[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:32

Sjolvir schreef:
Wie weet welke mooie fjord met paarsig tasje voorop het zadel er gisteren?
In de buurt van Alblasserdam rond reed????

Niet gisteren, maar wel vandaag en mijn tas zit achterop. O:)

Hier heerlijk buitengereden en 16 km gereden in bijna 2 uur weinig tot geen galop gedaan, maar wel gedraafd. Heb alleen frustratie van wat medeweggebruikers. _-:( Scooterrijder die dacht even te slalommen tussen bolletje en hardloper en ik lag dus bijna in de sloot. Even later nog een scooterrijden die me wou laten verongelukken. Heb trouwens even met mijn arm geseind of de persoon wat langerzamer wou gaan rijden. En daarna hadden we een grote tractor die bijna achterop de billen van bolletje zat. En gaf al aan dat ik een zij inham in wilde gaan en had toen even een rodeo. Wat een ongeduld en een haast hebben sommige mensen. :n 8)7

Heb een fjord die de handstant heel goed beheerst met of zonder ruiter, maar als beestje mazzel heeft gaat hij zonder ruiter verder. Baas heeft dan iets minder mazzel. :+

Sjolvir

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:33

Alblasserwaard had vanavond hart van Nederland gehaald.
VAnwege onveilige verkeerssituaties voor scholieren.
Wij voegen daar aan toe, voor paarden, toch???

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:37

Ga gelijk even kijken op de website van hartvannederland, want dit moet dan ook even gemeld worden. Krijg namelijk neigingen om gewoon doodleuk tijdens spits op de provinciale weg te gaan rijden, want ja daar horen we officieel. 8)7

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:39

hmmm, heb zo'n vermoeden, dat je dan gaat vliegen....

Met de trauma heli..

Lijkt me slecht plan...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:41

Ben nu ook bijna gaan vliegen (vlakbij beyeart) dankzij tractor in bolletje zijn kont.

Die dus echt niet meer bol is......moet een nieuwe bijnaam hebben. :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:46

Zeker 1 van Damsteegt.. (niet de boer, maar zijn broer, met dat bedrijf met al die snelle jongens op dingen met motor erin)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:51

Ja Damsteegt en oude vent achter het stuur.

En heb trouwens vandaag nog geholpen om een kalf uit een koe te trekken. Wilde niet helemaal gaan zoals het moest.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:52

HI, ken uw verkeers deelnemers..
Die gasten van damsteegt hebben toen ook Sjol gepekelt..
Rotzakken..

Kroon is altijd uiterst correct.
Damsteegt, vlucht terwijl u nog kan!!!!

hmm nee als je moet helpen is het niet helemaal pluis..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:57

Kreeg niet de kans om te vluchten. _-:(

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 00:25

haha niet een zaterdag opde wei vanaf zaterdag gaan ze de wei op

Nathalie jij en je kroost zijn welkom hoor !
we vertrekken de weekenden vaak om 13.00 uur en zijn rond half 5 wel weer een keer terug

Pff net les gehad en ik heb steeds zo een last van me rug met draven , houding ligt het niet aan toen dachten we de protheses in mijn heuepen en knie , ook niet , vandaag zijn we er dus achtergekomen mijn zadel is te kklein ik zit veel te veel bijde lepel , merde . met andere woorden mijn reet is gewoon te groot hihi

maar ik heb zooooo eeeen enorm lekker zadel pff mja maar even kijken voor een andere *zucht*

Lieve schaapies !! ja die heb je in de lente

Do met een bokfjord tsja dat was de goeie ouwe tijd haha

Kristel blijf straffen reactie op je bok is een tik met de zweep net zolang tot fjord het opgeeft , nu heb je natuurlijk een fjord en die geven niet zo snelop
succes ermee !

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 09:41

Goed idee Kristel, om het met een stalgenoot erbij te doen. Kan zij je net even een aanwijzing geven, vanaf de grond zie je het toch weer anders. Ben benieuwd hoe het gaat.

Leuk Nathalie, is het hetzelfde als de bloem? Of net anders? Jaaa, ben ook benieuwd naar foto's!

Spannend Caroline, voor het eerst samen op weg.

Heerlijk Sjolvir, geniet lekker van een strand- en duinrit!! Vergeet je fotocamera niet! En die bok! Achterbenen hoog!

Marcella, wat vervelend zeg, die medeweggebruikers. Ik heb er niet heel veel last van hier, maar als ik straks met de koets ga rijden, zal ik wel veel te maken krijgen met ongeduldige automobilisten enzo... Hoe kwam je zo bij de koe in bevalling? Reed je er toevallig langs?

Marcella schreef:
Ben nu ook bijna gaan vliegen (vlakbij beyeart) dankzij tractor in bolletje zijn kont.

Die dus echt niet meer bol is......moet een nieuwe bijnaam hebben. :=
Ben benieuwd wat het gaat worden!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:24

Veel plezier allemaal op het strand (zeg voor het gemak allemaal want er gaan meer dan 1 geloof ik).

Ik heb alles ingepakt in de auto, poezen hebben voer en water voor 2 dagen en ik heb m'n partydress ingepakt! Wordt vast koud vanavond! (-1 in een tent..leuk).

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:03

veel plezier Kristel dit weekend en succes met -1 vannacht! Ik ga nu zelf ook spullen inpakken, ga een weekendje weg met vriendinnen. Spreek jullie maandag weer, fijn weekend allemaal :evaw:

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:23

veel plezier kristel !! en veel plezier iedereen die het strand op gaat !!
ik ga zonder zadel het bos in hahah

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:43

Sjolvir@: Da's Bokken met een hoofdletter B! Vind het evengoed knap dat ze dit op 1 voet kan!! :+

Kristelhans@: Bokken doet Zibby als meneer geen zin heeft mijn instructie op te volgen; galopperen begint ie niet eens aan...ja, als ik er niet op bedacht ben, dàn vind ie galopperen ineens niet meer zo moeilijk!! Veel (bibber) :+ plezier in de tent!

Carolinef@: Doe je voorzichtig?? vind het heel stoer dat je zo met de trailer weggaat in je eentje, *\o/* nou ja, met z`n tweeën natuurlijk, Haakon telt ook mee als gezelschap.

Marcella@: Misschien een kwaaie brief naar de gemeente? Hebben wij hier in Camperduin ook gedaan ivm een wandelpad vanaf de weg naar de aansluiting met het eerstvolgende ruiterpad op de route; daar mocht je niet met je paard rijdend overheen, ook als je naast je paard liep werd je aangehouden, kreeg je geen boete (60 eu!!! :( :( :( ), maar wel een waarschuwing.
Als je er dan tegeninbracht dat dit pad de kortste weg was naar de ruiterroute, die anders alleen via een omweg van 2 km te bereiken was, kreeg je te horen dat je maar snel door moest lopen, anders kreeg je alsnog een boete... :( .
Een stalgenoot heeft na zo`n uitvaring een brief geschreven, en wat denk je?? Iets wat ik in de gemeente Bergen NH nooit voor mogelijk gehouden zou hebben: Ze werd in het gelijk gesteld en het pad wordt nu aangegeven als ruiter/wandelpad.
Aangezien HvN al aandacht aan dit verkeersonveiligheids probleem heeft besteed op TV, misschien een kansje dat ze het wat veiliger gaan inrichten?? (Geloof ik zelf ook niet, hoor, maar misschien toch de moeite waard je stem te laten horen)

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:46

By the way: IK KRIJG EEN BLACKBERRY BOLD 9700!!!!!

Lekker bokken, terwijl ik zit te wachten tot de rijles van dochterlief klaar is....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:14

Een BBG, toe maar!!!

Gemeenten aanschrijven in de polder hier kansloos.

Er is hier geen enkel ruiterpad.
Op de fietspaden (zijn er ook nauwelijks) worden we gedoogd (geen bekeuringen).
Echter we hebben hier dus allemaal dijkjes, die zijn zo breed (smal dus) als ze zijn en al het verkeer,
school fietsende jeugd, paarden (met of zonder kar), tractoren, vrachtwagens, sluipverkeer,
bestemmingsverkeer, touristen (KInderdijk met de molens ligt hier in de polder) wandelend, fietsend
of de motor club.. Alles gaat over die dijkjes...

Langs de N weg ligt gelukkig fietspad :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:49

ik lift toch mee met iemand anders, tis niet dak niet durf maar zo vorod e erste keer naar een totaal onbekende plek vind ik t toch fijner om niet alleen te zijn met trailer, daarnaast verwacht ik dat t beer druk zal zijn zondag b ij t strand, ik doe t wel alelen op n door de weekse dag en bij n gebied dat ik ken, moet t mezelf ook niet al te moeilijk maken he, better safe than sorry

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:12

Carolinef@: Heul verstandig!!!!

Sjol@: PPffffrrrt, bah, word al naar als ik er aan denk. Hier stikt t zomers van de toeristen met caravans, campers en grote auto's.
Ook vinden wielrenners en mounainbikers dit gebied heel aantrekkelijk. Maar omdat deze vaak geruisloos langsschieten, heb je weleens een ontploffende poown onder je kont :+
Wat ikzelf erg vind zijn de giagantische hordes motorrijders met veel lawaai en knallende uitlaten, daar word ik wel een beetje nerveus van, gezien ons avontuur met de 13 motoren vorig jaar.
Hoewel deze recrea-rijders meestal erg voorkomende weggebruikers zijn, heb je ook die mensen die met een of ander gierend racemonster langs je heenschieten, daar ben ik dan weer minder van gecharmeerd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 14:00

hi hi.... leuk he.. medeweggebruikers..

Ben met Sjol (gelukkig Sjol) een keer motorclub met 23 motoren tegen gekomen...

Ik rij op smal wegje net voorbij de bocht.
Geen uitwijk mogelijkheden links of rechts, allemaal afgezet met prikkeldraad net langs de weg (bermpje van 10 cm..)

Komt er van achteren 1 motor.. dacht ik..
(ze konden mij ook pas op het laatste moment zien, aangezien ik voorbij de S bocht was... )
Bij nummer 13 was Sjol het echt wel zat..
En werd wat hippig... En ging het kontje wat omhoog.
Ik heb er uiteindelijk 23 geteld.. pffffttttttttt....

Kwam terug bij de boer (ze stond toen in de wei in Terheijden),
eerste wat die zei.... "Hoe heb jij dat gedaan met die motoren?"
Sjol he, soms om te zoenen...

Wat was ik blij dat ik trouwe Sjollie onder mijn achterwerk had en dat er verder geen paarden bij waren.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:19

Marcella schreef:
Heb een fjord die de handstant heel goed beheerst met of zonder ruiter, maar als beestje mazzel heeft gaat hij zonder ruiter verder. Baas heeft dan iets minder mazzel. :+

_O-

Angs is d'r ook goed in, als ze weer s loopt te sukkelen en over d'r eigen lompe poten struikelt geef ik dr een tikkie dan gaat madam bokken, maar daarna doet ze wel precies wat ik wil :))

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:22

Bijnaam blijf denk ik gewoon bolletje ook al is hij niet bol meer.

Vanmorgen met het rijden in de bak ook even rodeo gehad, want bolletje wil linksom iets te graag met zijn kont op de binnenhoefslag lopen. En baasje besloot dit even te corrigeren.

Ga bolletje uit de wei vissen en lekker op stal zetten tot straks.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 18:22

Zibby_Bella schreef:
By the way: IK KRIJG EEN BLACKBERRY BOLD 9700!!!!!

Lekker bokken, terwijl ik zit te wachten tot de rijles van dochterlief klaar is....

Gaaf!

Als je naast je paard loopt dan ben je nogsteeds een bestuurder trouwens, dus dan kun je er beter op gaan zitten :P

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:51

Bij ons rond de manege in zwijndrecht wordt er heel veel gecontroleerd of je op de fietspaden rijdt, dit wordt namelijk niet meer gedoogd. Er controleren 2 instanties, Staatsbosbeheer en recreatie en natuur ofzo iets. En aangezien er hier veel fietspaden zijn mag je nu nergens meer rijden alleen op een hele drukke weg.Maar dan kan je niet eens een rondje maken. We moeten ook op het ruiterpad in het develbos, maar dat is zo door de modder kapot gereden dat je daar niet over kan zonder met een kreupel paard terug te komen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 10:25

cynthiar schreef:
Bij ons rond de manege in zwijndrecht wordt er heel veel gecontroleerd of je op de fietspaden rijdt, dit wordt namelijk niet meer gedoogd. Er controleren 2 instanties, Staatsbosbeheer en recreatie en natuur ofzo iets. En aangezien er hier veel fietspaden zijn mag je nu nergens meer rijden alleen op een hele drukke weg.Maar dan kan je niet eens een rondje maken. We moeten ook op het ruiterpad in het develbos, maar dat is zo door de modder kapot gereden dat je daar niet over kan zonder met een kreupel paard terug te komen.

Aangeven bij regioconsulent van de KNHS, die heeft bevoegdheden daar wat mee te doen en met betrokken instanties over te praten.