[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 21:34

leuk Kristel, dat je steeds enthousiaster voor de western stijl wordt.

Maf is dat zeg Caroline, hoe de dingen ineens kunnen lopen. Hopelijk als Snuit weg is, komt er weer rust tussen die twee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 22:56

Amieey die heerlijk buitengereden heeft.
Natasjuhh stoere foto's.
Kristelhans die naar de Farmers Field Trail is geweest. Dit is toch trec.
Carolinef die rare paarden heeft.

Hier een relaxt rondje buitengereden van 9,5 km snelheid zullen het maar niet over hebben, maar was in ieder geval heel langzaam. Maar dat is wel weer goed voor het verbranden van calorieën. }>

Jorinda

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 23:35

@ Caroline: Dat zou je je dan inderdaad niet kunnen bedenken.... Hoop dat 't zonder Snuitje wat beter gaat.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 00:06

Marcella schreef:
Amieey die heerlijk buitengereden heeft.
Natasjuhh stoere foto's.
Kristelhans die naar de Farmers Field Trail is geweest. Dit is toch trec.
Carolinef die rare paarden heeft.

Hier een relaxt rondje buitengereden van 9,5 km snelheid zullen het maar niet over hebben, maar was in ieder geval heel langzaam. Maar dat is wel weer goed voor het verbranden van calorieën. }>

een relaxt ritje is ook fijn als het heeel warm weer is, dan kan je lekker genieten, ook als je wat sneller gaat :P maar ik heb vandaag echt genoten ( nouja tot 5 minuten toe gister )

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 07:52

Amieey- wat goed en een overwinning op jezelf!

kristel wordt volgens mij overal waar ze geel met aalstreep ziet ontzettend enthousiast :D? Beer en jij krijgen het nog druk :)

Marcella hoe vaak in de week rijd jij eigenlijk? je zou bijna denken dat jouw paardje nooit de kans kan krijgen dik te worden...Bij Cos zit er nu toch ineens een volle (hooi&gras)buik op van het goede leven....zo'n verschil met de verzopen kat die ik bij de eerste kennismaking zag.....

Gisteren heerlijk relaxed met de wagen gereden, lekker veel gedraafd en Cos had er zin in....

Cos uit het land halen...Cayleigh is helemaal in luv met hem nu ze zelf met hem in de bak heeft gereden en hij zo goed naar haar luistert :)
Afbeelding

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 09:05

nou ik vind Cayleigh en Cos een leuk setje hoor ! :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:13

Marcella een rustig rondje gedaan.

En wat een leuke foto Nathatlie! Heerlijk, zo relaxed als Cos is!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:20

nathalie2302 schreef:
Marcella hoe vaak in de week rijd jij eigenlijk? je zou bijna denken dat jouw paardje nooit de kans kan krijgen dik te worden...Bij Cos zit er nu toch ineens een volle (hooi&gras)buik op van het goede leven....zo'n verschil met de verzopen kat die ik bij de eerste kennismaking zag.....

Eh 5 tot 6 dagen in de week. Probeer namelijk wel 1x in de week te longeren.

Hij mag ook absoluut niet te dik worden, want dan heb ik het risico van een paard dat bevangen staat. Dus moet wel. ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 10:59

hahaha...wat een vreselijke straf Marcella...dat je wel verplicht van die heerlijke ritten moet maken :)

Dit is Cos z'n nieuwe optoming :D, vandaag eindelijk tijd om het erom te hangen en Cayleigh wil er vanmiddag mee rijden en dan van de week zelf in de bak proberen. Ik twijfel nog een klein beetje over de neusriem. Hij zit nu mooi op het brede gedeeltje van het neusbot maar exact eronder begint het smallere. Kan ik 'm zo laten zitten of toch maar 1 gaatje hoger? Wat denken jullie?
Afbeelding

Afbeelding

Ik hoefde Cos niet te overtuigen van de voordelen :')
Afbeelding

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:50

ik denk dat je hem moet laten zitten, want nu zit hij precies goed op de plek waar je de druk moet hebben.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:00

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:31

Nathalie2302 ziet er naar uit dat hij goed hangt. Die van mij weet het heel goed duidelijk te maken als het niet goed zou hangen. Mag dan namelijk zandhappen. :+

Hier vandaag maar weer eens een lesje gehad en was heel verhelderend. En ik loop gewoon te klooien. Ben alleen 's middags beroerd geworden. Heb dus maar extra zout bij het eten genomen en toen knapte ik heel snel op. Lastig hoor lage bloeddruk, maar helaas weinig aan te doen.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:36

hahaha...oh echt...die gooit je er dan gewoon af???
Ik heb ooit eens zo'n CRB (zo'n door een handig iemand gemaakt exemplaar) op een tinker geprobeerd met een gevoelige mond, dacht dat ik heel goed bezig was toen...daar dacht die tinker heel anders over..jemig wat een rodeo!

Je beroerd voelen en dan extra zout moeten nemen, dat zou bij mij niet goed komen..blegh....is er helemaal niks anders aan te doen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:02

Het enigste wat ik kan doen is veel zout eten, maar dat is lastig. Want thuis word zoutloos gekookt vanwege mijn vader die hoge bloeddruk heeft. En daarbij heb ik dus een hekel aan een hoop zout op mijn eten.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:17

nou precies, ik heb ook een hekel aan veel zout op m'n eten dus ik kan me echt indenken hoe moeilijk het is om dat verplicht te moeten eten en dan ook nog terwijl je je al niet zo lekker voelt....

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:46

wat een leuke foto's van Cos en Cayleigh nathalie!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:35

leuke foto's nathalie :)

marcella die lekker veel moet rijden hmm best een straf niet hahah

sparky moet ook elke dag na de wei gereden worden kan die onderweg 5x poepen en wat boeren raar paard daarna kan ik ook aansingelen hahah .

exta zout ja werkt wel voor de bloeddruk , ik zelf slik cozaar ervoor ,,,

Ennuh ik ben met spark een andere tak ingeslagen wat rijden betreft , we gaan meedoen met endurance eerst kenningsmakings klasse wss word dat 20 juni in renkum en dan eens kijken wat de hartslag en meneer zijn hoefjes doen en of mijn protheses het aankunnen *zucht*

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:27

Spannend Joyce, Renkum is leuk rijden en endurance is zowizo leuk :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:31

oh wat leuk Joyce...als ik wat verder was, ging ik met je mee!! :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:35

Nathalie, ik vind de neusriem we netjes zitten. Ben benieuwd hoe het rijden gaat, heb geen ervaring met het Glucksrad, veel plezier!
En klopt idd, sommige paarden vinden bepaalde bitloze hoofdstellen vreselijk en met andere lopen ze zo weg. Er zit ook ene erg groot verschil tussen die hoofdstellen natuurlijk.

Vervelend Marcella, dat je je dan ineens zo naar voelt. Hopelijk herstel je er ook weer snel van?

Wat een leuke foto's op je topic Nathalie! Knap zeg, dat je zoontje zoveel mooie foto's heeft genomen! Haha, die foto dat ze met haar ogen stijf dicht geknepen zit! Maar ben erg benieuwd hoe Cos er straks op reageert, als je echt dingen van hem gaat vragen zeg maar. Wanneer ga je zself rijden?

Sparky, leuk dat je voor de endurance gaat. Zijn jullie nu met trainen begonnen? En hoe dat ze denk je dat zijn hoeven het misschien niet aankunnen? En jouw protheses?

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:44

vandaag weer een rondje buiten gereden, alleen niet op Mark
maar op Storm m'n bijrijd pony :)
heb echt genoten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:55

De CR les ging lekker, had van tevoren al even Lianne ingereden en ze was super aan het been, nieuwe oefeningen die we moesten doen gingen heel goed, echt genoten.

Heerlijk Amieey!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:22

Super Aimeey :D
Misschien, als je wat vaker op Storm naar buiten gaat, dat het ook met Mark beter gaat, omdat je op een gegeven moment wat minder gespannen bent? Ik zeg maar wat hoor :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:07

Sparky10 krijg niks van de HA moest maar veel zoute drop gaan eten en meer zout bij het eten doen. ;) Stoer dat je endurance gaat rijden. ;)
Amieey lekker rondje gereden op bijrijpony.
Pareltje2 die CR les gehad heeft.

Moet gewoon veel zout eten des te sneller herstel ik. ;) Heb vandaag gewoon weer gewerkt en mag deze week wel 6 uur extra werken. :+

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:15

@viv: ja ik hoorde dat renkum erg goed is voor begin dus proberen we die te redden , even met mijn mederuiters overleggen haha neem er meteen een aantal mee ;)

Nathalie ach bij mij en sparky heeft het ook 13 jaar geduurd voor we daar eens aan gaan beginnen haah maar dan hebben we ook alles wel gehad ondertussen , western dameszadel dressuur springen enzenz haha

Pareltje we trainen er niet speciefiek voor , ik rij vaak al veel lang buiten en doe het dan ook gecontroleerd, maar ik probeer nu wel het aantal km te tellen in stap draf en galop zoddat je een beetje de tijd kunt bepalen en de snelheid . mijn protheses ik heb geen idee of ze op dit soort dingen gebouwd zijn haha vast niet maar de artsen zeiden ook dat ik niet meer kon springen enz en dat ka ook dus ach , en spark heeft enorme brokkelhoeven , en kan en ik wil daar ook geen ijzers onder desnoods hoefschoenen

amieey lekker he dat buiten rijden geef het tijd dan komt het vanzelf wel meer met mark

pareltje mooi dat de les goed ging ;)

marcella, hmm ok vaag , ja ik moet het wel slikken slik zoveel zooi door mijn ziekte dat de bloeddruk daar ook onder lijd en daarom dus de cozaar