[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 17:52

Ik kom nog even terug op de ruiterpaden bij ons, ben van het weekend weggeweest dus kon niet eerder reageren :P

Bij ons zijn er best veel ruiterpaden, er is voor ieder wel wat wils. We hebben de smalle kronkelpaadjes, we hebben brede paden waar je makkelijk naast elkaar kunt rijden, en we hebben veel paadjes (en ook bergjes) waar je lekker kunt crossen :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:13

Zibby_Bella schreef:
Iemand ervaring met een graaskorf??? (voor Bella)

Beval hier super ziet er alleen niet uit. ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:55

zo, heerlijk gereden met Lianne, ze had weer superveel energie :D . Eerst wat achterhand getraind, daarna nog een uurtje een buitenrit gemaakt. Ze moest echt even energie kwijt en wilde liefst de hele weg galloperen, was heerlijk ritje.

kristelhans

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:10

Nou dames..het is hier wel erg rustig! Mooi weer he?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 12:57

ja heet joh, ik heb vandaag haakon s gereden zonder martingaal, hij doet t zo goed de laatste tijd dat ik zoiets heb van, even proberen, nou uuuuh draak 1e klas, hoofd omhoog wegrennen etc, heb m uiteindelijk wel daar gekregen waar ik m wou hebben, na heel wat zweetdruppels verder, maar martingaaltje gaat r dus toch weer om maandag, eerst n druk weekeinde met verjaardagen, en ik heb eigenlijk helemaal geen zin.............

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:41

Vervelend dat hij dat doet zeg! Hopen dat ie straks weer 'ontdraakt'.

Ik heb net een zalige rit gehad met Beer..stalgenoot heeft er van de week opgereden en dat was wel een eye-opener voor mij..Beer kan het allemaal best maar ik ben gewoon te soft en te passief op hem..was wel even confronterend hoor! Maar goed, meteen tips gevraagd en zo heel veel verschil in rijstijl is er niet tussen ons dus ik ben vandaag met frisse moed aan de slag gegaan en het werkte! Hij begon hele stukken nageeflijk te lopen en was veeeeel beter aan mijn hulpen..was wat ingekakt zeg maar.. Morgen weer oefenen en dan zaterdag les en volgende week gaat stalgenoot er nog een keer op! Ik zie weer een stijgende lijn..fijn is dat! Soms moet je wat afstand nemen en dingen her-overwegen...snap je wat ik bedoel?

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 15:34

Zo, gisteren weer een heerlijke buitenrit gemaakt. Naar een park in de buurt geweest, waar ze leuke heuvels hebben. Lianne nog steeds helemaal energiebom, wilde liefst in de cross stand blijven staan :D

Kristel, kan ik wel indenken, dat je soms even een eye opener nodig hebt. Heb ik ook een tijdje geleden gehad. En fjorden zijn zo lekker koppig en eigenwijs (tenminste, Lianne wel ;) ), dan is het echt nodig om duidelijk en wat streng (voor mijn idee) te zijn heb ik gemerkt.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:09

fijn hoor dat alles en iederen lekker gaat, kristel je bent gewoon beetje te lief en Beer maakt daar misbruik van, hou m nu goed wakker he, ik vind t te warm om wat te gaan doen nu pffff

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:11

Ja voor mijn idee moest ik ook best streng zijn maar als ik dan naar de stalgenoot keek, leek het helemaal niet streng..Beer heeft geen neusriem maar zijn mond bleef gewoon dicht en hij deed ook niet stom maar ik zat vandaag voor mijn gevoel echt in zijn mond te trekken, haha..maar ik had i.c.m. been wel meteen de gewenste reactie..ook op een volte ging het veel makkelijker.. Heb net een sms van stalgenoot gekregen..heeft ook wat dagen vrij volgende week en wilde nog wel een paar keer er op..ik zei al; pas maar op, straks wil je ook een fjord! (ze heeft nu een Kennedy met een mega humeur)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 16:43

ja hoor ik lees t al, die is al bijna fjord om, geen idee wat n kenndy is, maarja alles behalve fjord is niet zo ;) geintje hoor }>

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 17:40

Kennedy is geloof ik een hengst die behoorlijk pittige nakomelingen geeft..in de KWPN wereld schijnen Kennedy-telgen draakjes te zijn maar wel met veel kwaliteiten.. Stalgenoot vond het heel leuk om op een fjord te rijden..ze neigt zelf naar de haffies..ook goed! Lijkt me fantastisch als ze zelf ook een speknek aanschaft!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:17

Hi, hard aan het werk met Beer, dus....

spam... [BB-ITP] Gevonden op het strand.... zandhaas??

Wat is het toch lekker weer he?
Hier de weilandjes open, dus laten de paarden wennen!!

(eerst uurtje per dag)

Stroopwafel het land in..
Duw door hek..
Het eet direct, te veel gepraat met fjord en haflinger..
Duw verder, eet weer direct..
Sleep na enkele pogingen door weiland..
Ja hoor uiteindelijk ontdekt ie dat ie niet alleen is...
Afbeelding

Dan sta je bij je vrienden en verteld Sjol even wie er cheft in dit weiland.
Het is simpel.. meisje is de baas!
Afbeelding

Tja en binnen 3 tellen doet iedereen waarvoor het groene gazonnetje bedoeld is...
Afbeelding

Gezellig.....
Afbeelding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:38

Mooie plaatjes weer, Do! Ook die in de link van Dipsaus...die heeft echt altijd een blij hoofd he?

Beer is inderdaad een bootcamp fase ingegaan..mijn stalgenoot is de drill-sergeant en het is na 1 keer al zichtbaar verbeterd! Beer nam mij gewoon in de zeik en ik ben wat te passief..maar daar komt nu verandering in! Zaterdag weer les (dan gaat het wel altijd goed want dan moet ik aan het werk..maar als ik zelf ga oefenen ben ik schijnbaar toch altijd wat passiever met hulpen geven, irritant!)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 19:44

heerlijke plaatjes Sjol. Wel laat zeg, met de wei? Hier zijn we ook nog in de opbouwfase hoor, ze staan er nu 12 uur op per dag, dus al lekker onderweg naar 24/7.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:28

Hier mogen vanaf vandaag ook de paarden 24/7 op de wei, maar heb besloten om daar nog maar even mee te wachten. Die van mij staat trouwens vanaf het warme weer met een vliegendeken. En er kom hier een rare donkere lucht aan en die beloof niet veel goeds.

Heb trouwens nog geholpen met een casteratie op stal.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:13

Gisteren nog even wat grondwerk gedaan met Lianne. Daarna touwhalster los gemaakt en dacht dat ze meteen een sprintje zou trekken richting de wei (verbinding tussen bak en wei laat ik open staan). Maar nee hoor, ze bleef lekker bij me staan. Uiteindelijk heb ik een kwartier over haar mooie koppie staan aaien/schuren met mijn hand boven haar neus. Echt genoten :+: !

Marcella, heeft die van jou zoveel last van de vliegen dan? Hier alleen van die touwtjes bij de fjorden en een vliegenkapje voor de Arabier, maar die gaat straks ook onder de vliegendeken, anders kan ze geen seconde meer stilstaan. En castratie....brrr.....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:31

Heb een fjord dat helaas panisch is voor dazen en heb hem dan liever te vroeg op. Heb al een keer mogen zwemmen omdat bolletje er niet uit wilde komen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:10

haak stond van de week ook met vliegenmasker op, je weet wel zo eentje met oogjes haha, nu stata ie ook weer op t land, ondanks dat t miezer reegnt, moet ie tegen kunnen hoor, volgende week wordt het vrij koud in t land en zou mijn paard dan geen 24/7 op t land zetten.

ik heb bij Haakon zijn castratie zelf geholpen, vond t erg interessant, godzijdank niet zo bloederig, maar hoeft van mij geen 2e x

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:21

Carolinef gefeliciteerd.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:57

gefeliciteerd Caroline!!!!

Jemig Marcella, wat eng lijkt me dat, sprongen jullie toen in de sloot of iets?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:06

Nee werd 's ochtends wakker je paard lig in de sloot, maar bolletje had echt geen zin om eruit te komen (bleef me heel lief aankijken met zijn oren naar voren). Dus baasje mocht uiteindelijk de sloot in om hem naar de slootkant te rijden. En daar band achter zijn kont langs gedaan en eruit getrokken.

Volgende dag bleek hij behoorlijk te grazen genomen te zijn door dazen, want hij zat onder behoorlijk grote bulten.

En het viel me trouwens op normaal gesproken heeft die van mij aan het begin weide seizoen vaak dikke benen, maar ze zijn nog steeds heel mooi dun.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:47

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:47

Marcella, klinkt als de hobby's van Lianne. En als ik er zo over nadenk, ben zelf eigenlijk ook een fan van eten en relaxen, we matchen eigenlijk wel :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 16:49

ik vind die stallen bij jullie geweldig marcella, super!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:10

Carolinef gefeliciteerd!!!

Hi, Hero is wel heeeeeeelll lui!!

Sjol heeft ook een pest hekel aan vliegen, wordt gewoon bijna gevaarlijk, die stampt dan de hele zooi bij elkaar!
(vandaar vaak ook deken, anders is ze spuug chagerijnig)

Tobago heeft het stroomdraadje ontdekt in bijzijn van mijn stalgenoot... :D
Hij bleef weer staan eten bij het hek (Sjol en Rikkie al lang achter in de wei aan het grazen)
Al etend wandelde hij tegen draad op..
Hadden ze in Duitsland blijkbaar niet.. stroom..
Kunt nu nog de hoefafdrukken zien, hij schrok zich blijkbaar het apelazerus.
Ging er al bokkend onthutst vandoor, wist niet waarheen...
Zag wit schaap links... Hellluuppp eng, bok bok, zwart schaap rechts, heeellluuup nog enger...
(had ie van de week ook gewoon tussen gelopen :z )

Nou ja, toen ik kwam stond iedereen vredig te eten.
Weer binnen gezet.
Tobago heeft nu een lik it, snapt ie niet... buurman wel, die zijn oogjes vielen bijna door de tralies
bij Tobago naar binnen, die snapt het wel!

Hero mag al wer 24/7! lekker, wij ook maar dat doen we nog niet, dan is met wat pech hele zooi straks bevangen.
Hebben mooie (te mooie) grasmat.
Hier kan het altijd pas vrij laat, polderland.

Kristel, ik krijg bijna medelijden met Beer op bootcamp!!
(grapje!! beetje werken is goed voor die ondeugd!)

Castratie altijd fun!!
die kleine of die andere?

Even iedereen lekker maken.. Kan nog wel niet echt rijden..
Rij max. 1 of 2x per week buitenrit.
Maar ehhhhhh, malle ikke gaat zondag weer naar het STRAND!!
(wel stervens vroeg!)
Kan het baasje van Rikkie me weer uitlachen als ik half hyperventilerend roep, dat ze nog niet hoeft
te stoppen omdat het nog wel gaat :D .
Watch out!!!! strand!!! We komen er weer aan!!

Carol. nog niet verslaafd?????