Citaat:="kristelhans]
Aangesprongen in galop en het circus was gearriveerd! Bok, in draf, ik been erbij, bok, galop, bok, bok..haha ik moest gewoon lachen..die kant ken ik niet van Beer...het waren echt irritatiebokjes want hij haaaat het als ik hem bij tik met mijn zweepje (kriebel gewoon maar krijg echt een staartzwiep en een grom, aansteller) en ik wil hem goed leren aangalopperen dus zit ik door, stelling in de hoek en dan moet ie..als ik alleen wat been geef, gaat ie gewoon heeeeel hard draven en hij weet dondersgoed wat ik bedoel dus doen we het nu nog zo..was de 3de keer ooit zelf in de bak galop met hem..zijn bokken zijn goed uit te zitten..voelt wel mega-hoog maar zijn erg vloeiend en ik heb een Barefoot Cheyenne en die zit heerlijk met bokken haha.. We gaan dit gewoon oefenen en dan is het over een week of 2 vast anders..
Kom ik weer mekkeren over aanspringen van jong paard zonder balans....
Jong paard zonder balans, kan je soms beter aanspringen met lichtrijden op het verkeerde been.
Niet te veel stelling vragen, dan maak je het hem te moeilijk (hij kan nog niet met stelling galoperen).
Zolang hij de hulpen van de galop nog niet kent, vaste plek in de bak gebruiken voor aanspringen (dus altijd dezelfde hoek)
en uptempo draven, zodat hij eigenlijk in galop valt.
Als hij aangallopeert al is het maar 3 sprongen, de hemel in prijzen, want hij deed wat je vroeg.
Gaat hij het snappen, dan locatie varieren en alles steeds correcter doen.
Zondag avond heeft Tobago grote hoogtes bereikt, hij heeft 1

Vanaag rondje naar Kinderdijk, is 8 km, niet zo ver, uiteraard achter de brave haflinger aan

Trailer plank beplakt met cocosmat.. voor Tobago.. (pot lijm was leeg, dus kon 1 strook niet meer plakken)
Vrijdag gaat hij als het weer redelijk is, mee naar het strand!!!!!!!