Fjorden uit 2005?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bodan

Re: nog fjorden van 2,5 hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:39

Welke plaats ligt nog meer in de buurt van Groningen behalve Roden?? want ik wil voordat de keuring begint ook naar een keuring kijken.
Had ik toch wat beter moeten opletten bij aardrijkskunde in groep 8 haha, schaam schaam Bloos

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 10:43

Bodan schreef:
Welke plaats ligt nog meer in de buurt van Groningen behalve Roden?? want ik wil voordat de keuring begint ook naar een keuring kijken.
Had ik toch wat beter moeten opletten bij aardrijkskunde in groep 8 haha, schaam schaam Bloos

Rolde ook geloof ik. Tong uitsteken haha ja. Anders kijk je op google maps! Knipoog
Oldeberkoop ligt in Friesland dacht ik.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:01

oja Rolde dat is te doen, 50 km of zo iets, ga ik daar heen om te kijken Haha!

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 11:03

En ik heb nog een tip voor de mensen die naar de keuring gaan.
Doe geen lotion in de manen kijk goed op de verpakking!!!

Ik had Bo perongeluk met lotion zijn manen gewassen inplaats met baby shampoo, t zag er niet uit zijn manen plakte helemaal aan elkaar hahaha Nagelbijten / Gniffelen

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:07

Shadow blijft dit jaar thuis, ze zit weer midden in een groeispurt en de keuringen waar ik heen zou willen vallen precies in mijn vakantie....

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 12:30

Bodan schreef:
En ik heb nog een tip voor de mensen die naar de keuring gaan.
Doe geen lotion in de manen kijk goed op de verpakking!!!

Ik had Bo perongeluk met lotion zijn manen gewassen inplaats met baby shampoo, t zag er niet uit zijn manen plakte helemaal aan elkaar hahaha Nagelbijten / Gniffelen

WHAHA! Doos. Tong uitsteken
Benthe heeft er een gloeiende hekel aan als ik haar was, ik zal het vandaag weer eens oefenen, ze heeft zó'n hekel aan die spuit!! Iemand tips??

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 17:07

Wij willen ook met Bart gaan, alleen we moeten hem nog DNA laten testen.. (beetje laat Nagelbijten / Gniffelen )
Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? Ik had wel in het boekje gelezen dat je wat haren uit de manen moest trekken maar verder?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:34

Bodan heb ik een paar maand geleden DNA getest.
Ze hebben toen hij nog veulen was bij het chippen haar afgenomen, ik hoefde alleen het geld over te maken naar het fjordenstamboek.
Dan moet jew even B van bon mailen om te melden dat je bart op DNA wilt laten testen, je krijgt de uitslag na 2 maaden.
post@fjordstudbook.com

evi_sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:38

hoe werkt dat DNA?
hoeveel kost dat? ben eigenlijk wel benieuwd... maar het kan toch ook dat als zijn ouders niet zijn op gegeven dat ze het niet kunnen vinden?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:20

Hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet.
Ik heb er 45,22 euro voor betaald.

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:37

Benthe is al DNA getest gelukkig. Ze heeft nog wel een veulenstamboek, moet je dan gewoon naar die premiekeuringen en dat ze daar ook stamboekkeuringen doen? Of is er een speciale stamboekkeuring?

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:49

Bodan schreef:
Bodan heb ik een paar maand geleden DNA getest.
Ze hebben toen hij nog veulen was bij het chippen haar afgenomen, ik hoefde alleen het geld over te maken naar het fjordenstamboek.
Dan moet jew even B van bon mailen om te melden dat je bart op DNA wilt laten testen, je krijgt de uitslag na 2 maaden.
post@fjordstudbook.com

Oeps dat krijgen we dan nooit meer op tijd voor elkaar... Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens kun je je paard dan al opgeven voor de keuring voordat hij DNA is getest?

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:04

Moet je die b van bon even mailen, die weet dat wel

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:46

Zou gewoon zo snel mogelijk betalen en opgeven voor een latere keuring, komt vast wel goed.. En anders kun je je altijd nog terug trekken. Mijne heb ik begin dit jaar al laten testen, denk doe het maar op tijd..

Als ze als veulen op de keuring lopen, of anders misschien tijdens het chippen wordt er een plukje haar uit getrokken. Dat bewaren ze en als er betaald is krijg je er een bewijs van.
Het kan wel lastig zijn als er merries zijn waarvan het DNA profiel niet bekend is. Dan kun je het geloof ik wel voor elkaar krijgen als je nog een nakomeling van die merrie hebt of kunt vinden. Dan kunnen ze dat vergelijken.

Premiekeuring en stamboekkeuring is tegelijk. Als ze drie jaar of ouder zijn gaan ze gewoon ook meteen voor stamboek opname. Dan worden ze gemeten en de kenmerken worden ingevuld. Kost dus wel geld om ze in het hoofdstamboek te zetten, denk eraan dat je dat dus nog wel moet betalen.

Ik zal overigens goed op de fles kijken wat erin zit als ik ze was, hihi.. Kon je die troep er niet meer uit krijgen dan??

Rolde en Oldeberkoop moet te doen zijn. Ik ga naar beide.. Eigenlijk ga ik naar alle noordelijke keuringen. Ik heb een hele leuke stageplek, hihi.. Oldeberkoop, Emst, Hardenberg, Vorden, Onstwedde, Wijk bij Duurstede, Beekbergen, Rolde en Roden in ieder geval.. En de centrale natuurlijk..

Ga met mijn oude Jeskim en veulen Elvis naar Oldeberkoop. Ga met Tea en Eachann naar Epe en met Bente dus naar Roden.

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:38

Ik zal overigens goed op de fles kijken wat erin zit als ik ze was, hihi.. Kon je die troep er niet meer uit krijgen dan??

Nee helaas, baalde er wel van zijn manen waren ook niet zo mooi geknipt ik had hem toen net, en wist ik veel hoe ik moest knippen Tong uitsteken
Jan heeft gelukkig de 'schade' beperkt door even de schaar erin te zetten, zag er al weer 100x beter uit
Als 2 jarige op de keuring :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KLYHGMB.jpg

Het lijkt net of bodans voorpluk veel korter is geworden?? Verward

En word je paard als hij 3 is automatisch ingescheven in het hoofdstamboek?
Kan je daar dan op de keuring betalen?

En als hij een 1e premie behaald kan hij toch naar de centrale keuring?

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:39

Wanneer en waar is de centrale keuring dan? Leuk dat jullie allemaal gaan, dan kunnen we meeten!
En kun je daar idd op de keuring zelf betalen? Moet ik dus nog pinnen voor die tijd ook Tong uitsteken
Zal eens even kijken op de site hoe duur het is.
Benthe moet ook eigenlijk binnenkort naar de hoefsmid, maar daar kan ik denk ik beter nog even mee wachten, zodat ze op de keuring ze nog netjes heeft. Doe het wel een klein maandje voor de keuring.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 18:51

Als je met je 3 jarige naar de keuring gaat kan hij in het hoofdstamboek worden opgenomen..

Prenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:17

Het hangt er bij ons ook een beetje van af hoe hij eruit ziet, want momenteel zijn zijn manen helemaal
kort(hij had bijna al het witte weggeschuurd) en op zijn hoofd zitten nog wat kale plekken.
Maar gelukkig duurt het nog even tot Rolde Tong uitsteken

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:15

haha Haha! Zou wel leuk zijn als je kwam, ik kom kijken!
Ik heb Benthe dinsdag gewassen, wat een drámaaa!
Ze was prachtig mooi schoon, maar dat heeft me bloed zweet en tranen gekost! Zwemmen vind ze heerlijk, maar als ik met een spons aan kom zetten spurt ze bij voorbaat al weg!
Ik heb wat foto's gemaakt, zal ze zo even plaatsen!

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:09

hey mensen ik kom ook even weer om de hoek kijken heb heel wat bij moeten lezen maar goed heb het overleeft

heb vandaag goed nieuws gekregen bonja is weer hoefzweer vrij heb nu al een hele tijd niks meer met haar kunnen doen omdat ze zo kreupel was en vorige week leek het weer wat beter te gaan en kon ze weer lopen heb gisteren de dierenarts erbij gehad en ze zei dat bonja geen zweer meer had en ook dat bevestigde mijn hoefsmit vandaag nog even dus kan weer rustig met haar beginnen

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:18

@ mepril fijn dat die hoefzweer weg is, en dat het beter met haar gaat.
@ mrln90 ben benieuwd naar de foto;s Haha! wassen een ramp volgens mij is dat een nieuwe fjordeigenschap geworden.
Bo houd er ook al helemaal niet van.
Laatst had ik hem gewassen, helemaal schoon, kom ik de dag er na weer bij hem even longeren, even zweet er afspuiten.
Zet ik hem daarna weer in het land, en wat doet hij ROLLEN helemaal zwart ....VARKEN. Ach gut Scheve mond
Afbeelding

En gister ben ik voor het eerst met Bodan gaan zwemmen Haha! ik kreeg hem met geen mogelijkheid erin...
die andere fjord liep er gewoon lekker in en ik maar duwen trekken lokken met eten nee hoor nog steeds geen hoef verschoven
uiteindelijk is mijn vriendin op haar fjord achter Bodan gaan staan en heeft die fjord bodan als het ware in het water geduwd haha.

Toen hij in het water stond vond hij het heerlijk, het was echt gezeliig! Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:52

Och! Wat een leuke foto's!! Haha!
Hier die van Benthe:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:06

Bedankt!! jouw foto's zijn ook erg leuk ze ziet er goed uit!

Benthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:20

Bedankt! Zwemmen is leuk he! Met Benthe 1 keer gedaan en die was he-le-maal enthousiast!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:11

Mooi foto's van de beide paarden!! die in het water zijn echt erg leuk!!

Bente vindt wassen nog niet zo erg, alleen haar hoofd en voorpluk zijn niet zo fijn..
Verder vind ze het ergens wel lekker geloof ik..

Die van jullie zien er echt goed uit..