[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:34

ach Pareltje met dat soort beelden mag je toch verwachten dat het lente is??? Toch heeft het hier vandaag tot 2 keer toe gehageld...en niet zo'n beetje ook...echt flinke ijsbolletjes!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:38

Sparky10 mogen de paarden een zaterdag op de wei.
Carolinef die even op de dijk gecrossed heeft.
Binky_Zephyr kan je helaas niet helpen.
Nathalie2302 die hagelstenen heeft gezien vandaag.

Hier heerlijk gelongeerd en als uitstappen heb ik lange lijnen gedaan en wijken geoefend. Resultaat eerst wilde hij niet weten wat ik bedoelde tot ik wat duidelijker was en even aan gepakt had. Toen deed hij het wijken gewoon perfekt waar menig persoon jaloers op zou zijn. :+

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:03

Marcella, lekker dat het wijken aan de DLL zo goed ging. Knappe bolletje!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:09

dat lammetje, leeuuukk

ik heb sinds 2 wkn wekelijks les, de ene week prive les en de andere week groepsles, echter groepsles kan ik bij ons op de rij vereniging ook wekelijk gaan volgen en dat ga ik dus va volgende week doen, ik heb gister dus mijn 2e x prive les gehad en pas 1x groepsles, vorig jaar heb ik ook prive les gehad, in totaal keer of 10 en verder niet, dus ik ben super tevreden metd e vorderingen, niet alleen van mijn spook maar ook van t feit dat ik t zelf voel nu, alleen of ie zijn achterhand r onder zet weet ik nog niet aan te voelen, toen ie t dus deed gister voelde t gespannen van achteren zeg maar maar weet niet of dat zo hoort.

ja vandaag was echt ontspannings dagje en zo leuk dat ie uiteindelijk wel zijn benen strekte, 1e x dat ik dat met m meemaak, vorig jaar in loonse en drunesne duinen mocht ie ook van me, maar hij kon niet meer haah, was niet vooruit te branden, deed wel n poging, maakte wel enigszins de beweging maar kwam niet vooruit.

as zondag hoop ik ook dat we de ruimte hebben en dat hij ook even lekker gaat, super vind ik t zelf en ik denk hij ook, heeft t ook dubbel en dwars verdiend!r gaat trouwens n fotograve mee.......

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:24

Caroline, fijn dat je de vorderingen echt merkt. Maar als Lianne haar achterhand eronder zet, heb ik juist niet een gespannen gevoel, maar meer een soepelere beweging die ik dan ervaar. Hoe ervaren anderen dat?? Ik begrijp uit je woorden dat je paard niet gewend is even flink te gaan racen? Lianne houdt daar enorm van, moeten op elke buitenrit toch liefst wel even een rengalop doen ofzo. ;) Als ze soms een keertje niet mag, kan ze heel chagerijnig zijn!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:29

ik was r eigenlijk van overtuigd dat ie t niet kon, ik geef m vaak zat de vrijheid en mogelijkheden, maar hij heeft t nog nooit gedaan, tot vandaag...........kwartje viel eindelijk, als jullie zondagavond bij hart van nederland n verhaal zien van paard op strand dat niet meer kan stoppen............dan zijn wij dat waarschijnlijk, misschien heeft ie de smaak nu te pakken

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:55

kristelhans schreef:
Je zou Anita45 een PB-tje kunnen sturen.. zij heeft een fjordenbestand van hier tot Tokio dus misschien dat zij iets weet!

heb ik al gedaan :) maar ik heb een jaar geleden ofzo ook al een keer contact met haar gehad ..
maar toen kon ze me niets vertellen :(

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 21:59

haha, geniet ervan Caroline!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:34

Racefjord! Ik ben benieuwd naar foto's!

Jammer dat Anita je ook niet kan helpen..ik ook niet..

Wijken aan de LL, gaaf! Lijkt me heel leuk als je dat allemaal kunt.

Ik heb de galop net weer geoefend en het ging voor geen meter..weer bokjes alleen nu een stuk hoger en feller..geloof niet dat Beer last heeft van zijn rug (van 2 keer bokken ga ik daar niet van uit). Denk eerder dat hij het supermoeilijk vindt! Wel nog even gehupst over een kruisje en voor het eerst had hij wat echte 'sprong'. Braaf paard! (behalve de bokken dan haha). Kon ze nu trouwens amper uitzitten..moet ik nog even wat op verzinnen!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:57

Kristel, ik heb nog niemand kunnen strikken om een keertje foto's te maken als Lianne even een stuk wil gaan racen eigenlijk. En waardoor lukt het uitzitten van die bokken nu minder dan vorige keer?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:13

Nou, omdat hij nu hoog bokt! Ook al ben ik er bedacht op, steeds als hij het doet sta ik wel te kijken..misschien omdat hij losser wordt in zijn lijf? Ik wacht even tot er iemand bij is in de bak..was vandaag helemaal alleen..als ik er dan af zou vallen..wel fijn om dan iemand erbij te hebben..we oefenen gewoon door..ben niet bang van wat bokken..okee, leuk is anders haha maar hij moet er toch aan geloven..kleuterschool is nu echt wel een keer voorbij!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:50

helpt zo'n bokriempje misschien kristel? Om net even wat meer houvast te hebben in die rare bokkesprongen?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:38

Denk het niet..kan op zich goed blijven zitten maar ik wil hem door die bokken heenrijden zegmaar..en dat lukt me dan net niet..ik spoor aan, hij galoppeert aan en bokt, dan wil hij in draf en op dat moment wil ik hem aansporen zodat hij door galoppeert, maakt niet uit hoe, als hij maar leert dat hij niet onder het werk uit komt door te bokken..en net op dat, cruciale, moment lukt het me niet om hem door te drijven. Beer zwiept al met zijn staart als ik zeg: LET OP BEER! Een oor naar mij gericht en hij gaat al harder dan..hij snapt ook drommels goed wat de bedoeling is geloof ik..als ik 'hooo' zeg, staat ie stil, als ik stap zeg, stapt hij braaf weg, drrrrraf is draven (met zwiep) en commando 'galop' op de grond kent hij ook prima (dan bokt hij ook als een malle hoor) dus erop ook..'t is ook nog een jonkie natuurlijk.. (slimmerd vooral)

Heb net al even contact gehad met stalgenoot..die gaat volgende week helpen..ga het wel zelf doen maar zij kan dan net wat aanwijzingen geven op het moment dat ik perplex sta hihi.. het zijn vooral dollemans bokken, niet echt gemeen.. na het rijden stond hij in het midden van de bak en ik was afgestegen en toen stond hij te kreunen en te grommen en dom met zijn hoofd te headbangen..alsof hij een marathon had gelopen (maar geen kuchjes)..zijn lijf moet er echt aan wennen denk ik..tis ook wel zwaar in zo'n bak rond rennen..heel anders dan een lekker recht bospad! We hebben geen haast dus gaan na het weekend met hernieuwde moed aan de slag!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:00

wat jammer Kristel dat de boktrend zich doorzet, hopelijk gaat het met wat steun van je stalgenote beter :)

Ik heb een glucksrad (LG Zaum) gekocht :), nu de bak bij ons in super staat is, kan ik het mooi daar uitproberen zonder het meteen in het bos te hoeven doen....ben erg benieuwd

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:11

Spannend Nathalie..foto's!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:14

hahaha...moet nog komen, heb 'm alleen nog maar besteld dus even geduld nog :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:20

kristel, en afstraffen met tik op zijn reet met zwep? heb dit ook gehad met haakon, de aanhouder wint.

ik ga zondag voor t eerst alleen met haakon en trailer rijden, spannend

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:28

Is me een keer gelukt vandaag! Klets, op zijn achterwerk maar daar schrok ie van en toen kwam er weer een bok haha..paar galopsprongen normaal en toen weer naar draf..volgende week nieuwe ronde, nieuw kansen!

Spannend dat je alleen op pad gaat! Leuk, waar gaat de reis heen?

J0ortje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:44

kristelhans schreef:
Is me een keer gelukt vandaag! Klets, op zijn achterwerk maar daar schrok ie van en toen kwam er weer een bok haha..paar galopsprongen normaal en toen weer naar draf..volgende week nieuwe ronde, nieuw kansen!

Spannend dat je alleen op pad gaat! Leuk, waar gaat de reis heen?

wahaha! Kristel, :P dat heb ik dus ook !!! Gister nog, en niet zo'n kleintje ook }>
En buiten best aardig wat bokken,, maar das meer joligheid :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:48

Welkom iederen nieuw en oud..

Wat betreft bokproblematiek. NOOOOOOIIIIIIITTTTTT last van gehad.....
Afbeelding
(ach ooit gaat het over, dit was wel jammer, was show met 4-tal fjorden op muziek,
nou krijg je Sjol gek met 2 dingen.. muziek en 4-tal, de combinatie is net te veel en ze was
toen nog jong.)

Ik ga morgen met Tobago naar het strand :D het is zeker!!!
Tailer heeft kokosmatjes gekregen tussen te latjes.
En de haflinger wou echt! een keer naar het strand, nou dan zeg ik geen nee!!!

Wie weet welke mooie fjord met paarsig tasje voorop het zadel er gisteren?
In de buurt van Alblasserdam rond reed????

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:53

geen idee , not us.

gaan naar strand in oostvoorne kristel,

en wat dat terug bokken op de zweep, heb ik ook gehad was echt tik, bok, tik bok, tik tik, bok en flinke tik en toen maar snel doorgelopen

J0ortje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:54

ow dat is maar een klein bokje...

haha!! Jeutje.. :O

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:55

Carolinef schreef:
geen idee , not us.

gaan naar strand in oostvoorne kristel,

en wat dat terug bokken op de zweep, heb ik ook gehad was echt tik, bok, tik bok, tik tik, bok en flinke tik en toen maar snel doorgelopen

Morgen??

Want dan kans dat je een malle scheurende bang voor water zijnde haflinger tegen komt
en een fjorden mens op een zwart paard. (waarvan ik geen idee heb wat ie uit gaat vreten..)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:28

Allemaal strandhoppers, jaloooeeers! ;) Veel plezier..

En wat een BOK is dat, Do! Ik weet niet hoe het er uitziet als Beer bokt maar het voelt zoals het er op jouw foto uitziet haha! Ik moet nog even handigheid krijgen in tikken op het goede moment..volgende week geef ik wel weer een update. Nu lekker oude muziekjes aan het luisteren: The Sisters Of Mercy...heeeerlijk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:30

Hilarische was dat dit zo ging in de galop stukken op zowel linker als rechter hand.. (zie profiel)
Nou ja, was leuk voor het publiek, die lagen in een deuk en ik lag gelukkig niet, zat er nog op..

Jij hebt eigen bos, daar zijn wij jaloers op!!