ik doe ook nog maar eens een poging eigenwijs 1800 floor 1600 vita 1500 tico 1500 cuna 500à600 zack 1400 renza 1300 wanda 1500 vjesta 1700 perla 2000 brucht 1000 zilva 1200 vykon 1500 ninla 1800 ylco 1300 smorf 1600 paola 1500 (is maar een schatting hoor, ben hier niet goed in) mijn paardjes maigraa 14 1m48 gra vader hertug moeder tunbjorg modelmerrie op de keuring was ze éérste bij de modelmerries en gewestkampioen heeft 4 veulens gehad allemaal gra ik heb er nog maar een keer of 5 opgezeten sinds ze van mij is, maar ze reageert goed, ik moet enkel nog een keertje de knopjes zien te vinden. 100% verkeersmak, er mag een bus of een vrachtwagen langs komen, ze maakt er niets uit http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... wgood3.jpg dan willgraa 10 jaar gra 1m41 moeder maigraa vader illiano 1ste premie op de keuring zeer braaf onder het zadel, met de nodige pit ook 100 % verkeersmak http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... 230186.jpg baya 1m50 moeder tanja II vader susar de eerste eigenaars hebben het papier nooit aangevraagt zeer braaf om te rijden ook buiten, ze is zeer ijverig en werkt graag voor je http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... 190015.jpg http://i34.photobucket.com/albums/d102/ ... 190012.jpg
ben hier niet goed in dus pin me er niet op vast Zilva €1300 Vykan €1500 Ninla €1500 Ylco €1300 Smørf €1500 Demi €1200 Paola €1300 Diddle €1300 Jono €1100 Maigraa en willgraa beide €1600
Rosa meyendel (Mandy) Vader: Heimann Moeder: Hiara vader van moeder: Barstad Geslacht: Merrie Leeftijd: 11 jaar stokmaat: 1.44 (nog) geen predikaten of premies nooit officieel gestart, maar zou nu met gemak door de B dressuur heenkomen
Mandy is een lieve en aanhankelijke merrie. erg slim ook, een echte meedenker onder het zadel. werkwillig en leergierig. buiten 100% verkeersmak. in de bak een leuke uitdaging voor de gevorderde ruiter, en voor de beginner (of kleine kinderen) een lieve, rustige en voorzichtige pony. maakt ook een leuk sprongetje.
Hierbij mij taxatie's. Let wel op, ik heb alles getaxeerd op eigen mening en vooral gekenen naar maat en uitstaling(en uiteraarde ook wel afstamming, ziekete en geslacht) Floor 1600 Vita 1500 Tico 1400 Cunna 600 Zack 1250 Renza 1500 Wanda 1350 Vjesta 1700 Perla 1800 Brucht 850 Zilva 1200 Vukan 1200 Ninla 1600 Ylco 1500 Smorf 1500 Poala 1400 Diddle 1300 Jono 1100 Maigraa 1700 Baya 1400 Willgraa 1600 Rosa 1450
En dan nu mijn fjordenbaal: Barlo Geb. 26-03-2005 Ruin nu 1.43 hoog(wordt dus grote maat) V. Bjorgard M. Patrisia mv. Halstor DNA getest, Gechipt en ingeschreven stamboek Barlo is gewent aan hoofdstel en bit en accepteerd zadel(is een dooie diender tot nu toe) Verder is er nog niets mee gedaan(nog niet aan de longe geweest oid) Verkeersmak(ook mak bij zwaar verkeer, tractoren, bus, tram, trein, vrachtwagen etc) Zeer mak bij het aan de hand lopen. http://www.mijnalbum.nl/Foto-J3DBDH8A.jpg
Laatst bijgewerkt door Berdien op 07-09-07 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Max. 2 foto's ter illustratie :)
Maigraa 1700 euro Willgraa 1600 euro Mandy 1550 euro paola 1600 euro
hier mijn meid
*Chanel *merrie *13-05-06 *nu 1,38 schoft *vader Reitze *moeder Tallie * A premie 2006 dit jaar niet naar de keuring geweest volgend jaar weer wel *geeft netjes voetjes staat stil met poetsen en loopt netjes mee *braaf bij hoefsmid, dierenarts , en wormkuren ook geen probleem *trailer mak *verkeers mak zijn we nog niet mee begonnen ze mag lekker spelen op de wei *verwachte stokmaat 1,47/1,48 *ruime gangen
Naam: Viola Vader : Kalypso ( v. Brusvein) Moeder: Nonea vader moeder: Vedor schoft: 1.43 Leeftijd: net 7 geworden Voorlopig modelmerrie, dit jaar niet meer naar keuringen geweest
Bijzonderheden: Drachtig van de GGK hengst Anton
Prestatie's: loopt onderling in de B dressuur, maar kan veel meer (is pas sinds een jaar onder het zadel ) springt in training een parcour van 1.20 rond (nog niet uitgebracht) beleert voor de kar, en loopt daar ook heel fijn voor (niet schrikkerig)
zeer leergierige merrie en een plezier om mee te werken, heb je haar vertrouwen dan gaat ze voor je door het vuur!
100% verkeersmak, stapt over viaducten en alles heen, ook voor vrachtwagens en trekkers kijkt ze niet om, Houd ook enorm van strandritten, en plonst dan ook graag meteen het water in
ik denk dat viola rond de €1700 waard is heb niet heel veel verstand van fjorden en prijsklasse
naam:kirsten leeftijd:17 vader:toddy moeder:gerda geslacht:merrie wat wij van haar weten geen wedstrijden gelopen alleen een onderlinge springewedstrijd , ze zou wel een B proef kunnen rijden , ze is heel goed in conditie ze kan zo 4 uur op een dag rijden ze is 100%verkeersmak als we buitenrijden is ze nergens bang voor alle grote trekker en gekke machines kunnen er lang zonder dat ze het eng vind als we alleen buiten rijden wil ze soms erg graag naar huis en gaat ze de hele weg proberen te draven. ze is niet klin/rontg gekeurd foto's
iemand heeft het ooit al zonder foto gedaan.. wie durft met foto's??? (meer foto's in profiel)
model merrie.. uit 1997 (moeder en zussen ook model) verkeersmak... strandmak.. bosmak..... door beginner (kind van 6) en gevorderde te rijden (liep manege lessen) Z dressuur... kan springen parcours 80 cm... kan tegenwoordig dus ook voor de kar... v:Brusvein.. mv:Drageset kan trailers op en af, ook als je alleen bent.... geen stalondeugden.. ohh en troeleke is 1.47 groot...
dat rare neusje op de rechter foto, trekt ze uit protest zoals je ziet, por ik er net met m'n spoor in.. vond dat ze meer moest buigen... (ander foto had dat ook gemoeten...)
Cunna is alweer gegroeid, ik ben benieuwd wat jullie nu van haar vinden en hoop dat ze meer waard is geworden. Hoofdje
in beweging
Cunna word steeds makker, de hoefsmid is geen probleem en borstelen, wandelen en knuffelen is ook leuk. Vader: Kunar Moeders vader: Ohlsen Junior Moeder: Viola Geboren: 1juni 06 Verwachte schofthoogte: 1.50
Nou ben wel benieuwd wat jullie van mijn fjord vinden.
Perna is een leuke drukke fjord van 13 jaar oud.Haar schofthoogte is rond de 1.42 (?) Haar vader is orsta en haar moeder esmee.In de bak rijden vind ze nog moeilijk maar is aan te werken. Springen kan ze ook een beetje maar is niet haar sterkste punt. Met buitenrijden is ze heel lief, 100 % verkeersmak, en ze zal nooit bokken.
sjolvir zou ik gezien haar prestaties wel rond de 2500 zetten.. in ieder geval 2000 + prijsklasse. Perna --> wat ouder, wel braaf, maar niet betuigd?? geen predicaten verder wel leuk type 1550 euro cunna rond de 600 euro kirsten leuk dier, jammer van de leeftijd, verder weinig officieel, daardoor 1400 euro. viola: veel potentie, bereden en betuigd en drachtig van goede hengst. Zet haar daarom op 1750.
oja perna is wel betuigd geweest ! heb haar papieren nog niet dus weet ook nog niet alles, een meisje die haar kent zei dat ze ook a-premies heb gehaald vroeger!
nou ik ga ook het ook maar proberen als ik echt hele rare dingen zeg sorry ik kijk voornamelijk naar uitstraling en wat ze kunnen en kennen(als jullie en begrijpen ) en het is echt natte vinger werk hoor van iemand die nog niet zoveel verstand heeft van afstameling enzo dus ik hoop dat ik niemand beledig
naam: Cobala (hengst) geboortedatum: 13-6-2006 ouders: Kalypso x Imperata
Cobala is een lieve hengst hij staat in een hengsten opfok hij heeft wel een lekker fjorden karakter maar het hele koppige is nog niet zo bij hem gegroeid hij laat zich niet zo snel van de wijs brengen dus alle nieuwe dingen ( trailer/hoefsmid/dierenarts enz) lijken hem koud te laten maar hij wil wel optijd zijn knuffels
Paolo - €1400-, Diddle - €1300-, Jono - €1400-, ivm exceem Mandy - €1500-, leuk koppie Viola - €1500-, ivm zomerexceem maar toch best goed bloed Kirsten - €1300-, ivm leeftijd maar leuk dier Cobala - €1000-, ze is nog jong maar nu al een mooi dier
Nu mijn fjord
Roepnaam: Knabbel Stamboek naam : Oeurio leeftijd: 13 jaar geslacht: ruin kleur : isabel hij heeft zebra beentjes en een aalstreep en geen last van zomerexceem. Vader: 3 v 160 Vedor. vv : Waldo Moeder: 3 c 100 Curiosa. vm : Normann Hij loopt nu B wedstijden zijn er even tijdelijk uit.. Maar word op L nivea getraind.
Ik heb geen idee wat fjorden waard zijn en wat gewenste eigenschappen zijn ,maar zie hier toch héél andere types voorbijkomen dan de verzorgfjord van mijn moeder.. Ben erg benieuwd wat bokt van Hubo vind..
Naam: Hubo Afstamming: onbekend ? Leeftijd: ong. 6 jaar Geslacht: ruin Zowel voor de kar beleerd als ohz (van beiden geen recente foto's!) goed verkeersmak, werkt 'graag' & goed opgevoed
roepnaam:Demi stamboeknaam: Ylana afstamming: Helmar x Ohrid (Itterbeck-Duitsland) leeftijd: 5 jaar (04-06-2002) geslacht:Merrie kleur: Isabel GEEN last van zomerexceem 100% verkeersmak&trailermak, springen:120 cm, B dressuur. in de bak superbraaf, buiten heeft ze nog wel eens zin om een lekker hard te crossen! fjord met pit.
Nou dan Vita nog maar ene keer, ben benieuwd of ze al in prijs is gestegen .
- Vita - Merrie - 7 jaar - Manus x Astrix - 1.45 - isabel, met zebrastrepen aan de voorbenen - Dressuur B+5, maar kan met gemak een L2/M1 proefje lopen - Springen B+1, maar kan een parcoursje van 1.00 meter wel springen
- Guus - 3 jaar - Ruin - Isabel - 1.45 - Sven x ... weet ik even niet meer..
Is nog niet ingereden. Is al wel gewend aan longeren, bit, en zadel. Kan zuper geod springen, heeft hele mooie techniek. Is wel een beetje een lompe fjord, maar wel altijd vrolijk
foto's doe ik morgen even.. photobucket doet raar :s
ik ben zeer slecht in het schatten van een prijs dus daar laat ik me liever buiten om niemand te benadelen..
en nu mijn beste maatje en mijn alles..
Naam: Sonja Geslacht: merrie Leeftijd: 10 jaar (23-06-1997) Karakter: het is een super lef beest die zich aanpast aan de ruiter.. zit er een kindje van 3 op loopt ze als over glas.. zet je er iemand op die wat meer ervaring heeft gaat ze je testen en vervelend doen.. ze heeft ook de tik om niet altijd uit de wei te komen dan krijg je haar niet te pakken.. maar daar hebben we nu trukjes op gevonden.. je kan alles met haar doen via de kont erop springen, spring je tegen haar kont aan.. het maakt haar niet uit de probeer je het gewoon nog eens.. met rijden wordt ze ongeveer op L nivo gereden..(geen wedstrijden) Vader: jarbo Moeder: keszie Bijzonderheden: Heeft een bles.. Foto's: