[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:07

Pareltje2 schreef:
welkom Ronya. Ben je al lang met het "fjordenvirus" besmet ;) ?

Sinds November 2009 :D Een half jaartje nu dus.
Zal me even voorstellen dan, haha.

Ik zelf ben Jorinda & ik ben 16 jaar. Ik heb een soort van eigen Fjordje, Ronya. 22 juni wordt ze veertien jaartjes. Ze is echt enorm lief, maar ook enorm eigenwijs *D Haar moeder is Frieda & haar vader is Mickel. Ze is 1.43 hoog. :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 22:16

Lianne is nu 19 jaar geworden! Kristel, heerlijk zeg dat de les zo geweldig ging! Kan je bijna niet meer zien, zo hoog zweeft dat roze wolkje van jou! Blijf er maar lekker opzitten en nagenieten!!

Zongrit, gene idee eigenlijk, kan je daar helaas niet mee helpen. Misschien weten anderen het?

Ronya, hihi, eigenwijs, ja, echt een fjord dus ;)

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:00

Pareltje2 schreef:
Zongrit, gene idee eigenlijk, kan je daar helaas niet mee helpen. Misschien weten anderen het?

Ronya, hihi, eigenwijs, ja, echt een fjord dus ;)

die van mij kunnen ook zo lekker eigenwijs zijn ;)

ik dagt hier ziten zoveel fjorden mensen een van die mensen weet vast wel waar ik dat zoeken moet :D

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 23:23

Ik weet dat het nummer bij je adres wordt gezet als je post krijgt van het stamboek (boekjes)...maar die gaan bij mij altijd met het plastic meteen de afvalbak in haha..ik zou mijn nummer ook niet weten! Je kunt kijken of je met het levensnummer van je fjord kunt uitkomen bij je eigen nummer? Of in je paspoort kijken? (heb 'm zo niet bij de hand dus kan niet voor je kijken of daar wat in staat).

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 07:48

zongrit schreef:
ik kom ook even om het hoekje kijken
maar ik heb een vraagje
waar kan ik mijn lidmaatschapnummer van het stamboek vinden
als julie het weten ben ik weer helemaal gelukig

zal me ook even voor stellen ik ben elena kom uit drenthe
en ik heb 4 fjorden

groetjes

moet je even bellen met stamboek of idd het adres kaartje wat bij het boekje zit checken, maar die heb je zeekr net weggegooid ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 08:19

Hallo, Ik kom ook weer eens langs piepen :P
Het lidmaatschapnummer staat volgens mij op het papiertje bij je boekje, of anders ff mailtje sturen?

Jeetje wat groeit dat veulen van ons zeg! En het is echt het leukste veulen die we tot nu toe hebben gehad. Alleen 's avonds de stal weer in krijgen... :roll:

Verder hebben we hier besloten om de moeder van het veulen toch maar te verkopen, zodra er gespeend kan worden. Dus als er hier iemand nog
een leuke fjord zoekt..

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:36

zongrit schreef:
waar kan ik mijn lidmaatschapnummer van het stamboek vinden
als julie het weten ben ik weer helemaal gelukig

Op je adreslabeltje van je stamboekorgaan, of op de sticker achterin je paspoort die ze er bij overschrijven van je fjorden hebben ingeplakt.

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:15

ik heb een sticker achter in
en daar staat ook een nummer
en ja hoor se hebben er een stempel op gedrukt
kan het niet lezen ;(

ik heb het gevonden :D

het staat gewoon boven mijn vaders naam in het stamboek van mijn 2 jarige :o

maar heel erg bedankt voor de reakties en het mee denken

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:25

ElPatcho, waarom wil je alsnog de moeder-fjord verkopen? Teveel paarden anders? Of is ze niet wat je zocht?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:40

oooh ik zit in spanning, manlief is aan t trailershoppen in apeldoorn en ik heb geen idee wat ie heeft gezien of waar ie misschien mee thuiskomt...........

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:33

En wat is het geworden Caroline?

Hoe laten jullie je Fjord stilstaan met invlechten van de voorlok? :') Ronya blijft maar met haar hoofd heen en weer gaan.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:07

Ik vlecht nooit maar Beer houdt ook van bewegen en die zet ik met poetsen tussen 2 touwen in..kan ie geen kant op als ik hem strak vastknoop haha!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:33

Ja kan ik bij Ronya ook wel proberen..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:13

Eerst een snoepje/voer geven zodat ze daar rustig op knabbelt :))

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 01:16

@ Pareltje, Wij verkopen de merrie omdat we inderdaad te veel paardjes hier hebben lopen. En als we dan moeten kiezen word zij het. We vinden het zonde om zo'n leuke jonge fjord hier te laten, terwijl ze veel meer mee gedaan kan worden. Ze is nog maar 5 jaartjes, dus daar kan iemand nog een hele leuke pony aan hebben. Als er iemand interesse heeft, zouden we haar eventueel in overleg nu al door een hengst kunnen laten dekken naar keuze... (als daar belangstelling voor is)

Invlechten van een paard, verschilt zo per paard. Ik had een pony waar ik ongeveer 1,5 uur met vlechten bezig was, omdat ze totaal niet stil kon staan. En met mijn paard heb ik binnen 20 minuten een prachtig ingevlochten paard. Haha Goed vastzetten helpt voor sommige, andere worden daar extra onrustig van. Als het alleen om de voorpluk gaat dan zal ik proberen met voeren het paard een tijdje stil te laten staan. Dat is immers zo gepiept. Tja je moet even gaan uitzoeken wat het beste werkt.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 09:59

*zwaait naar Kristel op haar roze wolk*

Jeetje Pareltje, is Lianne (je ziet ik maak nog niet automatisch de beginletter/leeftijd combi tussen mijn oren :P) al 19..gefeliciteerd! Van jouw verhalen denk je toch altijd meteen aan een jong, dartelend bloempje...en ach..eigenlijk is dat ook nog zo...Zag een mooi topic hier op bokt van een 29 jarige fjordendame en die wordt ook nog 3-4 keer in de week ohz gereden...zo geweldig vind ik dat!

Elpatcho- ik ben altijd op de uitkijk naar Fjorden, mag er alleen geen bijkopen...

arm Spook van Marcella hoeft dus niet op medelijden te rekenen, dan heeft Cos het makkelijker :P ...ik ben nog in de "och arme baby, ben je zo moe" fase..hahahaha

Welkom aan de nieuwe mensen... :)

oh..en ander nieuws, wij orienteren ons nu op huizen in zuid limburg en duitsland...we gaan dus met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid verhuizen wegens een nieuwe baan van mijn man...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:09

Spannend Caroline, ben benieuwd wat voor trailer het is geworden!

Ronya, ik vlecht Lianne nooit. Ben benieuwd naar de tips van de anderen.

Nathalie, ik vind het wel leuk om te horen, dat je Lianne als een dartelend jonkie zag. Zo ziet ze zichzelf dus ook nog idd. Niemand denkt dat ze al 19 is. Ik zou Lianne ook echt niet vragen om zo te racen en springen als ze er geen zin in heeft. Maar zoals je weet, wordt ze zelf al helemaal hyper van de gedachte aan dat ze straks ergens een boomstronk of greppel kan springen of bij een stuk komt waar ze helemaal voluit op haar hardst mag. Ze dramt dan al van tevoren dat ze wil zeg maar. Ook weleens irritant trouwens ;) Wow, lees net je laatste bericht, jullie gaan verhuizen. Waar wonen jullie nu? Heel ander deel van het land?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:29

Heb je ook wel eens wedstrijden met haar gedaan Pareltje? Hoe lang heb jij haar eigenlijk al?

Nou we wonen nu in de noordoost polder. We zouden vorige week zaterdag 5 huizen kijken. Terwijl we onderweg waren, belde de makelaar..1 verkocht en 1 verhuurd...dus nog 3 huizen om te kijken. 10 minuten voor we bij het eerste huis aankwamen, belde hij weer...2 huizen afgezegd omdat men "de boel niet aan kant kreeg" >;) ...dus nog maar 1 huis om te kijken en daarvoor hadden we dan 3 uur (enkele reis) in de auto gezeten...
Bleek later dat de mevrouw van het ene huis op de rand van een psychische instorting staat (scheiding e.d.) en de andere mensen een flink aantal grote honden hebben die los door het hele huis lopen en alles (zoals ook de hele keukenkastje) half "opgevroten" hebben....jeetje...toen hadden we echt weer zin in zo'n huizenjacht... :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:25

Marianne1980 ik heb in ieder geval geen interesse in een onderlinge wedstrijd.
Kristelhans op een roze wolk.
Pareltje2 nog gefeliciteerd met Lianne.
Zongrit welkom.
ELpatcho merrie met veulen toch maar verkopen. Hoe gaat het trouwens met de achterbenen van de merrie.
Carolinef en wat voor een trailer is het geworden *FOTO*.
Ronya die van mij gaat gewoon staan slapen als ik wat wil in vlechten.
Nathalie2302 die huizen gaat kijken en zeer waarschijnlijk verhuizen.

Gisteren eerst naar het keltfest hier in de Dordrechtse Biesbosch geweest en heb het er super naar mijn zin gehad en zeker iets om vorig jaar weer heen te gaan. Ben tot 3x toe gaan boogschieten en baal dat er niet hier dichter in de de buurt een boogschietclub zit. En ben daarna nog op een stuiterbal wezen buitenrijden. En dat terwijl hij 1 dag geen granenmix gehad heeft en alleen een vitaminenkorrels met Fibergy gehad heeft.

Knap ding paar weken geleden.
Afbeelding
Afbeelding
Knap ding gisteren.
Afbeelding
Afbeelding

Moest een foto zijn, maar is een mini filmpje geworden.
http://www.youtube.com/watch?v=3V8lIAmVtD0

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:37

Nee veulentje gaat niet weg hoor, alleen de merrie zodra er gespeend kan worden. Met haar achterbeen was het na twee daagjes na de bevalling al niks meer aan de hand. Gisteren er voor het eerst weer opgestapt, en dat ging heel braaf. Ik ga dr vanaf nu weer oppakken, langzaamaan natuurlijk.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:23

nou manlief heeft smaak, tis een henra amazone uit 2003, lichrgijs met sportvelgjes etc, 2 paards, wordt as dinsdag geleverd en dan gaat manlief r eerst nog beetje aan verfraaien en klussen, als ie helemaal af is maak ik n voor en na foto voor jullie natuurlijk.

as zaterdag ga ik mijn andere fjord Ubie ophalen die 3 maanden bij mijn vriendin heeft gelogeerd, stalletje voor hem op stal is ook klaar, nou mag ie komen!!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:02

Leuk is dat een fjordje van jou? En dan wel ophalen met je nieuwe trailer hea ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:27

Ik vraag me eigenlijk al een poosje af of alles goed gaat met Stef...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:03

@ Carolinef: Succes dan zaterdag! :D

Pff.. Ronya zit van haar nek tot haar kont helemaal vast in haar spieren.. Elke dag masseren en zeer regelmatig longeren dus en er voorlopig niet op.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 22:16

ELpatcho veulen mag blijven en merrie gaat weg zodra het kan.
Carolinef je man heeft dus heerlijk trailer geshopt. We zien wel wanneer er een foto kom. ;)
Nathalie2302 zou het niet weten.
Ronya balen dat je paard helemaal vast zit.

Hier een heerlijk rondje gereden van 11 km met een gemiddelde snelheid van 10 km/u. En ben er zelfs onderweg nog even vanaf geweest, want bolletje/spook had dus een hoefschoen uitgetrapt. :+