[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:14

Hoihoi daar ben ik weer!!
Week in Tunesië was geweldig, we zaten in een 5 sterren all-inclusive resort van Magic Life, en, zoals de naam al doet vermoeden: het is inderdaad "magic".
We zijn schandalig verwend.
Wel weer blij om mijn fjordjes ( in mooi afgeslankte conditie) weer terug te zien, hoor!!!
Zibby en Bella reageerden op mijn aanwezigheid op z'n fjords: alsof ze me twee minuten darvoor nog gezien hadden, droogkl**tjes :P .
De uitslag van de mestcheck was voor Bella 450 dus allebei gelijk maar ontwormd. Toch mooi systeem hoor: mestmonstertje opsturen, gelijk de volgende dag uitslag plus advies en datum volgende check; ik heb ze vanaf vorig jaar 3 mei niet hoeven ontwormen!
Kristel, ik denk dat ik jouw voorbeeld maar ga volgen, heb me voorgenomen om niks meer van Zib te pikken, luisteren moet ie!! }:0
Succes met het abces, hoop dat het niks is.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:16

hallo, ik meld me hier ook maar even als jullie da ok vinden, ik heb zelf geen fjord maar rijdt er wel een sinds een week of 3 eentje, hij heet Boris en is een jaar of 9, hij is van een man die er zelf aangespannen mee rijdt, en af en toe rijdt zijn 14jarige dochter er ook op.
Kheb zelf tot vorig jaar eigen paarden gehad (zie profiel) en t koudbloedachtige trekt me toch t meeste, zo lekker nuchter en rubuust.
Boris is niet zo groot ik denk 1,45 maar toont wel wat groter aangezien ie wat aan de brede kant is. Tis een super leuk beesie en superbraaf in t verkeer, ik rijdt voornmalijk recreatief, lekker buiten in de bossen duinen enzo...nou hier nog wat fotos
Afbeelding
En nog meer...
http://www.mijnalbum.nl/Album=HSMPFZ38

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 19:10

Hoi Marjonrebel (Marjon denk ik?) Welkom! ;) Wat een leukerd is Boris..echt een tankje he? Gaaf! Maar Boris is niet zijn echte naam denk ik? B-tjes jaargang is uit 2005. (heb er zelf ook een van die lichting). Fjorden zijn te leuk! Goede keuze van je om er weer mee om te gaan dus! ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:15

Omdat Beer zo leuk is, krijgt hij hier ook stiekem een plekje! Foto van vandaag in het bos..we worden echt een team en ik vind dat deze foto dat zo leuk laat zien! Knap paard!
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:31

Zibby_Bella die gruwel verwend is op vakantie.
Marjonrebel welkom.
En knappe Beer.

Hier vandaag toch maar even kort gereden. Ze geven namelijk morgen slecht weer en bolletje krijg zijn laatste prik. Dus hij krijg morgen zijn snipperdag.

En ga even heel goed nadenken over een aantal dingen. Wil namelijk niet echt lukken om een andere baan te vinden. ;(

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:17

Ik heb Verieka vandaag en gisteren maar weer eens binnen gereden.. Ze was er niet blij mee. En ik voel mijn armen niet meer :o

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:42

hallo allemaal, daar ben ik weer! We waren 5 dagen naar Disneyland met familie. We hebben een superfijne tijd gehad samen, maar ben nu nog aan het bijkomen! Ik hoorde (en lees) dat het weer hier niet echt geweldig was, gelukkig hebben we het in Parijs bijna de hele tijd droog gehad.

Verder hebben we onze eerste praktijk-menles gehad! Was erg spannend, maar het was superleuk en het ging heel lekker! Ik stond ervan te kijken, hoe weinig handbeweging er nodig is, om het paard een bocht naar libks of rechts te laten maken, je zag soms amper dat ik mijn (linker)hand bewoog!

Zo, nu eerst even bijlezen.

Kristel heeft lekker met Beer gesprongen zie ik! En een heerlijke les achter de rug. Maar balen van dat abces. Even afwachten of de DA het open wil maken begrijp ik, houd ons op de hoogte. Mooie foto van jou en Beer zeg!

En Marcella naar Walibi geweest. Hebben ze daar leuke attracties? Maar balen van geen baan kunnen vinden :(:) Hopelijk helpt het als je de dingen voor jezelf op een rijtje zet morgen, sterkte.

Natasjuh, gefeliciteerd met de eerste plaats!!

welkom thuis Zibby, klinkt heerlijk zo verwend worden!

en welkom Marjon, gezellig dat je mee komt kletsen. Boris ziet er lekekr relaxed uit zeg. Rijd je altijd zonder zadel? Of af en toe voor de afwisseling? Als ik nu op Lianne zit zonder zadel, kan ik nog steeds een trui breien van alle haren die er dan vanaf komen :D

LadyKelly, dat klinkt niet echt fijn zeg. Wat deed Verieka allemaal dan?

Zo, tot slot heb ik vanochtend weer freestyle les gehad, ging lekker, we gaan steeds een stapje vooruit. Het zijn kleine dingen, maar geniet er echt van!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:22

Lady_Kelly die lekker binnen gereden heeft.
Pareltje2 weer terug van 5 dagen Disneyland. Eerste praktijk-menles gehad en weer freestyle les gehad.

Gisteren de laatste enting van bolletje dus zijn papieren zijn weer in orde. Alleen nu voorlopig geen geld om te starten en ga denk ik liever van dat geld lekker een midweek op vakantie met bolletje. Of er moet binnenkort wat gaan veranderen in mijn financiële situatie, maar ben bang dat dat er voorlopig niet in zit.
Hier vandaag in de miezerregen een rondje gemaakt van ongeveer 8 km met onderweg nog een discussie over welke afslag. En bolletje was het niet eens met de kant die ik op wilde en ging lopen klieren dus even aangepakt en meneer moest er gelijk van mesten. Uiteindelijk gemiddelde snelheid van 9 km/u en dat zonder onderweg geen een keer kijken op de gps (zat namelijk in jaszak).

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:45

hi pareltje leuk zeg naar eurodisney ben er zelf ook 2 keer geweest maar das al lang geleden wil er zeker nog en keer heen als mijn kindjes wat ouder zijn..
Ik rijdt overgens niet altijd zonder zadel dit was de eerste keer, maar t zadeltje die de eigenaar voor hem heeft is eigenlijk veels te klein voor mij, maar plan is om als ik m wat langer rijdt een eigen zadeltje aan te schaffen..

wat voor baan zoek je marcella?..ik moet straks ook weer gaan rondkijken kzit nu nog in mijn zwangerschap verlof maar die houdt vlg maand helaas op.

Wat een leuk beessie die beer, en wat een geluk straal je uit op die foto!!kweet trouwens nie of boris nog een andere naam heeft, de eigenaar heeft m nu zelf een jaar of 4,zal t eens vragen, ben wel benieuwd..

Nou t weer lijkt beter te worden,misschien morgen maar weer ff een rondje om..fijn weekend nog..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:52

Administratief, algemeen medewerker (winkel of waar dan ook), maar het liefst zou ik verder gaan met het werk dat ik nu doe. En dat is meer richting verzorging heb hier alleen geen enkele diploma in. Heb wel werk maar dat is maar 15 uur in de week en ooit wil ik toch ook op mijn eigen wonen. En leuke dingen doen en dat zit er nu allemaal niet in.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 22:46

Iedereen welkom terug van vakantie, ver weg en Magic, of dichterbij en met muizen en eenden..

Welkom Mirjam? met verzorg fjord Boris.

En Beer maakt weer goed sier.

Werk, tja je moet blij zijn als je het hebt...

Tobago? Die ga ik laten deporteren, terug naar Duitsland..
[ITP] Nationale Tobago is heel!!! stout dag...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:35

jeetje wat heerlijk..iedereen gaat maar op vakantie en laat zich verwennen...
Pauline in een heerlijk 5 sterren resort en Pareltje lekker naar Mickey en Donald...

welkom Marjon (en Boris)...1m45 is zo klein nog niet hoor...die van mij meet nog ruim 5cm minder ;)

Tobago mag je wel hier laten brengen dan...scheelt weer deportatieformulieren..ik vind 'm prachtig en ach..karakter is juist leuk toch? :P

Marcella is lekker aan het trainen...dat wil ik ook nog gaan beginnen..endurance lijkt me 1 van de leukste "paardensporten" omdat het zo eerlijk lijkt t.o.v. het paard in vergelijking met andere sporten...

Ik ben eergisteren op mijn tweede bosritje (1 rondje) in m'n up gegaan met Cos...aangezien hij een weekje stil stond, had ik wel gevraagd of mijn wederhelft mee wilde fietsen (met onze jongste achterop en de oudste 2 zijn bij mijn ouders)...het begon voorspoedig maar toen Cos door had dat het de bedoeling was dat we zonder Sven(en Wendy) het bos ingingen wilde hij terug.....toch even dringend met mijn kuiten verzocht om door te lopen en toen steigerde hij (wat er volgens Edgar heel stoer uit zag :') )...toch weer doordrijven en toen we het bos in waren was hij wel weer relaxed (maar rete-snel)...vandaag lekker met de wagen het bos in en dat ging zo vreselijk top! Halthouden gaat nu al fantastisch alleen op stem..brave man...ben zwaar verliefd op 'm :D :D

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:28

Balen Marcella, dat je niet in de richting van de verzorging verder kan. Ik zie wel altijd veel advertenties van de thuiszorg etc voordat het zomerseizoen begint. Misschien kan je er op zo'n manier "inrollen"? En ik begrijp dat je dan ook een diploma of iets moet gaan halen om er verder in te mogen gaan? Hopelijk vind je gauw een baan! En geniet van je midweek weg met Bolletje. Waar gaan jullie heen?

Nathalie, spannend moment, Cos moest even erop vertrouwen dat het echt de goede weg was die je hem vroeg. Goed dat je toch even hebt doorgezet. Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat samen. En heerlijk zeg, dat het aangespannen rijden zo goed gaat. Ik heb nu zelf ook voor het eerst echt op de koets gemend en vond het supergaaf! Ben zo onder de indruk dat je met een kleine beweging van je hand al links of rechts de bocht om bent!

En oh oh stoute Tobago. Door schrik van de drilboren werd hij ineens de baas van het weiland... hoe zijn de verhoudingen nu tussen Tobago en Sjolvir?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 08:25

Sjolvir die een lastige zwarte duivel in de wei heeft staan.
Nathalie2302 die een heerlijk bosritje gemaakt heeft.
Pareltje2 advertenties zat, maar ze willen diploma's zien. Word pas in het najaar vakantie en waarheen weet ik nog niet zeker. En afhankelijk van de bestedings ruimte.

Gisteren weer heerlijk buiten gereden en nu 14 km gereden met een gemiddelde snelheid van 9,2 km/u. En heb een nieuwe bijnaam voor hem als hij namelijk op adem is gaat hij lopen spoken. Dus het is spookje geworden. :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:48

Marcella, spookje, hihi, klinkt grappig en lief! Maar hoe spookt hij dan?

sumpielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:56

wat ziet beer er leuk uit !

met summer gaat het allemaal wel goed is zich lekker aan het vol eten in de wei maar af een toe uitrusten met der maatje hoort er ook bij, wat een leven hebben die paarden toch!
Afbeelding

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:16

Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit!

Verieka vind binnenrijden echt niet leuk, laat haar maar buiten crossen dan komt het allemaal goed. Nu moest ik toch binnenrijden om haar te trainen (dat wil natuurlijk toch blijven doen), maar dan wil ze alleen maar de hele tijd galloperen. Geen middendraf, nee laat me maar in galop. En dat terugpakken heb ik toch wel een paar dagen in mijn armen gevoeld.

Vandaag ben ik wel weer naar buiten geweest met haar, maar vandaag was ze _overal_ bang voor. Normaal is ze ook wel wat schrikachtig, maar vandaag was het echt extreem. Volgens mij komt het gewoon omdat ze hengstig is..

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 19:41

ladyKelly, Varieka klinkt een beetje als Lianne, lekker buiten crossen zeg maar! Hm, ja, en sterk kunnen ze zijn idd.... Hm, jammer dat het vandaag niet zo'n ontspannen ritje was zo te lezen.

Lekker relaxte foto Sumpielover!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:16

Ik meld me ook weer..drrrruk gehad! Ga morgen even alles bijlezen en reageren.. Beer is nog steeds aan de rodeo met galopperen haha maar het wordt al makkelijker en beter..de aanhouder wint! Hij had een heerlijk abces vorige week maar die is helemaal weg nu..paar korstjes nog en that's it! Verder in stap en draf nu constant nageeflijk met zijn kont eronder!! Echt een knopje omgegaan ofzo..heerlijk! Donderdag 20 km gereden en komende donderdag weer en dan veel draf inbouwen..leuk! Nu al zin in..en vrijdag les..ook zin in! Zo..wat een verhaal..

Hier alles goed met iedereen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:34

Pareltje2 hij gaat dan lopen zoeken naar enge dingen die er niet zijn. :+
Sumpielover lieve foto van 2 liggende paarden.
Lady_Kelly die zeer waarschijnlijk een hengstig merrie heeft.
Kristelhans super dat het weer zo goed gaat met Beer. Alleen een beetje jammer van zijn boktknop nu nog vinden om dat knopje uit te zetten. :+

Hier even (ruim een uur :+ ) in de bak gereden, maar ging heel erg lekker. Misschien toch eens kijken of ik een keertje een les kan nemen. O en hij was amper bezweet. :+

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:07

dat klinkt als heerlijke ritjes Kristel..

Heerlijke "laat de zomer maar doorzetten"-foto sumpielover..

Pareltje begint het nu ook al echt te kriebelen om met je eigen paardje te gaan mennen?

Marcella, jouw spook zit dus al behoorlijk in de conditie?

Ik heb bij Cos het idee dat hij het voor de wagen echt leuker vindt dan onder het zadel...hij voelt zich in ieder geval veel zekerder, is dan echt macho en relaxed terwijl hij ohz veel onzekerder is...maar goed, voor de wagen is natuurlijk ook veel minder belastend....gelukkig vind ik het zelf ook heerlijk om met de kar het bos in te gaan :)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:42

zo, net een heerlijke buitenrit gemaakt. Lianne wilde weer alleen maar hard, maar braaf hele stukken gestapt, want ze zijn gisteren alle drie geent, dus eventjes wat rustiger. Natuurlijk nog wel eventjes de boomstammen gesprongen en een klein stukje lekker rengalop. Wel een flink koude wind, maar het was weer genieten hoor! Oh ja, op het strandje lagen sporen van iemand die met een kar ofzo had gereden en Lianne deed iets wat ze nog nooit (bij mij) heeft gedaan...uit de galop ineens tot stilstand komen! Want dat was eng!

Kristel, fijn dat het abces helemaal weg is, en dat hij nu zo lekker de achterhand gebruikt! En wat goed dat je ontspannen blijft bij Rodeo-Beer. Ben benieuwd wat je instructrice zegt van al die vorderingen. En of ze nog tips heeft mbt dat galopperen.

Marcella, weet je een fijne instructrice om les bij te nemen? Ik ben echt een buitenrij fan, lekker relaxed en lekker crossen ook wel. Mar vind het erg fijn om toch regelmatig te lessen.

Nathalie, ja het lijkt me toch wel heel erg gaaf hoor, om met Li te gaan mennen! Maar eerst eens kijken of we ons koetsiersbewijs halen. Alhoewel je dan daarna nog zoveel moet oefenen natuurlijk. Hoe heb jij dat gedaan eigenlijk?

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 10:57

Hallo allemaal..
Ben even een tijdje niet zo actief geweest hier.. Maar kom weer gezellig meekletsen!!
Met Dusty gaat alles goed.. heerlijk weekend weggeweest naar de Utrechtse Heuvelrug.. We zijn beide nog aan het bijkomen..;)

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:04

Volgens mij is de hengstigheid bij Verieka alweer weg getrokken. Heb gisteren en vandaag binnen gereden en ze was heerlijk rustig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:16

Nathalie2302 ruiter gewicht kan ook heel goed voor onzekerheid zorgen. ;)
Pareltje2 je maak me wel weer heel jaloers over het feit dat jij in het bos kan rijden. ^)
Dusty_Dilly heerlijk hoor.
Gelukkig dat de hengstigheid bijna voorbij is Lady_Kelly.

Morgen een heerlijk lange buitenrit maken als het weer wil meewerken.