[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:35

hehe eindelijk een merrieveulen!! Op FW worden momenteel alleen maar hengsten geboren :D
Mams zal idd wel een spier verrekt hebben met de bevalling, even aankijken idd.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:47

Hihi ja op FW is er echt een echte mannen-geboorte golf gaande!

Mijn oog zit dicht..leeelijk!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:35

Aah en ik hoopte juist op een hengst, en ik krijg een merrie :P

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:15

Ruilen met een FWer :p ?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:05

Nou dat hoor je toch niet veel dat mensen hopen op een hengst..meende dat vooral de merries bijna de buik uitgewenst werden :P

Heerlijk weer vandaag weer...Dit trof ik vanmorgen in de bak aan <3 <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:19

ach wat leuk, je hebt ze toch niet aan t werk gezet he, ze zijn duidelijk bekaf!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:24

hahaha..dat stelletje luiwammessen had nog niets gedaan behalve 2 meter van hun stal naar hun plateau/bak lopen :')

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:53

dat bedoel ik, bekaf dus ;)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:04

Kristel, wat heb je met je oog gedaan dan, dat ie dichtzit?

wauw Nathalie, die laatste foto is echt mooi, die koppies zo bij elkaar. Je hebt vast heerlijk genoten!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:56

Wat een heerlijke foto's! Ik zag ze terwijl ik me door een stapel nakijkwerk worstelde (en ondertussen Bokten en FW-en..foei!)

Geeeeen idee wat ik met mijn oog heb gedaan...tis wel wat minder nu maar een soort bultje op mijn onderste ooglid. Voelt al de hele dag alsof ik hele slaperige ogen heb..gek!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:21

Kristelhans even met een schoon doekje wat afgekoeld gekookt water op je oog zitten en anders even met afgekoelde kamillee thee.

Sinds vandaag staan dus de paarden op de wei. :D Hij heeft 3 kwartier zonder grasmasker mogen snoepen vandaag en morgen met grasmasker. ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:38

Thanks voor de tip! Zal vanavond voor ik naar bed ga dat even doen..nu naar de schoonouders..moet af en toe ook gebeuren he? ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:40

merrie veulens.. hmm, dan kun je dus beter bokker dan FW er zijn...

Gefeliciteerd!!!

Nat, wat heb je met die arme afgepeigerde pony's gedaan???

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:04

verdulleme...ik wilde eigenlijk niet toegeven dat we ze eerst een complete Z-licht proef hebben laten lopen, vervolgens een crossje geoefend hebben en dat even opgevolgd met 33 km bospad met een gemiddelde snelheid van 9,3 km per uur...maar ik merk het al..voor de doorgewinterde fjord-eigenaren blijft niks verborgen :P

afgekookt (en afgekoeld) water is idd altijd een goede tip voor oogklachten (ook bij dieren trouwens :) )

Hoe gaat het met jouw fysieke gestel sjolvir? iets minder lamlendig/moe???

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:07

Ben nog steeds plaatselijke hangjeugd.

Gisteren wel Tobago naar grote hoogten geholpen..
We hebben 1 balk gedraafd... !!!!!!!

Oh, en ik ga Sjol haar mentopic straks nog even verfraaien met foto's van zondag...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:12

wooohoooo een balkje...de start is er, nu staat niks jullie meer in de weg...
Cos nam zaterdagavond ook een sprong over een tak (je) (van het "hier kun je makkelijk doorheenlopen type)...Casper walste er gewoon doorheen...Cos sprong, waar ik natuurlijk niet op rekende dus het was een prachtig "kijk-mij-eens-mooi-in-de-beweging-van-mijn-paard-meegaan"moment :')

Leuk..nieuwe menfoto's! (die zie ik altijd graag met geel voor de wagen)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:34

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:14

Zo, vandaag weer CR les, heb er zin in! Het waait hier flink hard, maar wel droog en zonnig!

Ik neem eerst even een kijkje op het aangevulde topic van Sjolvir.

Marcella, lekker dat ze op de wei mochten. Hier sinds maart bezig en zondagavond was 1 van de fjorden beetje volgegeten, ging in de stal meteen even liggen en wilde geen hooi meer...gelukkig ging ze al snel weer staan en daarna geen last meer. Vreetzakken...

Kristel, hoe gaat het nu met je oog?

Nathalie heeft lekker gesprongen over mini takje met Cos!

En Tobago heeft 1 balkje genomen! Way to go, Tobago!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:41

Knappe Sjol (die echt noooodig naar de kapper moet!)
Tobago is een waardige opvolger van Sjol!

Pareltje, leuk dat je weer CR gaat doen vandaag..wat heb je tot nu toe gedaan?

SpringCos! Knapperd!

Mijn oog is weer vrij normaal! Niks aan gedaan..goed schoongemaakt en lekker onder de douche gestaan met oog hihi..

Ik ga vanmiddag Beer hobbelen en ik wil ook wat balkjes gaan doen..leuk voor de afwisseling en voor zijn kontje..misschien ook een galopje in de bak..spannend.. (bok bok bok)

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:49

Fijn Kristel, dat je oog weer genezen is! Hoe bedoel je met wat ik al gedaan heb met Lianne? \Wat we in de CR les hebben behandeld de afgelopen tijd? Veel plezier met de balkjes! En bokt ie altijd in de galop in de bak?

Zibby_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:24

Hoihoi, daar ben ik ook weer eens.
Heb (bijna) alles meegelezen, hoor, was niet weg, maar wel heel druk.
Met Zibby en Bella ook met grondwerk begonnen, naast het rijden van Zibby en het wandelen/beleren van Bella.
Het grondwerk doe ik aan de hand van de oefeningen in het boek 101 ideeën om het werken met paarden te verbeteren.
Nou.
Ik moet zeggen: Bella is toch een stuk gevoeliger dan Zibby.
Die pikt dit echt veel sneller op.
Zibby kijkt me gewoon tijdenlang aan met een blik van: wat sta je daar nou te prutsen met die leadrope en stick... }:0
Het rijden gaat op en af, ik heb nu eens per week les en oh wat kan een Fjord wat verzinnen om onder het werk uit te komen, zeg!!!! :(
Maarrrrr de aanhouder wint en voorlopig houd ik het langer vol dan hij.
Tijdens de lessen is ie oervervelend aan het doen, hoofdschudden duiken, bokken noem het allemaal maar op, dat wordt nog een pitiige klus.
Pas na tien minuten wil eens en keer behoorlijk op de hoefslag blijven en als je eens een volte doet, breekt ie weer uit naar de verkeerde kant, grrr die benen van mij worden maatje Superman als dit zo doorgaat!!
En dat terwijl hij altijd zo braaf is als we met een aantal paarden op buitenrit gaan...daar zit m ook de kneep natuurlijk, meneer wil niet in zijn eentje aan de gang, maar hij zal toch moeten leren om het alleen met mij af te kunnen.
Je zou denken dattie nu toch wel een keer vreselijk aan me gehecht zou moeten zijn geraakt na al die goede zorgen en het ETEN van afgelopen winter, haha, nou ja zo werkt het natuurlijk niet. Hij is lief, hoor, maar een beetje stout ook... :Y)
Zo, nu weer aan de slag

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 17:28

Pareltje2 schreef:
Fijn Kristel, dat je oog weer genezen is! Hoe bedoel je met wat ik al gedaan heb met Lianne? \Wat we in de CR les hebben behandeld de afgelopen tijd? Veel plezier met de balkjes! En bokt ie altijd in de galop in de bak?

Ik bedoel idd wat je in je CR lessen zoal hebt gedaan..je hebt het geloof ik wel eens verteld maar wist niet meer of jij dat nou was..haha. Leuke les gehad?

Beer en ik hebben eigenlijk nog nooit in de bak gegaloppeerd..alleen maar rechte stukken in het bos en dat ook nog maar een keer of 10... Hij had zo'n ontiegelijke dronkenmans loop in draf..dat moest eerst stabiel zijn want anders vind ik galop niet zoveel toevoegen. Momenteel heeft hij veel meer balans en is sterker en rechter..nu komen we dus aan de galop toe. We hebben sinds juli (sinds toen is hij onder het zadel) al zoveel tegenslagen gehad dat het er ook nog niet eerder van gekomen was)

Stalbaas is hoefsmid en was een van zijn paarden aan het beslaan naast de bak..Beer is veel lawaai gewend en kijkt daar ook niet van op (binnenbak met spelende kinderen op van die plastic trap-tractors). Het waaide alleen superhard net en het paard van de SB schrok ergens van en stuiterde zowat door het gangpad..hupsakeeeee, Beer in galop haha, nou ja, die wilde ik toch oefenen dus de kop was er af! Terug genomen in draf maar meneer was nogal dol..steeds wegschieten en aanstellen als een idioot..3de keer in galop, toen heb ik ik hem maar aangespoord en een 1 heel rondje laten galopperen..hij wist niet wat hem overkwam geloof ik hihi.. terug in draf, schrok ie weeeer, gewoon doorgedraafd en oefeningen gedaan..stap, van hand veranderen en op zijn moeilijke kant oefeningen gedaan.. (ook mijn moeilijke kant).

Aangesprongen in galop en het circus was gearriveerd! Bok, in draf, ik been erbij, bok, galop, bok, bok..haha ik moest gewoon lachen..die kant ken ik niet van Beer...het waren echt irritatiebokjes want hij haaaat het als ik hem bij tik met mijn zweepje (kriebel gewoon maar krijg echt een staartzwiep en een grom, aansteller) en ik wil hem goed leren aangalopperen dus zit ik door, stelling in de hoek en dan moet ie..als ik alleen wat been geef, gaat ie gewoon heeeeel hard draven en hij weet dondersgoed wat ik bedoel dus doen we het nu nog zo..was de 3de keer ooit zelf in de bak galop met hem..zijn bokken zijn goed uit te zitten..voelt wel mega-hoog maar zijn erg vloeiend en ik heb een Barefoot Cheyenne en die zit heerlijk met bokken haha.. We gaan dit gewoon oefenen en dan is het over een week of 2 vast anders..

Balkjes had ik neergelegd en ben er welgeteld 3 keer overheen gegaan in stap haha..was zo bezig geweest met de galop dat ik het wel goed vond..morgen weer!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:19

hehehe...barefoot cheyenne is dus de aanrader voor bokkende paarden??? arme Kristel op een bokkende en grommende Beer...nou, dat is ook weer eens wat...

Ik weet niet of mijn huwelijk dit overleeft hoor dames...
[KH] Mijn man vindt dat ik te ver ben gegaan....

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:34

Zo, vanmiddag weer een heerlijke CR les gehad. Lianne had wat moeite om actief te zijn vandaag, maar werd zowaar enthousiast toen we dubbele balkjes gingen draven paradeerde ze er helemaal vrolijk overheen.

Hoi Zibby, wat een wereld van verschil tussen die 2 zo te lezen! Tja, zoals jij zegt, de volhouder wint. Consequent en rustig blijven zijn bij mij de sleutelwoorden als ze idioot of eigenwijs doet. Alhoewel dat soms even moeilijk is, in een moment. Het ligt niet aan iets fysieks trouwens? Dat ze het trainen fysiek niet aankan?

Kristel heeft ook even rodeo gereden, weer eens wat anders, hihi! Tja, kan ook best dat Beer het op zijn moeilijke kant dus extra moeilijk vind, om met buiging zo aan te springen. Zo te horen blijf je er relaxed bij en dat is toch het belangrijkste. Ik had idd weleens geschreven wat we met de CR les zoal doen. Hm, denk dat het een heel verhaal gaat worden :o . Veel aan de houding werken, ongelofelijk wat een kleine correctie met mijn rug bijvoorbeeld al betekent voor wat ik doorgeef aan Lianne. Of hoeveel steviger ik ineens zit! Kan het echt aanraden! Verder doen we bijvoorbeeld wenden op een draaing van, zeg maar je navel. En meer van dat soort dingen. En we trainen niet alleen mij hoor, hihi! Ook Lianne krijgt veel oefeningen om haar achterhand beter eronder te krijgen, want ze loopt echt enorm op de voorhand namelijk. Wel erg leuk, elke keer weer iets anders erbij. En een probleem bij haar is ook halthouden. Daar zijn we ook mee bezig geweest en ik kan haar nu (meestal) op de zit laten halthouden. Sinds ik bitloos rijd, gaat dit ook veel soepeler trouwens. Nu hebben we als test een gehoorzaamheidsoefening gedaan. 3 balkjes neergelegd en dan moesten we vlak voor het eerste balkje halthouden, daarna eroverheen stappen met alle 4 de voeten en meteen erna halthouden, en zo ook met de andere 2. Ging heel erg goed, echt zo leuk! *\o/*

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:04

Klinkt goed! Die balkjes oefening is leuk! Mijn instructrice schenkt ook super veel aandacht aan mijn houding en de impact van kleine dingen op je paard..heerlijk! Leuk dat Lianne het ook zo leuk vindt!

Achja, rodeo-Beer..hij mag ook wel even puberen haha..heeft nog nooit iets geks gedaan met rijden en als dit het ergste is, kan ik prima mee leven..zal idd stijfheid en onwennigheid zijn..tis geen gemenigheid dus gewoon veel oefenen..voor nu gewoon het aanspringen en de rest komt later wel.