vB erg behulpzaam is