[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:37

Zoooo ik ben er ook weer..drukke tijd gehad!

Ik lees over rengalop, dappere paarden voor de kar, minder heldhaftig alleen onder het zadel, stoere, steigerende cowboy geeltjes, paard die de noodrem vanuit galop heeft gevonden..wat een avonturen allemaal weer!

Zijn jullie ook zo zat van dit weer? Oooooh ik verlang naar wat warmte van de zon ipv de kachel waar ik aan vast geplakt zit nu!

Beer is gisteren 5 jaar geworden! Jeehj, vandaag weer 20 km rijden..is voor hem een feestje en voor mij ook natuurlijk!

Abces is helemaal weg nu..alleen wat pigment plekken waar de korsten hebben gezeten. Dus nu hij 5 is geweest gaan we hopelijk kwaal-vrij door het jaar! ;) Genoeg gezeur gehad nu. Galop gaat ook steeds beter! Instructrice heeft het 2 weken geleden geobserveerd en ik moet hem loslaten van voren en vooruit drijven..het is gewoon onbalans en dolheid van Beer..van de week had ie wel een wat geniepiger bokje maar ik zit nu in de 'slappe-lach-fase' als hij bokt..haha weet ook niet waar dat vandaan komt! Kan hem wel echt 'netjes' laten aangalopperen in een hoek nu..commando galop en been snapt hij maar hij is veeeel te fanatiek..maar goed, dat komt ook wel goed. Morgen hebben we voor het eerst een heel uur les! Spannend en zin in! (we deden altijd een half uur maar hij kan makkelijk een uur nu en dan kunnen we net wat meer doen).

Ik denk dat we vandaag in het bos de galopknop ook maar weer eens gaan proberen..stalgenoot gaat mee en haar paard is superbraaf en ze kan hem desnoods voor Beer rijden als hij aan de kletter gaat (waar ik hem wel voor aanzie haha). En als we eerst stukken gaan draven (10 minuten draven, 5 min stappen en weer draven) is meneer wel zo moe dat hij na 5 minuten galopperen wel stopt van vermoeidheid haha..we gaan echt opbouwen nu..zo'n zin in!

Fijne dag allemaal (blijft droog hopelijk)!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:34

Marcella schreef:
Pareltje2 je maak me wel weer heel jaloers over het feit dat jij in het bos kan rijden. ^)

Morgen een heerlijk lange buitenrit maken als het weer wil meewerken.
Heerlijk geniet ervan! Waar gaan jullie rijden? Maarre, het is maar een heeeel klein stukje bos hoor, niet een echt bos ofzo. Hoe wist je dat dan?

Heerlijk Kristel, lekker een buitenrit. En wat goed zeg, dat je gewoon de slappe lach van Beer zijn galop-bokken krijgt. Blijf je in ieder geval beter zitten, als je je lichaam zo ontspant ;) Geniet van de rit vandaag!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:38

Nou heb je een keertje gezegd. En je heb meer bos dan wat ik in de buurt heb. ^)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:38

Marcella schreef:
Nou heb je een keertje gezegd. En je heb meer bos dan wat ik in de buurt heb. ^)
:(:)
kom je een keertje bij ons ritje maken!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:39

Marcella, bedenk me nu dat ik even geen idee heb waar je woont :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:49

Woon in Zuid-Holland in Alblasserdam en dat ligt onder Rotterdam. En even ergens heen gaan gaat niet zo heel makkelijk. Heb namelijk geen trailer en auto waar een trailer achter kan.

Maar misschien is probleempje vervoer voor een klein beetje opgelost, maar ben dan wel afhankelijk van wanneer die vrij is. En wanneer ik er geld voor heb. ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:09

ik pb je eventjes Marcella.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:01

Beer heeft alleen maar standje turbo in galop..haha dat hebben we vandaag maar weer eens bevestigd gekregen!

Heerlijk 2,5 uur gereden, veel gedraafd en een loeiharde galop waarbij mijn stalgenoot probeerde Beer af te snijden, waardoor Beer alleen maar heter werd en waarna ik hem maar een km of 2 door heb laten galopperen (3 km in totaal schat ik zo). Stalgenoot was gaan stappen en na een tijdje kreeg ik turbo Beer in een handgalop en in draf en eindelijk in stap..MOEST er even uit geloof ik..ik vond het wel een beetje eng maar flipte niet zo erg als vorig jaar toen hij echt aan de kletter ging..kon rustig blijven en ook wel een beetje genieten..man wat kan dat beest hard zeg..en dan heb ik hem nog niet eens echt laten gaan.. (ooit wel)

Moet wel weer echt vertrouwen kweken..gek is dat toch als je ouder wordt he..vroeger durfde ik dat zo goed! Nu is alles nog zo nieuw..dit hebben we nog niet echt gedaan dus je weet niet hoe en wat..Beer is iig DOL op galop..haha dat hoofd!

Na de galop was Beer echt kapot! Niet meer vooruit te branden hahaha sukkel! Nog wat drafjes gedaan en heeeeel veel plassen doorgestampt om hem over zijn waterfobie te helpen..gaat al heel goed! (hij wil dan drinken)..toen nog cappuccino onderweg en toen naar huis gesloft...brrrraaaaf! Morgen les! (ik ben nu ook kapot man)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 17:44

Zo, net nog even langs de paarden geweest. Even wat grondwerk gedaan, ging lekker. Weer een stapje verdergekomen met de oefening waar Lianne eerst veel moeite mee had, dus heb daarna niet nog andere oefeningen gedaan maar beloond met rust. Lekker gevoel is dat!

Kristel, gezellig, zo te horen kan Beer wel lekker op stap met Lianne ;) . Alleen kan Lianne wel een paar keer van die harde rengaloppen doen hoor! Maar fijn dat je er toch een beetje van kunt genieten. En dat je het rustig opbouwt, kijken hoe zijn reacties zijn, dat zal je ook helpen meer ontspannen te worden op den duur toch.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:03

Welke oefening vond Lianne zo lastig dan? En hoever ben je er nu mee? (helemaaaaaal niet nieuwsgierig) Ik moet ook maar weer eens grondwerken met Beer maar het rijden is zooo leuk dat ik daar alleen maar mee bezig ben..

Ja ik ga proberen iedere buitenrit een stuk galop mee te pakken..de zandpaden zijn superlang dus zolang hij niet het fietspad ernaast of de bossen invliegt is het niet zo erg..dat probeer ik mezelf maar voor te houden hahah (boer met kiespijn-lach). Dat knetterharde leek ook echt op ontlading.. Denk dat wanneer hij goed in de bak kan galopperen, zijn tempo ook veel regelbaarder wordt..nu hebben we echt amper gegaloppeerd..hij kent de hulpen maar qua rijden hebben we dit nog maar nauwelijks geoefend..we zijn er hard mee bezig dus komt vast wel goed.

Stalgenoot heeft haar pa gevraagd of die ons een keer naar het strand wil rijden voor een dag en als wij zijn lunch betaalden wilde hij dat wel doen hahah..daar durf ik Beer wel te laten gaan denk ik...kan echt geen kant op daar en geen verkeer. Welke stranden zijn nog toegankelijk nu?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:31

Kristel, ik zal je even pb-en, wordt zo'n lang en specifiek verhaal anders :D . Wat gaaf zeg, dat jullie lekker naar het strand kunnen gaan. Ja, daar kan Beer even lekker rennen denk ik. Lijkt je dat zelf ook wel leuk, of voel je je daar nu nog niet helemaal comfortabel bij. Wat de dagen zijn dat de stranden weer "dicht" gaan voor paarden en loslopende honden, hm, geen idee. Misschien weten anderen het?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:03

jeetje, vanuit de galop ineens op de rem..bleef je wel netjes zitten Pareltje?

Beer weer juist NIET op de rem, maar volle kracht vooruit zonder abces ;) Ik heb dat ook hoor Kristel, reed vroeger op alles wat maar bokte en gek deed en nu moet ik echt op Cos leren vertrouwen zodat Cos ook op mij kan vertrouwen (we hebben de wisselwerking daar nog niet helemaal opgelost dus)

Marcella ik denk ook dat het daar grotendeels aan ligt hoor, mijn eigen onzekerheid (die ik absoluut niet heb op de wagen dan ben ik juist heel doortastend), het gewicht goed leren dragen en zijn eigen onzekerheid zorgen gewoon voor wat onrustige ritjes als ik alleen op pad ga....als we met Wendy en Casper gaan, trekken we ons allebei aan hen op en lopen we stoer te patsen :P
Heb er vandaag ook weer de vruchten van geplukt want sinds Cos zo achter Casper aan liep het water in tot aan z'n buik, geeft hij er niks meer om dus reed ook zonder aarzelen vandaag voor de wagen een hele diepe,grote plas door :) :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:26

Nathalie, toch bijzonder is dat he, hoe ze je dan aanvoelen. Ja, ik bleef gelukkig wel zitten, maar niet vragen hoe, zag er nogal maf uit geloof ik :o

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 19:50

Op het strand durf ik hem denk ik wel te laten gaan..misschien wel eens goed om alle remmen los te gooien..ben nogal een control freak haha dus dit is voor mij vooral dan therapeutisch! ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:53

Ben benieuwd Kristel, laat je het weten als jullie gaan? Misschien kan je nog wel iemand met een fotocamera regelen?...!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:40

Ik kom ook om 't hoekje kijken. Als dat mag? :o

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:22

Ronya je ben welkom hoor.

Ben versleten. Echtte rengalop doet die van mij dus niet echt meer, want ja je weet nooit wanneer baas besluit om een hele lange rit te maken. En baas heeft absoluut geen medeleiden als hij zijn kruit te vroeg verschiet. ~~}> :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:12

welkom Ronya. Ben je al lang met het "fjordenvirus" besmet ;) ?

Marcella, haha, die bolletje (of wacht eens, wat was de nieuwe bijnaam ook alweer?), die calculeert al helemaal in dat hij langer moet lopen. Slimmerik! Lianne is daar dus te enthousiast voor, als ze wil rennen, dan wil ze rennen. En als ze daarna nog 2 uur onderweg is en nog een mooi stuk vind om te rennen, ja, dan proberen we nog maar een sprintje. Nu ik dit zo opschrijft, bedenk ik me net dat ze zo klinkt als een jonkie!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:16

Kris zullen we nu avst afspreken dat ik voorop ga op de berg :D
Ik wilde eigenlijk met standje normaal beginnen, standje turbo komt wel over een jaartje of wat :D _O-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:39

Ik wilde ook niet in standje turbo maar had niet zoveel keuze hahah.. we kunnen ook gewoon lekker draven! ;)

marianne1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:16

Iemand nog zin in een gezellige (onderlinge) wedstrijd? Voorheen was deze dag alleen voor Fjorden, tegenwoordig mag iedereen meedoen, maar het is vooral erg gezellig!! Even zoeken op: Dag van Paard en Pony, Barendrecht..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:50

Grote roze wolk gesignaleerd! Les ging FANTASTISCH!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:00

Lianne is vandaag jarig *\o/* ! Vanmiddag weer een heerlijke buitenrit met haar gemaakt. Lianne wilde natuurlijk wel weer even in standje turbo ;) Wordt ze zo happy van!

Heerlijk Kristel, dat je les zo geweldig ging! Wat hebben jullie allemaal gedaan?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:35

Gefeliciteerd met Lianne..hoe oud is ze nu?

Ik heb dit gedaan: even gekopieerd van ander stukkie wat ik geschreven heb. :P

Ja mensen, het is weer zover..ik zit weer eens op mijn roze wolk..kan er beter gaan wonen zo langzamerhand.

Beer en ik hebben vandaag een toples gehad. We zijn al een tijdje bezig met wat moeilijkere dingen (voor mij vooral haha) en vandaag had ik een paar mega goede stukken in mijn les. Beer liep heerlijk over zijn rug en vrijwel constant nageeflijk..we zijn onlangs begonnen met schouderbinnenwaarts en ik hikte er steeds net tegen aan maar vandaag ging het super! Had echt een paar keer dat we zowat de hele lange zijde konden doen!! Nog niet zo ver van de hoefslag als zou moeten maar het knopje zit er (bij mij vooral) bijna op!

Ik merk aan alles dat mijn lieve Beer lekker soepel loopt en goed in zijn vel zit. Hij werkt zich echt uit de naad voor me, fantastisch gevoel! Mijn hulpen worden ook steeds beter en duidelijker en de instructrice zei vandaag dat als ik zo door zou gaan hem binnenkort makkelijk in de B kon rijden..hahahaaa hoe leuk om te horen! Nu heb ik die ambitie niet maar het is wel fijn om te horen dat we zo lekker op weg zijn.

Ook hebben we hard aan de galop gewerkt vandaag en dat ging ook super. Gisteren hebben we 3 km in het bos gegaloppeerd, niet geheel vrijwillig overigens haha, en vandaag het aangalopperen geoefend (wat eigenlijk super goed gaat op een enkel hupsje van de achterkant na). Ik ga nu het doorgalopperen oefenen en het rechtmaken in galop (stelling naar binnen) en sturen in galop gaan we ook oefenen. Instructrice zei dat Beer voor zo'n jonkie die vrijwel nog geen galopwerk heeft gedaan, een prachtige galop heeft. Hij heeft heel veel sprong en gebruikt zijn achterkant echt als motor en dat zie je heel goed...het was een echte paardengalop i.p.v. een pony-galopje. Wat een complimenten kregen we vandaag zeg!

Nou, voordat ik naast mijn rijlaarzen ga lopen brei ik hier een eind aan want ik kan nog wel uuuuuren doortypen over hoe geweldig Beer het wel niet doet momenteel..zonder hoest, zonder abcessen en met een top humeur! 29 mei hebben we weer een uur les, nu al zin in!

zongrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:59

ik kom ook even om het hoekje kijken
maar ik heb een vraagje
waar kan ik mijn lidmaatschapnummer van het stamboek vinden
als julie het weten ben ik weer helemaal gelukig

zal me ook even voor stellen ik ben elena kom uit drenthe
en ik heb 4 fjorden

groetjes