[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmyvanLeiden

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:50

ik ga morgen of zondag rijden en dan eerst op het erf, en dan een klein rondje buiten :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 10:55

Succes :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:57

zo, vandaag weer menles gehad. Was weer erg intensief, maar ook erg leuk 8-) . Van de week maar weer eens de handposities oefenen!

Succes Amieey, rijd je dan samen met iemand?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:12

Leuk dat het mennen zo bevalt! Bij mij is dat nooit aangeslagen :P

@Amieey, Denk dat het heel slim is om inderdaad gewoon klein te beginnen! Succes! En geniet ervan!

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:21

morgen ga ik met een stalgenootje rijden :)
heb er zin in :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:44

Leuk dat het mennen zo goed ging! Je hebt er nu mooi weer voor! Picknickmandje mee..zalig!

Succes met de buitenrit en denk er aan: ONTSPANNEN! Paardrijden is leuk! ;)

Ik heb bakwerk gedaan vandaag en het ging prima..linksom wel een keer of 5 verkeerd aangesprongen in de galop..Op een gegeven moment viel het kwartje en deed hij het iedere keer goed! Kijken of het later deze week nog zo goed gaat!

Morgen naar de Farmers Field Trail! Superveel zin in!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:48

nou zeg, ben ik druk..racen jullie ineens door het topic heen...foei!

Allemaal lekkere relaxte buitenritten voor iedereen..is het niet heerlijk weer!
Cayleigh heeft vanmorgen op Cos gereden in de bak, helemaal los ("toe nou maar mama, ik kan het zelf en ik moet cos toch trainen") maar ze kreeg me niet zover dat ik uit de bak ging, bleef naast haar lopen. Ze had zelf oefeningen bedacht, in elke hoek een andere gang met de keuze uit draf, stap en halt...zo wilde ze ook vanuit halt naar draf...dus ik zei nog "dat gaat nog niet lukken schat"....drrrrrrrrrrrrrrrrrrraf...en hopsala...brave Cos (en lang leve het aangespannen rijden en stemhulpen ;) )

Verder had ik nog wat kwijt gewild over het gebeuren met Ronya, maar Viv heeft het eigenlijk helemaal zo verwoord als ik het zelf geschreven had kunnen hebben.

Ik woog 3 jaar geleden(na mijn 3e kind (en zo ook na de eerste 2)) tegen de 100 kilo, terwijl ik 'normaal' rond de 70 schommelde. Ik deed er niet actief iets aan om af te vallen en bleef op 87 hangen....toen langzaam naar 82 en toen gingen we op zoek naar een bij ons passende Fjord en sprak ik met mezelf af dat ik eerst 75 moest wegen voor ik mocht rijden (ik weeg nu exact 75 en wil terug naar 70)
Ik zie op bokt zo vaak de uitspraak liever iemand van 100 die meewerkt dan iemand van 65 die tegenzit en dat irriteert me mateloos...waarom kiezen uit 2 slechten...Je wilt dat je paardje goed in conditie is, jou netjes kan dragen dan heb je de verplichting om dat ook van jezelf te eisen...als mijn gewicht weer omhoog gaat..prima..afstappen en lekker gaan wandelen met Cos...ook harstikke leuk namelijk ;)
Paarden zijn nooit gemaakt om ons te dragen, daar moeten we met respect mee omgaan!

Ik vind het ook niet zo netjes dat je een half & selectief gesprek plaatst (ik snap dat het uit frustratie komt) maar zoals je zegt, was je zelf ook niet zo netjes dus is het gewoon een sneer naar de eigenaren....

Pareltje ik vind het zo leuk dat je zo enthousiast bent over het mennen...ik vind het zelf ook helemaal geweldig en merk aan Cos ook weer dat het zo'n fijne/vrije manier van 'aan het werk zijn' voor paarden is :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:27

Kristel, fijn dat de galop uiteindelijk goed ging met aanspringen! En veel plezier bij de Farmers trail, ga je kijken of helpen of doe je zelf mee of iemand die je kent?

Nathalie, Wauw, wat heb ik repsect voor jou dat je zoveel kilo bent afgevallen! Dat vind ik echt zo knap. En ja, het mennen worden we steeds enthousiaster over. Hoe vaak men jij eigenlijk? En hoe lang? En draagt Cos dan hoefschoenen? Ben erg nieuwsgierig.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 10:36

Als je een goede stok achter de deur hebt is het relatief makkelijk...wat is er nu mooier dan als "prijs" een ritje op je paardje door het bos in ontvangst nemen??? :D

Wij rijden 2 keer in de week met Cos voor de wagen, 1 uur tot anderhalf uur. De ene keer is het veel overgangen oefenen (stap, halthouden (steeds langer), draf) en de andere keer is het relaxed (steeds meer) draven. Cos draagt noch hoefschoenen noch ijzers omdat wij eigenlijk alleen in het bos rijden met af en toe een klein stukje langs de weg (om zo ook met passerende auto's te blijven oefenen)

Mennen is zo vreselijk leuk en ik dacht vroeger dat het zo dodelijk saai was :')

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:32

@Nathalie ; ik ben het met je eens over dat je er met respect om moet gaan!

het is trouwens heeeeeerlijk weer :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 12:36

Zo wij hebben vandaag dauwtrappen gehad bij de vereniging. Vroeg opstaan was beetje afzien, maar was heerlijk! Net koel genoeg, en nu lekker genieten van warme weer :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:16

Dat is wel lekker Nathalie, dat Cos op blote voeten kan blijven. Mochten we ooit met Lianne gaan mennen, dan gaan we gewoon hoefschoenen proberen.

Elpatcho, wat is dauwtrappen bij de vereniging?

Suces straks Amieey en geniet ervan!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 13:32

Rij nu alweer bijna 2 jaar met hoefschoenen buiten op het asfalt en dit beval mij en bolletje prima. Ze slijten alleen op het moment erg hard de hoefschoenen, maar dat is dan ook weer niet gek met km's die ik afleg.

Als ik in het bos zou rijden is dit dan ook gewoon op blote voeten.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 14:03

Dauwtrappen is een buitenrit, die extra vroeg gereden word. Zodat je dus door de dauw heen rijdt. We vertrokken vanochtend om 7 uur met een groep menners en ruiters. We hebben een rit gemaakt van 2,5 uur. Heerlijk rustig nog in het bos, de koelte was ook heerlijk, en ontzettend genoten van mijn lieve knollie. Daarna hebben we met zijn allen ontbeten in de manege, nouja was meer een brunch.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:01

ik heb vandaag een rondje buiten gestapt !
de eerste helft ging het echt supergoed!
een paar keer geschrokken van een paar opvliegende vogels, maarja.
maar toen we dus op de helft waren, kreeg Mark door dat we naar huis gingen, dus hij begint helemaal te springen enzo, en heeel hard de lopen, en hij schrok toen oko nog eens van een briesende Koe, dus ik als een stil muisje blijven zitten, maar we zijn heel thuis gekomen!
en ik heb er van genoten.

hier zie je onze Route ( vanaf B ging hij raar doen, en we liepen tegen de klok in )
Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:26

Toch wel een hele overwinning, of niet? :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:36

Elpatcho, leuk zeg zo'n rit met menners en ruiters bij elkaar. Doen er veel mensen mee? Ben eigenlijk nog nooit in een groep naar buiten gegaan,. altijd Lianne en ik in ons uppie of met 2e paard erbij. Maar zeker nu het warm is zoals vandaag is vroeg rijden heerlijk natuurlijk. Is er dan een route uitgezet, zodat de menners en ruiters na een tijdje weer bij elkaar komen?

Fijn Amieey, dat je een ronje hebt gereden buiten! Maar toen Mark ineens harder wilde, heb je hem toen wel terug in stap gekregen?

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:58

Ygor vandaag tijdens een buitenrit
Afbeelding

Afbeelding

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:17

Pareltje2 schreef:
Elpatcho, leuk zeg zo'n rit met menners en ruiters bij elkaar. Doen er veel mensen mee? Ben eigenlijk nog nooit in een groep naar buiten gegaan,. altijd Lianne en ik in ons uppie of met 2e paard erbij. Maar zeker nu het warm is zoals vandaag is vroeg rijden heerlijk natuurlijk. Is er dan een route uitgezet, zodat de menners en ruiters na een tijdje weer bij elkaar komen?

Fijn Amieey, dat je een ronje hebt gereden buiten! Maar toen Mark ineens harder wilde, heb je hem toen wel terug in stap gekregen?

uhm, nou het was niet echt stap het was meer een drammerige stap, dus een beetje hinkelen, maar zodra ik mijn hand ging ontspannen zat hij in draf, al dacht ik er aan zat hij al in draf, dus het was niet echt een stap.

en Ronya, jaa het is wel fijn nu ik het een keer heb gedaan, wil ik nog wel een keer, er liep iemand mee, maar er was geen ander paard bij, dus volgende keer zoek ik even iemand die een rondje mee witl stappen, dan zal Mark ook wat rustiger zijn, want hij begon ineens heel hard te hinneken onderweg.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:17

Wat goed dat je zo ver met Mark bent geweest! En hoe doe je dat rondje zo in beeld krijgen? Wil ik ook doen om te kijken hoeveel km we nou maken haha..geen gps.. (of gewoon voor de leuk).

Ik ben vandaag als toeschouwer naar de Farmers Field Trail geweest en wat was dat leuk zeg! Volgend jaar wil ik wel zelf meedoen met Beer..super organisatie en mooi weer..patat en ijs en veel leuke kraampjes waar ik heeuul hebberig van werd..er deden ook nog een stuk of 4 fjorden mee! Te gek! Ben alleen wel knaprood nu haha..ondanks herhaaldelijk insmeren met factor 50.. Nouja, hebben we dat ook weer gehad..

Morgen lekker rijden..vandaag is bolletje vrij!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:37

Leuk, Natasjuh heeft lekker genoten van een buitenrit.

En Kristel lol gehad op farmers field trail. Lijkt me ook wel erg leuk, als ik al die hindernissen zo las die er waren. Lijkt me leuk om te zien en ook om te doen! Heb je nog wat leuks gekocht?

Amieey, het lijkt me idd een goed idee als er volgende keer nog een paard meegaat. Als hij dan weer harder wil, kan je 'em erachter zetten. Want de terugweg moet hij natuurlijk niet denken dat hij het tempo mag bepalen, de kans is groot dat het dan steeds erger wordt, dus streng zijn en met je zit blijven blokkeren, geen reactie, ook ophouding erbij. Ben benieuwd hoe het gaat en wanneer jullie weer naar buiten gaan!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:46

We hadden vandaag rond de 20 deelnemers, minder dan vorig jaar. Maar toch erg gezellig. De route was met pijltjes en linten uitgezet. Dit keer hebben we voor een route gekozen, dus menners en ruiter reden dezelfde route. Maar dat is goed gegaan, het was allemaal toch in het bos. Ieder rijdt voor zich, maar de menners waren in een groep weggegaan, en de ruiters gingen 10 minuten later er achter aan. Maar in principe zou je ook alleen kunnen gaan als je dat zou willen. Maar dat is lang niet zo gezellig natuurlijk ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:03

Klinkt leuk, zo'n menmiddag! Ik ga in juni ook mee op de kar..voor het eerst in mijn leven! (nu pas? ja, nu pas!)

Niks gekocht op de FFT...wel veel leuke mensen gesproken en een tip gekregen voor een leuk groot western evenement hier in de buurt rond 10 juni...merk dat ik dat allemaal steeds leuker ga vinden..haha ik rij puur recreatief maar wel met klassiek les gecombineerd met western..mijn instructrice zit in die wereld en hoe meer ik er van zie hoe leuker ik het ga vinden!

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:22

kristelhans schreef:
Wat goed dat je zo ver met Mark bent geweest! En hoe doe je dat rondje zo in beeld krijgen? Wil ik ook doen om te kijken hoeveel km we nou maken haha..geen gps.. (of gewoon voor de leuk).

Ik ben vandaag als toeschouwer naar de Farmers Field Trail geweest en wat was dat leuk zeg! Volgend jaar wil ik wel zelf meedoen met Beer..super organisatie en mooi weer..patat en ijs en veel leuke kraampjes waar ik heeuul hebberig van werd..er deden ook nog een stuk of 4 fjorden mee! Te gek! Ben alleen wel knaprood nu haha..ondanks herhaaldelijk insmeren met factor 50.. Nouja, hebben we dat ook weer gehad..

Morgen lekker rijden..vandaag is bolletje vrij!

met Google Maps, moet je gewoon een routebeschrijving doen, maar dan kan die niet van punt A weer naar punt A navigeren, dus moet je gewoon even de helft knippen, en dan er opnieuw in kopiëren :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:49

nou wij (lees ikke heb gereden heen en terug met trailer) hebben giester Ubie opgehaald in Strijen, had verwacht dat de heren wel enigszins blij zouden zijn om elkaar na 3 maanden gescheiden te zijn geweest, weer te zien, we parkeerden naast de wei, Haakon hinnikte vanuit de wei en Ubie riep terug, ik smolt al bijna (aaaaah wat lief), nou Ubie r uit, wei open waar haakon en Snuit(merrie van stalgenootje romy) al stonden te wachten en wat denk je...............bokt trap gil van haakon naar Ubie??

Had al van alles bedacht wat r zou kunnen gebeuren als ze elkaar weer zouden zien maar dit toch echt niet.

Nou ze maar gelaten want ze begonnen al te eten, Sloerie Snuit stond al met staart omhoog ahum, maar goed, t leek te gaan.

savonds met naar binnen halen stonden Haakon en Snuit tegen elkaar aan geplakt en Ubie remi alleen, Ubie maar mee genomen en naar stal gebracht, daarna weer terug om Haakon te halen, nou die had ik bijna naar stal kunenn dragen want vertikte t om te lopen, bleef maar roepen en omkijken naar Snuit?!

Vanochtend eerst Ubie in de wei gezet bij Snuit, ging goed ze renden samen stukkie op en gingen eten, toen dribbeltkont Haakon naar de wei en hoppa gelijk Snuit afschermen van Ubie en uithalen naar m.

Nou snap ik wel dat Ubie nu onderaan de rangorde staat, bedoel kudde op stal is al gevormd en Ubie komt als laatste, Haakon int Snuitje, maar we hebben toch besloten (romy en ik) om Snuit niet bij mijn duo te plaatsen, even beetje rust in de tent krijgen en Romy kreeg Snuit vandaag bijna met gevaar te pakken en das ook niet de bedoeling, Snuitje gaat over maandje verhuizen dus dan is r geen merrie meer op stal, hopelijk nemen ze dan genoegen met elkaar.............maf stel, hebben ruim 5 jaar samen gestaan, konden niet zonder elkaar en nu.......... 8)7