Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vippie schreef:Nou dan haak ik nog even in op gevalletje Ronya, Als ik lees hoe ze doet met rijden kan jouw gewicht wel degelijk van invloed zijn geweest (in combi met boomloos zadel en rijtechnisch onderlegd zijn).
Niet banketstaaf bedoeld maar ben zelf 22 kilo afgevallen en dat merkt een paard wel degelijk, direct omzetten in spieren gebeurt eigenlijk nooit en 10 kilo zie je wel degelijk eerst in je uiterlijk. Dus wees op dat punt eerlijk t.o. jezelf en volgende verzorgpaarden.
Als eigenaren zo reageren zal er vast meer gebeurd zijn, we horen nu het verhaal maar van 1 kant natuurlijk. Zij moeten de veeartskosten ophoesten dus snap het van hun kant wel een beetje. Rug is het belangrijkste deel van het paard.
Aan een lange teugel rijden en paard op eigen benen laten lopen is beter voor de rug dan een paard in de mond zitten en niet over de rug laten lopen.
De eigenaar kent het paard door en door en ziet wel degelijk veranderingen bij het dier positief dan wel negatief en zal altijd voor zijn paard kiezen. Dat is nou eenmaal de pech als je verzorgster bent.
Jammer dat anderen zo afgeven op de eigenaren, ik probeer het van 2 kanten te bekijken.
Succes met het zoeken naar een ander verzorgpaard!
Marcella schreef:Kristelhans die heerlijk genoten heeft in het bos...........Wil ook.![]()
Natasjuhh joehoe.![]()
Zo vandaag een relaxt rondje gedaan van 16,5 km met een gemiddelde snelheid van 7,5 km/u dus heel relaxt. We heb een route gereden die we nog nooit eerder hadden gedaan. Er zaten wel bekende stukken tussen van heel lang geleden. Tot 2 keer toe honden op ons af gestormd, maar die pony van mij wil dan contact maken. Maar de honden wilden spelen en die bolle van zakken met zijn neus voor het contact maken.We zaten alleen wel midden in de spits met verkeer wat weer resulteerde in een boze pony op een tnt bus die in zijn kont zat. Hij wist wel goed duidelijk te maken dat er meer afstand gehouden moest houden.
Pareltje2 schreef:Fijn Natasjuh! Al ingeschreven voor jullie eerste wedstrijd?
Marcella, wat is bolletje toch een knapperd, dat hij zelfs van een tnt bus niet wegvliegt maar even duidelijk maakt dat ie niet zo dicht op 'em moet rijden! Zie 'em al bokken met zn achterbenen...
Amiey, je vraagt buitenrijd tips. Eerst maar even een paar vragen, als je het niet erg vindt? wat vind je precies eng aan buiten rijden? Waar ben je bang voor dat er zou kunnen gebeuren? Weet je hoe jouw fjord reageert op dingen, is iemand anders al eens met hem naar buiten geweest? Ken je mensen die je vertrouwt, die jullie mee naar buiten kunnen nemen met een ander paard? En tot slot, zijn er ruiterpaden bij jullie, wat voor mogelijkheden heb je om buiten te rijden zeg maar?