[HK] Fjorden klets topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:53

Natasjuh, lekker is dat he, priveles. wat hebben jullie gedaan wat jullie moeilijk vonden?

Sparky wilde alleen maar racen lees ik, lekker eigenwijsje!

Jij ook al zo heerlijk genoten van het weer Marcella. Wat erg is dat zeg, dat die auto's je half van je sokken rijden... hier weer een aanvaring met een herdershond vandaag. Hij blaffen en springen naar ons en grommen, vond het erg ontprettig. Ik begreep van de eigenaresse, dat hij ooit is gepest door meisjes op pony's...en dit sindsdien doet...hm, misschien handiger om dan aan te lijnen als je ziet dat er paarden aankomen? Niet alle paarden zijn zo koel en ontspannen met honden... Maar goed, op de weg terug, weer langs die mevrouw. Wij zagen het al van verre, dus helemaal aan de andere kant met de paarden (stuk gras ertussen, verhoging, fietspad en berm, maar nee hoor, weer die herder grommend en springend om ons heen. Snap echt niet waarom je 'em niet even kan aanlijnen dan?

Marcella

Re: [HK] Fjorden klets topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 22:00

Pareltje2 ze is verplicht om haar hond aan te lijnen als hij zo doet op of langs een openbare weg of is dit een prive weg.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:52

Oh mijn les ging GOED! Geen kuchjes te bekennen en ik had geloof ik wel geschreven dat ik Beer zo stijf vond rechtsom in de bak..nou, dat kwam dus door mij! Binnen een paar rondjes zag mijn instructrice al waar het probleem lag..als we rechtsom rijden moet ik mijn linker schouder iets naar voren doen..het gaat maar om een cm of 2 maar het maakte zooo ontzettend veel verschil..Beer liet direct alles lekker los en we konden weer redelijk rechtuit lopen..ook meteen een stuk nageeflijker! Ik ben zo blij dat het aan mij lag..klinkt misschien een beetje gek maar ik vind het makkelijker om bij mezelf iets te corrigeren haha.. Hele les aandachtig met mijn schouders bezig geweest..fantastisch dat zoiets kleins, zoveel impact op je hele paard en manier van rijden kan hebben..en daarom heb ik dus les!

Nu weer 2 weken lekker zelf oefenen en dan weer les..nu al zin in! Beer was zo braaf..ook aan stelling op de volte gewerkt en dan met je buitenteugel begrenzen..vinden we lastig..binnenbeen moet dan het kontje wegduwen zeg maar en dat is ook een mooi huiswerkpunt..Beer heeft nu in de gaten dat als hij dan hard gaat lopen dat ik meer bezig ben met hem terug te nemen dan met de stelling en zo komt ie er onderuit haha..dus nu moet ik de hulpen blijven geven als hij harder gaat en dan mezelf herstellen..pff ik had het WARM man! En dat allemaal in een half uurtje hihi..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:29

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:40

Oh Jee Stef, wat erg! Heel veel beterschap gewenst, ik vroeg me al af waar je was omdat je normaliter toch wel trouw post hier!

Welk pad is dat van Dronten naar Lelystad Joyce?...Sparky de racer...

Enkelgebroken is bij mij denk ik het laatste bit dat ik ooit zou kiezen...ik rijd Cos nu op een ongebroken bustrens maar wil dus graag bitloos uitproberen en ik twijfel tussen het glucksrad of de nurtural...volgens de verkoper hebben ze een gelijke werking en zijn ze allebei ook voldoende duidelijk. De nurtural werkt dan, door die X-cirkel onder het hoofd in als een sidepull...lijkt me echt wat....maar Edgar wordt niet blij van me als ik om een nieuw hoofdstel vraag :P

Pareltje ik vind dat ook niet netjes...Hummer blaft ook naar vreemde paarden en wil ze dan echt gaan 'drijven' dus ik lijn hem altijd aan als ik paarden zie, tenzij hij en Yari meelopen met ons op buitenrit...dan blijven ze netjes bij onze paarden lopen.

Marcella heeft lekker buiten genoten...dat gaan wij zo ook nog maar even doen....zulk heerlijk weer vandaag...

En Kristel een top les gehad...

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:07

oh...wij zijn trouwens vandaag heerlijk naar de zandverstuiving geweest..(zonder paard maar met hond)...De kinderen vinden het er geweldig en je kunt er zulke mooie foto's maken (vandaag veel van 'van-heuveltjes-afspringende-kids' en 'in-het-zand-remmende-en-rennende-hond'....Dit was een leuke toevalstreffer die ertussen zat en die ik toch even wilde delen..Ik werd er zelf erg vrolijk van, dus misschien werkt het op andere ook zo :D :D

Je ziet Hummer bijna denken "fijn, hou die stok dan maar...ik hoef 'm al niet meer *njeh*"
Afbeelding

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:15

Pareltje2 schreef:
Natasjuh, lekker is dat he, priveles. wat hebben jullie gedaan wat jullie moeilijk vonden?

Ik moest in deze les meer de achterhand eronder rijden, en ook veel op volte gaan en dat hij dan stelling heeft, vinden wij erg moelijk want hij heeft dan erg de neiging om naar binnen te vallen en ik om 'met mijn pony mee te zitten' inplaats van netjes recht zitten. Ook zegmaar dat hij ontspannen aan de teugel ging lopen door afentoe een kneepje te geven. en ook dat ik in de galop meer op mn kont moet blijven zitten ;p

(soryy weet niet precies hoe ik alles uit moet leggen)
Het klinkt misschien allemaal erg makkelijk, maar dit was onse eerste priveles dus dan is het best zwaar :P

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:31

Zo, vandaag weer heerlijke freestyle les gehad. Los longeren ging lekker en daarna weer grondwerkoefeningen gedaan, superleuk weer.

Marcella, het is gewoon een openbare weg, fietspad, voetpad en graszone.

Wat heerlijk Kristel, dat Beer gewoon goed loopt! Ja, bijzonder is dat he, die houding? Ik merk dat nu tijdens het los longeren, hoeveel effect een schouder of heup heeft! Hihi, als ik het zo hoor heb jij harder gewerkt dan Beer tijdens de les! Maar als je op de volte kontje wegduwt, dan krijg je toch geen buiging? Of was dat ook niet de bedoeling? En wanneer heb je weer les?

Wat een geweldige foto Natalie!!

Wauw Natasjuh, dat zijn een hoop punten in 1 keer! Heb je nu elke week les?

Wat loopt Sjolvir lekker ontspannen op de menles zeg. Ga je ook wedstrijden rijden? Of is het meer om nog beter te leren mennen of oefenen? En die foto's erna, lekker uitgelaten en ziet er idd niet moe uit!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:52

Kontje wegduwen was meer om reactie voor het been te krijgen..eerst nageven, stelling naar binnen en dan met de buitenteugel de voorkant naar binnen sturen zeg maar en dan met mijn binnenbeen iets naar achter het kontje wegduwen..soort mini keertwending om de voorhand lijkt het dan wel..zodra hij het goed deed, eruit en dan later weer herhalen..ook op de volte stelling naar buiten (lastig) en dan halverwege wisselen en weer stelling naar binnen..voor het eerst dat we zo met voltes bezig zijn geweest. Heel leuk om te zien dat Beer nu losser wordt, en ik ook haha.. Na die oefening hoefde ik mijn been maar ietsje aan te leggen en stelling te vragen of meneer boog netjes om mijn been heen..heerlijk als dan van die dingen op de plek vallen!

Ik heb een keer per 2 weken priveles in onze binnenbak. Meestal een half uurtje maar vaak loopt dat wel iets uit. Wil straks af en toe een uurtje gaan lessen als Beer weer wat conditie heeft. Over 2 weken dus weer les, nu al zin in!

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:56

Zo, ik ben ook weer bij gelezen!

Ik ben vandaag met Verieka alleen naar buiten geweest. Hoewel mijn vader vaker met haar alleen gaat, was dit voor mij pas de 4e keer. Het ging gelukkig wel echt super goed, we waren allebei super ontspannen. Heerlijk genieten van het weer!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:50

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:21

Interssant stukje idd Marcella. Dank je wel voor het opzoeken. Ik zeg erover pfff, de meeste mensen realiseren zich niet, hoe gevaarlijk zo'n situatie kan zijn denk ik. En heb het idee dat sommige mensen het ook vervelend vinden, dat we daar met de paarden rijden.

LadyKelly heeft en lekke rritje buiten gemaakt lees ik. Zijn jullie buiten aan het oefenen met Verieka?

Krsitel, heerlijk he, als de dingen ineens zo duidelijk worden en als je ziet wat een enorme impact zo'n oefeningen kan hebben? Lekker genieten ervan!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:38

Nou eindelijk, eindelijk, eindelijk is het veulentje er dan! Na 3 weken en 1 dag langer dan gepland te hebben moeten wachten, hebben wij
er een merrie bij! Vrijdag ochtend rond 5 uur, nam ik een kijkje in de stal en toen stond daar een nat veulentje. Vervolgens hebben we nog 3,5
uur gewacht tot ze eindelijk met wat hand en spandiensten ook gedronken had. Het is echt een donder! Stond al te bokken en te hinneken in de stal, nog voordat ze gedronken had. Liep de stal al uit, na nog maar 5 uurtje oud, weg van mams zonder in paniek te raken.

Deze foto is van gisteren, toen ze voor het eerst naar buiten ging.

Afbeelding

Afbeelding

Mams doet het echt bijzonder goed. Wij mochten erbij, maar kraamvisite die ze niet kent is ze toch beetje wantrouwig over. Ze let erg goed op etc. Echter heeft ze wel tijdens de bevalling kleine blessure opgelopen, ze trekt wat met dr achterbeen. En met rennen zakt ze er af en toe door heen. We hopen dat dit maar tijdelijk is door knel liggen bijvoorbeeld.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:00

Gefeliciteerd met je veulen! Wat een leukerd..hoe heet ze? Vervelend dat mams niet helemaal ongeschonden van de bevalling is afgekomen..hopen dat het niks ernstigs is.

Ik heb net weer gereden..in de binnenbak..nu wel jammer dat we geen buitenbak hebben (ja ik weet het, ik mag niet zeuren ;) ) en de tips van de instructrice uitgeprobeerd! Hoeraaa, hij doet het! Niet zo makkelijk als gisteren, wanneer de instructrice erbij staat maar ik voel duidelijk reactie en verschil dus lekker door oefenen..en wederom GEEN kuchjes! Heerlijk!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:07

ElPatcho, gefeliciteerd *\o/* *\o/* *\o/* Hihi, meteen al aan het bokken he, klinkt lekker ondeugend en enthousiast! Wel vervelend dat mamma last van haar achterbenen heeft. NIets met haar rug mis gegaan? Hopelijk trekt het snel bij. Houd je ons op de hoogte? Enne...voel je vrij om regelmatig foto's te spammen!!

Heerlijk Kristel, dat je weer fijn hebt gereden. Vind het ok goed zeg, dat je meteen door traint. Moet bekennen dat ik zelf meer van het buiten rijden ben, Li en ik zijn niet zo trainerig :o . En vwb de binnenbak, kan me goed indenken dat je nu wel lekker in de buitenbak wil rijden ;) Wie weet wordt er nog eens een buitenbak bijgebouwd? Of staat Beer op eigen grond? Dan is een binnenbak wel luxe, wij hebben alleen een buitenbak ;)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:08

Elpatcho gefeliciteerd!!!! Wat fijn en wat een schatje...hoe heet ze???

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:25

Hihi nee niet op eigen grond..hopelijk in de (verre) toekomst wel.

Ik sta bij een hoefsmid op volpension..hij fokt springpaarden en rijdt zelf ook op hoog niveau wedstrijden. Hij heeft een paar pensionpaarden, we zijn met 7 mensen en dat is heel leuk! (meestal zijn we met niet meer dan 4 en nog vaker ben ik alleen want ik woon dichtbij, 10 minuten fietsen door het bos, ooh wat vervelend!).

Buitenbak is niet echt plek voor maar de stal ligt in een mega-bos. Ik hou ook heeeeel erg veel van buitenrijden maar doordat Beer zolang ziekjes is geweest hebben we alleeeeeen maar in het bos gereden en ik ben nu zo blij dat we eindelijk weer in de bak, gericht aan de gang kunnen..hij begint nu nageeflijk te lopen, lekker op eigen benen, kontje eronder en steeds rechter.. Ik maak nog steeds zo'n 2 bosritten per week hoor ;) maar ik vind het zo fantastisch om de vooruitgang bij Beer en mij te zien en voelen!

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:52

geniet er lekker van Kristel! Ben blij voor jullie!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 17:00

Pareltje2 hier vanmorgen ook 3 keffers gehad, maar die bolle van me weet dat het hondje veel commentaar geef. Maar weinig doet in werkelijkheid dus hij liep er vrolijk met zijn oren naar voren recht op af. Hondje wist niet hoe snel hij weg moest zijn. :+
ELpatcho gefeliciteerd met je veulen zou alleen wel een maandag even de da langs laten komen voor de merrie. ;)
Kristelhans die heerlijk gereden heeft in de bak.

Hier een heel relaxt rondje buitengereden en de gemiddelde snelheid was heel laag, maar was ook samen met stalgenoten. Bolletje was nog niet eens bezweet van dit rondje. :+ En geloof dat ik een agenda moet gaan aanschaffen voor het inplannen van buitenritten met stalgenoten. En ook nog eens in de tussentijd 3 wassen gedraaid. Ideaal een wasmachine op stal. En gisteren ook al wat gewassen. Moet nu 1 staldeken en 1 dikke outdoor deken (laatste moet wegbrengen). En dan nog even een paar sjabrakken wassen en mijn westernsingel en dan is alles weer schoon.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 18:38

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:21

Handig Marcella, zo'n wasmachine!

wat een leuke foto's Nathalie! Is dat een apart terrein waar je kan oefenen? Gebruik je trouwens vaak het Achenbach systeem? Ik moet nog eens goed oefenen daarmee!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 19:26

Ik men compleet en totaal op z'n "jan boerenfluitjes" ;)...geen achenbach dus, maar gewoon zoals ik het prettig vind.

Dit is van oorsprong een cross-terrein..je ziet sommige hindernissen op de foto en er is ook een op- /afsprong en een waterbak e.d....er is ook een kleiner stukje met 2 "hindernissen" voor de wagen namelijk een heuveltje (op, stukje recht en af) die hebben we al gedaan en een waterbak (daar wachten we nog even mee ;) )

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:39

nathalie2302 schreef:
Marcella wat neem jij eigenlijk altijd mee om je snelheid te bepalen?

Heb via bokt een Garmin 301 gps kunnen bemachtigen en daarmee bepaal ik de snelheid. Ook geschikt om mee te fietsen, hardlopen, enz. ;)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 20:50

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:27

Haar naam is GertrØde, A.k.a Truus. Met de moeder vinden wij het nog niet nodig de DA te bellen, wat ik zeg het ziet er meer uit als een klein pijntje dan ernstige verwonding. We kijken het voor nu gewoon even aan.