[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:03

Pareltje2 laat ik het zo zeggen km's maken is niet alleen goed voor bolletje. :P
Carolinef gelukkig vinden de paarden het ook. Hierdoor is 's avond op stal staan ook geen straf. ;)
Ach gossie arme Tobago. De kleine die hier staat is nu loss-ballos.

En dit vind ik ook wel een goede reden om nog geen 24/7 buiten op het land te doen. Ben nu heel blij dat hij met grasmasker staat anders had ik geheid problemen gehad.
[VN] Voorjaarsgras bevat dit jaar ruim 76 procent meer suiker

Heb wel het idee dat hij wat dikker is geworden, maar niet bij de singel. Kon namelijk gisteren mijn singel van mijn dressuurzadel zelfs een gaatje strakker doen. :? Vandaag gelongeerd en bolletje was het absoluut niet eens met het feit dat hij 10 minuten moest uitstappen. Morgen dagje Walibi. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:31

Sjolvir zet het even hier neer, maar jij wil niet starten in Sliedrecht B en L is in het gras (staat op de flyer). Of er moet ineens wat aan de grasmat gedaan worden, maar toen ik er nog stond was het al een maanlandschap. :+ ;)

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 23:39

YES! Ik ben zo blij! Even heel egoïstisch haha, reageer morgen even op al jullie verhaaltjes! ;)
Afbeelding

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:23

heb ik nu een verjaardag gemist? (caroline)..zo ja..dan alsnog van harte gefelicteerd....

Sjol, maak ons maar weer lekker met je ritje naar het strand..je wordt bedankt hoor!....alhoewel..wij gaan vandaag naar Roggebotzand dus dat is ook iets om je ontzettend op te verheugen...JIPPIE :)

Wat een fijne stallen zeg Marcella, met eigen uitloop...heerlijk..
Wij hebben de paardjes nu een week 24/7 buiten maar in de middag tot de avond op het land (oud gras en schraal) en voor de rest in de paddock samen met onbeperkt hooi. De kleinere weide is aan het rusten en vers gras aan het kweken (dus daarvoor zijn de regenbuitjes van de afgelopen dagen erg welkom)

Kristel ik had je topic op FW gezien, heerlijk, heerlijk super heerlijk :) Bootcamp werpt duidelijk zijn vruchten af :D

Ik heb wel bij de castratie van 1 van onze katten geholpen vroegah....stel me voor dat het bij een paard hetzelfde gaat alleen een flink aantal maten groter :')

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:25

Ik had vandaag mijn eerste dressuurwedstrijdje met mijn fjord, en we zijn meteen 1e geworden :D:D ik zal binnekort foto`s plaatsen :o

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:49

gefeliciteerd! :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:57

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:10

Same here!

Gefeliciteerd met je prijs, Natasjuhh! Foto's!

Ik heb gisteren weer de allerlekkerste les ooit gehad.. heb beide kanten op gegaloppeerd en het ging goed! Een keer of 5 aan moeten galopperen van de instructrice..wen d'r maar aan, zei ze! Haha heerlijk, zo'n zetje in je rug! Beer liep superlekker, hele stukken nageeflijk! En we hebben ook schouderbinnenwaards gedaan..das lastig joh..dan merk je hoe nauw je balans komt kijken..iets teveel gewicht op de verkeerde kant en het lukt niet meer! Vandaag is de Beer vrij!

JufMarja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:11

Hoi allemaal!
Wat ontzettend leuk om te zien dat er zoveel fjord liefhebbers zijn!
Ik geniet van alle leuke foto's en berichtjes!
Fijn weekend!
Groetjes Marja

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:05

Deze foto is van gister, one eerste wedstrijd, die rare spikkeltjes op de foto`s is trouwens regen
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:51

Kristelhans die helemaal blij is.
Nathalie2302 het zijn bij ons hele vette weilanden. Hoewel ik nu blij ben dat de groep waar bolletje in staat nu in de 2de weide naast de bak staat. De eerste is namelijk koeiendrijfmest opgegaan en bij de 2de weide gewoon paardenmest. Bolletje vind zijn uitloop ook geweldig en word regelmatig slapend aangetroffen in het zand.
Natasjuhh gefeliciteerd met je behaalde resultaten.
Nathalie2302 geweldig foto's van je buitenrit.
Kristelhans die heerlijk gelest heeft.
JufMarja welkom.
Natasjuhh ziet er netje uit hoor die foto. Zou hem alleen iets meer door de kaak heen rijden, maar neem aan dat je les heb. ;)

Zo gisteren dagje Walibi gedaan en dat was in het begin behoorlijk nat, maar ja je heb geen last van rijen. En wij maar mopperen als we 5 minuten moesten wachten. :+ Uiteindelijk nog mooi en droog weer gekregen. Eind resultaat ben helemaal bont en blauw en bepaalde attraties kan je beter niet 2x achter elkaar doen. Word je namelijk nog bont en blauwer van. :+
Heb vandaag maar niks gedaan door die zeikregen. :( Bolletje heeft wel lekker even op het land kunnen staan. En gezien het feit dat ze morgen in de loop van de dag mooier weer opgeven weet ik nu al wat we gaan doen. :+

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:25

Marcella schreef:
Natasjuhh gefeliciteerd met je behaalde resultaten.

Natasjuhh ziet er netje uit hoor die foto. Zou hem alleen iets meer door de kaak heen rijden, maar neem aan dat je les heb. ;)

ja ik heb les :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:45

oh wat fijn dat je les zo goed ging Kristel....je "klinkt" ook helemaal opgewekt en blij en dat mag ook wel na de iets mindere tijd :)

Dat heb je dan juist helemaal goed gedaan Marcella, pretparken kun je het beste met dit soort weer bezoeken....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:59

Ben eigenlijk helemaal geen fan ook om in het weekend een pretpark te bezoeken vaak te druk, maar nu met dit weer was het super.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:40

Wat dapper Marcella, een pretpark in het weekend haha..durf je overal in? (of 2 keer). Fijn dat je bolletje 'goed te pas' is! (uitspraak hier in het oost'n).

Natasjuhh, leuke foto! Lekker door oefenen samen!

Marja, welkom inderdaad! Heb je zelf ook een gele bol?

Ik ben inderdaad opgewekt! Lang genoeg gekwakkeld en bezorgd geweest! Morgen weer lekker rijden! Nu al zin in!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:50

Ga in principe overal alleen het schip (slaapverwekkend) of andere saaie dingen ga ik niet in.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:23

ik vind de kleuter achtbaan wel t maximale enge waar ik in durf

zo ik hoor weeer n beetje bij t land der positieven na weekeidne met veel visite en vraajrdag van mezelf en gister mijn zoontje, vanochtend zaaalig tto half 10 in bed geblevebn, kids zijn 2 wkn vrij nu

haakon net even n uurrtje buite gezet in de miezer regen, kwam ik net terug, wat denk je, heeft die oetl*l liggen rollen, ok daar maak ik dus geen foto van grrr

net te horen gekregen dat Ubie misschioen nog eerder naar huis kan komen dan verwacht, fingers crossed, even morgen afwachten.........

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:38

Ik heb net mijn startkaart aangevraagt voor mij en mijn fjordje ! Jes :o

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:45

Mag ik Beer even achter het behang plakken?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:01

vertel...........

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:23

Pff..nu heeft hij weer een abces!! Wordt doodmoe van al die mankementjes! Wanneer is hij nou eens 'gewoon'!?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:49

nooit, daar issie fjord voor, maar wat voor abces, waar???

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:50

Tussen zijn achterbenen aan zijn linkerdijbeen aan de binnenkant zeg maar..vuistdik en lekt pus..hoop dat ie snel gaat knappen..ieeuuww! Hij heeft echt nergens last van..t voelt wat strak en er zit wel een liter pus in geloof ik (okee nu overdrijf ik wel wat)..spuit het nu 2 maal daags af en temperatuur me suf..geen verhoging..echt niks. Morgen even de DA bellen of ik moet afwachten of dat het even opengemaakt moet worden..(dan sta ik er met een camera bij haha). Ik ben er vrij luchtig over omdat hij er geen last van lijkt te hebben..als hij verhoging had maakte ik me wel meer zorgen maar hij heeft een normale temperatuur. (tussen 36.9 en 37.6)

Iemand ervaring met abcessen? Ik zit zelf te denken aan afvalstoffen na alle drugs die niet goed zijn afgevoerd en dus ophopen..als ik het goed heb zit er ergens daar in de buurt ook een lymfeklier..of een insectenbeet? (teek?) Wel een beetje een gekke plek..kan niet getrapt zijn want hij staat apart..raar paard!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:23

Carolinef die een maandag een smeerpoets had.
Natasjuhh die startkaart aangevraagd heeft.
Kristelhans die Beer achter het behang wil plakken. Hopelijk is het snel over, maar gelukkig dat hij er geen last van heeft.

Een maandag heeft hier alles binnen gestaan wegens het slechte weer, maar een dinsdag stonden ze weer buiten.
Zo hier heerlijk buitengereden en 23,3 km gereden met een gemiddelde snelheid van 9 km/u. Bolletje had een beetje erg veel zin en een beetje last van peper in zijn kont. Heb namelijk zelfs even een pauze gehouden op ongeveer 14 km en ben een halve km van te voren gaan stappen. Voor de pauze was bolletje al op adem en zijn hartslag 48.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:00

Klinkt goed Marcella! Ik ga zondag bij een endurance rit kijken en dan ga ik ook eens vragen of ik naar apparatuur mag kijken waar dat mee gemeten wordt..heb ik nog in 't echt gezien en uiteindelijk wil ik dat zelf ook gaan doen (als Beer eens een keer ophoudt met van alles te mankeren).

Natasjuhh, wanneer heb je de volgende wedstrijd in de planning?

Ik heb net de DA gebeld..word teruggebeld straks door een paardendokter..was nu op huisbezoek..ben benieuwd wat die gaat zeggen..heb foto's gemaakt van het abces..ieuww..ga zo weer heen om te temperaturen en als hij nog geen verhoging heeft (heeft hij nog geen moment gehad) verwen ik hem met een bosritje..hij heeft zelf geen last van de plek, voor zover ik kan beoordelen en het is lekker weer dus meneer mag boshupsen!