[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:16

Sjolvir hoe snel mag je weer endurance starten na de laatste enting. Heb alleen nog niks gehoord van horsepartners voor de huur van een veewagentje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:25

huh??? ehhh, moet je even kijken in het boekje van KWB wat je toen had.
Daar staat het bij de regelementen, meen een week, is namelijk langer dan bij dressuur. Maar weet het niet zeker.

HEb jij je basisenting dan al oke? Anders heeft het nog niet veel zin.

Balen van Zwijndrecht.
Hier mag je op 1 stuk niet (hele jaar), dat weet ik (is in verband met broedvogels die broeden.) kom er dan ook niet in broedseizoen. (dat vind ik not done, buiten broedseizoen rijdt ik er stiekum wel)
Dat is mijn favourite galoppad.. Den Donk / zijdebrug.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 12:52

Maar hoe je strandrit gisteren gegaan Sjolvir. ;)

En baal dat ik nog steeds geen telefoontje medio april heb gehad. Dus nog geen uitzicht op een andere baan. Heb trouwens een brief gekregen van mijn werkgever of ik mee wil werken aan een tevredenheids onderzoek onder medewerkers en is anoniem.... :+ }>

Nou ja heb toch nog geen vervoer en baal een beetje van horsepartners zou zo'n 3 weken geleden mails gaan beantwoorden en nog steeds niks gehoord. En zit eigenlijk te twijfelen of ik nog een keertje zal bellen.

7 Mei laatste enting, maar vind juni/juli te laat je zit dan midden in dazen seizoen. Zou dan vliegend over het terrein gaan met een bolle die niet meer rustig te krijgen is als er te veel dazen op of om hem heen zitten (en baas loop risico op vliegles). Zit eigenlijk ook te twijfelen of augustus wel een succes gaat worden en of er dan niet nog teveel dazen zitten. **Zucht** lastig zo'n pony die panische is voor dazen. Ga mijn vliegendekens ook maar weer te voorschijn halen anders mag ik weer gaan zwemmen als ik pech heb.

Broedseizoen is ook vaak begin van het dazen seizoen en dan kom ik daar ook niet gauw in de buurt. Of ik moet haast hebben. :+

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:17

tja verkeer wet en regelgeving kansloos wat betreft paarden gebied .

hier net zo hebben ze ruiterpaden aangelegd een enorm zwaar zandpad , eerst ruiterpad loopt in een boogje dan na de boog een picknick tafel en vanuit drie hoeken fiets/wandelpad
die je over moet steken om op het vervolg van je ruiterpad te komen , daar heb je een uitkijkheuvel waar men het heel normaal en ook leuk vind om met fietsen scooters honden af en op te rennen geweldig !

dan weer fietspad oversteken met een heerlijke dode hoek waar 9 vande 10 keer een hardloper of mountain biker uit komt scheuren , dan weer stukkies ruiterpad waarvan de mountainbikers denken dat het doodnormaak is om er ook maar te fietsen en de wandelaars geweldig vinden om over te lopen (snap ik dus niet mul zan hoefijzer paaltje maar kwartje schijnt niet te vallen .

Affijn dan heb jee weer een oversteek en dan heuveltje op jij rijd boven onder je (leest laag naast je )een jawel fiets wandelpad .
Dan bruggetje over (naast een visplek geweldig die hengels . )
dan kan je zandpad nemen met tussendoor weer fietspaden en hoe krijgen ze het voor elkaar op elk ruiterpad een geweldig picknick bankje (*zucht*)

verder heb je een stuk verhard dan moet je via de parkeerplaats van het bos oversteken naar de crosswei , waar je uit komt door een stuk langs de drukke weg plus oversteek plaats wandelaars fietsers , een bushalte staat en een drempel ligt

kortom dronten is veilig voor ruiter en paard hahah

Paardjes weer lekker de wei op gegaan vanmorgen weer een mooi spektakel, alleen spark is meestal spektakel naar de wei toen en zodra die gras onder de voeten heeft kop naar benenden en nergens wat van aan trekken ook niet de paarden die er nog inmoeten want als fjord zijnde moet je gewoon de ingang blokkeren toch?

zal hem er zo weer uithalen en rijden voordat die vanavond voor apegapen ligt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:02

Buiten de dazen is het in de echte zomer vind ik ook te warm
voor endurance (zeker met een fjord).

Ruiter paden overal drama hoor ik al.. Tja, stad.. zijn ze ze neit gewend.

Strand.. daar komt ie...

Beach Bums....

Yep... gisteren naar het strand geweest.
Tobago zijn zee debuut.

Nadat de klep van de trailer was voorzien van 6 versneden kokosmatten,
mbv 2 potten bison kit. (al eerder gedaan)

Trok een korte stoet over de A15 richting de zee.
Tobago de Knabstrupper en Rikkie de haflinger..
Dit alles uiteraard met trailer.

Gezien onze trailer los problemen (Tobago 2 x van de klep gevallen en dat hij
er niet meer uit durfde) ging het laden ook steeds stroever.
Maar na oefenen achterwaarts over zelfgetimmerde plank met latten in de
container van Sjol (die staat hoger, dus heb je een helling) en de kokosmat
aanpassing ging dat lossen nu veel beter. (probleem was dus echt de enge latten)

Heenweg 20 minuten geladen.
Gisteravond dus richting Europoort.
Daar aangekomen, kwam hij beter van de tailer, achter de trailer vast staan
was reuze spannend en ahum, voor ik zijn achter transportbeschermers af had
duurde wel even.

Uiteindelijk de 2 beach bums richting het strand.
Rare die Tobago, die gaat natuurlijk net iets harder dan Rikkie en liep met zijn
kleuter snuit voorop.
Kan hem wel achter Rikkie plakken, maar dan moet ik hem steeds in zijn mond plukken.
En aangezien hij heel braaf voorop liep en niet dramde maar even zo gelaten.

Zo als het bij een gedegen opleiding betaamd, stapten wij rustig richting het strand,
aldaar aangekomen vielen onze monden open van verbazing...
NIEMAND!!!! *o/*
Maar dan ook niemand op het strand.
The beach was ours!!!! YES!

Het was wel eb, dus de zee was ver te zoeken, voor beginners zeepaard niet erg.
Na stuk braaf stappen, relaxt gedraafd. Manieren leren kan je ze niet vroeg genoeg.
Uiteindelijk richting de zee (dat is daar echt richting, want de zee was gewoon
terug naar Engeland.. :roll: )
Oei oei oei, spannend... van dat geribbelde zand met beetjes water ertussen en de zon erop.
Maar deze hindernis van 200 m breed werd overwonnen.
Toen kwam het water zelf.

Oostvoorne is heerlijk zeepaard beginnersstrand omdat het daar vaak bijna niet golft.
Zo ook nu, dus beide paarden aarzelend het water in.
En daar stuk gestapt en gedraafd.
Uiteindelijk Tobago knie diep en Rikkie iets dichter na de kust ook kniediep gestapt.
Zo'n seawalker is toch leuk! op deze manier!
Galoperen niet in het water gedaan.
Wel op het strand, Tobago snapte er geen snars van...
Aangezien die het Rikkie galop tempo in draf bij kan benen en de galophulpen niet kent.
Uiteindelijk hij ook in galop, met mij hard werkend.
We kwamen dus niet erg ver, aangezien ik met mijn Pfeiffer nog effe conditioneel wrak ben. :D

Tja, aangezien Tobago nog maar net in opleiding is moesten we terug daar waar het strandpaviljoen
was. (daar ook mensen, die hadden we op 1 eenzame hardloper nog niet gezien op het strand)

Op de terug weg, weer heerlijk stuk gedraafd en oh, wat waren de haffie en knabbie schaduw
die op het strand vielen mooi in de ondergaande zon.
Nog een stuk gegalopeerd, dit ging veel beter, hij snapte het nu.
Ik half dood, ontploffend hoofd, maar met grijns van oor tot oor.
Wie wil er nou niet zo zijn weekeind beginnen!!!!???

Laatste stuk uitgestapt, alleen de heren beach bums wouden flink doorstappen.
Uiteindelijk 1 1/2 uur gereden, redelijk relaxt, maar ook stukken flink op tempo op eigen beentjes.

Tobago aan trailer gezet, emmertje kuil erbij.
Hij wordt echt endurance paard, kop erin en eten... 8)7 (hij heeft toch wat van mijn fjord overgenomen)

Laden 10 minuten!!! *o/*

Kan alleen pertinent op het strand zijn galop niet fastoenlijk blijven zitten (in verlichte zit)
beugels moeten denk ik gaatje korter.
Maar wat galopeerd die gaaf!! Hij kan vliegen, met zijn voorbenen doet ie zo grappig.
Nou nog zijn achterhand eronder leren rijden :x := O:)

Thuisgekomen, lossen ging goed, lekker in paddock gerold en eten op stal.

Na heerlijke rit van gisteren, functioneer ik marginaal, maar who cares!! maandag pas weer werken,
nu gewoon genieten!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:03

Hoi mensen,
Pff wat heb ik jullie verwaarloosd :P Heb niet alles bij gelezen (sorry) Met het veulen gaat het echt super!
Die denkt dat die al volwassen is, staat al gras en hooi te kauwen. Rent al bij de moeder weg etc. haha en
ze is nog maar week oud ;) Zal heel snel weer foto's posten hier.

Aah strandrit! Das echt leuk! Jammer dat ik er 3 uur vandaan woon. haha Heb in mijn hele leven al 2 hele keren
er gereden 8-) Maar dat maakt het wel extra bijzonder.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:20

Wij hebben hier in Brunssum best mooie ruiterpaden, helaas lopen veel paden wel samen met wandelpaden en kruisen ze zich met de paden voor de mountainbikers.. Maar over het algemeen kan ik me bij ons goed reddden.

Gisteren werd ons zelfs door een medewerkster van Natuurmonumenten gevraagd om een nieuw ruiterpad uit te testen :D :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 19:45

Hier bij ons thuis doen ze nog niet aan ruiterpaden gelukkig, het gehele bos is toegankelijk voor paard en ruiter! Nou wonen wij ook heerlijk in het bos, dus mij hoor je niet klagen. ;) Maar als testruiter heb je natuurlijk wel invloed! Dat is wel erg leuk! Zijn de ruiterpaden bij jullie smalle paden, of alleen maar brede twee sporige paden?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:25

@Vippie: Het bestuur van onze manege is er nu ook mee bezig, we hebben ook een KNHS consulente in ons bestuur zitten, dus hope dat we snel weer op fietspad mogen. We doen het nu stiekum haha.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:16

Marcella schreef:
Sjolvir hoe snel mag je weer endurance starten na de laatste enting.

6 dagen voor de wedstrijd max enten en je moet iig je basisenting in orde hebben en daarna netjes om het jaar enten liever nog om het half jaar. En wees streng met de data, 1 dag te laat enten en je bent de pineut.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:44

Wil dan om de 9/10 maanden enten. Dan zit je altijd goed.

Gisteren zonder chaps gereden en dat was niet echt een succes. Namelijk de binnenkant van mijn rechterbeen is behoorlijk ontvelt. Dus maar even kijken of ik wel vanmiddag kan rijden. En bolletje is ondanks de wei nog niet aangekomen, want mijn dressuursingel zit nog steeds op dezelfde gaatjes.

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:05

Marcella@: Gisteravond kwamen er spontaan wat suggesties in mijn hoofd op voor bijnamen voor een slanke fjordenbol: Slankie Smeerkaas (zelfde kleur), Mini-Me, Anti-Bollie, Slim-Fit, Snelle Jelle (Ook slank koekje)
Wie heeft er nog meer??? Dit is beduidend moeilijker dan bijnamen voor een niet zo slanke Fjord, hoor, vergis je niet! *D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:17

joehoe mensen, ons strandrit in oostvoorne was super, idd ideaal strand marcella, ben te moe voor vol verslag, dat komt van de week xx

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:29

Ben er ook weer :D HEB VANDAAG ECHT ZAAAAAAAAAALIG GEREDEN!!! :D

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:27

Ben vandaag weer eens lekker met Udo de dijk op geweest, gewoon lekker relaxed, beetje stappen, keer een drafje, heerlijk en dan zie je Udo ook gewoon genieten.
Ben lekker 3,5 uur onder weg geweest.
Moest ook wel lachen, komt er een vrouw voorbij met haar dochtertje, zegt dat dat dochtertje "mam, dat is toch zo'n wild paard, die hier ook lopen", ze bedoelde dus de koniks die hier op de uiterwaarde lopen. :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:58

nou...ik dacht ik kom hier in het staat vol met blitse strandfoto's...maar niks? nada? noppes?

Lees wel dat jullie veel plezier hebben gehad en Caroline ik vind het alleen maar verstandig dat je uiteindelijk bent gaan meeliften....als je je er niet zeker bij voelt, kun je het ook beter niet doen!

Marcella - au! hoop dat je ontvellingen je niet hebben weerhouden om te genieten van het mooie weer te paard...

wij hebben vanmorgen baklol gehad :), voor het eerst met Cos in de bak...
[RIJ-ITP] De grote (of kleine) Cos ruilbeurs

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:52

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:19

Iedereen heeft heeeeerlijk gereden, lees ik wel weer! Fijn dat Tobago zo'n super-zeepaard is!

Mijn kampeertrip was ook leuk! Superveel gave bands op het festival gezien maar wel 8 keer doodgevroren 's nachts...pff ijs op de tent en hele nacht klappertanden..was ook echt gebrooooken toen ik thuis was!

Ne werken, vanmiddag weer bokBeer rijden!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:42

gisteren was het dan zo ver; met een paar Bokkers van een topic uit de omgeving hadden we het idee om eens te meeten met paarden, zo kwam het idee voor een strandrit, helaas zeiden er n paar af, maar uiteindelijk gingen we dan toch met 3 man onder t zadel en 1 tje met foto toestel en benewagen naar het strand.
Oostvoorne was het dichtsbijzijnde dus na iederen gewassen en ingepakt te hebben, reden we dan om 12 en richting het strand.
Haakon en ik mochten meerijden met Annet en haar merrie Black, nou Haakon was diep en zwaar onder de indruk van haar, kon zijn ogen r niet vanaf houden, zelf zijn goed gevulde hooinet deerde hem niks terwijl Black er wel gebruik van maakte.

eenmaal daar aangekomen paardjes opgezadeld en op weg, snuit het andere witte paardje wat ook bij haakon op stal staat keurde hij geen blik meer waardig, hij moest de hele tijd bij Black in de buurt.
Het strand is erg breed en alles behalve druk, we zijn rustig naar de waterlijn gestapt, Black liep zo het water in, Snuit volgde gelijk maar Haakon wou toch echt geen natte voeten, watjhe,

we zijn rustig gaan draven en toen kwam er een handgalopje, de mensen zonder paard lieten we achter, en die stonden ons al op te wachten met foto toestel in de hand, klaar voor aktie foto's, nouja die hebben ze gekregen (al heb ik ze nog niet gezien)wij omgerdaaid en toen was het rommen los en gaan, Haak wist niet wat m overkwam, beestje heeft zijn beentjes uit zijn lijf gerend, hij kon de dames niet bijhouden maar was zo blij, r kwamen nog wat jolige bokken uit terwijl hij rende haha, het was echt lange teugel en ga maar.

na weer gestopt te zijn om allemaal op adem te komen, liepen Black en Snuit verder het water in, met wat aarzeling en twijfels is Haakon ze toch achterna gegaan het water in, knapperd, de dames draafden in het water en dat vond hij toch niks, heb m r rustig uit laten lopen en hebben de meiden opgewacht op het strand,

toen hebebn we nog n keer n galopje ingezet en hebben we afgesloten met rustige draf en stap stukje, de paarden waren bekaf, de baasjes niet minder en het was mooi geweest, super positieve ervaring voor ons allemaal, heb maar n paar pics, de rest volgt als ik ze binnen heb

http://i42.tinypic.com/v63lmo.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i42.tinypic.com/35lb4ft.jpg

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:44

zo, ben even een weekendje weg geweest met vriendinnen, echt genoten. Vriendin heeft Lianne gereden en die wilde voornamelijk galloperen op de dijk. Overgang naar wat meer uurtjes gras geeft meer energie geloof ik!

Tjonge, als ik jullie reacties zo lees, hebebn wij het luxe met de buitenrij mogelijkheden hier. Ruiterpaden niet overal even goed, maar wel veel mogelijkheden en mbt fietspaden zijn ze hier erg coulant gelukkig. Ook op brede grasstroken kunnen we lekker rijden en een stukje strand. Wij hebben ook wel een aantal ruiterpaden en mountainbike paden die elkaar kruisen, net als bij lady Kelly, maar genoeg mogelijkheden om Lianne zich even lekker te laten uitleven en te kunnen racen.

Zibby_Bella schreef:
By the way: IK KRIJG EEN BLACKBERRY BOLD 9700!!!!!

Lekker bokken, terwijl ik zit te wachten tot de rijles van dochterlief klaar is....
hoezo verslavend ;)

Sjolvir, die 23 motoren... Brrr! Heerlijk dat Sjol dan toch netjes bij je blijft! En je strandverhaal, heerlijk om te lezen zeg! Wat zullen jullie genoten hebben!

Marcella, balen dat je nog geen reactie heb gekregn ivm een nieuwe baan. Had je wel ergens gesolliciteerd dan? Ben ik even kwijt geloof ik :o Tjonge, dat de binnekkant van je been is ontvelt, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik rijd regelmatig zonder chaps, maar heb daar gelukkig geen last van.

Caroline, fijn dat je zo'n lekkere strandrit hebt geahd, jaaa, verslagje!!

femmelke ook heerlijk gereden dus. Buitenritje of trainen?

Nathalie, ik ga eens een kijkje nemen op je topic.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:48

ooh, hihi, Caroline, was net bezig met mijn mega bericht toen jij je verslag postte! Wat super zeg, klinkt echt heerlijk. En die Hakkon, geen zin in dat gespetter met draven geloof ik? Maar wel lekker door het water gestapt. Jullie hebben heerlijk genoten zo te lezen en te zien!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:58

Natasha, wat een leuk topic! Je ziet er samen met Cos heel ontspannen uit! En leuk, alle kids achter elkaar even op Cos, wat een knapperd is hij, dat hij dat allemaal rustig oppakt! Het viel me wel op, dat Liam nogal in een stoelzit terecht komt, misschien doordat het zadel iets te groot is voor hem of de beugels net te kort? Maar zo te zien hebben jullie erg veel lol gehad, heerlijk!

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:44

Wij hebben even een weekje geen fjordenbezigheden; wij gaan met de hele familie (20 man/vrouw/kind) een week all-innen in Tunesië. (zucht, een week lang geen mesthark in mijn handen, wat zal ik het gaan missen....zucht) :+
Hebben we met Sinterklaas van opa en oma kado gekregen; hadden wij met ons karige loontje zelf nooit kunnen doen, hoor.
Kids helemaal blij en hyper; ze gaan voor het eerst vliegen...
Ondertussen de fjordenbollen op dieet gezet; ze moeten het land nog op, maar (vooral Bella) knallen biina uit hun vel.
Zibby krijgt nu natuurlijk een dag of 8 geen beweging meer, ben beng dattie anders tonnetjerond is als ik terugkom...
Iemand ervaring met een graaskorf??? (voor Bella)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:29

Pareltje2 schreef:
Natasha, wat een leuk topic! Je ziet er samen met Cos heel ontspannen uit! En leuk, alle kids achter elkaar even op Cos, wat een knapperd is hij, dat hij dat allemaal rustig oppakt! Het viel me wel op, dat Liam nogal in een stoelzit terecht komt, misschien doordat het zadel iets te groot is voor hem of de beugels net te kort? Maar zo te zien hebben jullie erg veel lol gehad, heerlijk!

foei toch! ;)

Cos is een superknapperd! Ik denk dat het bij Liam ook automatisch een beetje zo gaat..hij heeft ook niet die 'drive' die Cayleigh heeft, hij wil gewoon lekker wat meeliften op Cos (het liefst alleen in draf ook..dat hebben alle 3 de kinderen wel met elkaar gemeen...en ik maar hijgend ernaast rennen) maar het echte leren rijden, dat boeit hem niet zo..als hij maar blijft zitten ;). Cayleigh wil juist alles zelf en beter en sneller en meer en dan liever gisteren dan vandaag....het zadel is natuurlijk voor de kinderen veel te groot...is een 18" voor mijn prominent aanwezige achterzijde....ik zat te denken om er misschien een barefoot junior bij te kopen voor de kinderen....

oooooooooooooh heerlijk zeg...all-in op vakantie, wat een luxe...een week niet koken, niet mestscheppen...heerlijk..geniet er maar flink van..

Hoe lang heb jij Lianne nu op het gras staan Pareltje? Wilde Lianne voornamelijk galopperen of je vriendin? ;)

Lekker zeg Caroline, die foto's aan het strand..ben nu natuurlijk ook benieuwd naar de actie-shots (maar daar zul jij dan vast ook met spanning op zitten wachten!)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:20

nathalie2302 schreef:
Pareltje2 schreef:

foei toch! ;)

Hoe lang heb jij Lianne nu op het gras staan Pareltje? Wilde Lianne voornamelijk galopperen of je vriendin? ;)

:o

Die drie hier staan nu zo'n 8 uur per dag op het gras, nog eventjes dan staan ze er weer lekker 24/7 op. Maar van het weekend dus een uur of 2 meer grastijd gehad. En Lianne wilde zoveel galloperen, maar mijn vriendin weet daar wel goed mee om te gaan hoor, heeft veel ervaring met fjord rijden ;) Op stukken dat het dan kan, laat ze haar lekker de energie eruit lopen zeg maar.
Hoe lang staan die bij jou al op het gras?