Pareltje2 schreef:Fijn Kristel, dat je oog weer genezen is! Hoe bedoel je met wat ik al gedaan heb met Lianne? \Wat we in de CR les hebben behandeld de afgelopen tijd? Veel plezier met de balkjes! En bokt ie altijd in de galop in de bak?
Ik bedoel idd wat je in je CR lessen zoal hebt gedaan..je hebt het geloof ik wel eens verteld maar wist niet meer of jij dat nou was..haha. Leuke les gehad?
Beer en ik hebben eigenlijk nog nooit in de bak gegaloppeerd..alleen maar rechte stukken in het bos en dat ook nog maar een keer of 10... Hij had zo'n ontiegelijke dronkenmans loop in draf..dat moest eerst stabiel zijn want anders vind ik galop niet zoveel toevoegen. Momenteel heeft hij veel meer balans en is sterker en rechter..nu komen we dus aan de galop toe. We hebben sinds juli (sinds toen is hij onder het zadel) al zoveel tegenslagen gehad dat het er ook nog niet eerder van gekomen was)
Stalbaas is hoefsmid en was een van zijn paarden aan het beslaan naast de bak..Beer is veel lawaai gewend en kijkt daar ook niet van op (binnenbak met spelende kinderen op van die plastic trap-tractors). Het waaide alleen superhard net en het paard van de SB schrok ergens van en stuiterde zowat door het gangpad..hupsakeeeee, Beer in galop haha, nou ja, die wilde ik toch oefenen dus de kop was er af! Terug genomen in draf maar meneer was nogal dol..steeds wegschieten en aanstellen als een idioot..3de keer in galop, toen heb ik ik hem maar aangespoord en een 1 heel rondje laten galopperen..hij wist niet wat hem overkwam geloof ik hihi.. terug in draf, schrok ie weeeer, gewoon doorgedraafd en oefeningen gedaan..stap, van hand veranderen en op zijn moeilijke kant oefeningen gedaan.. (ook mijn moeilijke kant).
Aangesprongen in galop en het circus was gearriveerd! Bok, in draf, ik been erbij, bok, galop, bok, bok..haha ik moest gewoon lachen..die kant ken ik niet van Beer...het waren echt irritatiebokjes want hij haaaat het als ik hem bij tik met mijn zweepje (kriebel gewoon maar krijg echt een staartzwiep en een grom, aansteller) en ik wil hem goed leren aangalopperen dus zit ik door, stelling in de hoek en dan moet ie..als ik alleen wat been geef, gaat ie gewoon heeeeel hard draven en hij weet dondersgoed wat ik bedoel dus doen we het nu nog zo..was de 3de keer ooit zelf in de bak galop met hem..zijn bokken zijn goed uit te zitten..voelt wel mega-hoog maar zijn erg vloeiend en ik heb een Barefoot Cheyenne en die zit heerlijk met bokken haha.. We gaan dit gewoon oefenen en dan is het over een week of 2 vast anders..
Balkjes had ik neergelegd en ben er welgeteld 3 keer overheen gegaan in stap haha..was zo bezig geweest met de galop dat ik het wel goed vond..morgen weer!