[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:04

Ronya schreef:
Ik ben 90kg. Ben in een half jaar al wel enorm afgevallen qua uiterlijk, maar niet qua gewicht. Ik ben gewoon bezig vet om te zetten in spieren.

Ronya is 1.43m trouwens.

Nja, ik krijg dit naar mijn hoofd waarschijnlijk, omdat ik nu op haar rijd sinds november '09. En daarvoor deed ze niet zo vervelend volgens die eigenaar en heeft ze ook nooit rugklachten gehad. Maar ik heb hem een paar keer zien rijden en dan denk ik ook 'mijn god'. :o Hij laat van alles toe en rijdt altijd met lange teugel, waardoor hij ook geen contact heeft met de mond...

Voor het plaatje dat ik erop zit :+ :

http://i42.tinypic.com/16i8tbk.jpg

Dat was de eerste keer erop, dus in November, en ondertussen ben ik al 10-5 kg afgevallen, maar zoals ik al zei zie je het qua uiterlijk heel goed en qua gewicht niet, omdat ik vet in spieren omzet en die hebben ook gewicht. En daarbij ben ik, sinds dat ik de groei in ben gegaan (dus in de puberteit, als kind wel) nooit de lichtste geweest, dus waarschijnlijk heb ik zware botten ofzo? Heb ik ook eens iemand over gehoord, dat ik nog weleens zware botten zou kunnen hebben.

ik vind het plaatje eigenlijk heel net, Oke het zadel is wat aan de kleine kant voor je, maar als je opzoek gaat naar een groter zadel zou dit geen probleem zijn.

ik weet niet hoe lang je bent, want ik was 1,73 en 69 kilo, en toen wilde een stal niet meer hebben dat ik op een Haflinger van hun reed, die 1,40 was, ik reed wedstrijden daarop enzo, echt best wel met hoog niveau we zaten bijna in het M, en dan word je ineens uit elkaar gehaald, maar ik vind jou plaatje er niet echt uitzien of je te groot/zwaar bent, en bij mij was dat plaatje heel anders, ik zal nog wel even een plaatje opzoeken op die Haf ;)

AmyvanLeiden

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:10

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:59

Ik heb net alle schuld op mijn dak gekregen van Ronya haar rugklachten, van haar eigenaren en vervolgens ben ik er weggestuurd....

En op die foto was hij mijn beugel aan het goed doen, waarschijnlijk zit ik daarom zo ver achter in t zadel. Maar 't doet er nu niet meer toe... Het is hun paard, en zij beslissen er uiteindelijk over.

@ Amieey: Ik kan de foto niet zien.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:03

Onterecht!

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:07

Ronya schreef:
Ik heb net alle schuld op mijn dak gekregen van Ronya haar rugklachten, van haar eigenaren en vervolgens ben ik er weggestuurd....

En op die foto was hij mijn beugel aan het goed doen, waarschijnlijk zit ik daarom zo ver achter in t zadel. Maar 't doet er nu niet meer toe... Het is hun paard, en zij beslissen er uiteindelijk over.

@ Amieey: Ik kan de foto niet zien.

o ik zal even een andere foto zoeken.

maar jeetje! ik vind het wel heel Bot dat ze dat durven te zeggen!
dalijk gaan ze nog geld voor de dieren Arts eisen ook!
als ik jou was zou ik maar afstand gaan nemen van Ronya, ookal blijf je haar verzorgen, anders komt de klap dalijk nog harder aan als je echt moet stoppen, en er zijn zat andere leuke pony's.
en misschien kan je dr blijven verzorgen, maar dan iets minder vaak.
die mensen moeten blij zijn dat er iemand voor hun Paardje kan zijn!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:08

S & J zegt:
*ik heb net t een en ander gehoord van J ik ben t gezeik met jouw spuugzat
*je kan janken wat je wil maar ik wil dat je deze week je rotzooi ophaald en op donderd

Heb hun naam wel even veranderd. Ook al ben ik kwaad op ze......

Hoef haar dus ook niet meer te verzorgen.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:10

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:11

Stank voor dank zeggen ze dan.... Heb net even heerlijk gejankt, lucht op.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:12

Ja das wel een beetje aan de grote kant, maar als je 't soms bij ons op de manege ziet valt dit nog zeker mee.

AmyvanLeiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:15

kan er echt kwaad om worden, ze schuiven de schuld gewoon op jou af!
ik zou eens goed nadenken wat je ze wilt zeggen, en dat je dan even een mail of een vrief schrijft, met daarin alles wat je nog moet zeggen.
en dan niet bescheiden zijn ofzo...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:25

Erg jammer dat het zo gelopen is. Snel vergeten en op zoek naar een nieuwe leuke pony, MET leuke eigenaren!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 23:27

Wat balen zeg.. :(:)

Inderdaad snel op zoek gaan naar een andere. :j

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:38

Nou dan haak ik nog even in op gevalletje Ronya, Als ik lees hoe ze doet met rijden kan jouw gewicht wel degelijk van invloed zijn geweest (in combi met boomloos zadel en rijtechnisch onderlegd zijn).
Niet banketstaaf bedoeld maar ben zelf 22 kilo afgevallen en dat merkt een paard wel degelijk, direct omzetten in spieren gebeurt eigenlijk nooit en 10 kilo zie je wel degelijk eerst in je uiterlijk. Dus wees op dat punt eerlijk t.o. jezelf en volgende verzorgpaarden.

Als eigenaren zo reageren zal er vast meer gebeurd zijn, we horen nu het verhaal maar van 1 kant natuurlijk. Zij moeten de veeartskosten ophoesten dus snap het van hun kant wel een beetje. Rug is het belangrijkste deel van het paard.

Aan een lange teugel rijden en paard op eigen benen laten lopen is beter voor de rug dan een paard in de mond zitten en niet over de rug laten lopen.

De eigenaar kent het paard door en door en ziet wel degelijk veranderingen bij het dier positief dan wel negatief en zal altijd voor zijn paard kiezen. Dat is nou eenmaal de pech als je verzorgster bent.
Jammer dat anderen zo afgeven op de eigenaren, ik probeer het van 2 kanten te bekijken.

Succes met het zoeken naar een ander verzorgpaard!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:29

Oh Ronya, wat naar zeg, dat je bent weg gestuurd en je de schuld hebt gekregen. Ik dacht dat je verzorgpaard al rugklachten had voordat je kwam trouwens? Veel sterkte, ik hoop dat je dit achter je kan laten en op zoek kan gaan naar een ander verzorgpaard.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:41

Vervelend Ronya..succes!

Ik ga zo 20 km boshobbelen in mijn eentje met Beer..best spannend want hij is in zijn uppie vaak wat zeikerig haha..maar goed, het rondje moet toch gedaan worden..km maken!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:45

geniet ervan Kristel! Ben benieuwd hoe het gaat!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:06

Ronya balen, maar was aan de ene kant wel te verwachten. ;) Maar vind het eigen ook niet wijs om dit openbaar op bokt te zetten je weet namelijk nooit wie er meelezen. ;) En voor de rest kan ik alleen meegaan met wat Vippie zeg.
Kristelhans veel plezier met rijden.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:08

@ zasread: Ik zou te zwaar zijn... Ja, ik heb overgewicht met mijn 85kg, maar ik was eerst tegen de 100kg dus ik ben al enorm afgevallen..
@ Karin: Ik ga denk ik op de zondagochtend of vrijdagavond op de manege rijden. Ik deed in principe alleen Ronya.

Ik heb nog niets met Pinksteren. Lekker rustig :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:09

Ik heb zo lekker gereden met Beer! Heerlijk rondje bos gedaan.. we hebben heeeeerlijke stukken gedraafd..bos was verlaten en ik heb mooie vogels gezien en genoten van mijn brave peerd. Hij is maar 1 keer de bosjes in gelopen (hij heeft af en toe een afwijking naar de bossen en gaat dan in draf er zo in..stuur kapot haha raar paard). Hij is niet geschrokken en heeft maar een keer of 6 (kei)hard gehinnikt..geen strubbelingen gehad, kreeg hem overal zo langs..af en toe wat twijfelen en loeren maar verder niks..laten we hopen dat zijn irritante schrikfase dan nu voorgoed over is. Hij was op 1 stukje wat drammerig dus terug genomen naar stap en halt en paar passen terug en toen weer aangedraafd..ging beter..weer te hard, weer stap en halt en toen was het klaar en bleef hij aan een losse teugel lekker bij me..woest briesen en rondloeren alsof zijn leven er van af hing! Trots op mijn Beer!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:28

Heerlijk zeg Kristel! Dat je zo genoten hebt en dat het ook lekker rustig was in het bos, klinkt goed! Fijn dat je Beer met drammen wel weer terug kreeg. Als Lianne zo gaat drammen, dan blijft ze echt aan de gang. Als ik haar dan terugneem, dan kunnen we dat zo een stuk of 8 keer doen....en dan nog moet ik erbovenop blijven zitten zodat ze niet wegvliegt...zeg maar, koppig!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:39

Oh dat is irritant! Ik ben er ook blij mee hoor..met grondwerk was hij in het begin ook erg ongeduldig en brutaal maar sinds dat knopje omging is hij met alles veel rustiger geworden..behalve als ik bij mijn kast aan het rommelen ben en hij vast staat..dan kan hij net niet zien wat ik doe en dan gaat ie schrapen en geluiden maken haha..druif is het ook!

Het bos was echt uitgestorven..zooo lekker! En Beer komt bij mij echt nergens mee weg..soms is hij echt het hele eerste stuk (half uur) een drammerd maar ik geef dan nooit toe en hij geeft echt steeds sneller op en vandaag had ik er dus helemaal geen last van..consequent zijn werkt heeeeel goed voor Beer..fijn..dat heb ik vroeger (bij mijn andere paard) wel eens onderschat denk ik... Bij Beer is het zo dat als je hem een vinger geeft, hij allebei je handen neemt en het liefst je voeten er ook nog bij... Kan ik niet doen bij hem dus...soms wel lastig hoor..

Ik was ook heel bewust aan het ontspannen zelf vandaag..af en toe wat zuchten, Beer heel veel belonen en kletsen en er op letten dat ik goed ontspannen zat..vond het zelf ook best spannend om met hem alleen op pad te gaan vanwege zijn stomme schrik-aan-de-kletter-fase...maar zo bouwen we het mooi op!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 15:57

kristelhans schreef:
consequent zijn werkt heeeeel goed voor Beer..fijn..dat heb ik vroeger (bij mijn andere paard) wel eens onderschat denk ik... Bij Beer is het zo dat als je hem een vinger geeft, hij allebei je handen neemt en het liefst je voeten er ook nog bij... Kan ik niet doen bij hem dus...soms wel lastig hoor..
ha, ja, hier herken ik Lianne ook echt in. Fjorden he! Maar goed trouwens, dat je erg gelet hebt op dat je ontspannen bleef zitten. Denk dat Beer dat ook heel erg goed voelt, zodra je ergens gaat aanspannen. Echt fijn dat je zo hebt genoten!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:09

Hihi, ja bof ook maar met zo'n mega bos aan stal vast hoor..wel weer meer vliegen nu trouwens...en VEEL RUPSEN..getver..heb er zo 10 van mijn cap en vest af geplukt.. Beer had er ook een paar in zijn voorpluk hangen hihi.. En dat ontspannen zitten..doe ik eigenlijk altijd wel maar ik had besloten er wat extra aandacht aan te schenken omdat ik voor de rit merkte dat ik het zelf wat spannend vond..was al een tijd geleden dat we samen waren weg geweest en de laatste keer was niet zo'n succes haha.. met een ander paard is Beer echt poepbraaf!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:23

haha ja het bos hangt hier ook weer helemaal vol met de rupsen.. En als dat beetje weg getrokken is, komen de dazen er weer aan.. :S Haha maar mij hoor je niet! Want ik woon in het bos, en geniet er absoluut van!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:42

Super Kristel :D