[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:01

gisteren weer even kort wat grondwerk met Lianne gedaan. Het was moeilijk haar aandacht bij mij te houden, omdat de andere 2 paarden er met de trailer op uit waren. Maar na het grondwerken, was ze wel een stuk rustiger en geen gehinnik meer, dat deed ze wel toen ik aankwam namelijk. Daarna lekker een uurtje bij haar in de wei gezeten. Het weer wordt steeds beter!

Marcella, is boogschieten erg zwaar om te doen? Als ik zie hoeveel spanning er op zo'n boog komt te staan, lijkt me dat best een spierballensport nog?! En waren er mooie paardenshows? Hm, leuk, eergisteren was ie een lekkere stuiterbal. Geconcentreerd ritje geworden dus? Maar gisteren dus lekker gereden lees ik. En ook een hoefschoen uit, hihi, spookje kan ook toveren ;) . Hij ziet er goed uit op de foto's zeg. Lianne begint nu een grasbuikje te krijgen namelijk...

Nathalie, nee geen wedstrijden gedaan eigenlijk. Als ik lees over die TREC wedstrijden, dan lijkt zoiets me wel leuk, maar denk niet dat dat ervan gaat komen hoor. En jij, wil jij wel wedstrijden gaan rijden met Cos en/of Casper? En huizenjacht, tjonge. Als je ook nog een flink eind moet rijden om een huis te bezichtigen, gaat veel tijd inzitten natuurlijk? Wanneer moeten jullie gaan verhuizen eigenlijk?

Elpatcho, fijn dat alles weer goed ging met de merrie. Ben benieuwd of ze binnenkort verkocht wordt. Hebben zich al kopers gemeld? Of heb je nog geen advertentie of iets gezet?

Ja, Caroline, foto!! Ben nieuwsgierig! Had je Ubie gekocht en bij je vriendin kunnen zetten of is hij tijdelijk weg geweest door de verbouwing aan de stal?

Balen zeg, Ronya, hoe komt dat zo, dat ze zo vast zit met die spieren?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:02

nathalie2302 schreef:
Ik vraag me eigenlijk al een poosje af of alles goed gaat met Stef...

geen idee eigenlijk, hoe lang heeft ze al niet gepost? Misschien is ze lekker een tijdje op vakantie?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:27

:j Boogschieten is inderdaad erg leuk! Wij hebben het hier thuis, dus dat is extra verwend!

Nee, we hebben nog geen advertentie geplaatst voor de merrie. We zeggen het eerst gewoon in de ronde,
en zien wel wie daarop reageren.

Carolinef

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:58

ik heb Ubie al 5 jaar, heb ik een half jaar na Haakon gekocht als opvoeder voor Haakon en recreatie rij paardje voor mezelf, ze hebben dus 5 jaar samen op ons vorige weitje gestaan, maarja we gingen op zoek naar andere stal, waar ik nu dus sta en daar was maar 1 box vrij, dus ttodat r nog een box vrij zou zijn, mocht hij in de kudde lopen bij mijn vriendin aan huis, het zag r naar uit dat dit wel eens 1 jaar zou kunnen duren, maar er is nu zo snel een stalletje vrij gekomen dat hij as zaterdag dus al mag komen, zie pics in profiel van mijn mannen samen.

nee trailer krijg ik nog niet mee, heb r dus een gehuurd voor zaterdag, krijg onze eigen trailer pas mee als ie helemaal op en top verfraaid is naar manlief zijn ideeen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:19

@ Pareltje: Weten we niet precies... Ze loopt wel altijd met haar neus in de lucht, en als je nageeflijkheid een beetje vraagt gaat ze heel hard rennen om er onderuit te komen. Dit komt waarschijnlijk door haar rug, maar de oorzaak van haar rug weten we niet precies.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:40

Caroline, ik ga zo eens in je profiel spieken.

Ronya, komt er binnenkort iemand nog kijken naar haar rug probleem misschien?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:30

Caroline, wat een knapperds zeg!!!! En heerlijk dat ze nu samen kunnen staan!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:33

Jaa, dr eigenaren hebben een osteopaat gebeld.
En ook de tandarts, je weet maar nooit. Moest sowieso weer, jaarlijkse controle.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:34

Ronya die wat stijf is..vervelend..kun je misschien wat grondwerk doen om haar wat losser te krijgen..of heb je ander advies?

En Ubie weer thuis! Wel foto's laten zien he? Ook van de trailer!

En wat een gedoe met die huizen zeg! Hebben jullie ondertussen al wat anders op het oog?

Ik heb net gereden met de Beer...dagje rust heeft hem goed gedaan.. We hebben moeiteloos aan gegaloppeerd..net toen de man mee was en hoopte op spektakel! Haha, Beer gedroeg zich voorbeeldig en het waren ook behoorlijk beheerste galopjes, al zeg ik het zelf! Ook nog gesprongen..kruisje en een steiltje..die laatste hadden we nog nooit gedaan maar Beer doet het allemaal braaf! Trots op hem! Ook achterwaarts gaat supermakkelijk nu! Hij wordt sterker en rechter en ik merk het echt aan alles, zo gaaf om die ontwikkeling zo mee te maken! Morgen weer en dan wat huiswerk oefenen voor de les van volgende week zaterdag..we hebben nog even maar wil dat SB onder de knie krijgen en ik wil ook de galop goed kunnen laten zien!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:54

Het advies tot nu toe is in ieder geval niet rijden, veel masseren, met spierspul insmeren (dat spul wat heel warm wordt) en regelmatig longeren en losgooien, zodat ze wel haar energie kwijt kan.

Super dat het zo goed ging vandaag :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:57

Tijgerbalsem? haha lekker stinken zeker! Ben je bekend met grondwerk? Net iets uitdagender dan longeren en lekker voor de spieren..hier is de helft van de topic gebruikers verslaafd aan grondwerk haha..leuk!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:10

Pareltje2 boogschieten kan net zo zwaar zijn als je er zelf van maak. Had eerst een boog die heel zwaar was om te spannen(36), maar had daarna een boog die 1 maatje lichter was (30). Maar dan heb je ook nog verschillende soorten bogen. Heb een zaterdag voor het eerst met een langboog geschoten en de keren daarvoor met een ruiterboog. ;)
Carolinef super dat er toch eerder een plekje vrij is gekomen.
Ronya weet je zeker dat je zadel goed lig. Hiervan kunnen ook een hoop rugproblemen ontstaan. ;)
Kristelhans die nog steeds op haar roze wolk zit.

Denk trouwens dat ik het probleem heb gevonden van kont naar binnen gooien. Kwam er een vrijdag achter toen ik een beetje wilde spelen met bolletje. Links inbuigen gaat perfekt en toen kwam het probleem rechts inbuigen drama. Vandaag dus lekker aan het buigen geweest alle 2 de kanten op. En we gaan gewoon weer even helemaal losmaken. Hij liep trouwens vandaag al een stuk beter met dressuur in de bak. Hij had alleen een dwarse bui, maar helaas heeft baas daar geen boodschap aan. ~~}>

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:00

Heerlijk zeg Kristel, dat het zo lekker ging vandaag. Leuk dat Beer ook lol heeft in het springen. En straks nog lekker verder aan de slag met het huiswerk dus.

Fijn Marcella, dat hety een kwestie van spieren is bij bolletje/spookje. Dus flink het buigen oefenen begrijp ik. Lianne heeft ook een mindere kant, je kan dan echt zien dat ze veel minder inbuigt. Wat is dan het verschil met een ruiterboog en een langboog? Is een ruiterboog makkelijker met 1 hand te bedienen ofzo? Ik bedenk maar wat hoor, dat je met 1 hand de teugels kan vasthouden en andere hand de boog? Of is het iets heel anders?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:08

@ Marcella: We hebben een boomloos zadel..

@ kristel: Nee, dat is 't niet. Gosssh hoe heet dat spul nou. :+
http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... cts_id=709

Dat dus *D Soort Midalgan (dat gebruik ik voor mijn eigen spieren :"D is ook gewoon voor mensen), alleen dan voor paarden (dit kan je ook voor jezelf gebruiken :Y)).

Oja en het grondwerk. Hebben jullie leuke tips? :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:11

Nou met dat buigen linkerkant kon hij zijn neus naar zijn kont toe brengen. En rechts tot zijn schouder en even later zij er ook iets plok in zijn hals.

Ruiterboog is geschikt om op de rug van een paard te gebruik doordat deze korter is. Langboog is voor te voet gebruik en bijna net zo lang als de schutter.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:14

Ronya boomloos hoef niet altijd goed te zijn en voor sommige paarden geen oplossing. ;)

Zeer waarschijnlijk kan ik toch 22 augustus starten. Heb een betaalbaar vrachtwagentje gevonden om te huren, staat lekker dichtbij en is op gas. En als het goed is heb ik binnenkort 2 jerrycans van 20 liter. *\o/*

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:31

Nja, de osteopaat hier in de buurt heeft 1 juni pas tijd, dus tot die tijd gewoon het advies maar opvolgen en er niet op gaan zitten :) We zien dan wel wat de osteopaat zegt..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:01

Jeetje das ook wat..rugproblemen zijn altijd zo vervelend..ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel bij stalgenoten wat gezien..kopzorgen krijg je daar van!

Boomloos is inderdaad niet voor ieder paard fijn.. Heb je onder het zadel wel een goede drukverdeler?

Grondwerk tips..ehhm... er is zoooveel dat je met je paard kunt doen..lange lijnen zijn ook leuk! Er is een heel stuk Bokt aan grondwerk gewijd...moet je even zoeken bij de sub-fora. Staan veel filmpjes en foto's voor inspiratie!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 10:18

Naast dat jullie natuurlijk veel grondwerk, masseren en spulletje erop smeren. Moet je ook gaan kijken hoe het komt dat een paard zo vast zit natuurlijk. Is je rijden wel oke? Is er een medisch probleem? Ligt je harnachement wel goed? Etc. Want je kan de problemen misschien wel verhelpen, maar wat is de oorzaak?

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:22

@ Nathalie

Waar in limburg gaan jullie dan wonen? (Of zijn jullie voor aan het kijken?) Ik ben nl. een Limburger :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 11:24

wat een lekker zonnetje, net als gisteren 8-)

jemig Marcella, bolletje/spookje zijn hals zei plok. Heeft hij er nu last van gehad? Super Marcella, dat je toch kan starten *\o/* !!!! En is de vrachtwagen dan voor je trailer te trekken of is dat zo'n vrachtwagen waarin je paarden kan vervoeren?

Ronya, ja, grondwerk topic zou je een kijkje op kunnen nemen, staat al heel veel op. En wat Elpatcho aanhaalt, de oorzaak achterhalen van de klachten, is ook belangrijk natuurlijk. Maar dat zul je misschien ook met de osteopaat bespreken.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:39

nou Ubie is ruim 2,5 maand niet getoiletteerd dus dat belooft wat, Ilona noemt m al Punkie haha.

trailer heb ik net 2 seconden gezien, hij zou vanochtend gebracht worden, teegn 11 en, had om 10 uur les met Haak dus daarna snel 10 km verder gereden naar loods van manlief, daar kwartiertje gewacht maar die man was r nog niet, ik moest weer terug naar ons dorp om kids van school op te halen, rijd ik m net voorbij! groot, donkergrijze body en lichtgrijs dak heeft de trailer...........meer heb ik nog niet gezien

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:45

@ kristel: Ja dat wel. En binnenkort gaan we over op een ander boomloos zadel, die heeft een nog betere drukverdeler eronder zitten :) Heb ik laatst al even geprobeerd en die zit ook een stuk lekkerder.

@ elpatcho: Ja, we zijn druk aan het suggereren, maar het is meer gokken in het wildeweg, dus we wachten eerst gewoon even op de osteopaat.

En verder zal ik even kijken op dat forum :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:16

Ronya, ik ben nieuwsgierig wat voor boomloos zadel?

Caroline, hoe is je les gegaan?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 13:19