Jaan81 schreef:FjordHorse schreef:Mooie fjordjes!
@jaan81: let je er wel op dat je naar ontspanning toe werkt en niet enkel naar de stelling? Die spanning in de nek door de valse krul vind ik niet zo netjes ogen. Fjorden zijn dressuurmatig niet super qua bouw (algemeen) dus je moet hier ook wat rekening mee houden in je training (ook algemeen, mensen vergeten dat nogal eens, maar fjorden zijn nu eenmaal geen dressuurpaarden qua bouw). Gewoon rijden naar ontspanning toe en dan komt de rest vanzelf. Anders krijg je zo'n opgekrulde nek en een hele hoop spanning en dat is voor je paardje op lange termijn ook niet zo fijn.
Wil je mij uitleggen waar je aan kan zien dat de mijne in een valse krul loopt en de anderen hier op de foto's niet? Hij voelde tijdens die les juist heel ontspannen, anders zou ik ook niet fijn gereden hebben.
Grote kans dat dit een moment van geen volledige ontspanning is geweest, was einde van de les, allebei wat moe en ik kan hem nog niet constant ontspannen laten lopen.
Maar ben serieus heel benieuwd en wil het graag horen. Kan ik ook weer van leren.
Ik stuur je een pb met foto!