[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:20

Citaat:
="kristelhans]
Aangesprongen in galop en het circus was gearriveerd! Bok, in draf, ik been erbij, bok, galop, bok, bok..haha ik moest gewoon lachen..die kant ken ik niet van Beer...het waren echt irritatiebokjes want hij haaaat het als ik hem bij tik met mijn zweepje (kriebel gewoon maar krijg echt een staartzwiep en een grom, aansteller) en ik wil hem goed leren aangalopperen dus zit ik door, stelling in de hoek en dan moet ie..als ik alleen wat been geef, gaat ie gewoon heeeeel hard draven en hij weet dondersgoed wat ik bedoel dus doen we het nu nog zo..was de 3de keer ooit zelf in de bak galop met hem..zijn bokken zijn goed uit te zitten..voelt wel mega-hoog maar zijn erg vloeiend en ik heb een Barefoot Cheyenne en die zit heerlijk met bokken haha.. We gaan dit gewoon oefenen en dan is het over een week of 2 vast anders..

Kom ik weer mekkeren over aanspringen van jong paard zonder balans....
Jong paard zonder balans, kan je soms beter aanspringen met lichtrijden op het verkeerde been.
Niet te veel stelling vragen, dan maak je het hem te moeilijk (hij kan nog niet met stelling galoperen).
Zolang hij de hulpen van de galop nog niet kent, vaste plek in de bak gebruiken voor aanspringen (dus altijd dezelfde hoek)
en uptempo draven, zodat hij eigenlijk in galop valt.
Als hij aangallopeert al is het maar 3 sprongen, de hemel in prijzen, want hij deed wat je vroeg.
Gaat hij het snappen, dan locatie varieren en alles steeds correcter doen.

Zondag avond heeft Tobago grote hoogtes bereikt, hij heeft 1 :+ (ja, jullie lezen het goed!) balk gedraafd.
Vanaag rondje naar Kinderdijk, is 8 km, niet zo ver, uiteraard achter de brave haflinger aan :o . Oh, en ervoor..

Trailer plank beplakt met cocosmat.. voor Tobago.. (pot lijm was leeg, dus kon 1 strook niet meer plakken)
Vrijdag gaat hij als het weer redelijk is, mee naar het strand!!!!!!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:51

haha is geen mekkeren hoor! Ik doe het ook 'altijd' (die keren dat we hebben gegaloppeerd altijd in dezelfde hoek) op dezelfde plek en meestal valt hij ook in galop vanuit harde draf maar Beer miept ook wel af en toe hoor.. Buiten galoppeert hij super stabiel en makkelijk maar bokt hij ook wel van dolheid..kop tussen de benen en oren naar voren en een dolle bries! Zo'n kopschud moment zoals sommige dolle honden ook doen..haha }:0

Doorzitten heb ik vandaag trouwens voor het eerst gedaan en dan springt hij makkelijker aan dan met lichtrijden viel me op..hij springt ook goed aan en de stelling die ik vraag is meer van; in de bocht kijkt ie al wat naar binnen dus daar is DE plek. Ik vraag niet veel stelling extra zeg maar..En dat gaat goed..bokken begint als ik mijn been er aan doe..of als ik zeg: KOM Beer, en dan met mijn tong klak..in draf zwiept hij dan heeeeel hard met zijn staart als ik zeg LET OP Beer! Hij weet dan dat er iets komt..slimmerd! Na het aanspringen maar 3 of 4 passen en dan weer terug..hoef niet de hele bak rond en Beer krijgt heeeeeel veel prijzing (dom woord) als hij iets goed doet..altijd! Ik ga de tip van op het verkeerde been lichtrijden morgen eens proberen!

Wat gaaf dat jullie naar het strand gaan! Ik wil dat ook zoooo graag een keer!

Do, als je weer eens in het oosten bent moet je maar even komen hobbelen op de Beer! ;) Of je neemt Tobago mee voor een rit in de mooie bossen hier!
Laatst bijgewerkt door kristelhans op 20-04-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie2302

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:52

oeh..naar het strand...heb je niet nog ruimte in de trailer voor een heel klein fjordje :P

Ik ga nu waarschijnlijk de duffe vraag van de eeuw stellen maar waar staat de afkorting CR eigenlijk voor? Vind het allemaal super interessant hoe jij op die manier les krijgt Pareltje...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:54

centered riding

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:54

Centered Riding! ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:59

ach so... :o? }:0

dat ken ik dan weer wel..maar kon om de 1 of andere reden niet meer 1+1 bij elkaar optellen...hehehehe

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:00

nathalie2302 schreef:
oeh..naar het strand...heb je niet nog ruimte in de trailer voor een heel klein fjordje :P

Ik ga nu waarschijnlijk de duffe vraag van de eeuw stellen maar waar staat de afkorting CR eigenlijk voor? Vind het allemaal super interessant hoe jij op die manier les krijgt Pareltje...

jip strand... ben benieuwd...

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:23

Nathalie, leuk dat je mijn verhalen interessant vindt, soms denk ik weleens dat ik er een beetje teveel over zit te kwekken :o . Als je wil weten of er een instructrice bij jou in de buurt zit, laat maar weten hoor, kan het die van mij wel vragen. Of misschien staat het op de site, weet ik eigenlijk niet. Enne waar CR voor staat hoef ik niet meer uit te leggen geloof ik ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:23

en natuurlijk goooo Tobago *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:10

Pareltje2 bolletje heeft pech en vandaag met grasmasker op de wei gestaan en viel dus eenmaal op stal gelijk aan op het hooi. :+
Kristelhans super dat je oog weer normaal is.
Zibby_Bella lekker met de paarden bezig geweest.
Kristelhans die een bokfeest gehad heeft.
Nathalie2302. :=
Sjolvir die de trailer beplakt heeft en lekker naar het strand gaat een vrijdag.

Geloof dat hij een beetje moeite heeft om veel naar binnen te werken. Maar hij kwam nog steeds mooi slank van de wei af. ;) Hij was met het rijden in de bak een beetje fris zelfs en anders altijd tonnetje rond en niet vooruit te branden.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:37

Marcella, ik begrijp dat zo'n graasmasker wel goed werkt? Vind het altijd zo'n sneu gezicht en lijkt me zo frustrerend voor een paard. Maar ja, ziek eten is echt niet de bedoeling natuurlijk. Het gras is nu ook wel ineens enorm snel gegroeid de laatste maand!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:43

En ja hoe harder het gegroeid is in korte periode hoe gevaarlijker. En heb al een paard dat gevoelig is voor bevangenheid. Vind het eigenlijk ook een sneu gezicht maar ja als het werkt en hij hierdoor gewoon bij zijn vrienden kan lopen.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:49

ja idd Marcella, kan me goed voorstellen dat je de afweging maakt zodat hij wel bij de kudde kan blijven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:50

Ja anders moet hij op stal blijven en dat vind ik ook geen succes.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 00:09

woesss
heb even bijgelezen en ga alle topics van tussendoor nog even bekijken

een merrie veulen eindelijk!!!

NAthalie heerlijke foto's we moeten echt snel meeten haha

nou ben ff lezen *zucht*

ow ja over die honden is hier ook zo kansloos altijd bah !

nathalie het is het pad uhm als je in het wisentbos rijd en je neemt afslag recht over het ruiterpad rechtdoor dan ruiterpad volgen heb jede uitkijk hoevel dan ruiterpad in en dan daar rechts afslaan dan weer echts heb je een heeeelllll lang pad langs de vaart richting lelystad hihi snap je het ??

Zaterdag gaan bij ons de paarden eindelijk de wei op yeah !!
word weer een mega spektakel natuurlijk haha

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:17

Sjolvir schreef:
[
en uptempo draven, zodat hij eigenlijk in galop valt.

_O- mag jij dan komen proberen met je turbo-neef :D

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 07:18

kristelhans schreef:
Do, als je weer eens in het oosten bent moet je maar even komen hobbelen op de Beer! ;) Of je neemt Tobago mee voor een rit in de mooie bossen hier!

Zo ergens halverwege Juni ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 08:30

Oeeehhh, ja? Leuk! Jullie zijn welkom! (alleen niet op een zondag haha..)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:13

Sparky10 schreef:
nathalie het is het pad uhm als je in het wisentbos rijd en je neemt afslag recht over het ruiterpad rechtdoor dan ruiterpad volgen heb jede uitkijk hoevel dan ruiterpad in en dan daar rechts afslaan dan weer echts heb je een heeeelllll lang pad langs de vaart richting lelystad hihi snap je het ??

ooooooooooooooooh DAT pad... >;) :P

We zouden eens met z'n 3-en moeten gaan rijden (wendy en casper mee)...alhoewel...kan ik met m'n kruimeltje met nekkramp de hele tijd tegen jullie omhoog kijken...:P :D

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:23

wij gaan zondag naar t strand, spanned en prima weersvooruitzichten.
gisteern weer prive les gehad en instructeur was erg tevreden over Haakon zijn vorderingen, loopt beter laag en ontspannen en recht, ja ja al onze inspanningen worden toch al snel beloond, heb me trouwens toc opgegven om elke week metd e groepsles mee te doen, we worden nog ambitieus haha.

vanochtend buitenritje langs de dijk gedaan, ook lekker zijn benen laten strekken, duurde even voor t kwartje viel bij mijn spook dat ie echt mocht gaan haha, de braverd

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:39

Net heerlijk buitenritje gemaakt. Lianne was erg enthousiast en bedacht dat greppeltje springen naast het ruiterpad veel leuker is, dan door dat mulle zand galloperen ;) Vind het zo genieten als ze zo enthousiast is :):)

Caroline, heerlijk dat het trainen vruchten begint af te werpen. Hoe vaak heb je dan les, als je ook met de groepslessen mee gaat doen? En ook een lekker buitenritje, genieten om ze dan even te laten gaan he!
Laatst bijgewerkt door Pareltje2 op 21-04-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:41

ik wil het hier toch nog een keertje vragen :o

kennen jullie toevallig een fjordje genaamt robinn

papa brusvein mama conny

ik ben al een aantal jaar naar hem opzoek helaas nog steeds niets van hem vernomen :(

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:45

helaas Binky, kan je er niet mee helpen, nog nooit eerder die naam gehoord. Maar misschien iemand anders hier op het topic?

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:04

Je zou Anita45 een PB-tje kunnen sturen.. zij heeft een fjordenbestand van hier tot Tokio dus misschien dat zij iets weet!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:09

bij ons op stal, net 8 uurtjes oud!
Afbeelding

Afbeelding